Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Imenice koje se zavrsavaju sa A su zenskog roda u srpskom jeziku.

TA ALFA
TA TOYOTA

Neces reci
TAJ TOYOTA
TAJ ALFA
 
Nikola tesla je bio muško...a automobil je dobio ime po njemu (ne po alatki).
E, sad možda vi imate dokaze da je bio nešto drugo/treće...
 
Džaba rasprava, ta Tesla nikada neće biti najbolje auto.
 
Imenice koje se zavrsavaju sa A su zenskog roda u srpskom jeziku.

TA ALFA
TA TOYOTA

Neces reci
TAJ TOYOTA
TAJ ALFA
Postoji i jedna imenica srednjeg roda koja se završava na A: “DOBA”.
TO DOBA (U to doba sam sam već bio u dubokom snu.)
Takođe imenica “DEDA” je muškog roda.
A isto tako “RADOST”, “LJUBAV” je ženskog roda. ;)
 
Poslednja izmena:
A možda i ja kao ljubitelj vozova nisam objektivan, pa grešim kada smatram da je železnica najbolja investicija društva koje želi čistiji transport ;)
Ko je probao švajcarski SBB taj zna šta je uživanje vozom, ne samo za turistička putovanja nego i za odlazak na posao. Ali kod nas nema vizije za tako nešto, samo "koliko sam ja tu dobar" politika.
 
Pogledajte prilog 331760

A da se ne zaboravi da na niskim temperaturama baterije elektricnih vozila gube i do 40% svog kapaciteta. :)
Sve suprotno od istine... Ali važno da si se ti nasladio. Nikad mi neće biti jasni ljudi koji su protiv novih tehnologija.

Vlasnik Tesle koji je bio zaglavljen tog dana je zahvalan što je imao električno vozilo:

Zašto su električni automobili daleko bolji od SUS za takve situacije:

Veoma je jednostavno, električni auto troši energiju samo za zagrevanje kabine, dok SUS troši i za rad motora, koji potpuno bespotrebno radi na leru, iako nije potrebno da se automobil kreće, već samo da stoji i greje se. Dakle, i laiku je vrlo očigledno da je potrošnja energije manja ako se koristi samo za ono što ti je potrebno u tom trenutku - grejanje, a ne i da radi u prazno još jedan ogroman potrošač - motor. Tako da, naravno da će pre ostati bez goriva vlasnici SUS automobila, kao što i jesu ostajali u tom konkretnom događaju, nego što će električnim da se isprazni baterija.

Dalje, vlasnik Tesle iz članka je naravno krenuo od kuće na put sa punom baterijom, jer je napunio kod kuće do 100% pred polazak, logično. Takva situacija je sa većinom drugih vlasnika EV. S druge strane, vlasnici SUS automobila često voze polu-praznog rezervoara jer "uvek" mogu da svrate na pumpu i dopune, pa često sipaju gorivo tek kad im dođe do rezerve. Upravo iz tog razloga su EV vlasnici uvek daleko spremniji za ovakve slučajeve.

Što se tiče dopune goriva iz kantice, to naravno mogu da urade i vlasnici električnih automobila, ne znam zašto se protivnici EV prave da je to nemoguće? Postoje da se kupe "kantice" baterije, koje mogu da se stave u gepek ako se ide na neki duži ili neizvestan put. Međutim, kad je električna energija u pitanju, uvek će postojati mnogo veća fleksibilnost u načinu kako napuniti bateriju, jer struja može da se generiše na mnogo načina, za razliku od benzina koji možete samo da kupite na stanici. Npr. ako se baterija skroz potrošila, možete da zamolite vozača ispred da vas šlepuje samo 500m ili kilometar i imaćete dovoljno % da stignete do najbližeg punjača, jer se baterija dopunjava šlepovanjem tj. okretanjem točkova i elektromotora. U budućnosti kada bude mnogo električnih automobila, biće naravno i mnogo punjača, češće raspoređenih. Kao da svi misle da će broj punjača ostati isti kao danas. Osim toga, drugi vozači EV vrlo lako da pomognu nekome ko je ostao bez kapaciteta u bateriji tako što se samo zakače za njega i napune ga malo. Tu funkcionalnost (vehicle-to-grid) nemaju još sva EV, ali u budućnosti će imati.

