Šta je novo?

Električni bicikli i električni skuteri tema

s’obzirom da Kipchoge trci maraton pace 21km/h 17-18 nije lagano trcanje :) to je brutalan pace (mada ne znam ko si, mozda si pro athlete, onad 25km/h jeste sporo, bez asistencije bi islo teze jer je bicikl sigurno preko 20kg)
 
Koliko ja poznajem zobs zabranjena je vozna bicikla trotoarom.
E sad, sa druge strane nekad se mora voziti, cak su kod nas na trotoaru napravili na svim bankinama da moze da se vozi biciklom, iz razloga sto ima jako puno kamiona na putu, pa je pogibeljno voziti putem.
 
Nije zabranjeno.
samo je u pesackim zonama zabranjena voznja bicikla.
 
ogranicenje brzine na biciklistikoj stazi je 30km/h sasvim dovoljno za max 25km/h koliko idu e-bikes
Zobs Član 89
Vozač bicikla ne sme da se kreće biciklističkom stazom brzinom većom od 35 km/h.
 
Ovde je mnogo problema, prvi je to sto tu elektricnu biciklu moze da kupi bilo ko i da uparavlja sa njom, bilo dete, bilo neki pijanac, bilo neka neodgovorna osoba koja veze sa zivotom nema, i ne vidim za sada kako ce to zakonski da rese sem da uvedu obaveznu registraciju tih trotineta, bicikli i skutera na elektricni pogon i to za 18+.
Ako to uvedu onda komotno mogu da povecaju limit dozvoljene brzine i da stave recimo 35 km/h i da da je voznja dozvoljena iskljucivo po putevima a ne po trotoarima koji su namenjeni za pesake.
Ja drugo resenje ne vidim, jer ovako radi ko kako hoce i kao sto rece : ''Možda je to realno samo mali procenat onih koji zaista koriste takav prevoz, ali oni će svojim ponašanjem navući hejt na sve korisnike električnih dvotočkaša.''

Problem je taj što mora da se jasno razdvoji šta je bicikl sa pomoćnim el. pogonom, šta je el.motocikl, te da se tako zakonski tretira i vozi.

Svaki 50ccm skuter može da se napanji i na >80km/h, ali to spada u žešće prekršaje. U iole normalnim zemljama za to se plaćaju ozbiljne kazne pa se čak i oduzima skuter.
Zašto bi onda bilo dozvoljeno da se na identičan način moduje neki drugi dvotočkaš sa bilo kojim pogonom?!?

Redovni el. biciklovi (isto kao i 50ccm skuteri) homologiraju se i testiraju za ono što jesu, kao biciklovi (skuteri), sa kočnicama, ramovima i suspenzijama za predviđene brzine. Nije bez razloga da se sva vozila sa nekim motorom >X i brzinom >Y ispituju u agencijama te zatim odobravaju za upotrebu. Naopako da se još i konstrukcije tipa bicikla ili trotineta počnu gurati kroz gradske gužve brzinama 30-40km/h.

Dvotočkaši sa el. pogonom koji nisu biciklovi već nešto više, moraju da se homologiraju za to više, pa dobijete el.moped/skuter određene kategorije, što već postoji i može legalno da se kupi (pa izvolte). Praviti ovo drugo od onog prvog u kućnoj radinosti će svakako biti ilegalno, samo je pitanje koliko će ovi što su kod nas na vlasti biti spremi i kadri da se ćeraju sa time.
Neobuzdani jahači će ih svakako navesti da ubrzaju taj proces.
 
Nisu oni to ni prepoznali niti znaju nesto o tome jer ne vide dobro kroz zatamjena stakla svojih blindiranih limuzina.
 
Problem je taj što mora da se jasno razdvoji šta je bicikl sa pomoćnim el. pogonom, šta je el.motocikl, te da se tako zakonski tretira i vozi.

Svaki 50ccm skuter može da se napanji i na >80km/h, ali to spada u žešće prekršaje. U iole normalnim zemljama za to se plaćaju ozbiljne kazne pa se čak i oduzima skuter.
Zašto bi onda bilo dozvoljeno da se na identičan način moduje neki drugi dvotočkaš sa bilo kojim pogonom?!?

