Ajd kada ste vec poceli pa da dobijete pravi info:
Dizel aditivi su itekako korisni, ako su korisceni pravi, adekvatni i pravilno dozirani aditivi. U sustini bez njih se ne moze i ne sme.
Najgori scenario je ako je los recept sa losim aditivima, koji je malo verovatan.
Od 2008 (ako se ne varam) je postavljen zadnji standard za kvalitet dizela kojeg moraju svi da se pridrzavaju pri proizvodnji.
Aditivi protiv zamrzavanja se dozira po potrebi odnosno po regiji, jer klime nisu iste, klimatske regije su podeljene i oznacene slovno na specifikaciji dizela kod proizvodjaca.
Standardni dizel, po EU specifikaciji, pored aditiva protiv zamrzavanja iliti tacnije aditiv za protocnost, ima jos preko 20+ aditiva, tipa protiv stvaranja pene, ciscenje sistema goriva, protiv poroznosti, katalizatori itd itd... bez tih aditiva savremeni dizel motori ne bi presli ni 1000 km bez fatalnih kvarova.
Svi savremeni dizel motori su dizajnirani na osnovu takve specifikacije a ne na osnovu nekog specijalnog goriva, u prevodu nikakvo spec gorivo vam nije potrebno.
Problem i apsurd je da je u Srbiji dizel ( o benzinu da ni ne pricamo) izuzetno loseg kvaliteta te prodaja skupljeg i "specijalnog" je u sustini prodaja standardnog EU dizela, nista vise.
Dosta je da odete u Madjarsku ili Cro, full natankujes i posle par km cete odmah primetiti razliku.
Cist dizel, znaci u svojoj cistoj formi bez aditiva je jako losa stvar za vas savremen motor. Ne vozimo vise mercedese W123 koji trpe sve jer su tako dizajnirani vec vrlo osetljive i prefinjene masine. Tako da i svojevoljno dodavanje aditiva po meni nije bas najpametnija stvar jer nasi motori prate sve parametre koje dodatni aditivi mogu poprilicno da poremete.