Izveštaji svih električnih automobila u toj oluji na I-95 je da su potrošili otprilike 10-15% baterije za tih 15-ak sati. A određen broj SUS automobila je ostao bez goriva. Na YouTube-u Norvežanin Bjorn Nyland često radi testove gde noću spava u električnom autu na nekom teškom minusu u nekoj zabiti. Meri potrošnju i upisuje u tabelu. Neki troše više, neki manje, ali otprilike uvek je u rangu od nekih desetak procenata.

Pored svega toga, dugotrajni rad SUS motora može dovesti do trovanja kabine ugljen monoksidom, što je smrtonosno, posebno jer se ne oseća taj gas. Pre samo nekoliko dana u Pakistanu:
Stuck in their cars overnight, 22 people died from cold or carbon monoxide poisoning from exhaust fumes. Among them were 10 children.
To naravno nije moguće sa tehnologijom koja ne proizvodi izduvne gasove.

I da, nakon što se završio taj nemili događaj na I-95, stvorile su se ogromne gužve na obližnjim benzinskim stanicama, tolike da su vlasnici SUS automobila još dodatnih nekoliko sati čekali da sipaju gorivo, da bi mogli da nastave dalje. S druge strane, vlasnici električnih automobila su samo prošli pored tih pumpi i nastavili dalje. :)
 
Tako mlad a tako lepo spinuje! Politika za tebe decko o'ma! To je trazen kalibar u odredjenim krugovima.
Gde sam ja protivu novih tehnologij/napretka, osim ako ne smatras da ako je neko protivu EV da je protivu novih tehnologija/napretka, sto je pomalo van pameti. Problem je sto vi mladuncad smatrate da sve sto ne novo aka nova tehnologija, da je to automaCki dobro i napredno. Prc, nece da bidne a i ne mora da znaci...

Sve sto sam stavio je apsolutno tacno i provereno, samo kad ti ti skinuo te uzangije i dozvolio sebi da procitas bilo kakav kontra argument, medjutim verujem da je to protivu tvoje vere.
Izuzetno sam bio za EV i sam sam krenuo da citam, trazim i istrazujem na tu temu i sto sam vise citao, to sam bio sve skepticniji prema EV sa litijumskim baterijama. Sada sam otvoreno protiv a zbog cega, svako moze da procita na netu na temu litijumskih baterija. Ne treba meni jedan tajkunski psihopata i sociopata I.Mask da objasnjava sta je bolje za njegov dzep, to znam i ja. O marketingu za EV@litijum na YT da i ne govorim, ozbiljna rabota i ozbiljan spin. Ko hoce da veruje samo napred. Cim Washington Post krene u debunking necega, o'ma znas na kojoj strani je istina, jer treba samo pogledati ko su vlasnici pomenutog lista i ko drzi finansijske uzangije. Folov d mani san, stara igra.

A sta ce biti kad ce biti i slicne stvari tipa "u buducnosti" i ostalo, nemoj, baba i snivanje fazon.
SporCki poyyy
 
Ja punim rezervoar čim padne na pola. Na duža putovanja, posebno zimi ne krećem ako nisam pun i redovno točim kad stanem da se odmorim. Tako da mogu u svakom trenutku dva dana da grejem auto. A pošto uvek imam i vreću za spavanje, ne moram da grejem uopšte :)

Ontopic:
O ovakvim stvarima ne treba mnogo pričati. Vozimo SUS motore sto godina, znamo na čemu smo i šta da očekujemo.
EV ima gomilu prednosti, jeste budućnost, ali ne treba biti naivan i verovati u sve gluposti koje se pišu, posebno kada se predstavljaju kao ekološki prihvatljivo rešenje.
 
Meni omiljena - selektivna argumentacija.
Da ev vlasnici imaju isto toliko charging station kao benzinske, imao bi isti problem sa autima na rezervi.
Tu je ljudska lenjost i glupost faktor a ne kakav auto, jer su trenutno ev vlasnici primorani da drze max bateriju.
Evo bicu i ja selektivan: moj auto sa euro 6++ sa start-stop motorom trosi 3,6 lit BENZINA na autobahnu pri brzini od 100km/h, takodje koristi invertorski klima sistem za brzo grejanje, znaci energija nije bacena u prazno vec se max iskoristi na klima sistemu.
Inace super stvar, za kompletno zaledjen auto mu treba 8 minuta da odledi, japanci su cudo...
Takodje bilo koje modernije vece vozilo ima webasto sistem grejanja, koje na max power trosi 0,6 lit/h i to kada je nakacen kompetan sistem vozila (greje i rashladnu tecnost motora) a ako greje samo kabinu, umro bi od toplote na max power.
I sada ovo znaci da je petrol engine bolja solucija?
Ne, vec samo da je petrol "eko sistem" razvijeniji i bolji, jer je imao 100 god da se razvija.
Doduse imao je i elektro samo nije posvecena tolika paznja.
Svake zime je Beograd najzagadjeniji grad u EU. Zbog auta? Ne, vec grejanja.
Pa ajmo onda svi na struju da se grejemo, to je eko, cisto i... Oh wait....
Isti problem ces imati kada pocnu da se kotrljaju vise ev vozila na ulicama.
Jer boze moj, ev je "ekolosko" vozilo i to samo zato jer je termo elektrana daleko i ne vidis koliko je uglja sprzila da bi ti bio ekoloski napredan. To je problem.
 
