Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Apropo subvencija - do sada je podeljeno oko 100 miliona, od predviđenih 170. Političari pre neki dan obećali (a kada su oni slagali?) da će svi dobiti subvenciju uz "dodatnu subvenciju za kupce domaćeg automobila".
Nešto razmišljam... EV se kupuje mahom kao drugi auto u kući, i kao takav bi trebalo da bude dostupan i mlađim ukućanima. Domaću Pandu sa 83kw neće smeti da voze osobe sa probnom dozvolom. Treba na to skrenuti pažnju na vreme.
 
Ne treba da stavlja da je garancija 150 ili 180 jer to nije tacno... Evo iz prve ruke iz garantnog lista za CHR... Pri tome se proverava ceo hibridni sistem i baterija a servis koji je besplatan ukljucuje i ciscenje kanala za hladjenje... Odnosno, da pojasnim 5 godina je opsta garancija koju daje fabrika bez ogranicenja kilometraze a posle se produzava na opisan nacin do 10. godine...

Moj savet je da kada razmisljate o kolima lepo odete do salona i probate, trazite dokumentaciju a vecina se dobija uz ponudu i detaljno procitate da ne bi bilo odluka na bazi zastarelih tekstova sa neta..
EV klinika je dala podatak za Toyotu,da baterija ipak ima ograničenje na 180k.Samo sam preneo njihovu izjavu.150 ili 180k,sam naveo za garanciju na EV vozila.Tu negde treba da bude garancija za Pandu.
Na hibridu,neces nikada izvući 20.000 evra na ustedi u gorivu,pa dali oni i 100 godina garanciju na prastaru NimH bateriju.
Uveo bih zakonsku obavezu,da je prodavac novog vozila,u obavezi da dostavi cenovnik svih redovnih obaveznih servisa u garantnom roku,za vozila koja prodaje.
Apropo subvencija - do sada je podeljeno oko 100 miliona, od predviđenih 170. Političari pre neki dan obećali (a kada su oni slagali?) da će svi dobiti subvenciju uz "dodatnu subvenciju za kupce domaćeg automobila".
Nešto razmišljam... EV se kupuje mahom kao drugi auto u kući, i kao takav bi trebalo da bude dostupan i mlađim ukućanima. Domaću Pandu sa 83kw neće smeti da voze osobe sa probnom dozvolom. Treba na to skrenuti pažnju na vreme.
Verovatno će se ići na izmenu uredbe,odnosno prve ozbiljnije isporuke iz fabrike,ići će tek sledeće godine,ne ove.
Izmena će biti u ukupnoj godisnjoj svoti novca,kao i u delu za kupovinu domaćeg vozila.Čuo si da je rekao,kako to nije dobro,jer moraju svakome da daju 5000 evra,tako nekako.
Panda za sledeću godina izbacuje model sa slabijom baterijom,taj model će možda imati i slabiji motor.
 
Poslednja izmena:
Poenta je da EV klinika lupa gluposti i da ne treba uzimati za ozbiljno svaku izjavu sa interneta pa makar se oni nazivali Doktori za EV, EV Harvard itd... A pogotovo ako ta izjava ide na njihovu vodenicu. Relevantno je ono sto sam napisao i veoma je bitno ( zato sam i napisao) jer ce neko procitati i biti pogresno informisan za krucijalnu stvar kod kupovine novog automobila... *edit: ili polovnog jer se garancija prenosi...

Sta ce biti za Pandu pojma nemam, niti me zanima niti je bilo reci o njoj u mom postu ali videcemo kad objave ovako mozemo samo da nagadjamo... Meni je dizajn uzasan sa onim silnim brendingom ali podrzavam da imamo neki EV kod nas, realno su zeznuli sa snagom jer kao sto je napisao dlalic nece moci da voze oni sa probnom dozvolom, bice dobro da to isprave mada obicno bude manji samo kapicet baterije...

Nije poenta samo u ustedi kod hibrida, sto se moze videti i npr kod novog Porsche 911 kada se uporedi sa SUS varijantom... A koji je tip baterije dok radi kako treba i miran sam 10 godina me apsolutno ne zanima...