Redovni el. biciklovi (isto kao i 50ccm skuteri) homologiraju se i testiraju za ono što jesu, kao biciklovi (skuteri), sa kočnicama, ramovima i suspenzijama za predviđene brzine. Nije bez razloga da se sva vozila sa nekim motorom >X i brzinom >Y ispituju u agencijama te zatim odobravaju za upotrebu. Naopako da se još i konstrukcije tipa bicikla ili trotineta počnu gurati kroz gradske gužve brzinama 30-40km/h.

Dvotočkaši sa el. pogonom koji nisu biciklovi već nešto više, moraju da se homologiraju za to više, pa dobijete el.moped/skuter određene kategorije, što već postoji i može legalno da se kupi (pa izvolte). Praviti ovo drugo od onog prvog u kućnoj radinosti će svakako biti ilegalno, samo je pitanje koliko će ovi što su kod nas na vlasti biti spremi i kadri da se ćeraju sa time.Neobuzdani jahači će ih svakako navesti da ubrzaju taj proces.

Ja ne razumem jednu stvar, pa svako ko duze vozi biciklu, relativno je mladji i spreman je moze da vozi po ravnom ako nema velikog otpora vetra bez problema 30 km/h+, moj prijatelj koji je redovno vozio sa mnom a koji je 64 godiste je sve uredno pratio sem kada namotam na 40 km/h.. Hocu da kazem da to nije uopste neka brzina za biciklu, 30 km/h, ljudi trce tom brzinom na kracim distancama.. I sada se pravi problem i polemise sto el bicikle mogu da idu 40 na sat a obicna moze toliko da ide i vise..
Po meni je veci problem sto je to dozvoljeno da moze da vozi bilo ko i dete i ovaj i onaj.. Ja ne bih ogranicavao tu brzinu ali bih ogranicio ko moze da vozi i gde moze da vozi.

s’obzirom da Kipchoge trci maraton pace 21km/h 17-18 nije lagano trcanje :) to je brutalan pace (mada ne znam ko si, mozda si pro athlete, onad 25km/h jeste sporo, bez asistencije bi islo teze jer je bicikl sigurno preko 20kg)

Cini ti se.. 21 km/h je 2:51 min po km, a 17 km/h je 3:30 min po km. Ogromna je razlika, ja jesam trenirao i mogao sam da trcim tih 3:30 po km dok mi ne dosadi, to je bio trening cisto onako eto da se odradi jedno 10-12 km ritma po 3:30... vodio se kao lagan trening sutradan posle jakog treninga.. Dok kada spustis na 3 min recimo to vec postaje dobar tempo.. i maksimalno oko 8 km moze tom brzinom. Tako da nije to nista, neki rekreativci su kod nas trcali tempo po 3:50 po km.. ali to ne mogu da shvate ljudi koji su gojazni i fizicki neaktivni da to moze.. i da to nije nista specijalno samo ako se potrudis 4-5 meseci.
 
onda si profesionalac, jbga to je nesto drugo. realno tebi ni ne treba onda e-bike vec aero trkaci bajs koji je dizajniran da ide 40+ kmh.

vecina kamiona moze da ide brze od 90kmh pa ne moze jer imaju blokadu. sigurno postoji razlog zasto je motor u el biciklu limitiran na 25kmh
zato i nemas road e bikes, jer vecina ide mnogo brze (postoje neki gravel modeli, cisto da se neki rekreativac moze popeti uz brdo)
 
Bio nekada.. imam ostecenje hrskavice na oba kolena pa sam prestao da vozim biciklu nacisto a tek da trcim... jer je kod mene konfiguracija takva da mora dobro da se zapne a to za kolena nikako. Tako da taj elektricni bicikl i nije losa opcija za mene zato se i raspitujem. Drumasicu sam inace vozio okrenes par puta pedale vec si na 30 km/h...
 
:)
 
... Tako da nije to nista, neki rekreativci su kod nas trcali tempo po 3:50 po km.. ali to ne mogu da shvate ljudi koji su gojazni i fizicki neaktivni da to moze.. i da to nije nista specijalno samo ako se potrudis 4-5 meseci.
Jel i oni sada traže 500W, zbog problema sa hrskavicama, ili su na vreme odustali?

