Šta je novo?

Električni bicikli i električni skuteri tema

Da, takav sam i ja stavio ali nisam ništa drugo menjao, nisam stavljao drugi fw.
Kakve sam ja sreće prvi put ne bi radilo a drugi put bi ga brikovao, originalna app je svakako zezala na mom telefonu tako da to što ne radi mi ništa ne znači kao ni nedostatak tog srednjeg režima vožnje, svakako sam uvek u sport.
Uskoro će loše vreme pa će se manje voziti a sledeće godine ide na oglase trot. i traži se nešto veće/brže.
 
ima li na oglasima polovnih baterija od trotineta posto ih sada masovno ima? mogu da posluze jeftino za laptop
 
Na šta konkretno misliš, baterijske pakove ili na individualne ćelije!
Imaš u oglasima baterije/pakove ali mislim da se ne isplati.
Ispravne nisu uopšte jefitne a "neispravne"/jeftine pakove nisam video da prodaju, svi bi da izvuku dobru lovu i niko nije stručnjak da istestira tj. kupuješ "as is".
Ako je ideja uzeti pak i razbucati ga, podrazumeva se da imaš adekvatnu opremu za pravljenje custom pakova kao i iskustva i znanja a to onda znači da znaš gde da nabaviš i dobre ćelije, ne moraš da uzimaš pakove, ispituješ ćelije itd.
Ako hoćeš svoj laptop da središ opet se ne isplati jer ti pakovi od trotineta imaju mnogo više ćelija nego što ti je potrebno, opet bolje uzeti samo potreban broj ćelija (6,8,9).
Ako hoćeš da organizuješ biznis, sređuješ laptop baterije i za druge onda važi stavka iznad, trotinet pakovi nisu jeftini a treba ih rasturiti, detaljno ispitati, mečovati ćelije itd.
Ako je neko rasturio "nov" trotinet, tipa slomio ga, pa prodaje "skoro pa nove" delove, to neće biti jeftino a ako nađeš jeftino onda je pitanje u kakvom su stanju ćelije jer se retko viđa neko ko trotinet vozi penzionerski, uglavnom je gas-patos što znači da su ćelije prilično opterećene i brzo se prazne, često se pune, u prevodu, nisu mažene i pažene već su pod priličnim opterećenje i pitanje je u kakvom su stanju ako je batery pak jeftino ponuđen...

Zaključak: ne bi ja to.
 
Moja "agonija" se nastavlja, sada izbacuje grešku 14, navodno to je ručica gasa...
Izgleda je sve što je moglo da crkne na njemu sada otišlo? :(
 
Evo konacno sam i ja dosao u priliku da isprobam jednu elektricnu biciklu.
Kako sam vec ranije pisao hteo sam da probam da vidim kako ce da se nosi sa ekstremnim usponima.
Naime bicikla poseduje 250w Bosov motor, i mogu vam reci da sam prijatno iznenadjen kako lepo pomaze i koliko motor ima snage jer se oseti kada cimne u startu a s obzirom da je samo 250w..
Sto se tice ekstremnih uspona kojih kod mene ima koliko vam dusa iste, tu je situacija vec negativna, pomaze on, ali ne moze da pomogne toliko a da vi dobro ne zapnete..
Na usponima koji nisu ekstremni sasvim solidno to ide..
Biciklu je uzeo drugar od njegovog drugara na probu i ja sam samo dosao da probam.
Pomoc krece kada krene da se mota, i ide do 25 km/h, posle toga nista, kaze taj drugar je video negde da moze da se skine blokada ( verovatno radi neko u Srbiji ) i da onda nema limita i da po ravnom moze da razvije i do 50 km/h.
Moja neka subjektivna procena jeste da je 25 km/h bas previse sporo i da su trebali da stave blokadu na 35 km/h, ali verujem da je zakonom definisano.
Ono sto me zanima jeste da li ima neka ovako bicikla sa motorom od 500w jer smatram da bi on bio dovoljan i dosta vise pomogao da se prebrode ti neki ekstremni usponi a da se bas ne zapinje, i naravo uslov da nije paprena cena.. ?
 