Prodavac je obavezan da ti dostavi garantni list koji je uglavnom i servisna knjizica u kojoj imas i sta se i kada radi, odnosno plan odrzavanja ( i da ga nema svaki i najmanje ozbiljan brend ima neki dokument koji dobijas kod kupovine ili mozes skinuti online ili videti na infotejmentu) a vrlo lako mozes da se raspitas koje su aktuelne cene, a cak mnogi nude i da kupis odrzavanje gde su ti ukljuceni servisi ( doduse redje kod nas jer je kurs eura nerealan i ogromna je inflacija ali to je vec druga tema)... Ali to opet vazi i za SUS vozila jer je ovo Tojotino odrzavanje koje sam spominjao besplatno...
 
Poslednja izmena:
Nisam ulazio u dublje u temu hibrida,jer je ovo tema o EV vozilima.
Ako EV klikinika lupa gluposti,šta tek reći za Toyotu i njihovu napismenu izjavu,da je hibridna baterija projektovana ,da traje ceo životni vek vozila,sto apsolutno nije tačno.
Prastare baterije im se skuvaju 100-150.000km,mereno po svim servisima koji rade uslugu zamena baterija za Toyotu.
EV klinika je u teoriji i praksi pokazala i dokazala ,sve manjkavosti njihovih baterija i bms-a,ali su rekli ,da i pored svih tih mana,drugi imaju puno većih problema,pa su oni i dalje najbolji od hibrida.
Toyota daje 5 godina garanciju na sve,a posle 5 godina,produzava se svake godine ponaosob,ALI UZ OGRANIČENJA,maks 15.000km po godini.Ako ispunis ograničenje ,za svaku godinu ponaosob,imas jos sigurnih 5, posle prvih pet,ukupno 10 godina.
Dizajn Pande nije sjajan,po meni je razočarenje,ničim se nije istakla u odnosu na Dačiju.Samo dobra cena može da je spasi.Sledece godine,ako se pojavi,obecani najeftiniji Reno 5 ,90 ks motor, za 25k,biće im jako teško sa prodajom.
Pandi mogu softverski da smanje snagu,već vidjeno na dizelima,problem resen.
Prilikom kupovine, na taj dan kada placas auto,moras imati ukupnu cenu održavanja na primer do 100.000km.Problem nastaje ,jer se nepridrzavaju,onoga sto pise u servisnoj,pa tako ranije menjaju svecice,nepotrebno,ranije menjaju filtere goriva,opet nepotrebno,i jos puno toga,sto je prevara kupca.Ti ih pitas oni kazu,lose gorivo,ja ih pitam zasto to nije napisano u servisnoj,i da li su i u kojoj laboratoriji radili uzorkovanje goriva,gde su rezultati???
Radi se o svesnoj prevari kupca.Vrlo dobro znam šta pišem.
 
Poslednja izmena:
Ode ti u krajnost totalno... stvarno nemam vremena da ulazim u ping/pong diskusije, ali moram da odgovorim za Toyotu jer je bitno... posle 5 godina opet nema ogranicenja kilometraze godisnje vec je produzena garancija uslovljena tim intervalom od 15k km ili jednom godisnje sta pre nastupi do ukupne starosti od 10 godina vozila ( znaci bez ogranicenja ukupne km za tih 10 godina), kao sto kod SUS vozila imas servni interval uslovljen km ili godinama...
 
Citat sa Toyotinog sajta:
Vozilo je uključeno u „Program 10-godišnje garancije na hibridnu bateriju”, bez ograničenja kilometraže. U okviru ovog programa moguće je produžiti garanciju za hibridnu bateriju na period od godinu dana ili 15.000 km (šta pre nastupi).
Tako što ćete posetiti ovlašćeni Toyota servis i uspešno obaviti besplatan pregled hibridnog sklopa. Pregledi i potvrde ograničene garancije na hibridnu bateriju mogući su sve do 10. godine starosti vozila.

Pitaću ih u pondeljak ,šta se dešava,ako 6 godine ,pređem 20.000km za godinu dana,da li imam produžetak garancije,jer ovako kako piše,ne ispada onako kako si napisao.

