Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

@nidza
A sta si ocekivao da ce tesla da kaze na tu temu!? Da ce umesto lazi da napisu - ne, sorry, malo vas planetarno fakujemo, ne reciklira si litijum iz nasih preskupih, lako kvarljvih kola koja ponistavaju svu vasu privatsnost i ne nicim ne spasavate planetu, samo mi malo punite dzep! Kajmak skuplja liga koja je daleko iznad Elonove, tj njegovi poslodavci.
Bas si naivan.

@toxicm - Teorijski moze da se postigne 10% reciklaze medjutim cena tako recikliranog litijuma je astronomska, zato se prakticno i ne reciklira u komercijalne svrhe, vise iz fore marketinga, naravno placa ovaj gore spomenuti gospodin.
 

Lithium-ion batteries are 95% recyclable Approximately 95 percent of a lithium-ion battery can be recycled into new batteries. In fact, the metals used in lithium-ion applications, such as lithium, nickel, and cobalt, hold their value beyond the life of the battery, allowing recycling facilities to reclaim these materials. Recycled metals command prices that are beginning to compete with metal from mining operations.

Ništa ne pronalazim tako apokaliptično, sem žutu štampu.

U toj reciklaži ima, a tek će biti puno novca, itekako će da se napreduje u tom smeru.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Brate mili, moras da izadjes iz tog zacaranog kruga litijumskih apologetista sa agendom svojih sponzora!
Cilj koji je, npr EU postavila je da se, valjda uz pomoc Manitua, do 2027 PRONADJE tehnologija koja ce omoguciti barem 50% recikliranja litijuma. Dakle tehnologija koja omogucava vise od 10% ne postoji trenutno i veliko je pitanje kada i da li ce biti pronadjena/ekonomski isplativa. Naravno to je spisak lepih zelja politicara, komentari na predlog te strategije su bili na ivici dobrog vica, pre svega od strane ljudi iz sveta nauke. To mi je posao pa znam sve detalje. U medjuvremenu industrija kopanja i prerade litijuma ce imati isti uticaj na okolinu kao i rupa na reaktoru br 4 u jednom ukrajinskom gradu, pre 27 god. Faktografija, ne idelogija i "faktografija" korporativnog liberalizma.

"Companies placing batteries on the EU internal market will have to demonstrate that the materialsused for their manufacturing were sourced responsibly. This means that social and environmentalrisks associated with the extraction, processing and trading of the raw materials used forthe battery manufacturing will have to be identified and mitigated."

Jel ste vi svesni kakav je ovo spisak lepih zelja!?! :ROFLMAO:
 
Poslednja izmena:
Možete raspravljati do sutra. Trenutni zadatak je smanjiti zagadjenje u gradovima, tj gde je koncentracija ljudi velika. Tu EV završava zadatak. Ne sumnjam da će u nekom trenutku izmisliti neku novu tehnologiju kako baterija tako i načina recikliranja istih.
Pratim dosta ta EV vozila i ne zaključih da su lako kvarljiva, pogotovo za Teslu. Naravno, imali su neke dečije bolesti koje su rešene u garanciji. Tesla danas prednjači sa baterijama, pogotovo ove nove koje se ugradjuju od kraja 2020.
 

Prilozi

  • IMG_0312.png
    IMG_0312.png
    701.5 KB · Pregleda: 23

Dobar članak.

Their two-part recycling process involves this disassembly, followed by a hydrometallurgical, or chemical, process. ABTC is currently building its first facility in northern Nevada, which has the potential, it says, to recover battery-grade materials in under three hours. The company expects it to be completed by the end of 2022 and have the ability to intake 20,000 metric tons of recyclable material per year. If achieved, that would amount to about a fifth of the total weight of raw lithium produced in 2021.

Despite rapid technology changes, the longer life span of lithium batteries provides room for recycling facilities to adjust. Most lithium batteries are in use for years before needing replacement, which can help companies like ABTC prepare for the next iteration in recycling. “There's that latency,” Melsert said. “We're able to see what's in the field long before it comes back.”

Ja ne znam koji sličan izazov čovečanstvo nije savladalo, da bi se vraćali na 100 godina stare koncepte.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Kad se vec pise o vetrenjacama, zanimljivo stivo.