Trčim i ja kratke intervale ispod 3, ali rekreativac kada spusti polumaraton ispod 2h (5.41m/km), smatra se da je napravio dobar rezultat. Ne govorim o klincima, koji imaju svu snagu ovog sveta, već o odraslima, kojima je trčanje dodatna aktivnost uz sve ostalo u životu.
 
Nema to samo veze sa tim, nemoj biti bukvalista.. Imas ljude kojima strada hrskavica nicim izazvana na noznim prstima, kao sto se neko rodi sa srcanim smetnjama i manama, neko sa losijim vidom i slicno tako imas i ljude koji imaju problema sa hrskavicom nicim izazvano. Nekome strada od sporta ne kazem da ne moze, u mom slucaju je bilo i od teretane, abnormalnog tovarenja i abnormalnog broja ponavljanja i slicno, kao i od bicikle itd.. jednostavno nisam se cuvao mislio sam moze to do besvesti da se tera. A problema sa hrskavicom ima svaki treci covek cak i u srednjem dobu i ako se nije bavio nikakvim sportom tako da tvoja konstatacija nema veze sa realnoscu.
 
Je l' ima nekoga ovde da je presao na amortizere, makar i samo prednje sa "obicnog" bicikla?

Ja ne mogu vise da vozim moj eBike bez suspenzije, odvalise mi se ruke, presao bih na full MTB za voznju po Beogradu, nema mi druge
 
Nema to samo veze sa tim, nemoj biti bukvalista.. ..... A problema sa hrskavicom ima svaki treci covek cak i u srednjem dobu i ako se nije bavio nikakvim sportom tako da tvoja konstatacija nema veze sa realnoscu.
Nema u mojoj poruci konstatacije. Samo pitanje.

Po svemu što si naveo, ti si ekstremna osoba (brzine), koja živi u ekstremnom podneblju (visinske razlike), dakle, moraće i bicikl da bude ekstreman ili bar nelegalno nabudžen.
 
Zanimljivi su ti pojmovi koji se od skora provlace kroz temu 'nelegalno nabudzen ebicikli' i 'e biciklovi se homologiraju'?

Vozaci etrotineta verovatno i umiru od smeha na njih.

S druge strane Animala mogu da razumem.
Mozda zato sto imam diskus hernije na kicmi, pokidane ligamente, hronicnu bekerovu cistu i istanjene meniskuse na jednom kolenu.
Bosch powerline cx elektricni bicikli ce raditi posao na njegovom pondevlju (video ranije slike), ali je veliko pitanje da li je za svaki dan i onda se na to dodaju njegovi komorbiditeti.
 
 
Sve je to super, samo bi trebalo cenu da stave na početak videa da znam da ne gledam :D
Kad stave fifti najn najnti najn (5999$) da odma stisnem CLOSE.
 
Ima li ko iskustva sa MS energy e10? Oko 480e je u prodavnici, razmisljam se izmedju njega i Xiaomi Scooter 3 koji je skuplji 50ak eurica..
 
Pre godinu dana imao sam taj Xiaomi scooter 3,i nije mogao da se odkljuca i ubrza.Bolje uzmi pro 2 ,super je.
 
Izgleda da cu ipak uzeti ms energy e20.. Imate li sa njim iskustava? Kazu da se rasklimaju malo poslije nekog vremena šine na volanu..jedino to vidjeh kao neki problem fizicki..
 
Zdravo svima!
Sta mislite o elektricnim skuterima? Koje su im cijene otprilike? U Crnoj Gori ne mogu naći neku prodavnicu koja prodaje elektricne skutere pa sam mislio da probam da ga uvezem iz Srbije, Hrvatske, Albanije tj obliznih zemalja. Ako neko ima iskustvo i sa tim bilo bi super kad bi to podijelio sa nama 😅 Zahvaljujem!
 
M365 obican/250w/ i pro verzija se razlikuju,pro 2 isto/300w motor/Segway max g 30 /350w/i to gledaj motor druge generacije,kazu do 39km/h.
 
Postoji li kod vas ka KP u Srbiji.Tu uvek neko nesto dovuce od preko,ima i novih.
 
Nazad
Vrh Dno