Šta je novo?

Električni bicikli i električni skuteri tema

Registrovanje kao i motocikl ili kazna ako ne registruješ da si mogao deset registracija napraviti.
 
Malo je pedaleca kod nas uglavnom imaju gas.I nisu nikog dirali,jos?
 
Vrsta K3 - jeste vozilo sa pogonom na pedale sa dodatnim električnim motorom čija najveća snaga nije veća od 0,25 kW i najveća konstruktivna brzina manja od 25 km/h, a koje nije deklarisano kao vozila vrste L1.
 
Vozač od 90kg kada naleti trotinetom sa 25km/h na dete nije baš bez posledica. Meni ne smeta da smo svi registrovani i podsvesno više pazimo šta radimo na trotinetu. A i informacioni sistem i ljudi koji ga održavaju i proveravaju dokumentaciju na "tehničkom" moraju od nečega da žive. Mislim, može država da preuzme na sebe te troškove kako bi nas stimulisala da se vozimo na struju i smanjujemo gužve u saobraćaju i zagađenje i rasteretimo javni prevoz u špicu, ali to je viša tema za mene.
Meni ovo više liči na to da upravo državi ne odgovara kada ne kupuješ benzin ili kada se ne voziš gradskim prevozom.
 
Long story short, Zakon je donet, nema nazad. Starim vlasnicima je to sada dodatni trošak, novi će to da računaju u startu i za nekoliko meseci više niko neće ni pričati o ovome.

Kao i mnoge druge stvari, ideja je sigurno pokrenuta iz aspekta bezbednosti, ali kako regulatora da ubediš da se to realizuje? Kao i svaki Zakon, u predlogu Zakona objasniš šta su mogući efekti Zakona, pre svega finansijski, jer to je ono gde se najlakše dobija podrška.

Pored prihoda od nalepnica, bilo je neophodno navesti i rezultate nekog istraživanja koje se bavi uticajem na broj prodatih trotineta nakon uvođenja nalepnica, jer to direktno utiče na prihod od PDV-a. Naravno, ti efekti su potpuno nevažni, ako je već pre predloga Zakona doneta odluka da se isti usvoji.

I opet se vraćamo, kod nas često nisu problem sami zakoni, već njihovo selektivno (ne)sprovođenje i izostanak odgovarajućih podzakonskih dokumenata.
 
Otisao sam u zakazani termin. Pregledali su dokumentaciju u kancelariji. Prihvaitli su odstampani manual sa interneta bez prigovora (Xiaomi Mi 1S ako nekome treba). Za par min je radnik slikao tortinet u radionici i prevrtao ga i gledao kod baterije nesto, kao da je velika nalepnica sa podacima. Zatim je nalepio nalepncu za Laka Elektricna Vozila sa leve strane trotineta, i na njoj su iznos snage u kw i maksimalna brzina i neki broj dvocifreni sto ne znam sta je. I na kraju placanje usluge i sve se zavrsi za manje od 15 min.

Neka zena je bila i njoj su rekli da moze i ebankingom na mobilnom tu odmah da plati RAT i samo da im da skrin sot ili potvrdu banke i ne mora ici da uplati fizicku uplatnicu, ali to mozda nije pravilo svugde.

@priest77 nadam se da neko gore razmislja i logicno, da sa manje zagadjenja ima manje oboljenja i manji teret na zdravstveni budzet. Ko je zaslepljen da vidi samo priliv za akcize od goriva itd a ne vidi rashod za plucne institute, njegov problem.
 
Otisao sam u zakazani termin. Pregledali su dokumentaciju u kancelariji. Prihvaitli su odstampani manual sa interneta bez prigovora (Xiaomi Mi 1S ako nekome treba). Za par min je radnik slikao tortinet u radionici i prevrtao ga i gledao kod baterije nesto, kao da je velika nalepnica sa podacima. Zatim je nalepio nalepncu za Laka Elektricna Vozila sa leve strane trotineta, i na njoj su iznos snage u kw i maksimalna brzina i neki broj dvocifreni sto ne znam sta je. I na kraju placanje usluge i sve se zavrsi za manje od 15 min.
Ja sam se sutra zakazao.
 