Svake zime je Beograd najzagadjeniji grad u EU. Zbog auta? Ne, vec grejanja.
Pa ajmo onda svi na struju da se grejemo, to je eko, cisto i... Oh wait....

Samo da dodam - Ne samo BG već svi iole veći gradovi u Srbiji.
To je odavno poznato ali je najbolji dokaz ono ekstremno zagađenje u svim gradovima, za vreme zaključavanja na proleće 2020. godine. Lično sam krajem marta i početkom aprila 2020. godine (preko dobro poznate aplikacije) video rekordna zagađenja u mom gradu, i još čitavom nizu većih gradova u SRB. Bukvalno sa minimumom saobraćaja, u toku totalnog zaključavanja, zagađenja su rušila (svetske) rekorde. Sve zbog prljave industrije, prljavog grejanja, TE i ostalih, dobro poznatih zagađivača. A ogroman deo planete ima još veće probleme u tom smislu.

Ali ne vredi, nova agenda očekivano ima svoje pomahnitale IFLS botove i to je to, već viđeno mnogo puta u novijoj istoriji.
 
Poslednja izmena:
jer struja može da se generiše na mnogo načina, za razliku od benzina koji možete samo da kupite na stanici. Npr. ako se baterija skroz potrošila, možete da zamolite vozača ispred da vas šlepuje samo 500m ili kilometar i imaćete dovoljno % da stignete do najbližeg punjača, jer se baterija dopunjava šlepovanjem tj. okretanjem točkova i elektromotora. :)

Da, ali ne postoji perpetum mobile.

EV vozilo koje vuče drugo EV vozilo i pritom je drugo EV vozilo u stanju regenerativnog kočenja, to samo znači bespotrebno veći utrošak energije za prvo EV vozilo, jer mora i da savlada regenerativno kočenje drugog EV vozila.

Može se uzeti običan generator naizmenične struje na biciklu iliti narodski "dinamo".

Svako će primetiti razliku između otvorenog električnog kola i zatvorenog električnog kola na dinamu, gde se kog zatvorenog električnog kola (neki potrošač, sijalica ili kratak spoj), dinamo dosta teže okreće.

Ako se u vožnji dosta koristi regenerativno kočenje, dobije se ovako nešto:

 
Tako mlad a tako lepo spinuje! Politika za tebe decko o'ma! To je trazen kalibar u odredjenim krugovima.
Problem je sto vi mladuncad smatrate da sve sto ne novo aka nova tehnologija, da je to automaCki dobro i napredno. Prc, nece da bidne a i ne mora da znaci...
Klasika, čim neko ostane bez argumenata, odmah ide lični napad. Kakve veze sa bilo čime ima koliko neko od nas ima godina? Zamolio bih da se diskusija drži teme, a ne da se polemiše o ličnim karakteristikama članova foruma.

Svake zime je Beograd najzagadjeniji grad u EU. Zbog auta? Ne, vec grejanja.
Pa ajmo onda svi na struju da se grejemo, to je eko, cisto i... Oh wait....
Isti problem ces imati kada pocnu da se kotrljaju vise ev vozila na ulicama.
Jer boze moj, ev je "ekolosko" vozilo i to samo zato jer je termo elektrana daleko i ne vidis koliko je uglja sprzila da bi ti bio ekoloski napredan. To je problem.
Naravno da je grejanje na struju čistije, mora biti, po definiciji, zato što se struja može dobiti na čiste načine. Ali čak i ako se dobija iz termoelektrane (a otkud ti znaš da se ja ne grejem na Đerdap?), ta termoelektrana manje zagađuje, jer ne purnja direktno u mikro okolinu gde ljudi žive, a i ima bar kakve-takve filtere. A kad komšije u kućama oko mene zapale neke kancerogene materije, direktno mi to ulazi u nos, a termoelektrana udaljena kilometrima od mene sigurno ima značajno manji uticaj.