Šta je potvrda ograničene garancije,čime je ograničena,bateriju ti poljubim???

Nisi ti kriv,nego su tako napisali,da nema ograničenja km,a onda pominju ograničenu garanciju,zaista totalno zbunjijuće za prosečnog kupca.
 
Poslednja izmena:
Ja sam to citirao stranu pre :ROFLMAO: mislim da te bune pojmovi, imas fabricku garanciju koja vazi do 5. godine i posle produzenu tzv "limited warranty" ogranicenu garanciju do 10. godine i bez ogranicenja km...U tvom slucaju kada u toku godine predjes 15000km imas mesec dana ili 1500 km da odes na servis da ne bi izgubio i onda ti se nastavlja do 10. godine i neogranicene km ( sto pise u dodatku koji dobijes od distributera kad kupis kola, stvarno me mrzi to da trazim, nisam siguran da to ima digitalno...)

evo ti nastavak iz CHR garantne knjizice ( mislio sam da je suludo da pisem da mi firma ima par CHR i da je ovo i na osnovu licnog iskustva ali avaj... )

Garanciju možete produžavati sve do 10. godine starosti vozila, a sve to bez ograničenja kilometraže. Kompletan spisak uslova i pokriće garancije možete dobiti od strane ovlašćenog Toyota partnera.
 
Imaju kod mene kolege Toyote,nisu hibridi,nesto su mi pričali za 10g garancije,nisam se udubljivao,jer su im auti preskupi,ali preskupi,za ono sto dobijes.
Nije to vise ona pristupačna Toyota.
Više puta sam poredio neke cene,u Sloveniji su bili osetno povoljnije cene,posle vise nisam pratio.Kada su kupovali,pravio sam im društvo.Sednem u tada nov Yaris cross,kucnem oplatu vrata,zatvorim vrata,sunce ti vražje,sve zvoni i trese se.Opel Combo teretni,kupih nov,2000- te,pa on je Bentli za tog Crossa.Izađoh,i više nisam ulazio u Toyotin salon,prodaju ime odavno,to je samo moje lično mišljenje.
 
Poslednja izmena:
... Problem nastaje ,jer se nepridrzavaju,onoga sto pise u servisnoj,pa tako ranije menjaju...

Ne znam koji si auto vozio i u kojim servisima održavao, ali za 20 godina, u ovlašćenim servisima, različitih brendova, jedino što se kod mene menjalo mimo reda je filter kabine, za koji ja tražim zamenu na svakom servisu, čak i kada nije deo redovne zamene.

Ovo za Toyota garanciju do deset godina, ako u šestoj godini pređeš 20.000, znači da ćeš kontrolni servis morati da odradiš na 15.000 tj ako je raspored kilometara po mesecima jednak, nakon 9 meseci. Pa će u tih dodatnih 5 godina odlazak u servis biti češći od jednom godišnje, jer se uslov kilometara ispuni pre vremenskog uslova.
 
Hyundai konkrektno.

Evo jedan lep tekst, pre tri godine,na sve o čemu sam pisao,kod prevara redovnog održavanja, u ovlašćenim servisima,a tiče se baš toyote.Jedna cena piše na sajtu uvoznika,druga cena kada plaćaš.

Kada se žalite na iznos servisa,jer u cenovniku piše drugačije,oni kažu da tamo piše,kako su to preporučene cene,i da svaki ovlašćeni Toyota servis,može da ima neku svoju cenu.Šta je to ,nego jedan vid prevare/obmane kupca.
Neću vise pisati na tu temu,ovo je tema o EV vozilima,a vidim da uporno branite ovlascene servise ,koji na ovaj ili onaj način, varaju svoje kupce,neću da vam rušim idilu,a imam materijala/računa koliko želite.
 

Prilozi

  • Screenshot_20240629_100228_Samsung Notes.jpg
    Screenshot_20240629_100228_Samsung Notes.jpg
    194.8 KB · Pregleda: 88
Poslednja izmena:
Možda je i bolje da ne pišeš, jer ti je uzorak skroman, a komentari uglavnom na osnovu informacija trećih lica.
 