Prilozi

  • 1.jpg
    1.jpg
    635.6 KB · Pregleda: 49
  • 2.jpg
    2.jpg
    539.7 KB · Pregleda: 54
  • 3.jpg
    3.jpg
    258.6 KB · Pregleda: 50
  • 4.jpg
    4.jpg
    396 KB · Pregleda: 46
  • 5.jpg
    5.jpg
    267.3 KB · Pregleda: 41
  • 6.jpg
    6.jpg
    119.8 KB · Pregleda: 42
  • 7.jpg
    7.jpg
    240.7 KB · Pregleda: 45
Da, zakonski limit je u pitanju, može da se zaobiđe, ne skida se u potpunosti, ideja je "ubediti" bajs da ide sporije nego što zapravo ide, tipa. ideš 20kmh a on misli da ide 10kmh i nastavlja da ti pomaže i preko ograničenja.
Ja sam poredio brzinu vožnje običnim bajsom i na trotinetu, 25kmh je po meni solidna brzina, na ravnom po bici stazi/hodniku ja idem oko 20-23kmh za sve preko treba zapeti, trotinet ide lagano 25kmh (takođe max brzina sa ograničenjem), mislim da bi do 30kmh bilo podnošljivo za bici stazu/hodnik, već preko toga mislim da bi bilo rizično zbog drugih učesnika u "saobraćaju", preko 30kmh bi morao da se prebaciš na put a za put je to malo i tu bi trebalo barem 50kmh da bi mogao da pratiš saobraćaj tj. da te ne bi malo-malo neko zaobilazio što povećava rizik vožnje.
E sad, ići bajsom ili trotinetom 50kmh, hmmm, ne znam, voleo bi da probam 🤪
Pomoc krece kada krene da se mota, i ide do 25 km/h, posle toga nista, kaze taj drugar je video negde da moze da se skine blokada ( verovatno radi neko u Srbiji ) i da onda nema limita i da po ravnom moze da razvije i do 50 km/h.
Moja neka subjektivna procena jeste da je 25 km/h bas previse sporo i da su trebali da stave blokadu na 35 km/h, ali verujem da je zakonom definisano.
 
Jel se ubedjivanje vrsi softverski ili je potrebno nesto mehanicki da se uradi ?
Ja sam uvek i stalno vozio putem, niti imaju biciklisticke staze kod nas, niti mozes da se pentras trotoarima jer to nije za biciklu.
Vozio sam drumasicu uvek, sem kao klinac sam prvo imao poniku pa posle klasican mount bajk.. Tako da ko vozi drumasicu i ima imalo kondicije i jacih nogu zna da je 25 km/h nedovoljna brzina za naviknute standarde, bas nekako deluje sporo i jadno bar iz mog ugla i naviknute brzine kretanja sa biciklom po ravnom i blagoj uzbrdici, a da ne pricam nizbrdo gde sam dosezao 80 km/h.

E sada recimo konktetno do moje kuce iz centra grada gde je sve manje vise ravno ima uzbrdica ali nije to nista spektakularno, do pred samu kucu nekih 150m, imam 100m jace uzbrdice ( gde sam danas isao sa elektricnom i sasvim je to OK, ali moze bolje ), onda jedno 10 metra ravno pa 50m zestokog uspona gde sam vintao kao lud jer sama bicikla sigurno ima oko 20 i koji kg, pa se ta pomoc topi na velikim usponima...

Zato mi se cini da bi motor od 500w bio idealan za moje krajeve gde je samo u centru ravno a gde god drugde da krenes uspon je ili slabiji, ili jaci ili ekstreman. A iskreno sam se i iznenadio koliko 250w pomaze s obzirom da je samo 250w, mislim sta je to, pa moj neki minijaturni blender pokrece motor od 350w.

Sta je tacno mid-drive pogon ?
 