Da ne govorimo o tome da ja mogu da se i grejem i vozim auto na energiju sunca i vetra. Ako se stavi dovoljno panela, vetrogeneratora i baterija, dnevna ili godišnja varijacija u generisanju nije nikakav problem.

EV vozilo koje vuče drugo EV vozilo i pritom je drugo EV vozilo u stanju regenerativnog kočenja, to samo znači bespotrebno veći utrošak energije za prvo EV vozilo, jer mora i da savlada regenerativno kočenje drugog EV vozila.
Apsolutno tačno. Ali ja sam pisao o ekstremnoj situaciji, koja se nekome neće desiti nikad, a nekome možda jednom u više godina. Uopšte nije problem vući EV par kilometara dok regenerativno koči, evo primer u praksi:


Za samo 5,5 km napunili su Teslu 9% što mu je bilo dovoljno za oko 40 km vožnje.
 
Poslednja izmena:
ne vidim ni sto bi ga morao vuci.
zar ne bi bilo logicnije da moze da ga dopuni u mestu na kabl?
nije to benzin da mu treba kabl i levak.

Treba mu samo kabl i baterija, a oba auta to vec imaju.
 
Konkretno taj BMW nema opciju V2G/V2L tj. da može da u suprotnom smeru da šalje električnu energiju iz svoje utičnice. Deluje glupo, ali očigledno nije default stanje da može u oba smera, nego mora da se doda neki hardver za to. Nažalost većina električnih automobila danas to nema, ali sve više modela izlazi koji to imaju, a na kraju će svi imati. Za sada to imaju Nissan Leaf, Kia EV6 i Hyundai Ioniq 5 (možda sam neki model propustio), a među onima koji uskoro izlaze na tržište su i Toyota bZ4X, kao i neki Genesis modeli.

ioniq5_220.jpg
Na slici je prikazan Hyundai Ioniq 5 kako puni Hyundai Konu.
 
Poslednja izmena:
Ali čak i ako se dobija iz termoelektrane (a otkud ti znaš da se ja ne grejem na Đerdap?), ta termoelektrana manje zagađuje, jer ne purnja direktno u mikro okolinu gde ljudi žive, a i ima bar kakve-takve filtere
Ne znam kako ocekujes da te pored ovakve izjave neko ozbiljno shvati?
Citajuci post na koji je Marty reagovao (ne zameri mu, on je takav, odavno izgubio volju da crta ljudima) sam i ja pomislio da si neki klinac.
Jer da si stariji, ne bi odvaljivao ovakve gluposti koje nastavljas da pricas.
A gluposti (ne shvati kao uvredu vec cinjenicu) su zato jer da si stariji, znao bi da medijske price i realnost nemaju veze sa vezom.
Ako Nemacka, koja odavno fura eko pricu koristi skoro 40% termo elektrane od ukupne proizvodnje struje a gde god se okrenem vidim samo solarne panele i vetro generatore, sta je onda u Srbiji?
Da ne spominjem da se uvozi dobar deo iz Poljske koja je gle cuda, uz pomoc Nemacke izgradila gomilu termo elektrana. Zasto Poljska? Jer nemaju tako rigorozne (citaj ni 20%) zakone o zastiti okoline. Znaci ja cist i vozam se eko, Poljaci pomrite.
Na to je Marty aludirao, jer nemamo tehnologiju za jeftinu i cistu struju koja ce podmiriti sve potrebe. Zato sada ekperimentisu sa velikim torijum reaktorima gde ce biti veselo ako ne bude ispunio ocekivanja.
Solar i wind pokrivaju mali procenat, cak i da pokrijes svaku kucu sa solar taj visak energije treba skladistiti negde i onda dolazi prica o baterijama... I tako u krug, gde svaka strana skriva negativne aspekte i mediji poturaju ono gde se vidi dobar profit.
 