Postoje domaći auto forumi,puni relevantnog sadržaja,sa uzorkom po vašoj meri.Da nisam napisao i to malo ,na temu prevara,ovde bi vladalo totalno jednoumlje od strane branitelja neodbranjivog,bar neki doprinos.
Moji lični računi,su poslati tamo gde trebaju,ovde im zasigurno nije mesto.Možda je neko navikao da ga varaju,možda neko smatra da je to normalno,i ja to poštujem,ali mene prevariti neće.
 
Poslednja izmena:
lepe vesti za vlasnike EV vozila kod nas.
Dobar ugao fotografije nove Pande.
 

Prilozi

  • Screenshot_20240629_112741_Instagram.jpg
    Screenshot_20240629_112741_Instagram.jpg
    355.6 KB · Pregleda: 83
  • Like
Reagovanja: mnt
Postoje domaći auto forumi,puni relevantnog sadržaja,sa uzorkom po vašoj meri.

Ma sve OK, sve iz trećeg lica.
Zaposleni u (svim) servisima greše, na dnevnom nivou, ali reći da ovlašćeni servisi imaju model poslovanja zasnovan na varanju klijenata je u najmanju ruku neozbiljno.
 
Ja to nisam izjavio,da svi imaju takav model poslovanja.Poslao sam link sa toyota problemima vezano za cenovnik održavanja,meni su zamenili svećice u Hyundai servisu pre vremena po servisnoj knjizi,i još nešto.Pre toga isto na par vozila ranije,nije pridržavano servisnog intervala,uz razne izgovore.Uglavnom izgovor je bio da u servisnoj postoji odeljak za otezane uslove eksploatacije,a Srbija nije u tim zemljama kao što su Rusija i neke arapske zemlje,gde se primenjuju drugačiji servisni intervali.Da ne pisem o tome, da imaju serijski problem na gumici za ublažavanje vibracija letve volana,koja postoji kao rezervni deo,sa sve brojem za poručivanje,košta 1 usd dolar,i traže da promene celu letvu,1800 evra,potpuni bezobrazluk, deo neće da naruče.Pa ti onda ,na izlasku iz ovlašćenog priđe serviser,da ti kaže da on to može privatno da uradi,da zameni gumicu.Kakvo je to ponašanje po vama????Eto ,sve iz prvog lica.
 
Poslednja izmena:
Тојота овлашћени сервис у Београду је катастрофа, ем су прескупи, ем нетранспарентни, сестра узела Јариса кантицу и на сервис се посебно жали, на страну какав је сам ауто. Последњи пут је ишла у Бијељину у овлашћени само због тога.
 
Malo prozujah na spritmonitoru,rekoh daj da vidim potrošnju Corole hibrida,pa sam uslikao tabelu,gde je prikazana corola sa svim motorima.Po toj tabeli,hibrid i klasičan benzinac imaju istu potrosnju.Da li dobro gledam,ili je negde greška?
 

Prilozi

  • Screenshot_20240629_103922_Chrome.jpg
    Screenshot_20240629_103922_Chrome.jpg
    95.8 KB · Pregleda: 67
Zašto ne bi imali sličnu potrošnju? Energija od nekud da dođe. Ako ne puniš na utičnici onda trošiš benzin.
Jedino može da uštedi ako ima regenerativno kočenje, ili što nešto veći procenat drzi motor u optimalnom režimu.
Ali auto je malo teži od cistog benzinca pa se malo tu gubi ta prednost... i na kraju je istina iz te tvoje tabele.
 
Ako je tabela tačna,zašto onda ljudi kupuju,skuplji hibridni model?
Vole da im nizbrdo pokazuje 1 litar potrošnje?
 
Ako možeš da na pre toga protumačiš šta označavaju kolone u tabeli? Da ne bude nesporazum.
Iako je slična, mild hibridi ipak imaju malo manju potrošnju. Ali ne takvu kakvu vole da predstavljaju. Pomažu u gradu gde je kreni stani, a potrošenu energiju nadoknade na otvorenom (jedan moguć scenario). I tako pomažeš da imestiš zagađenje iz grada.
Za gradove i zdravlje ljudi je najgore da se vozi na dizel, pa na benzin, onda TNG, mild hibrid, hibrid i najmanje loš je BEV.
 
