Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

9-11 je baš mala potrošnja. To sam uspeo jednom na i3 kad sam pogazio sve veće potrošače i vozio 70-80, skoro idealna vožnja.
Pri kojoj brzini ti troši 13kWh na autoputu?

9-11 mi je gradska vožnja (rekuperacija na najjače), a 13kWh je na 100kmh. Na 90kmh već pada na 12. Kao što rekoh, dosta zavisi od vremena, pa i od deonice puta, pre par dana BG-NS vozio 130kmh, potrošnja bila (samo) 15kWh.

90 na autoputu može samo da me uspava. Možda me probudi prolazak šlepera koji me obilazi...

Iskreno, mene isto, ali i to sve zavisi od slučaja do slučaja. Kraće relacije vozim 130, a recimo kada idem za Niš popalim sve one asistencije, adaptivni tempomat, pijem kafu i "vozim" 110. U početku mi je smetalo, ali sam se navikao kad u glavi imam uštedu koju pravim.
 
Poslednja izmena:
Kraće relacije vozim 130, a recimo kada idem za Niš popalim sve one asistencije, adaptivni tempomat, pijem kafu i "vozim" 110. U početku mi je smetalo, ali sam se navikao kad u glavi imam uštedu koju pravim.
Kazem ja, indirektan benefit voznje EV je povecana bezbednost saobracaja :)
 
Istraživanje se odnosi na veći opseg tj mnogo sporije i mnogo brže nego tvojih +/- 10-20 od ograničenja.

Istraživanje je, naravno, propustilo momenat kontrolnog testa, šta se dešava ako bi SVI vozili brže ili SVI vozili sporije. A tu je rezultat ovo što @deksi10 navodi.
 
Sporija vožnja je manja opasna od brze vožnje. Kada bi svi vozili po ograničenjima bilo bi mnooogooo manje udesa.
 
Кад имаш уредну путну инфраструктуру са јасно дефинисаним ограничењема у складу са условима, и довољно свесне (едуковане, истрениране какогод) возаче онда се вози по ограничењу и има мало удеса и погинулих/повређених. На магистралном путу нпр. пратите ограничења, држите одстојања и нема никакве потребе за претицањима. У таквим условима и ови аутопилоти могу да функционишу.
 
Sporija vožnja je manja opasna od brze vožnje. Kada bi svi vozili po ograničenjima bilo bi mnooogooo manje udesa.
Bitno je da se prati aktuelni tempo vožnje koji opet zavisi od gužve u saobraćaju. Problem prave oni koji voze iznad i ispod tempa. Problem sa sporim vozačima je što se iza njih nakuplja kolona, pa čak i ako govorimo o autoputu i tu se stvaraju tenzije i povećava mogućnost da neko napravi grešku.
 
Ako vozim na otvorenom putu 80 km/h ili na autoputu 130 km/h, a iza mene se napravi gužva, zar nije taj iza mene problem. Da on vozi po goraničenju ne bi bila gužva, zar ne?
Ili ja moram da ubrzam da bi jurio kao i on, pa onda stignem sledećeg koji vozi po ograničenju, pa onda on ubrza...
Znači svi moraju da voze onoliko brzo koliko najbrži vozi. Zar nije bezbednije suprotno? Da svi voze sporo, koliko najsporiji vozi? A ako ima prostora za preticanje da ga preteknu i nastave brže posle toga?
Davno sam polagao... mora da se puno promenilo od tada.

Možda će EV da nam malo pomogne ipak? Kad budemo morali da pazimo na brzinu pošto nam to utiče na domet :)
 
Da je EV danas ostao na tehnologiji iz 2014e pa da razumem da će svi voziti sporo. Ovako će već kroz sledeću generaciju imati domet od 500km na autoputu sa punjenjem do 80% za 10 minuta.
 
Pa ne znam gde i kada voziš, ali tempo na ap koji se prati je negde 120 - 130 km/h i taj tempo povremeno kvare teretna vozila i stranci u sezoni. Problem su ljudi koji voze automobile 80, 90 na ap i na prilazu recimo Beogradu ili izlazu iz grada se stvaraju kolone iza takvih vozila.
Imaš i oslobodioce koji razvlače kroz NBGD 50, 60 km/h na bivšem ap pa se kolona rastegne iza njih kolika hoćeš. A kada ih obiđeš dalje voziš sasvim normalno po ograničenju.
 
Неопходно и неодложно дрндање телефона, углавном фејсбук, инстаграм и сл, дефинитивно најиритантнија појава у саобраћају. То се доводи у ред адекватном казненом политиком, у Норвешкој је тренутно 900 евра казна, шта мислиш да ли пратим Бенч док возим?

