Šta je novo?

Električni bicikli i električni skuteri tema

Težina vozača i stil vožnje su jako bitni za potrošnju.
Evo ti analogno sa kolima: nije isto ako si u kolima sam ili vas ima 5-toro + prtljag, nije isto ako voziš "penzionerski" ili "gas-patos".
Ja samo ~100kg i vozim većinom max brzinom, izdrži mi oko 20km baterija...
 
Ja imam 85kg, vozio sam malo u sprort modu i malo u eco modu.. Tako da znaci da baterija nije neka 😐 punite li ga preko noci?
 
Pa ako ti je za 7 potrošio 36 procenata, onda dolazis na da ce za preostala 74 procenta preci oko 13 kilometara, taman kao i gore sto je navedeno, 20km ukupnog dometa tako da je baterija ok.
 
Pa ako ti je za 7 potrošio 36 procenata, onda dolazis na da ce za preostala 74 procenta preci oko 13 kilometara, taman kao i gore sto je navedeno, 20km ukupnog dometa tako da je baterija ok.
Samo mi jos recite punite li ga preko noci ili cekate da se napuni pa skidate sa punjaca odmah?
 
To sacekaj da napise neko ko vozi trotinet, ali elektronika ce spreciti prepunjavanje skutera, oko toga ne bi trebalo da bude brige, kao i na mobilnom telefonu.
E sad kao iza sve elektricne uredjaje, preporuka je da budu iskljuceni kada nisu pod nadzorom zbog rizika od pozara, isto vazi i za mobilni telefon, tako sa prilagodi sve svojim uslovima, neces robovati skuteru i ustajati u 2 nocu sa ga skines sa punjaca, ali ako imas opciju da ga punis pre spavanja/ujutro, zasto ne.
 
Ja moj nikad ne praznim na 0% (zato što kad padne ispod 30% nije više startan tj. sporo ubrzava i padne mu brzina na 23km/h) tako da mi punenje ne traje više od ~4 sata, Ne ostavljam nikad noću da se puni jer ne volim da bude bespotrebno uključen na punjač, uštekam kad dođem s posla ili predveče i dok idem na spavanje on je pun. Takođe ne sedim pred punjačem i ne proveravam u aplikaciji svakih 15 minuta do koliko % se napunio, da ne bi išao preko x % kako bi se kao štedela baterija, kupljen je da on služi meni.
Skuter sa 2500km je kao auto sa pređenih 300.000km znači ne može se očekivati da bude "NOV NOV NOV", ako izbegavaš skakanje s njim, rupe, neravan teren trajaće ti dugo, i kad ubrzavaš nemoj da vučeš volan jer ti telo po inerciji "ide nazad" a skuter napred, nego se nagni napred kako skuter ubrzava kao da "ideš u susret ubrzanju" ako me shvataš. Zglob na kom se lomi drška volana je osetljiv deo pa ga ovim manje stresiraš. I nemoj da voziš jednom rukom, može da postane super opasno super brzo zato što su točkovi mali i brzo reaguju na promenu smera pa i minimalno drmusanje volana pretvara u primetne oscilacije prednjeg točka,
I još jedan savet, pronađi ovde u temi na koliko se duvaju gume za tvoju kilažu i tako ih naduvaj, treba da budu baš tvrde, duže će ti trajati.
 
Vidim da je volan na mjestu gdje se sklapa vec krpljen tako da racunam da je to okej, ne vjerujem da ce otpistiti opet jer su bas neki jaki sarafi stavljeni haha..
 
ova ručica za gas mi prestala da radi. Svetle 3 sijalice ali kad palcem pritisnem na dole ne pokreće se motor.
šta mi je činiti ?gas.jpg
 
Jedino što možeš je da skineš, otvoriš i vidiš gde je problem. Najverovatnije je negde prekid u kablu ili na potenciometru ili ako ima neke elektronike unutra može i tu biti prekid. Moraš otvoriti i pogledati,
Možeš da uradiš i rentgenski snimak bez otvaranja ali to će te koštati a pitanje je da li ćeš odma ili uopšte, videti gde je problem :D
 
Koji je ok model od onih penzionerskih e biciklova sto idu na dugme, sa kvazi-pedalama, treba da kupim dedi od 70 godina kome je istekla vozacka dozvola,
Aa da policija ne moze da pravi problem za registraciju, vozacku i kacigu posto je on veliki baksuz?
 
To kvazi penzionerski na dugme kupi dedi samo ako hoces da ga se ratosiljas.
Tebi za dedu treba samo i jedino pedal assist system, PAS
 
Zasto tako mislis?
Treba mu da ode do prodavnice (vec ima korpe) i da ode do apoteke, radijus kretanja 1-2km, selo je ravno kao tepsija i dosta njih vec vozi te elektricne skutere, what could possibly go wrong?
Ja imam ebike sa bosh motorom i za mene je super, al nije to za njega... a i jedna baka me redovno obilazi sa tim e skuterom kad idem na posao :)
 
Koji je ok model od onih penzionerskih e biciklova sto idu na dugme, sa kvazi-pedalama, treba da kupim dedi od 70 godina kome je istekla vozacka dozvola,
Aa da policija ne moze da pravi problem za registraciju, vozacku i kacigu posto je on veliki baksuz?
Bolje mu kupi klasičan bajs sa ugrađenom tom varijantom, traži na kp prodavca na Zvezdari. Može na "gas" a može i asistencija.
 