"The turbine has to spin continually for 7 years just to replace the energy it took to manufacture. Lasts 3 to 7 years. It requires 60 gallons of oil to lubricant and leaks badly. "
 
Možete raspravljati do sutra. Trenutni zadatak je smanjiti zagadjenje u gradovima, tj gde je koncentracija ljudi velika. Tu EV završava zadatak. Ne sumnjam da će u nekom trenutku izmisliti neku novu tehnologiju kako baterija tako i načina recikliranja istih.
Pratim dosta ta EV vozila i ne zaključih da su lako kvarljiva, pogotovo za Teslu. Naravno, imali su neke dečije bolesti koje su rešene u garanciji. Tesla danas prednjači sa baterijama, pogotovo ove nove koje se ugradjuju od kraja 2020.
Odmah da napišem da ću možda biti malo oštar ali da ne shvatiš sve ovo (previše) lično.
I da, ovo pišem kao neko ko je (u poslednjih 20-25 godina) skoro 50 puta učestvovao u raznim ekološkim akcijama/čišćenju prirode, divljih deponija, rečnih korita i sl, ne mislim da je zemlja upresovana ploča kojom upravljaju šejpšifting 5G gušteri itd.

Da li možeš da objasniš pojavu/činjenicu da su širom Evrope (usred totalnog korona zaključavanja) rušeni rekordi zagađenja vazduha? I to uz mizerno malo učešće vozila (SUS) u saobraćaju, u tom periodu.

Naravno, jasno je da to zagađenje potiče od prljave industrije, individualnih ložišta, primitivnih navika dela stanovništva na Balkanu (paljenje i loženje svakakvog otpada i đubreta, deponija), prljavih TE i sličnih formi sagorevanja uglja itd. Što je dodatno jasno na primeru naše i okolnih država, gde su rekordi zagađenja vazduha rušeni ili bili isti kao pre zaključavanja, i pored eliminacije SUS euro 2, 3 i 4 vozila iz saobraćaja.

Marti je 100% u pravu, cela ova famozna EV priča potiče od bahatih (kolonizacionih) korporacija, koje kontrolišu političare i medije, koji za cilj imaju stvaranje armije slepih EV fanova, zarad podlih interesa onih koji su prethodnih decenija i vekova opljačkali i zagadili dobar deo planete, koju bi sada da čuvaju kroz svoju zELeNu aGeNdu 🤡 Naravno, najlakše je (u tom smislu) ''obraditi'' I support the current thing masu širom ''zapada'' i satelit država.

To što voziš e-golfa je tvoje pravo, naravno. Ali moram da te razočaram, više stete nego koristi od tog vozila, i po planetu/ekologiju, a na kraju i po tvoj džep.

Što se Tesle tiče, postoje relevantne statistike, nije to ni totalna katastrofa kao što neki hardkor protivnici EV spinuju, ali u principu Alfa Romeo i Land Rover mogu da se zahvale na postojanju Tesla EV projekta, jer više nisu usamljeni na dnu liste pouzdanosti vozila :D
https://www.motorbiscuit.com/1-luxury-car-rated-lower-land-rover-lineup-consumer-reports/
https://www.hotcars.com/real-truth-about-tesla-reliability/
https://www.teslarati.com/tesla-placed-bottom-consumer-reports-reliability-rankings/
https://www.thisismoney.co.uk/money...ers-Teslas-UNRELIABLE-cars-says-watchdog.html
https://www.usatoday.com/story/mone...ts-most-reliable-cars-trucks-suvs/6385214001/

To važi za prethodni period, noviji modeli će verovatno biti bolji i pouzdaniji, ali ostaje da se vidi da li će biti tako.
 
Poslednja izmena:
Ne možeš znati koja je šteta od takvog vozila, jer ne znamo koliko će da pređu, iz kojih izvora energije (iako znamo da će udeo čistih biti sve veći), itd. Zasad ogromne kilometraže prelaze sa minimalnim održavanjem. Ima problema, kao svaka nova tehnologija. Udeo reciklaže ne znamo, baterije se ne bacaju, idu u druge uređaje, mogu da se koriste i ishabane ćelije, itd.

Najvažniji cilj će da ispune, da ne smrde u gradu. Svakako je lakše instalirati monstruozan filter na termoelektranu i jeftinije, nego na milion automobila DPF, GPF, adblue, katalizatore itd itd. Poješće SUS sa jednostavnosti i performansama, a tek su počeli da ih prave. Za 10 godina će biti nezamislivi, da će svako od vas zarobljenih u prošlosti da poželi jedan.
 