Mid drive pogon je taj motor na pogonu sa kurblama.

ne rece samo jel on moze da ide 25km/h na tom tvom jakom usponu?

Ako to moze mislim da je to najmerodavnije koliko motor ima / nema snage.

za budzenje mislim da su stavljali dva magneta na tocak i tako varali elektroniku da ide sporije, to mozes da probas.
 
Uz tvoju pomoc mozda i moze da ide 25km/h uz te uzbrdice, ali uz tvojih 250-300+W snage ;)

Moj od 500+W moze da izvuce uz te "ekstremne" uzbrdice uz moju pomoc. Sam motor, tesko i ako bi izvlacio to bi bilo 5-6-7-8km/h brzinom... Sto kada vozis el bajk je kao da stojis u mesto :)
 
Ubeđivanje ide hardverski, rekao bi! nemam e-bajs pa nisam toliko zalazio u to ali mi ideja sa 2 magneta ne deluje kao logična, onda ispada da ideš 2 puta brže nego što se zaista ideš! Mislim da elektronika koja se ugrađuje zapravo izbacuje jedan "ping" pa prikazuje da ideš 2 puta sporije nego što zaista ideš.
 
Ubedjivanje zavisi od kontorlera. Kod mene su svi ti limiti "na izvolte". Bukvalno drzim 2 tastera od 3 na kontroleru i ulazim u "advanced mode" sto se tice podesavanja.
 
Ne znam ja kako tacno ide, samo sam cuo tu pricu o dva magneta.

Sta se tacno radi nemam pojma.
 
Ubedjivanje zavisi od kontorlera. Kod mene su svi ti limiti "na izvolte". Bukvalno drzim 2 tastera od 3 na kontroleru i ulazim u "advanced mode" sto se tice podesavanja.
To onda nije Bosch.
No, nije ni toliko bitno, negde ovako, negde onako i uglavnom kod svih može da se nešto "izhakuje" za veću brzinu :D
 
ne rece samo jel on moze da ide 25km/h na tom tvom jakom usponu?

Ako to moze mislim da je to najmerodavnije koliko motor ima / nema snage.

za budzenje mislim da su stavljali dva magneta na tocak i tako varali elektroniku da ide sporije, to mozes da probas.

Pa na ovom prvom delu mozda bi i mogao kada bi ja ubacio u vecu brzinu i okretao bolje, nisam sada obracao paznju na ekran koliko se ide tu brzo, na ovom drugom delu od 50m nema sanse bar ovaj bajs sa kojim sam probao. Svakako kad bih kupovao ne bih sigurno uzimao od 250w motor, 500w je minimum. E sada nisam zapamtio zasto ali ovaj drugar rece da je pricao sa nekim strucnjakom i da mu je on rekao da su mnogo bolji bicikli gde je motor kod srednje glave nego pozadi.. da su najbolji Bosovi motori, ima rezervnih delova, slabo se kvare.. A koliko vidim ti veci od 500w + su samo na zadnjem tocku, nema u sredini..
Ne isprobavam nista nije moja bicikla, pitam samo informativno me zanima..

Uz tvoju pomoc mozda i moze da ide 25km/h uz te uzbrdice, ali uz tvojih 250-300+W snage ;)

Moj od 500+W moze da izvuce uz te "ekstremne" uzbrdice uz moju pomoc. Sam motor, tesko i ako bi izvlacio to bi bilo 5-6-7-8km/h brzinom... Sto kada vozis el bajk je kao da stojis u mesto :)

Nije mi poenta da ide odredjenom brzinom uz te uzbrdice, nego da ja sto manje pedalam, moze da ide i sporo ali da ja ne zatezem kao sivonja.
Naravno da ne ocekujem da me sam motor izvuce uz ekstremno brdo, ali eto da to bude sto manje mog napora.
Ako nije tajna koji imas bajs i gde si kupovao ?
Koliko vidim za nas obicnu sirotinju sve se svodi na ove iz BG sto ugradjuju.. procitah sve tri stranice komentara, ljudi su prezadovoljni, vidim da im je nas Polar sa 500w motorom 880e doplata za 1000w je jos 85e i jacu bateriju, za te pare moze samo nesto polovno iz uvoza sa 250w motorom i to je pitanje sta ces da dobijes i u kakvom stanju bateriju..
Kod ovih mozes da se dogovoris sta ce da ti naprave i kako..
 
