Snejk
Čuven
- Učlanjen(a)
- 17.03.2002
- Poruke
- 593
- Poena
- 645
Dva prenosna odnosa na EV su raritet, i postoje samo kod sportskih hyper car EV. To ima Rimac i neki Porsche.
Daleko od toga da je trend i da će ikada trebati iole normalnom EV.
Nisu dva prenosna odnosa na EV raritet, samo posmatraš pogrešno
EV sa dva prenosna odnosa ima dobro potezanje 'od nule' i optimalniju potrošnju na autoputu. Može elektromotor da ima u svim obrtajima isti obrtni moment, ali trenje unutar motora nije isto na svim obrtajima.
Primeri:
- Tesla koristi dva prenosna odnosa u većini vozila - niži stepen prenosa za zadnji motor, viši za prednji. Pošto su dva motora u pitanju, mogu oba da rade istovremeno iako su različiti stepeni prenosa. U praksi gasi zadnji motor na autoputu i ostaje na prednjem koji ima 'duži' prenos zbog manje potrošnje struje. Slično radi i Rivian, Alpine, Xiaomi i sigurno još x proizvođača.
- Novi Mercedes GLC, CLA, G imaju 2 stepena prenosa (možeš da vučeš dobru prikolicu + efikasnost)
- Stellantis planira 3 stepena prenosa, Chevrolet isto radi za svoje pickup modele..
Pravo rešenje tek dolazi, to su in hub motori, gde je Renault 5 3e prvi predstavljen sa skoro 5 Njutn kilometara
Novi električni BMW M3 će navodno uskoro krenuti istim putem iako to kriju kao da je znam kakva tajna..