Najvažniji cilj će da ispune, da ne smrde u gradu.
Zivim pored najprometnije ulice u gradu + zeleznica + obilaznica na ~60m, nista ne osecam a leti prozori non stop otvoreni.
Takodje prekoputa skola te je opsti haos sa autima kada se zavrsava.
Znaci nema dam ti dvaes maraka da me pustis na tehnickom vec stroge kontrole + rigorozne kazne tipa ako busis dpf i da vidis kako ume da bude cist vazduh.
Ako cemo realno, ne treba nam ni EV vec dobre mreze i organizacije metro/zeleznice i niko ne bi pomislio da se voza autom po gradu i predgradju.



Za 10 godina će biti nezamislivi, da će svako od vas zarobljenih u prošlosti da poželi jedan.
Koji si ti lik... :D
 
Naravno da nisu vozila i SUS motori problem zagađenja u našim gradovima, inače bi bilo isto i leti i zimi. Iako neki misle da se leti vozi manje, ali to je slučaj možda u 3 grada u Vojvodini gde ima dovoljno dobrih biciklističkih staza.
I tačno je to za javni prevoz, tj. prevoz bez ličnih automobila. To jeste najveći problem velikih gradova. Mada koliko pratim, u većim EU gradovima se podrazumeva da ćeš doći kolima do prve stanice metroa na periferiji, tu ostaviti auto i po gradu samo javnim prevozom. I znam da ima kompanija koje rentiraju automobile na klik, pa ljudi uopšte i nemaju svoj automobil. Videćemo kako ide ovima u Berlinu, što upravljaju na džojstik iz kancelarije

OK, sad vidim da bas nista ne znas na ovu temu i da samo ponavljas ono sto woke EV fanatics lazu po medijima!
Ajde pogledaj koliko prosečan električni auto troši, koliko automobila ima u nekoj državi i koliko kilometara godišnje pređu. I videćeš da npr. na nivou Francuske, to iznosi možda 15% trenutne potrošnje. Je l' zaista misliš da Francuska nema resurse da poveća proizvodnju struje za dodatnih 15-20% u narednih 30 godina? Kina je za 10 godina povećala brze pruge 5x, a broj putnika se povećao 10x. Ta struja im nije pala sa neba. Ako uzmeš da su takvi vozovi oko 5x efikasniji od EV (po putniku i km), na to troše struje koja bi im trebala da već danas imaju 10-12% udela EV među ukupnim brojem automobila, umesto trenutnih 2,5%. S tim što i ja mislim da je prva opcija bolje i pametnije rešenje. Uostalom, Norveška sa 25% udela EV među ukupnim brojem automobila govori da skaliranje izvora EE nije toliko strašno koliko neki pokušavaju da predstave.

Problem je naravno distribucija, jer nije isto obezbediti dodatne MW na autoputu u nekoj nedođiji na jugu Francuske, gde u krugu od 50km živi 1000 stanovnika razbacanih u 30 sela, i negde u Holandiji, gde u bilo kojoj tački da si, do najbliže utičnice imaš 50m već danas. Slično je i sa starim instalacijama, maksimalnom potrošnjom, itd. Ali sve su to problemi za koje postoje rešenje. Ne tako brzo i ne tako jeftino, ali nije ni SF. Najgori scenario je da će biti potrebno 50% više struje u narednih 30-40 godina. A u prethodnih 50g je proizvodnja povećana 3-4x u većini zemalja.

Struja za EV ne mora da bude zelena. EV nisu rešenje za ekološke probleme. Ali nisu ni ekološki problem, tj. ne veći od drugih vrsta automobila i gomile drugih proizvoda i industrija. Sasvim je u redu puniti EV strujom iz uglja. Ne vidim zašto bih ja bio gori jer vozim EV do posla i nazad, nego neki gejmer sa 4090 i 13900K, koji nedeljno potroši istu količinu struje da bi igrao glupe igre dan i noć. On ima pravo na prljavu energiju, a ja ne? Nek igra na integruši u 720p/30FPS, pa ću i ja voziti bajs :d

Mozda po tome sta si pisao u ovoj temi!?
Pišem ono što mislim, na osnovu informacija koje imam. Isto kao i na hardver/softver temama, kada je očigledno da je za određene korisnike, određeni hardver/softver bolji izbor, bez obzira što se meni ne sviđa ili mi ne odgovara.