Sve je to ok.
Mislim da ljudi na balkanu,prvo pogledaju u novčanik kada se probude,pa onda kroz prozor da vide zagađenje.
Upravo gledam cenovnik Toyote corole,Luna i Luna hibrid,razlika 10.700 evra.Da li ja dobro vidim ovoliku razliku u ceni,da li je ovo nekome normalno,ili ja loše gledam?
33.700 evra za corolu hibrid,u maltene baznom paketu opreme,gledajući da postoje još tri jača paketa opreme,a ti mučeniče,uspinji se na svako brdo,pa se spuštaj na ler,da uštediš koju paru.
Da se čovek prekrsti,ovako od sabajle. :D

Sada mi je jasno ,zašto im se garancija na hibrid zove RELAX program.
Opušteno su ti ćapili 10k evrića,i oni su stvarno potpuno opušteni i smireni.
Taj se program, kod mene,zasigurno neće gledati.
 
Poslednja izmena:
Hoces da kazes da neces da kupis Toyotu?
Mislim ako je to shvatili smo pre par strana.
 
Ne,nisam to rekao.
Ako bih je kupovao,kupio bih običnu, u Luna paketu opreme,a onih 10k evrića,bi potrošio na nešto puno,puno pametnije,a ne da ih bacim u hibridni RELAX bunar.Na primer,dodam još koju hiljadarku,i i uzmem BMW i3.
Nova Luna Tojotica+ BMW za grad.
 
Poslednja izmena:
Ako je tabela tačna,zašto onda ljudi kupuju,skuplji hibridni model?
Vole da im nizbrdo pokazuje 1 litar potrošnje?
Sa (kratkorocnog) finansijskog aspekta, da, hibrid ce u proseku trositi manje samo u gradu (kreni-stani) i situacijama gde ima puno uzbrdo-nizbrdo tj gde moze da se iskoristi energija regenerativnog kocenja. Sa dugorocnog finansijskog, verujem da je skuplji hibrid jer je komplikovaniji sklop i verovatno skuplje odrzavanje (ovo cisto odokativnom metodom)
Sto se drugih aspekata tice, prednost hibrida moze biti sto omogucava da udjes u zero (ili low) emission zone, tipa ako zivis u centru i obziran si prema prolaznicima, pa neces da im dimis i pravis buku dok parkiras. To je po tebe skuplje u novcu, ali si obziran prema okolini...

Po meni sa finansijskog aspekta jedino ima nekog smisla plug-in hibrid koji bi se po gradu vozio samo na jeftinu struju iz uticnice, a ne skupu struju iz benzinskog generatora kao obican hibrid. A i to mislim da je samo kratkorocno finansijska prednost jer plug in hibridi u odnosu na EV imaju po pravilu nekoliko puta manju bateriju, pa samim tim za isti broj njenih ciklusa predju nekoliko puta manje km za zivotni vek baterije...Da ne kazem sto se manja baterija verovatno vise napreze od velike (manjoj bateriji je veci C-rate za istu snagu) i time joj je i apsolutni broj ciklusa manji.
 
Plemenito je brinuti za zdravlje drugih,ali samo kada prvo isključe iz saobraćaja, sve Fapiće,Tamiće,i ostalu dizel-kancer, teretno-pokretne krematorijum zagađivače,iz prošlog stoleća.
Zašto se ne uvedu takse na Euro norme zagađenja,obrnuto proporcionalno euro normi.Euro 1 ,500 evra,pa ti prijatelju lepo plati nekome lečenje,a ne država da plaća.
Skineš DPF,kazna zatvorom,zagađenje s predumišljajem.
Dotle je ,davati 10.000 evra više,besmisleno.
 
Poslednja izmena:
Ako je smanjena cena za EV registrovane u Srbiji onda može i da prođe priča. Ako je i za strance onda je "lud zbunjenog".
 
Manjak u putarini ,nadoknadiće na prvom brzom punjaču,ali daj šta daš.
 
Nazad
Vrh Dno