Moze li ko da kaze koliko snazan motor treba biti na el. bicikli za bas teske uzbrdice ?
4km dobre uzbrdice i da se pedala naravno, koliko treba biti jak motor da bi se vidno osetila pomoc ?
Osoba prosecne tezine oko 80 kg..
 
Zavisi kakva je uzbrdica i kakav je biciklista koji vozi.

4km je recimo uspon uz avalu prosecnog nagiba oko 5% i to se ne smatra nekim jakim usponom.

Uglavnom sve planski gradjene gradske saobracajnice nisu preko 5% uspona i nigde nema 4km konstantnog uspona osim avale, kosmaja, fruske i slicno...
Divlje asfaltirane ulice mogu imati 20% pa i vise uspona, ali one su uvek kratke, osim ako niste u nekoj planini.

250 wati ljudske snage ima solidan amater biciklista, tako da cenim da je motor od 250 wati sasvim dovoljno ako ce i sam biciklista ucestvovati u pedalanju uzbrdo
Ako bicikl treba da ide sam onda sigurno treba 500 i vise wati.

Covek koji ne vozi redovno bicikl verovatno nema ni 150 wati snage.
 
Upravo o takvim usponima pricam... oko 15-20%.. Eh kakvih cuka ima nisi svestan :)
Ne mora to da bude konstantno, ali recimo jak uspon 500m, pa jedno 70 blazi, pa opet rokne 300m jak, pa 80 blazi pa 400 jak..
Pa me zanima za te bas dobre uspone i naravno da biciklista pedalira da li ce sta taj motor od 250w da rastereti i koliko..
To me zanima ako je neko vozio i probao, meni se cini da to ne moze nista tu da uradi, pa me interesuje koliko snage zapravo treba da ima motor da se tu oseti neko vidno olaksanje.
 
Upravo o takvim usponima pricam... oko 15-20%.. Eh kakvih cuka ima nisi svestan :)
Ne mora to da bude konstantno, ali recimo jak uspon 500m, pa jedno 70 blazi, pa opet rokne 300m jak, pa 80 blazi pa 400 jak..
Pa me zanima za te bas dobre uspone i naravno da biciklista pedalira da li ce sta taj motor od 250w da rastereti i koliko..
To me zanima ako je neko vozio i probao, meni se cini da to ne moze nista tu da uradi, pa me interesuje koliko snage zapravo treba da ima motor da se tu oseti neko vidno olaksanje.
Bosch performance line opusteno ako je vozac iole zdrav i u formi, performance line cx da imas i rezerve.
 
Upravo o takvim usponima pricam... oko 15-20%.. Eh kakvih cuka ima nisi svestan :)
Ne mora to da bude konstantno, ali recimo jak uspon 500m, pa jedno 70 blazi, pa opet rokne 300m jak, pa 80 blazi pa 400 jak..
Pa me zanima za te bas dobre uspone i naravno da biciklista pedalira da li ce sta taj motor od 250w da rastereti i koliko..
To me zanima ako je neko vozio i probao, meni se cini da to ne moze nista tu da uradi, pa me interesuje koliko snage zapravo treba da ima motor da se tu oseti neko vidno olaksanje.
Ja nisam svestan?:cool:
To mozda ima u nekom planinskom kraju, u urbanim sredinama jednostavno ne postoje usponi od 15-20% a jos manje da traju 500m, obicno su to neki sokaci i ulicice duzine 100m, to su one ulice gde zimi niko njima ne sme da prodje cak i takve retko imaju 20%

Treba ti pedalec za to (to je onaj sa sistencijom) i nece biti problema da se popnes uz te uspone sa tih 250wati, ali moras i ti da pedalas.
 
Pa ocito da nisi i ne poznajes dovoljno dobro Srbistan :D
A da si bio po BIH onda bi tek shvatio gde se prividja, Mrkonjic, Tuzla i slicno..

Evo ti jedna ulica u gradu, od ove krivine gde je obelezeno pa sve do skoro samog izlaska nije ni u jednom delu ispod 20% a imas i preko.. to je 900m u gradu po 300-400-500m imas koliko hoces.. A to po 10 % to je redovna pojava to ne racunam..
Van grad prema selima i slicno nisi svestan sta se desava :ROFLMAO:
Druga slika ilustruje o kakvom se nagibu radi cisto da se razumemo, pa zato i pitam i cini mi se da tih 250w ne bi bilo dovoljno i ako nisam probao i ne znam sta moze da se ocekuje...
Najbolje bi bilo kada bi neko uporedio sa skuterom od 50 kubika onda bih znao o cemu se radi.
 