Električna energija jeste odlično rešenje za sve i svašta, pa i za transport. Koristimo je za vozove, tramvaje, žičare, trolejbuse... ako možemo i za automobile, to je dobra opcija. Kao što smo se na istu struju grejali pomoću TA peći, kvarcnih peći, norveških radijatora, inverter klima ,el. kotlova... njihova efikasnost je različita, ekološki uticaj takođe, ali ljudi koriste sve (kao i gas, ugalj, drva...). Neko samo hoće da ne čuje drndanje SUS motora i da ne oseća miris dizela u dvorištu. I da ima opciju da napuni "rezervoar" u garaži. Ne zanimaju ga ugroženi losos na Aljasci, otapanje leda na Antarktiku ili radnička prava u Alžiru. I ne mislim da sam bolji od njega ili da više brinem o planeti samo zato što vozim 1.0L Citigo.
Da se razumemo, ja nikako nisam protiv tehnoloskog razvoja! Protiv sam malignog nasrtaja mesavine politike i biznisa, koji prodajuci vam extremno toksicne litijumske baterije...
I to je tako (bilo) i za prve automobile i za kuhinjske tiganje i za mobilne telefone, itd. Niko 60-ih nije stopirao autoindustriju dok se ne izbace olovo iz goriva i otrovni akumulatori, već su menjane regulative i tehnologija da bismo 40 godina kasnije imali nešto bolje. I isto tako je manja šteta da tone litijuma, lopatica vetro turbina, nuklearnog optada... stoje odloženi i zaštićeni u nekom hangaru u Nebraski, nego da 20kg akumulatora ili telefona završi u Moravi. Veruj mi, potpuno mi je svejedno da li vozim auto sa baterijama koje sadrže litijum iz Bolivije i/ili kobalt iz Kongoa, ili ga punim naftom iz Nigerije, Angole, SA... a i jedan i drugi sa metalima iz Indije i Kine. Ako se ti osećaš bolje zbog toga što si u drugoj grupi, i to je u redu. Ali nijedan od tih autmobila neće ni za milimetar unaprediti trenutno stanje. Vožnja bajsa i korišćenje voza možda hoće malo.

djalf je već ostavio vest o kompaniji koja počinje serijsku proizvodnju EV sa natrijumovim baterijama. Biće malo teži, sporiji, imaće manji kapacitet, ali biće jeftiniji i bolji po okolinu. Možda za 20-30 godina nećemo koristiti ni Li, ni Na, već nešto treće. Možda će EV čabrirati skroz i imaćemo neki drugi pogon. Pa nek svi koji su prethodnih i budućih godina investirali u to propadnu. Neki i dalje misle da je H2 budućnost (malo preteran video, ali ima korisnih informacija)

Vodonik za 10 godina će biti kao hibridi danas - ima najgore osobine EV i SUS, izgleda šašavo, skupo je, nije baš efikasno, ali radi i možda i jeste najbolji po okoliš (zavisi od izvora H2). I biće ih 0,5% na ulicama.
... i plasticne automobile bez privatnosti, a bez realnog ekoloskog pokrica u proizvodnji i eksploataciji, uteruju pare u svoj dzep, oduzimaju vam jos jedan delic privatnosti "zbog vaseg dobra" i naravno pokusavaju da vam legislativom namecu sta morate da mislite i govorite o ovoj temi.
Ovaj drugi deo i nema mnogo veze za EV, već sa drugim delom teme - autonomnim i pametnim vozilima. To mi se još manje sviđa, ali nije da imam izbor. 10-15% prodaje novih automobila su EV, a preko 50% je đubre. Znači nije do pogona. Međutim, kao što ne biram u kom smeru ide tržište/industrija mobilnih telefona, računara, video igara... tako ne mogu da biram ni u kom smeru će ići autoindustrija. Mogu da komentarišem (na ovoj temi) vesti kao što je obaveza, valjda od naredne godine, da se ugrade sistemi za automatsko praćenje ograničenja (tj. da spreče kršenje istog). Prvo dolazi kao opcija, posle obavezno ali podrazumevano isključeno, pa obavezno, ali podrazumevano uključeno i na kraju će biti bez opcije da se ugasi.
Ali može nešto i da se popravi. Hyundai je prvi rekao da ne odustaje od fizičkih tastera i da neće ići na touch komande po svaku cenu, pa su i ostali počeli da se premišljaju ili čak i vraćaju normalne table. Ako ponude fiksnu cenu za grejanje sedišta, možda se i BMW opameti ;)
 
Odmah da napišem da ću možda biti malo oštar ali da ne shvatiš sve ovo (previše) lično.
I da, ovo pišem kao neko ko je (u poslednjih 20-25 godina) skoro 50 puta učestvovao u raznim ekološkim akcijama/čišćenju prirode, divljih deponija, rečnih korita i sl, ne mislim da je zemlja upresovana ploča kojom upravljaju šejpšifting 5G gušteri itd.

