Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

O da, taj problem sam i ja imao sa mojom, puk'o Infotainment ko zvecka.
Servis odmah resio updateovanom verzijom.
 
BMW-ova reklama za BMW iX , US trziste

 
Aha, u ovoj reklami samo Arni kvari prosek, a što se auta i Salmice tiče, bogami ne znam koga bi pre izabrao.:p
 
Kaze Mladja 139K eura
 
Vidim da se razumete dosta oko automobila, i izvinjavam se unapred ako sam malo omasila temu...
Dakle vozim passat 5.5 - izgleda kao da ima 5 - a ne 20 godina :) I sad, sipala sam ecto dizel iliti G-drive (najskuplji) sve ove godine...Sada kada je doslo do ovog poskupljenja, interesuje me da li za DZ placam toliko visu cenu u odnosu na evro - dizel?
Kada sam pitala momka na pumpi za benefit boljeg dizela - on je zamuckivao...kao da nije smeo da kaze...
P.S. Nakon vaseg strucnog odgovora, pitala bih i za trenutnu sitaciju... Imam pola rezervoara G-drive dizela, i ako me vi savetujete da ''bolji' dizel i nije vredan razlike u novcu - da li ce biti problem da dopunim rezervoar sa obicnim dizelom i tako se pomesa sa ovim boljim...Valjda sam bila razumljiva :) Hvalaaa
 
Slobodno sipaj dizel bez aditiva i uzivaj u voznji.
 
Sipaj običan dizel, a s' vremena na vreme možeš i jednu turu aditiviranog.

Neke dalje detalje ovde nećeš dobiti, jer je mnogo mitova i "rek'o mi majstor Pera..." mišljenja.
A zapravo niko nema i ne zna rezultate pažljivih analiza različito aditiviranih goriva kod različitih distributera, na duze staze.
Pogotovo što svi različito aditiviraju.

Ja sam čuo da Mol ima odličan aditivirani dizel da se PONEKAD propusti kroz dizne, ali da nema potrebe to raditi stalno.
A OMV-ov se najbolje ponaša na niskim temperaturama.
A EKO je imao dobar onaj fazon sa finom filtracijom pre aparata za točenje (zvali ga Avio dizel (mislim da su to ukinuli)).

Kolegi sa posla su u KIA servisu rekli da u KIA/Hyndai dizelima ne koristi stalno taj aditivirani jer dugoročno gledano, oštećuje dizne.
Dugoročno, misli se na stotine hiljada km.
A moj majstor za Forda rek'o da što češće sipam OMV-ov taj fancy dizel, ili G-Drive. Neke generacije Forda imaju neke posebno osetljive i još posebnije skupe dizne.

Uglavnom, sto "znalaca" sto "pouzdanih" informacija.
 
SAT Plus je svojevremeno radio neko testiranje goriva, različite vrste sa različitih pumpi i koliko se sećam, zaključak je bio same shit 😀
Čak je sa jedne pumpe jeftinije gorivo bilo bolje na tim testovima nego skuplje.

A ja opet uglavnom sipam taj skuplji, kao nije velika razlika, valjda je bolji. Evo, časna pionirska, dok traje ovo limitiranje cena, sipam samo jeftiniji. Možda se Kia obraduje 🙄
 
Taj "obican" dizel nije obican vec euro dizel,
vec standardizovano gorivo kakvo se koristi u celom svetu.

Taj tzv "aditivirani" dizel je robna marka benzinskih pumpi i svako moze da pravi kakav zeli i na njemu mogu slobodno da formiraju cenu, zato ga i guraju.
A ja opet uglavnom sipam taj skuplji, kao nije velika razlika, valjda je bolji.
Nije nikakva razlika u potrosnji ali u parama jeste jer je on minimum 10 dinara skuplji po litri,
sto se na mesecnom nivou skupi sasvim solidno.