Најновије вести, изгледа се спрема лагано (а можда и не тако лагано) опорезивање.
 
Poslednja izmena:
Неопходно и неодложно дрндање телефона, углавном фејсбук, инстаграм и сл, дефинитивно најиритантнија појава у саобраћају. То се доводи у ред адекватном казненом политиком, у Норвешкој је тренутно 900 евра казна, шта мислиш да ли пратим Бенч док возим?

Најновије вести, изгледа се спрема лагано (а можда и не тако лагано) опорезивање.
Leti vozim motor kroz grad i kad automobili stanu ili se sporo kreću, prolazim između, a zbog visine dobro vidim šta rade (navika mi i jeste da gledam da li pomeraju glavu ka ogledalu i da li me vide). Makar 30% vozača gleda mobilni. Dosta ih gleda čak i preko 60-70km/h.. Najčešće Instagram
 
То није тачно.

5. Brzina
Član 42
Ako vozač vozi sporo u meri u kojoj ometa normalan saobraćaj, dužan je da na prvom odgovarajućem mestu omogući da ga drugo vozilo bezbedno pretekne, obiđe ili prođe.
 
Pričam(o) o autoputu. Tu je lijeva traka za preticanje.
Naravno ne bih ni preporučio da neko ide 89km/h, pa da ga kamioni pretiču u 1 km/h razlike.

Ali komentar sam stavio da ne bi bilo shvaćeno kao neki žal za divljanjem, jer je pored 450ks.
 
Ako vozim na otvorenom putu 80 km/h ili na autoputu 130 km/h, a iza mene se napravi gužva, zar nije taj iza mene problem. Da on vozi po goraničenju ne bi bila gužva, zar ne?
Ili ja moram da ubrzam da bi jurio kao i on, pa onda stignem sledećeg koji vozi po ograničenju, pa onda on ubrza...
Znači svi moraju da voze onoliko brzo koliko najbrži vozi. Zar nije bezbednije suprotno? Da svi voze sporo, koliko najsporiji vozi? A ako ima prostora za preticanje da ga preteknu i nastave brže posle toga?
Davno sam polagao... mora da se puno promenilo od tada.

Možda će EV da nam malo pomogne ipak? Kad budemo morali da pazimo na brzinu pošto nam to utiče na domet :)
Ako voziš na autoputu 90 a ja u ograničenju 129 za sat vremena ja sam 39 km više puta prešao nego ti.

Ili za isti put od npr 90kmh ja sam uštedeo 19 minuta. Dakle dok ti dodjes ne ja pojeo vec nesto i popio kafu sok... Ali auto put pa mogu da te obiđem bez e dopo obojicu.
Dok ako na regionalno vozis 70 a svi ostali 80 praviš problem svima iza tebe.

Nepotrebno i glupo je voziti značajno sporije od mogućnosti puta i vozila. Vozim 35 godina i svašta sam vidajo kako po autoputu tako po magistralama. Ljude koji po ravnoj magistrali voze 50-60, ljude koji na autoputu voze 80 i ne upale ili im ne rade svetla...
 
Kakav je ovo spin i izvrtanje izjava?
Napisao sam:
Ako vozim na otvorenom putu 80 km/h ili na autoputu 130 km/h...
A ti izvrnuo u:
Ako voziš na autoputu 90 a ja u ograničenju 129...
i
Dok ako na regionalno vozis 70 a svi ostali 80...

Nemam ništa protiv da ljudi voze i po regionalnom ili autoputu kolike good da su im mogućnosti automobila, sve dok ostaju u u granicama zakonskog ograničenja. Kupi Rimac Neveru pa vozi 400 km/h, ali samo gde ti znak kaže da to smeš (npr. autobahn). Ja bih da kupim Reno Zoe ili Nissan Leaf i da mirno vozim 80 i 130 km/h.
 
Nisam ja izvrnuo nista, ne kukaj, molim te. Citirao dam ceo tvoj post jer kucam sa telefona (nisam u kolima 😁) ali me trigerovao deo gde kažeš zar ne treba da svi voze onim tempom kojim vozi najsporiji.
Ja sam to shvatio kao super neko vozi sporo i boli ga uvo za ostatak saobraćaja.
Na to sam reagovao i napisao one primere gde možeš da vidiš da nisam nigde pomenuo prekoracenje dozvoljene brzine.
 