Da li možeš da objasniš pojavu/činjenicu da su širom Evrope (usred totalnog korona zaključavanja) rušeni rekordi zagađenja vazduha? I to uz mizerno malo učešće vozila (SUS) u saobraćaju, u tom periodu.

Naravno, jasno je da to zagađenje potiče od prljave industrije, individualnih ložišta, primitivnih navika dela stanovništva na Balkanu (paljenje i loženje svakakvog otpada i đubreta, deponija), prljavih TE i sličnih formi sagorevanja uglja itd. Što je dodatno jasno na primeru naše i okolnih država, gde su rekordi zagađenja vazduha rušeni ili bili isti kao pre zaključavanja, i pored eliminacije SUS euro 2, 3 i 4 vozila iz saobraćaja.

Marti je 100% u pravu, cela ova famozna EV priča potiče od bahatih (kolonizacionih) korporacija, koje kontrolišu političare i medije, koji za cilj imaju stvaranje armije slepih EV fanova, zarad podlih interesa onih koji su prethodnih decenija i vekova opljačkali i zagadili dobar deo planete, koju bi sada da čuvaju kroz svoju zELeNu aGeNdu 🤡 Naravno, najlakše je (u tom smislu) ''obraditi'' I support the current thing masu širom ''zapada'' i satelit država.

To što voziš e-golfa je tvoje pravo, naravno. Ali moram da te razočaram, više stete nego koristi od tog vozila, i po planetu/ekologiju, a na kraju i po tvoj džep.

Što se Tesle tiče, postoje relevantne statistike, nije to ni totalna katastrofa kao što neki hardkor protivnici EV spinuju, ali u principu Alfa Romeo i Land Rover mogu da se zahvale na postojanju Tesla EV projekta, jer više nisu usamljeni na dnu liste pouzdanosti vozila :D
https://www.motorbiscuit.com/1-luxury-car-rated-lower-land-rover-lineup-consumer-reports/
https://www.hotcars.com/real-truth-about-tesla-reliability/
https://www.teslarati.com/tesla-placed-bottom-consumer-reports-reliability-rankings/
https://www.thisismoney.co.uk/money...ers-Teslas-UNRELIABLE-cars-says-watchdog.html
https://www.usatoday.com/story/mone...ts-most-reliable-cars-trucks-suvs/6385214001/

To važi za prethodni period, noviji modeli će verovatno biti bolji i pouzdaniji, ali ostaje da se vidi da li će biti tako.
Ne shvatam ništa lično, diskusija dve strane. Ja možda malo branim EV vozila, a možda ste vi preoštri prema njima.
Neko ko je zadnje 2.5 godine izmenjao 10ak auta od toga su 2 EV. Prvi EV mi je bio i3 koji je imao generator sa rezervoarom od 9l i mogao si da ides gde poželiš. EGolf je full elektrik i tu je ograniceno kretanje. Sad da biram auto za na duze opet bih uzeo neki EV zbog komfora u vožnji. Nema cimanja, ubrzanje je linearno i tisina u kabini..
Sto se zagadjenja tice, kao sto napisah nece ta EV vozila nista drasticno promeniti u zagadjenju, već će smanjiti zagadjenje u delovima gde je velika koncentracija ljudi, a nema ni buke.

Ovaj auto se svakako ne zadrzava dugo kod mene, ali trenutno je ekonomski dosta isplativiji od nekog dizel/benzin auta
 
Litijum bi morao da se kopa u Srbiji i, čini mi se, Češkoj, ozbiljan deo naše zemlje bi bio debelo zagađen i praktično uništen.
 
Ne pitamo se mi tu više ništa, samo sprovodimo nečije ideje spolja.
 