Nije problem u pištolju, pušci, topu ili raketi.
Nije problem ni u električnom trotinetu.

Problem je svakako u regulaciji, ako bi u Maksiju mogao slobodno da se kupi raketni bacač npr.
Ogroman problem po ulicama Beograda predstavljaju nekontrolisane budale koje su se bukvalno naoružale električnim trotinetima i predstavljaju potencijalno veliku opasnost po sebe i druge.

Trebalo bi ovu oblast nekako regulisati da se ipak izvrši osnovna selekcija ko je sposoban a ko ne da bezbedno po sebe i okolinu upravlja električnim trotinetima.
 
Isto je i sa vozačkim dozvolama ima i ko je preko veze kupio dozvolu, i on je potencijalni nevođeni projektil na putu. Svakako treba da se reguliše i uredi ta oblast, ali se ja ježim kada vidim decu da voze el. trotinet i razmišljam da li su njihovi roditelji svesni šta rade. Ne znam da li još uvek ima po školama neki čas gde se deca upoznaju sa nekim osnovnim saobraćalnim pravilima to bi možda bar malo pomoglo...
 
I ja moram primetiti da se na biciklističkim stazama i trotoarima Novog Sada pojavljuju pojedinci koji se kojekakvim el. dvotočkašima kreću totalno neprilagođnim brzinama.
Možda je to realno samo mali procenat onih koji zaista koriste takav prevoz, ali oni će svojim ponašanjem navući hejt na sve korisnike električnih dvotočkaša. Samim tim bi baš te pojedince nekako trebalo sankcionisati.

Vozio sam el.trotinet, više decenijski sam biciklista, i zaista smatram da je čak i 25km/h baš mnogo za NE kolovoz.
Kakav god da je pogon, to je i dalje bicikl/trotinet, sa kočnicama, stabilnošću i "ogibljenjem" bicikla/trotineta.
Pravilnicima definisanim maksimum od 25km/h za takva ćeresla nije bez razloga.

Smatrati da će svaki pojedinac da razumno prilagodi svoju brzinu uslovima na putu/trotoaru/bic.stazi ili svojim sposobnostima, vozeći vozilo koje inače može da ide 30-40km/h, i osloniti se samo na njegov razum, ne vredi. Ne funkcioniše, u čega sam se sam uverio u poslenjih 2-3 godine. Kada imate dete od 1-1.5 godina koje prohodava po parku, ili dete od 8 godina koje vozi manji bicikl izdvojenom biciklističkom stazom dok ide na neki trening, malo je bzvz. da neki ***** projuri pored ili uz vas 30-35km/h.

Viđao sam čak i jahače koji el. biciklima obilaze motorna vozila na bulevarima ili voze levom stranom većim brzinama. Možda će takve jednog momenta da sustigne Darvinova nagrada, ali to neće pomoći nekom drugom pojedincu da popravi oštećeno vozilo (zbog nemanja osiguranja od auto odgovornosti), da reši problem povrede sebe ili nekog bližnjeg, ili da (ne)nosi na savesti nekog payvana koji je modovao el. pogon.