Ispravka:
Upravo pricao sa frendom koji je bio zaduzen za tehnicku ispravnost nuklearki u Nemackoj, od kojih su od 24 ostale samo 2 i uskoro se i one da se gase.
Posto zbog povecane potraznje struje a zeleni hoce da ugase sve termo, zajednicki su izgradjene 8 nuklearki sa Francuzima na granici sa Francuskom.
Do kraja marta ce cena dizela dostici cenu benzina gde ce ogromne takse da finansiraju struju a kada se ev omasovi, ide se na postepeno dizanje cene struje koja je i ovako najskuplja u EU.
Lep plan, videcemo kako ce biti u praksi...
Kao sto rekoh, lako je biti zelen kada zagadjujes tudje dvoriste..
 
Gase 24 nuklearke zbog zasto? To je valjda najcistija energija za koju znamo.
Msm ne kontam zasto se gase 24 nuklearke a onda se gradi 8 novih :D
 
Zato što su budale. Ceo svet je poludeo.

Svako postrojenje, od obične zgrade do NE, ima svoj rok trajanja. A ako je remont skuplji od izgradnje novog, onda se gasi. Ali u DE je nešto drugo, tamo su im prodali priču da su vetar i sunce (bliska) budućnost
 
^ Fijasko sa nuklearnim otpadom koji su bacali u more + strah od Fukushima scenarija su bili zvanican medijski "razlog" za gasenje.
 
Sve suprotno od istine... Ali važno da si se ti nasladio. Nikad mi neće biti jasni ljudi koji su protiv novih tehnologija.

Klasika, čim neko ostane bez argumenata, odmah ide lični napad. Kakve veze sa bilo čime ima koliko neko od nas ima godina? Zamolio bih da se diskusija drži teme, a ne da se polemiše o ličnim karakteristikama članova foruma.

Pa čekaj sine moj, kako sad ovo!? Prvo ja kao retrogradan/kapicaodfolijenaglavi i pljuc na čika Martija a posle kad ja vratim pljuc, koji je naravno veći i zeleniji jer sam mnogo stariji, onda kmee kmee... Naravno da je bitno koliko imas godina, da možemo da malo prilagodimo nivo diskusije tvojim kognitivnim sposobnostima. To se zove uviđajnost!

Voleti tehnologiju i tehnički napredak je OK, ja sam erli adopter svega što postoji a vezano je za digitalno, od ZX81 pre 40i kusur godina, do digitalnog zvuka i digitalne fotografije, što će reći da baratam tehnologijama pre nego si bio apstraktna misao u glavama svojih začinitelja.

Problem sa vama nubićima je što ste "nove tehnologije" zaodenuli sa kvazireligijskim stavom, odbacivši mogućnost svake kritike i kritičkog razmišljanja. Imate svoje gurue (pu, pu, pu da se ne povampiri vračarsko-čikaški mesija) i sve što vam apostoli tipa Mask i slični "nezavisni vizonari" vrlog novog sveta kažu, vi gutate ko klinci komunizam pre 100 god.
Gase 24 nuklearke zbog zasto? To je valjda najcistija energija za koju znamo.
Msm ne kontam zasto se gase 24 nuklearke a onda se gradi 8 novih :D
Nuklearka ima rok trajanja, stare su imale oko 30-35, novije do 50 god.
Ne da nije cist oblik energije nego, na stranu nuklearni otpad.
Ono što neće da kažu je da posle roka trajanja sledi demontaža NE a to kosta 1.5-2x cene izgradnje nove u vreme demontaže. Sve što se demontira tretira se jednako kao nuklearni otpad, tako mora da se storidžuje. Pakao kako god da okreneš.
Struja će, kao i svi energenti otići pod nebo, a EV@litijumskebaterije je samo faza otimačine dok se ne dođe do vodonika, što će reči za oko 15 god koliko ja pratim, a pratim, stvari.
U međuvremenu šišaj ovce, puni račune uticajnih Jutjubera sa šuškama, i gledaj kako se ista ekipa smeje opštoj gluposti!

EDIT - da napomenem, tako vreme došlo! Ljudi su bili na Mesecu, vakcinisan sam 3x i Zemlja nije ravna! OK!?
 