Mislim da idemo u offtopic. Sve je krenulo od toga da se EV vozi sporije od SUS-a, iz prostog razloga da bi imali dovoljno dometa.

Nisam siguran da ljudi voze EV sporije od SUS-a. Pre neki dan na otvorenom putu me pretekao jedan u Tesli. Ja sam vozio nešto malo preko 80, a Tesla mi prišao, vozili smo jedno vreme zajedno, a onda je dao migavac i u sekuundi je već bio ispred mene.
Voleo bih da čujem od kolega koji voze i EV i SUS, da li ima ikakve razlike kada je potrebno da se izvuče brzina u preticanju?
 
Naravno da postoji ogromna razlika, osim ako SUS nije neki ferari.. Razlika je sto je kod EV ubrzanje maltene linearno i trenutno (i nema stepena prenosa).
To za "sporije" voženje EV se odnosi na povremene i kraće relacije rekao bih, iz iskustava svih ljudi oko mene i mene samog (sa EV). Čisto da se izbegne jedno stajanje kad si knap na dometu..
 
Mislim da idemo u offtopic. Sve je krenulo od toga da se EV vozi sporije od SUS-a, iz prostog razloga da bi imali dovoljno dometa.

Nisam siguran da ljudi voze EV sporije od SUS-a. Pre neki dan na otvorenom putu me pretekao jedan u Tesli. Ja sam vozio nešto malo preko 80, a Tesla mi prišao, vozili smo jedno vreme zajedno, a onda je dao migavac i u sekuundi je već bio ispred mene.
Voleo bih da čujem od kolega koji voze i EV i SUS, da li ima ikakve razlike kada je potrebno da se izvuče brzina u preticanju?

EV ima bolju kontrolu proklizavanja sa promenaama od ko zna više koliko puta u sekundi, ima bolji odziv i nema zvuk :(. Inače EV i SUS slične snage i težine idu slično.

Za preticanje je EV svakako ok, ali da ga ja vozim svakako bih trubnuo da me makar tako čuje vozilo koje obilazim.
 
То није тачно.

5. Brzina
Član 42
Ako vozač vozi sporo u meri u kojoj ometa normalan saobraćaj, dužan je da na prvom odgovarajućem mestu omogući da ga drugo vozilo bezbedno pretekne, obiđe ili prođe.
sa 90km/h ne ometa saobracaj na autoputu, toliko idu svi kamioni i autobusi pa ih niko ne proziva za ometanje
 
sa 90km/h ne ometa saobracaj na autoputu, toliko idu svi kamioni i autobusi pa ih niko ne proziva za ometanje
Они и не ометају, мислио сам пре свега на оне што возе далеко испод ограничења и лелујају лево-десно док скролују телефоне.

Za preticanje je EV svakako ok, ali da ga ja vozim svakako bih trubnuo da me makar tako čuje vozilo koje obilazim.
Нису толико тихи при иоле већим брзинама. На типа 30-40 брзинама су малтене неприметни, преко тога се чују гуме као на свим другим возилима. Убрзање је одлично, ту су без премца.
 
Sto mi volimo da komplikujemo jednostavne stvari, čudan smo narod. A to se na primeru saobraćaja i saobraćajne kulture lako vidi.
Apsolutno ne poštujemo saobraćajna pravila i to je uzrok svih gužvi, svih rizičnih situacija i povećanog stresa u vožnji.

Inače, ubrzanje EV je u većini slučajeva bolje od ekvivalentnog SUS modela. Ovo je jedan ekstreman primer, znatno lakši i jači Ford je jedva imao bolje ubrzanje od Tesle.
 
Nema veze sa pravilima, već sa kulturom. Neuspešni narodi imaju takav mentalitet, ja i samo ja, niko drugi ne postoji. I bez kršenja pravila i zakona možeš da deluješ svakodnevno destruktivno, a to smo mi jedni prema drugima, mnogi i prema sami sebi.

Pogledaj snimke iz mnogoljudnih zemalja gde bez ikakvih pravila deluje kao haos, ali saobraćaj teče, stotine motocikala se ukršta i niko nikog ne lupi. Razlika je samo u glavi. U Srbiji imaš na NBGD mnogo rasrksnica gde je imaš odvojene smerove, sa po 3 trake, i šta se desi kada crkne semafor? 10 automobila napravi zastoj.
 
Ubrzanje je takvo da me je zena u pocetku svaki put opominjala da sam krenuo na crveno, cim bih bio prvi na semaforu. A onda stignem do 60, a ostali se još uvek nisu ni pomerili :D
 
Nazad
Vrh Dno