Pozvaću moderaciju foruma da priče o modovanjima el. dvotočkaša na brzine veće od propisanih dobiju status sličan npr. sw pirateriji.
 
ogranicenje brzine na biciklistikoj stazi je 30km/h sasvim dovoljno za max 25km/h koliko idu e-bikes
 
Ali ogromna guzva na bici stazama jednostavno ne dozvoljava tu brzinu, ali to vecina korisnika elektricnih bicikala i trotineta ne shvata. Pogotovo volim kada sam prvi na semaforu i upali se zeleno a oni me u punoj brzini iza ledja zaobidju, ne znam dal razmisljaju da ako ja iskrivim korman ulevo ili udesno oni ce da udare i razbiju se.
 
ogranicenje brzine na biciklistikoj stazi je 30km/h sasvim dovoljno za max 25km/h koliko idu e-bikes

...ali to ne znači da neko uvek stalno non-stop može i mora da se kreće baš tom brzinom, bez obzira na ostale učesnike na biciklističkoj stazi.

Takođe, priču pokrećem oko onih kojima ni 25km/h nije dovoljno, hakovali su svoje vozilo da može više, i to pokazuju tamo gde mesto tome nije.
Ima ih koji to pokazuju i na trotoarima.

Opet kažem, takva nekolicina će napraviti problem celom pokretu električnih četvorotočkaša.
 
naravno, kao na putu za automobile, 50 je max, vecina ide 50 ali u zavisnosti od situacije ide se i sporije
 
Meni kad pise 25 na brzinometru ne ide 25 vec 23 ...a bocch ne da korekciju brzinometra posto je zatvoreni sistem.
35-40 bi mi bilo optimalno - kao brzina obicnog bicikla po ravnom.
 
u pelotonu nije problem :D
 
U pikovima, a ne prosecno.
 
Takođe, priču pokrećem oko onih kojima ni 25km/h nije dovoljno, hakovali su svoje vozilo da može više, i to pokazuju tamo gde mesto tome nije.
Ima ih koji to pokazuju i na trotoarima.

Opet kažem, takva nekolicina će napraviti problem celom pokretu električnih četvorotočkaša.

Ja sam taj koji sam napisao da 25 km/h nije dovoljno i stojim iza toga da je to penzionerska brzina, ja kada sam lagano isao da trcim kretao sam se brzinom 17-18 km/h.
Takodje sam rekao za asfaltni put, jer ja samo tuda i vozim, trotoarima sam samo isao kada mi pukne guma pa moram da guram biciklu do kuce ili ako idem sa nekim pesaka pa guram biciklu pored sebe.
Ja ne znam sta to rade po BG i NS, ali verujem da ima svakakvih ljudi kao i u svim sferama zivota, bicikl nije za trotoar sem ako ga ne voze mala deca ili ako se ne gura pored sebe iz nekih razloga.
Ovde je mnogo problema, prvi je to sto tu elektricnu biciklu moze da kupi bilo ko i da uparavlja sa njom, bilo dete, bilo neki pijanac, bilo neka neodgovorna osoba koja veze sa zivotom nema, i ne vidim za sada kako ce to zakonski da rese sem da uvedu obaveznu registraciju tih trotineta, bicikli i skutera na elektricni pogon i to za 18+.
Ako to uvedu onda komotno mogu da povecaju limit dozvoljene brzine i da stave recimo 35 km/h i da da je voznja dozvoljena iskljucivo po putevima a ne po trotoarima koji su namenjeni za pesake.
Ja drugo resenje ne vidim, jer ovako radi ko kako hoce i kao sto rece : ''Možda je to realno samo mali procenat onih koji zaista koriste takav prevoz, ali oni će svojim ponašanjem navući hejt na sve korisnike električnih dvotočkaša.''
 
Tacno tako
Biciklu je mesto na kolovozu a ne na trotoaru, onda sve dobija drugu perspektivu.

Kolovozi trebaju da budu bezbedniji i vozaci obrazovani kako treba da se ponasaju kada na kolovozu vide prevozno sredstvo na dva tocka koje nije motocikl posto ce toga biti sve vise i nece sigurno nestati.

Meni je to sasvim logicna evolucija trasnporta, koji ce biti masovniji pre nego e-vozila i tu cinjenicu u organizaciji saobracaja u gradovima ne sme niko ignorisati.
 
Nazad
Vrh Dno