Poslednja izmena:
Ne znam kako ocekujes da te pored ovakve izjave neko ozbiljno shvati?
Očigledno sam zaradio određeni broj lajkova na porukama, dakle možda me je neko ozbiljno shvatio (ma jok, i oni su sigurno "glupi klinci" pa zato lajkuju). A s obzirom da se oko jedna trećina električne energije u Srbiji generiše iz hidroelektrana (izvor), šta sam mogao pogrešno da izjavim? Kako ti možeš da znaš da li se ja u ovom momentu grejem na hidro energiju ili na termo energiju? Stalno ti argumenti kako je struja prljava u Srbiji, ali nije sva, nego dve trećine. Druga stvar, naravno da termoelektrane imaju efikasnije iskorišćenje energije u odnosu na prosečno domaćinstvo, isto važi i za filtere. Tako da, umesto što samo napadaš lično ("kako neko može ozbiljno da te shvati"), zašto jednostavno ne odgovoriš argumentovano tj. konstruktivno napišeš šta je to što sam loše napisao, da me ispraviš, da bih mogao da naučim, pošto sam po vama mlad (a nisam). Kako vi starci mislite da prenesete znanje mladima ako ste tako zadrti?

"Ne zameri mu, ali da, ti si klinac i pričaš gluposti".
Sjajno, i ti imaš kompleks oko toga koliko neko ima godina. Najgore je što matorci misle da su popili svo znanje ovog sveta, a u stvari istina je da su oni uglavnom ekstremno konzervativni, vrlo odbojni prema bilo kakvim promenama itd. A da im se slučajno promeni stav nakon što su im prikazani konkretni argumenti? Nikad. Ali ne brinite, vaše nije da mnogo mislite, na mladima svet ostaje, a mladi će naravno izabrati čiste tehnologije, za razliku od vas. Možete da branite prljave tehnologije koliko hoćete, ono što je bolje će pobediti, kao uvek do sad u istoriji napretka tehnologije.

Osećam se ovde kao da vas u vreme konjskog prevoza ubeđujem u automobile. Zašto bi se išlo u apoteku po gorivo kada konj sam pase travu i može besplatno da te vozi? Vreme će pokazati da su EV sigurno budućnost, posebno što su se već dokazali u sadašnjosti. Neko će čitati ove poruke za 10 godina i smejaće se vama koji negirate to.

Naravno da je bitno koliko imas godina, da možemo da malo prilagodimo nivo diskusije tvojim kognitivnim sposobnostima.
Zamolio bih moderacioni tim @PJ da upozori ili kazni ovog korisnika s obzirom da je prekršio opšta pravila foruma:
U skladu sa prethodnom tačkom, zabranjeno je vređanje drugih članova foruma. Pod vređanjem se podrazumeva i ismevanje drugih korisnika zbog njihovog neznanja, neobaveštenosti i slično.

I eto, @Marti Misterija ceo tvoj post se uopšte nije dotakao teme, niti si u stanju da odgovoriš na bilo koji moj argument, već si pisao samo lične uvrede. Ništa na temu nisi napisao.

Matorci uvek krenu u odbranu kako su oni matori, čim nemaju neki drugi argument. Pazi sad, argument je "ja sam koristio ZX81 pre nego što si ti bio apstraktna misao u glavama svojih začinitelja" (još jedna uvreda). Kakve to veze ima sa bilo čime? Misliš da si superiorniji zato što si stariji? Zamislite koji je to kompleks ličnosti, kada mu ne ostane ništa drugo osim da kaže kako on ima više godina, a pritom ništa konstruktivno nije doprineo temi.

A odakle uopšte ta diskriminacija o starosti na ovom forumu? Ne osećam se prijatno ovde zbog ovolikih ličnih napada, a sve samo zato što sam preneo činjenice i izjave vlasnika EV u vezi sa onom olujom na I-95. Čemu to?

I zašto ste toliko ubeđeni da je jedino bitan datum registracije na ovom forumu? S obzirom da ste toliko matori i mudri, zar ne znate da i čovek od 60 godina može da se u 2022. godini registruje na ovaj forum? Ili ste mislili da je taj datum u direktnoj proporciji sa godištem korisnika?

U svakom slučaju, pošto sa vama dvojicom ne može da se vodi konstruktivan razgovor o električnim automobilima, evo spustiću se na vaš nivo:

@Marti Misterija Na osnovu informacija koje si ostavio u poslednjoj poruci (ZX81), ja sam najverovatnije stariji od tebe, ili smo tu negde. Šta ćeš sad? Ostao si bez argumenata jer sam ti oduzeo poslednji. :)

Ne razumem zašto uopšte dolazite u ovu temu ako ste protiv električnih automobila. To bi bilo kao kada bi ljubitelj benzina ušao u temu o dizelu i napisao "dizel je s*anje". Kako je na taj način doprineo temi? Ako želite da nastavite konstruktivnu diskusiju, molim vas pišite o temi, a to su električni i samovozeći automobili, ja ću da se potrudim da odgovorim nešto konstruktivno, a možda i svako od nas nauči nešto novo, jedni od drugih. Ako ne, ništa, nastavite da pišete o godinama i nadmudrujte se ko je pametniji...
 