Nisu ni oni naivni, u Evropi litijum najvise ima Nemacka pa Ceska pa tek onda mi. Ali nece oni da zagadjuju tamo kod njih vec kod nas. Sad sto ce to da zagadi i reke pa ce i Rumunija da ima problem, nema veze. Ko hoce da cita u vezi toga:
 
за државу која је на зачељу Европе у економском развоју, а с обзиром да је тај вектор спрам електрификације возила, како изгледа, неповратан, тих десетак одсто светских резерви литијума, јесу у овом часу, нестваран дар

рационално је ући у расправу, како ће се он експлоатисати, те колику добит од тога, ће Србија имати, а не, да ли ће се он ископавати, јер је то, уверен сам, неминовно

можда грешим...
 
Procitaj link koji sam okacio, ne dao Bog svima nama da pocnu da ga kopaju.
Tufegdzic je dodao da bi bilo ugrozeno oko 4,5 miliona stanovnika.
 
хајде овако, јер очигледно нисам био јасан:

није питање да ли је то добро, већ када ће, на који начин, и под којим условима, започети тај процес у Србији

надам се да је сад јасније:)

да ли је сам процес експлоатације, лош спрам природе и људи, не спори нико ван уског, интересног кружоока
 
A sad nešto malo drugačije
 
Zasad samo bajka, koliko sam uspeo da pročitam, a sa svim ovim maštovitim detaljima će koštati 150k€.
 
Merdze, Porsche itd nisu toliko mastoviti pa opet kostaju toliko... Jer placas ime...
 
Porše je bogami poprilično maštovit po pitanju tehnologije koju dobiješ za te pare, a dovoljno kvalitetno da služi i traje. Nisam siguran koliko je tu udeo imena veći od supstance.

Za Merc sam saglasan da nema to veze sa onim nekad, iz prve ruke.
 
 
Ne shvatam ništa lično, diskusija dve strane. Ja možda malo branim EV vozila, a možda ste vi preoštri prema njima.
Neko ko je zadnje 2.5 godine izmenjao 10ak auta od toga su 2 EV. Prvi EV mi je bio i3 koji je imao generator sa rezervoarom od 9l i mogao si da ides gde poželiš. EGolf je full elektrik i tu je ograniceno kretanje. Sad da biram auto za na duze opet bih uzeo neki EV zbog komfora u vožnji. Nema cimanja, ubrzanje je linearno i tisina u kabini..
Sto se zagadjenja tice, kao sto napisah nece ta EV vozila nista drasticno promeniti u zagadjenju, već će smanjiti zagadjenje u delovima gde je velika koncentracija ljudi, a nema ni buke.

Ovaj auto se svakako ne zadrzava dugo kod mene, ali trenutno je ekonomski dosta isplativiji od nekog dizel/benzin auta
Sada se odlučujem između tri modela od kojih su dva koja su ti vozio.

BMW I3 sa REX motorom. REx mi je obavezan za ovo vozilo, posebno za naše prostore. Novi BMW modeli (poslije 2016 čini mi se) nemaju REX.

eGolf model od 2016 i noviji. Stariji modeli imaju lošiju bateriju. Noviji imaju range preko 200km.

Dacia Spring.

Kakva su ti iskustva između BMW i Golfa? Koji je bolji, udobniji, veći.
Njih dva uzimam polovna, a Daciu novu.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Nadam se da si upoznat da Spring ima performanse i autonomiju malo jačeg e-skutera, samo što imaš mesta za prtljag i ne možeš da pokisneš.

Šalu na stranu, tu e-kantu treba zaobići ako ti zaista treba upotrebljiv električni automobil. Bolje kupi neki polovan (kvalitetniji, brži i sigurniji) e-model, ili čak PHEV.
 
Pariz 1974. Stariji čovek na početku je Jean Widlosher, tadašnji predsednik društva pronalazača u Francuskoj. a snimak je u dvorištu zavoda za zaštitu patenta.
Izvinite za kvalitet snimka ali to sam snimao 2x8mm kamerom.
Elem, čovek koji vozi ovo vozilo (da ne kažem auto) je inžinjer sa kojim je trebalo da radim da sam duže ostao u Francuskoj. Nije toliko do samog vozila nego više do kontrola koje su uključivale električno kočenje i punjenje baterije prilikom kočenja il na nizbrdici.
Dao mi je to vozilo na upotrebu mesec dana po Parizu i garažu u kojoj sam punio baterije s'tim da beležim kilometražu između punjenja i ostale parametre.

Imalo je 2 kamionska akomulatora i 3-4KW motor na prednjem točku. Ne sećam se koliko kilometara sam prelazio dnevno ali je držao ceo dan.
 
Poslednja izmena od urednika:
Nazad
Vrh Dno