Prakticno svaki put u rezervoar manje sipas litar-dva, tj bar 200-300 dinara ostavis baksis pumpi uz ionako preskupo gorivo.
 
Poslednja izmena:
Kod mene je oko 400-500 dinara na rezervoar. Ne doživljavam to kao neko dranje (u odnos na cenu celog rezervoara), ali jasno, nije mala razlika na mesečnom nivou. Evo, obećao sam u prethodnom postu da ću da sipam redovan.

A kad budem imao električni automobil, puniću ga samo u noćnoj tarifi. 🤞
:)
 
Da imam elektrican ja bi svaki dan punio u dvorištu i uvek bi bio pun.
 
Prošle godine renovirao dvorište, postavio više dvorišnih utičnica, ali trebalo je da dovčem veći presek kablova.
 
  • Like
Reagovanja: mnt


Prošle godine renovirao dvorište, postavio više dvorišnih utičnica, ali trebalo je da dovčem veći presek kablova.

U tom slučaju, više paralelno povezati više utičnica i kablova i to je to.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Znaci aditivi nemaju neku posebnu pogodnost za dizne...da lupim i pumpe :) etc? U čemu je glavna razlika?
Dizel sto cistiji to bolji. Svaka dalja diskusija je kao sto je vec pisano gore. Ako vec zelis aditiv izvoli plati 2500 dinara za Wynns i to je to.
 
Znaci aditivi nemaju neku posebnu pogodnost za dizne...da lupim i pumpe :) etc? U čemu je glavna razlika?
Nemoj se zamlacivati, sipaj obican dizel.
"Aditivirani" koristim samo kada idem na zimovanje, jer zaista ima nizu tacku mržnjenja.
Sve ostalo ide u korist obicnog dizela, jer taj aditivirani ima u sebi kao neke parafinske čestice, koje dugoročno gledano, dovode do zapusenja filtera za gorivo, a ako ih on propusti onda i ostalih delova iz sistema za ubrizgavanje (pumpa, regulator pritiska goriva, dizne..).

Najzdravija prica sa EV vozilima je bila ona gde su davana sredstva kao podsticaj ljudima da ih voze i proizvodjaču da ih proizvodi, sve ovo ostalo guranje na silu, je samo jos jedan od dokaza da neka odrasla Greta koja nikada nije malo razmislila šire ononome sto prica, ima svojih 5 minuta.

Poput nekih ovde i ja verujem u vodonik i hibride, a narocito EV smatram samo nekim trenutnim hirom ljudi koji eto, trenutno se nesto pitaju i nisu bas do kraja stavili sve u jednačinu..
 
Ajd kada ste vec poceli pa da dobijete pravi info:
Dizel aditivi su itekako korisni, ako su korisceni pravi, adekvatni i pravilno dozirani aditivi. U sustini bez njih se ne moze i ne sme.
Najgori scenario je ako je los recept sa losim aditivima, koji je malo verovatan.
Od 2008 (ako se ne varam) je postavljen zadnji standard za kvalitet dizela kojeg moraju svi da se pridrzavaju pri proizvodnji.
Aditivi protiv zamrzavanja se dozira po potrebi odnosno po regiji, jer klime nisu iste, klimatske regije su podeljene i oznacene slovno na specifikaciji dizela kod proizvodjaca.
Standardni dizel, po EU specifikaciji, pored aditiva protiv zamrzavanja iliti tacnije aditiv za protocnost, ima jos preko 20+ aditiva, tipa protiv stvaranja pene, ciscenje sistema goriva, protiv poroznosti, katalizatori itd itd... bez tih aditiva savremeni dizel motori ne bi presli ni 1000 km bez fatalnih kvarova.
Svi savremeni dizel motori su dizajnirani na osnovu takve specifikacije a ne na osnovu nekog specijalnog goriva, u prevodu nikakvo spec gorivo vam nije potrebno.
Problem i apsurd je da je u Srbiji dizel ( o benzinu da ni ne pricamo) izuzetno loseg kvaliteta te prodaja skupljeg i "specijalnog" je u sustini prodaja standardnog EU dizela, nista vise.
Dosta je da odete u Madjarsku ili Cro, full natankujes i posle par km cete odmah primetiti razliku.
Cist dizel, znaci u svojoj cistoj formi bez aditiva je jako losa stvar za vas savremen motor. Ne vozimo vise mercedese W123 koji trpe sve jer su tako dizajnirani vec vrlo osetljive i prefinjene masine. Tako da i svojevoljno dodavanje aditiva po meni nije bas najpametnija stvar jer nasi motori prate sve parametre koje dodatni aditivi mogu poprilicno da poremete.
 