Poslednja izmena:
Niko ne negira da su EV budućnost. Uostalom, ako su proizvođači najavili da za 20-ak godina prestaju da proizvode SUS motore, šta drugo možemo mi da kažemo i radimo? Govorimo da EV nije ekološko rešenje ništa više od malog i štedljivog SUS motora.

Kada bi automobili sa SUS motorima ostali kao jedini potrošač fosilnih goriva, planeta bi bila zelenija nego kada bi preko noći sve njih zamenio električnim, a sve drugo da ostane kako jeste

Što se godina tiče, moraš da shvatiš i da stariji ljudi uglavnom imaju više (radnog) iskustva i možda su bili uključeni u proces čišćenja prljave industrije. Ili jednostavno poznaju lično ljude koji se bave novim tehnologijama već dugi niz godina i veruju njima pre svega.
 
Poslednja izmena:
@mnt
Ja bih te samo zamolio da iskopiras ovaj svoj post, sacuvas ga negde i udaris rimajnder da ga procitas za 20-30 god. Doziveces takav transfer blama, nadam se nista manji kao ja dok procitah ovo tvoje pisanije.
Klasične dečije fantazije - matorci konzervativni i glupi, mladi napredni vizionari, sve razumeju i bolje znaju!
Post ti vrca od zamena teza i generalizacija, sto govori o neiskustvu, mladalačkoj qrchevitosti i nažalost neobrazovanosti. Sve je to ok, svi smo manje više bili takvi u tvojim godinama.

U mojim godinama naučiš da je potpuno besmisleno davati bilo kakve argumente ljudima sa tvojim majnd setom i godinama. Ti sad nastavi da verujes u to kako smo mi matorci piglu i volimo prljave tehnologije a vi mladi ste do cojones progresivni.

Mali info za tebe! Prvi ekološki skup u SFRJ sam ja organizovao u SKC 1986 godine! Hapšen i tučen od strane tajne komunističke policije zbog toga!
Misliš ti da si progresivniji i "zeleniji" od mene!???
 
Ova mi dobra, karikiram: ja se grejem na Djerdap, ostali na Obrenovac.
Znaci ja na Novom Bg koji je na Djerdapu imam cist vazduh, prljavi sa Dorcola koji je na termo ne prelazi Savu...
Kada sam '98 bio Obrenovcu blok A i da sam spomenuo e od ekologije, mislim da bi me bacili momentalno u pec :)
No i mi smo bili mladi i glupi (citaj u teskom deficitu sa iskustvom i mudroscu) pa vremenom upoznas ljude, proputujes malo svet i lagano se okice otvaraju...
Takodje "ja cu da pljucnem malo pa cu prijavljujem ko uzvrati" ne prolazi ovde.
Ocigledno je da pojma nemas kako energetski sistemi funkcionisu, koliko kostaju, koliko zagadjuju i kolika je cena tranzicije i promena sistema. To ces saznati kada krenu da te odvaljuju po dzepu i onda neces biti vise tako zeleno pozitivan, sto je uvek epilog ovakvih prica (pitaj obicnog nemca sta misli o eko promenama).
Da zakljucimo besmislenu diskusiju:
Niko ovde nije protiv ev vec nacina na koji se prezentira kao spasioc svih ekologija sto je jako, jako daleko od istine.
Po meni, makar sto se vozila tice, najbolji ikada ekoloski potez je uvodjenje regulativa za izduvne gasove. Te regulative su smanjile 95% stetnih izduvnih gasova.
Cak i pored strogih zakona, najveci gigant je isao na prevaru i svi znamo kako se zavrsila afera sa VW - platite koju milijardu i nikom nista, niko nije zavrsio u zatvoru, dobro de, malo ste vise zagadjivali, zaboravicemo...
Nit cist vazduh niti buducnost niti zelenilo nije bitno - samo pare i pare, tacka.
Sve ostalo su price za reklamu, hajp i skupo uvaljivanje "novih" tehnologija.
Nigde ne citas koliko afrikanaca ili indonezana umre jer rukama kopaju uranijum ili litijum.
Nigde ne citas koliko kineza umre u i zbog metalne industrije da bi napravili jeftiniji celik.
Nigde je citas koliko indijaca umire jer im se uvaljuje sa sitne pare svo ne preradivo smece iz eu.
Ali bitno da citamo kako je nemac ili amer sklopio jeftino ev auto ili nuklearku u belim rukavicama i vice iz novog ev auta "ja zelen, zivela ekologija!".
 