Prilozi

  • r.png
    r.png
    76.8 KB · Pregleda: 86
  • r2.png
    r2.png
    3.1 MB · Pregleda: 98
Nisi ti mene razumeo
Ako ponovo pročitas videćeš da sam napisao da u urbanim i gradskim sredinama toga nema a ne da ne postoji u opšte.
To može biti samo u divljim naseljima i nekategorusanim ulicama, i planinskim krajevima.
Baš ću da pogledam na garminu koji nagib ima ta ulica, Užice definitivno nije ravničarski kraj a i ta ulica deluje kao divlja.
Pod tim divlja mislim nije planski projektovana ulica koja je dobila upotrebnu dozvolu
 
Naravno da jeste, nije to neka ulica od 2 metra sirine koja je tu nastala onako da bi se doslo do necega i stalo.. Nego siroka ulica mogu dva kamiona da se mimoidju, koja vezuje i ide dalje..
Problem je sto toga imas ovamo koliko hoces, gde god da krenes uzbrdo svaka 2-3 ulica je ovaka.. i ni jedna nije kratka, ovde kod mene isto imas primera koliko ti volja.
Neki usponi van gradski traju kilometrima u ogromnoj strmini.. Nezvanicno sto sam video jedino potencijalno gore stanje je u Novom Pazaru, bar se tako prica.

Sinoc sam nesto gledao i ljudi isticu da je el. bicikla sa 1000w motorom ekvivalent skuteru od 50 kubika po brzini na ravnoj podlozi. A skuter od 50 kubika kada krene uz ove uspone muci se i cvrci samo tako. Znam da nije isto i da je skuter dosta tezi a motor snazniji, ali opet nekako dolazim do zakljucka da je 1000w prava stvar za ovakva podrucja.
 
Ne gleda se kolika je zapremina (kubikaža) motora skutera već kolika je snaga motora, odnosno koliko konja vuče ili kad je uzbrdica gura makinu :D. Skuteri koji se voze sa PSP su negde oko 3,5 KS
 
Sa 500w motorom ces morati dobro da pedalas da bi se popeo po brdima Zvezdare i Karaburme.
Tebi je potreban motor ne ispod 750w.

Upravo me to zanima.. Neko realno iskustvo po tim zabitima i koji motor je dovoljan.
Vidim ima neki oglas sa Zvezdare da prepravljaju obicne bicikle u el.. Koliko vidim daju i garanciju, deluju ozbiljno.
Mozda i najbolja opcija za tu kupovinu da kazem novog el. bicikla, motor od 1000w + ostalo 625e + 70e ugradnja + koliko vidim nema onog glupog limitera od 25km/h.
Za te pare nema nista ni polovno u tim specifikacijama, sad pitanje je kvaliteta delova koji ugradjuju..
A imam i jedno glupo pitanje da li je ko ovo radio i moze li da se ugradi na drumasicu ?

Ne gleda se kolika je zapremina (kubikaža) motora skutera već kolika je snaga motora, odnosno koliko konja vuče ili kad je uzbrdica gura makinu :D. Skuteri koji se voze sa PSP su negde oko 3,5 KS
Pa na to mislim ne postoji motor skutera od 50 kubika a da moze imati 10 konja.. Znaju se granice otprilike, za 50 kubika je oko 3kW maksimum.
 
Grešiš da je za skutere od 50 kubika granica 3kW, postoje ali više nisu u kategoriji koja se vozi sa PSP, od kad su promenili propise kod nas ih nema na tržištu.
 
Vozite li e-bajkove po kiši i da li ih ostavljate napolju parkirane kad pada kiša?
Pri čemu pod kišom mislim na pljusak od 2+ sati.
 
Upravo me to zanima.. Neko realno iskustvo po tim zabitima i koji motor je dovoljan.
Vidim ima neki oglas sa Zvezdare da prepravljaju obicne bicikle u el.. Koliko vidim daju i garanciju, deluju ozbiljno.
Mozda i najbolja opcija za tu kupovinu da kazem novog el. bicikla, motor od 1000w + ostalo 625e + 70e ugradnja + koliko vidim nema onog glupog limitera od 25km/h.
Za te pare nema nista ni polovno u tim specifikacijama, sad pitanje je kvaliteta delova koji ugradjuju..
A imam i jedno glupo pitanje da li je ko ovo radio i moze li da se ugradi na drumasicu ?


Pa na to mislim ne postoji motor skutera od 50 kubika a da moze imati 10 konja.. Znaju se granice otprilike, za 50 kubika je oko 3kW maksimum.
3.5 ks je ja mislim limit. Ranije se to moglo "budžiti" skidanjem blokada i dodavanjem čega sve ne, a sada se to mnogo striktnije proverava. Sa maks tjuningom i 80 ccm kitom ni 12 ks na 50ccm registrovanom skuteru nije bilo nerealno..
 
Nazad
Vrh Dno