Vozač od 90kg kada naleti trotinetom sa 25km/h na dete nije baš bez posledica. Meni ne smeta da smo svi registrovani i podsvesno više pazimo šta radimo na trotinetu. A i informacioni sistem i ljudi koji ga održavaju i proveravaju dokumentaciju na "tehničkom" moraju od nečega da žive. Mislim, može država da preuzme na sebe te troškove kako bi nas stimulisala da se vozimo na struju i smanjujemo gužve u saobraćaju i zagađenje i rasteretimo javni prevoz u špicu, ali to je viša tema za mene.
Ja ne vidim razliku između toga kada na dete naleti vozač trotineta od 90kg brzinom od 25km/h i kada to isto uradi vozač bicikla, klasičnog ili električnog, koji ima istu kilažu i vozi istom brzinom. Isto tako, ne vidim zašto bi vozači trotineta morali po zakonu da nose kacigu, a biciklisti ne moraju, niti zašto trotineti ne smeju da se voze trotoarom, a bicikli smeju. Konkretno, što se brzine tiče, mene na ravnom, kada vozim maksimalnih 25 km/h, biciklisti redovno pretiču.
Nema ova uredba nikakve veze ni sa bezbednošću, ni sa logikom, nego je deo javnosti iz ovog ili onog razloga krenuo da baca drvlje i kamenje na električne trotinete, pa je onda to bila zgodna prilika da se od vlasnika istih otme još malo para.
I ne, ne navodim primer bicikala zato da bi komšiji crkla krava, nego mislim da bi ono što je dozvoljeno biciklima trebalo da bude dozvoljeno i trotinetima.
 
Konkretno, što se brzine tiče, mene na ravnom, kada vozim maksimalnih 25 km/h, biciklisti redovno pretiču.
Mene kao početnika je iskreno strah u saobraćaju - ne vozim bajs i malo sam nesiguran u držanju pravca pa vozim oprezno. I sad ja tako s kacigom lagano gledam da ne napravim neko sr*nje a oko mene zuje klinci na bajsevima duplo brže od mene, dolazi mi u susret dečko isto tako brzo, samo s obije ruke drži i pika telefon, i ne gleda naprijed... Baš mi nije jasno tovarenje vozača trotineta.
 
Testirajte zaustavni put bicikla i trotineta.
Eno i ja video ludaka na trotinetu, gleda u telefon, vozi levom trakom bici staze i ide pravo na mene. To ne znači da su svi isti (ni jedni ni drugi)
Iskreno, mislim da je bilo potrebnije da se uvede red među električne "bicikle" koji nisu bicikli, jer su oni realno opasniji od trotineta. Brži, teži, često jednako loše koče kao i trotineti. Ali za time izgleda nema volje.
 
"Testirajte zaustavni put bicikla i trotineta" nije argument ni za registraciju trotineta, ni za zabranu da se voze trotoarom, ni za (ne)nošenje kacige (inače, što se kacige tiče, meni je zdravorazumski i logično da bi trebalo da je nosi svako ko vozi trotinet, bicikl i bilo šta slično). Red treba da se uvede u sve kategorije saobraćaja, uključujući i trotinete i bicikle, električne i obične. Ali nema nikakve logike da selektivno drndaš jednu kategoriju i da se ponašaš kao da je sav problem kod njih, a kod drugih je sve sjajno da ne može biti bolje.
 
naravno da ovo nema nikakve veze sa bezbednoscu...

To sto je zalepljena hologramska nalepnica samo znaci da je placena taksa, i nista vise, niti ce to neko da juri niti ce tu nesto da se menja, niti realno moze da se menja.
 
Vozaci obicnih bicikla su najopasniji.Klinci ili dizu na tocak ili drndaju mobilni.Stariji seku raskrsnicu,a po neki vozi i levom stranom.A ubedljivo najgori su oni sto nocu voze ne osvetljeni.
 
Budala je budala, na trotinetu, biciklu ili u kolima. Jasna je ideja nameta, ni prvi- ni poslednji, spamujete kuknjavom, niko nikoga ne tera ni na šta. Kacigu nosite zbog sebe, navikne se čovek vremenom i postane normalno.
 
Prva i treća rečenica - slažem se potpuno. Ova u sredini, šta bi trebalo da znači? Nije svako izražavanje neslaganja "spamovanje kuknjavom". Jel dozvoljeno i poželjno samo pevati hvalospeve? I kako niko nikoga ne tera ni na šta, kad te uredba direktno tera da registruješ trotinet?
 