Pa čekaj sine moj, kako sad ovo!? Prvo ja kao retrogradan/kapicaodfolijenaglavi i pljuc na čika Martija a posle kad ja vratim pljuc, koji je naravno veći i zeleniji jer sam mnogo stariji, onda kmee kmee... Naravno da je bitno koliko imas godina, da možemo da malo prilagodimo nivo diskusije tvojim kognitivnim sposobnostima. To se zove uviđajnost!

Voleti tehnologiju i tehnički napredak je OK, ja sam erli adopter svega što postoji a vezano je za digitalno, od ZX81 pre 40i kusur godina, do digitalnog zvuka i digitalne fotografije, što će reći da baratam tehnologijama pre nego si bio apstraktna misao u glavama svojih začinitelja.

Problem sa vama nubićima je što ste "nove tehnologije" zaodenuli sa kvazireligijskim stavom, odbacivši mogućnost svake kritike i kritičkog razmišljanja. Imate svoje gurue (pu, pu, pu da se ne povampiri vračarsko-čikaški mesija) i sve što vam apostoli tipa Mask i slični "nezavisni vizonari" vrlog novog sveta kažu, vi gutate ko klinci komunizam pre 100 god.

Nuklearka ima rok trajanja, stare su imale oko 30-35, novije do 50 god.
Ne da nije cist oblik energije nego, na stranu nuklearni otpad.
Ono što neće da kažu je da posle roka trajanja sledi demontaža NE a to kosta 1.5-2x cene izgradnje nove u vreme demontaže. Sve što se demontira tretira se jednako kao nuklearni otpad, tako mora da se storidžuje. Pakao kako god da okreneš.
Struja će, kao i svi energenti otići pod nebo, a EV@litijumskebaterije je samo faza otimačine dok se ne dođe do vodonika, što će reči za oko 15 god koliko ja pratim, a pratim, stvari.
U međuvremenu šišaj ovce, puni račune uticajnih Jutjubera sa šuškama, i gledaj kako se ista ekipa smeje opštoj gluposti!

EDIT - da napomenem, tako vreme došlo! Ljudi su bili na Mesecu, vakcinisan sam 3x i Zemlja nije ravna! OK!?
Ovo oko vodonika kao goriva za vozila je otprilike kao nuklearna fuzija: biće za 15 godina evo već 30 godina.
Neće biti za 15 godina. Previše opasna tehnologija čuvanja energije za prosečnog vozača koji jedva da jednom godišnje proveri nivo ulja.
 
Razmišljam o ovim tele-vozačima koje pominje Vay, nadam se da to neće biti generacija odrasla uz Carmagedon, pa da dobiju razne ideje.

 
Da li EV imaju mane? Itekako!
Najveća mana su baterije koje ne traju dovoljno dugo (čak traju kraće nego što proizvođači tvrde) i nemaju gustinu energije kao benzin i dizel.
Imaju li prednosti? Svakako.
Ne ispuštaju kancerogene gasove, imaju visok stepen iskorišćenja, mehanika je jednostavna.
Da li su budućnost? Videćemo.
Rasprava oko toga me podseća na raspravu audiofila u vreme kad su se pojavili digitalni audio snimci da li može digitalni zvuk da bude kvalitetniji od analognog.
Mnogi su tvrdili da od ploča nema ničeg boljeg niti će biti. Danas se više o tome ne vode široke rasprave. Tek tu i tamo među prijateljima.
Bilo je i rasprava oko digitalne fotografije. Digitalna fotografija nema dušu dok film ima. Ni te rasprave se više ne vode.
Što se tiče računara napravljenih na Zilog procesorima - i to je vreme prošlo. Ja sam sklapao Galaksiju kupljenu u kitu. Iz drugi put je proradila.
Prvi put smo ispuckali komponente prilikom lemljenja.😁
Onda je na red došao Commodore 64. Bio je bolji od ondašnjih AT PC računara. Ubrzo je PC računar sve pregazio.
Svaka rasprava u smislu ja sam više prošao pa bolje mogu da predvim budućnost nije smislena.
 
Vrh Dno