Trulo je tu nesto drugo, no necemo u detalje, nije ni mesto ni vreme..
 
Ajd kada ste vec poceli pa da dobijete pravi info:
Dizel aditivi su itekako korisni, ako su korisceni pravi, adekvatni i pravilno dozirani aditivi. U sustini bez njih se ne moze i ne sme.
Najgori scenario je ako je los recept sa losim aditivima, koji je malo verovatan.
Od 2008 (ako se ne varam) je postavljen zadnji standard za kvalitet dizela kojeg moraju svi da se pridrzavaju pri proizvodnji.
Aditivi protiv zamrzavanja se dozira po potrebi odnosno po regiji, jer klime nisu iste, klimatske regije su podeljene i oznacene slovno na specifikaciji dizela kod proizvodjaca.
Standardni dizel, po EU specifikaciji, pored aditiva protiv zamrzavanja iliti tacnije aditiv za protocnost, ima jos preko 20+ aditiva, tipa protiv stvaranja pene, ciscenje sistema goriva, protiv poroznosti, katalizatori itd itd... bez tih aditiva savremeni dizel motori ne bi presli ni 1000 km bez fatalnih kvarova.
Svi savremeni dizel motori su dizajnirani na osnovu takve specifikacije a ne na osnovu nekog specijalnog goriva, u prevodu nikakvo spec gorivo vam nije potrebno.
Problem i apsurd je da je u Srbiji dizel ( o benzinu da ni ne pricamo) izuzetno loseg kvaliteta te prodaja skupljeg i "specijalnog" je u sustini prodaja standardnog EU dizela, nista vise.
Dosta je da odete u Madjarsku ili Cro, full natankujes i posle par km cete odmah primetiti razliku.
Cist dizel, znaci u svojoj cistoj formi bez aditiva je jako losa stvar za vas savremen motor. Ne vozimo vise mercedese W123 koji trpe sve jer su tako dizajnirani vec vrlo osetljive i prefinjene masine. Tako da i svojevoljno dodavanje aditiva po meni nije bas najpametnija stvar jer nasi motori prate sve parametre koje dodatni aditivi mogu poprilicno da poremete.
Postujem misljenje, samo nisam sigurna da li moj passat iz 2002 spada u ''savremen dizel motor''..On je iz vremena kada nije bilo aditiva - ako se ne varam?
 
@DukeLander - Nemojmo da mešano D2 dizel i Eurodizel.

Radim u auto industriji i ovo za aditive i ostatke u filterima za gorivo, mogu da dokumentujem, ako i nemam sad sliku, imaću neku kroz mesec ili dva, kada se takav slucaj opet nađe u servisu.

Znači da se razumemo, ne pricam o procesu proizvodnje i standardima u EU jer o tome znam vrlo malo, pričam samo o situaciji "sa terena".
 
Meni je samo postalo sumnjivo jer sam pravila 'anketu', na skoro svakoj pumpi niko od zaposlenih ili nije bio uverljiv ili pojma nije imao zasto je skuplje gorivo bolje! Tada mi se alarm upalio, pa rekoh da pitam ovde nekog...
 
Nazad
Vrh Dno