Trotinet je sa malim točkovima i bez amortizera veoma ugrožen ako nije ravna podloga. Rupe, bankine, ulazak u šljunak i slično znače lak pad. A to da se desi na kolovozu sa desne strane gde je dosta udubljenja i šahtova nije nemoguće. I onda još da naleti na njih i auto ili autobus bi bilo previše. Manje su uočljivi od biciklista. Brži u proseku od biciklista. Mene na trotinetu eventualno tinejdžeri obiđu sa biciklom kada idu. Ne tvrdim da je pravedno dozvoliti biciklistima da nemaju kacigu. Rekao bih da mi kopiramo šta vidimo da regulišu u Nemačkoj i Americi i ništa ne radimo mnogo inovativnije.
 
Sasvim se slažem da je trotinet lako podložan padu i da su vozači trotineta manje uočljivi od biciklista. Zato i mislim da je potpuno pogrešno terati trotinete na kolovoz (posebno ako je dozvoljeno biciklima da idu trotoarom). Naravno, idealno bi bilo kad bi se napravilo dovoljno biciklističkih staza (onih pravih, ne samo povlačenja linija ni iz čega u nigde), ali do tada, po mom mišljenju, je manja šteta i manji potencijal za neku ozbiljnu povredu ako trotineti mogu da idu trotoarom, nego ako se, u ovakvim uslovima, teraju na kolovoz.
I to za naše kopiranje zakona si skroz u pravu. Ali pre će se desiti da naprave te idealne biciklističke staze, nego što će zakone pisati neko ko zna šta radi.
 
Biciklima nije dozvoljeno da idu trotoarom, ali ih niko ne kažnjava.
Zanimljivo je da u zakonu piše različito ograničenje za bicikle za kretanje po biciklističkoj stazi.
Kod:
Član 40
Za kretanje bicikla i lakog električnog vozila po pešačko-biciklističkoj stazi shodno se primenjuju odredbe ovog zakona o kretanju po biciklističkoj stazi, pri čemu vozač bicikla i lakog električnog vozila ne sme da se kreće brzinom većom od 10 km/h i dužan je da postupa sa naročitom opreznošću prema pešacima, tako da ne ometa kretanje, odnosno ne ugrožava bezbednost pešaka.

Član 89
Vozač bicikla ne sme da se kreće biciklističkom stazom brzinom većom od 35 km/h.
 
Zanimljivo je da u zakonu piše različito ograničenje za bicikle za kretanje po biciklističkoj stazi.
35kmh je biciklisticka, a 10kmh pesacko biciklisticka. Svaka staza ima svoj saobracajni znak.

Edit sad gledam, postoje 3 saobracajna znaka koji oznacavaju staze :)
Biciklisticka, trotoar podeljen linijom i mesovita staza
 
Poslednja izmena:
Ostaje još samo da rešimo pitanje polise osiguranja od odgovornosti :)
 
Pa tamo gde i registraciona nalepnica.
 
Može da slomi far i napravi lepu (skupu) štetu.
Može da izgrebe auto i napravi još jednu lepu štetu.
 
To je sve beznacajna steta koja se pokriva iz fonda udruzenje osiguravaca osiguranja,
sansa da se to u praksi desi je u milipromilima.

veca sansa je da ti pesak auto izgrebe kljucevima.
 
Ti izgleda nisi skoro išao kod autolakirera...
Šteta na nekim automobilima nastalim usled grebanja (recimo kada se bicikl ili trotinet provlače između automobila na semaforu) može biti i preko 10k eura, s obzirom da se neki farbarski poslovi ne mogu obaviti u Srbiji.

Neće ti pokriti ništa fond, već ćeš morati privatnom tužbom da rešavaš spor, pod uslovom da istog stigneš i uhvatiš, ali da mu boli ne naneseš.

Inače, skoro svi osigurani slučajevi se mere milipromilima, mikropromilima... jer bi u suprotnom bili veoma izvesni i niko izvesne rizike ne bi hteo da osigura.
 
Nisi ti mene razumeo...
verovatnoca da ti bicikl ili trotinet svojom krivicom napravi znacajnu stetu koju bi pokrilo osiguranje se meri milipromilima, i to taman da se zakuca sa svih 25 na sat bez kocenja u auto.
da je drugacije bilo bi odavno uvedeneo obavezno osiguranje.

Stetu mora da pokrije fond, sada ako je trotinet registrovan, nije vise divlji.
ne moze nalepnica samo da nosi trosak, mora da nosi i obavezu za onog koje registrovao trotinet kao "vozilo".
 
Nazad
Vrh Dno