Šta je novo?

Električni bicikli i električni skuteri tema

Nema veze stabilnost sa brojem točkova

Glavna nestabilnost kod trotineta proizilazi u visokom tezistu, vozač stoji na dasci i rukama se drži za upravljač.
Čime će da se zadrži sa 30km/h kada stisne kočnicu?
Kako će noge da se zadrže na dasci kada se daska zaustavi?
Pa nikako, telo će da nastavi da se kreće.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

+1. Broj tockova je bitan za trenje, da imas sto vise kontakta sa podlogom i da ne dolazi do prevrtanja nego do proklizavanja (kao kod automobila), ali na trotinetima je problem inercija, ne trenje. Mozes ti da imas tockove koji ce u mestu da zaustave dasku, telo ce se razbiti.
 
I po Grckoj se voze po ulicama na sve strane. To i hoverboardovi i ne mozes da setas ni malim ulicama a da te neko ne pokupi a ni trotoarom. Bice to ozbiljan problem i kako regulisati.
 
Stigla bicikla! Evo jednog review-a iz prve ruke.
Provozao sam se 10km sa nekim usponima, prosto se kotrlja fenomenalno. Da li zbog guma koje su odlicne i imaju izuzetno mali otpor, da li zbog celog voznog sistema koji ima vrlo mali otpor, ne znam, ali se mnogo lako kotrlja. Potpuno je ok voziti je bez baterije, sto je meni jako bitno jer cesto vozim biciklu i na tradicionalni nacin bez motora :D

Extra, ma nema tu šta, kvalitetan nov bajs mora da ide laganica, nije to Scout ili Capriollo koji svoju proizvodnju baziraju na što jeftinijim delovima, Ortler ima dugu tradiciju kvaliteta, 1500€ za nov, legalan, kvalitetan bajs kao taj je sasvim korektna cena naročito kad živiš u inostranstvu i imaš platu kao čovek a ne kao u srbistanu ko stoka...

P.S. možeš i da predstaviš bajs na domaćem biciklističkom sajtu/forumu, ako hoćeš :)
 
Lako je stvari posmatrati sa strane "1500€ ja mnogo za bajs", ali sve zavisi od slucaja do slucaja... Ja sam ovo ulozio iz ekonomicnih razloga. Prosto zivim u okolini gde mi je bajs najbrzi i najjeftiniji vid prevoza. Mogao sam da kupim i auto za ove pare da, ali bi me onda iskostao 10x vise u odrzavanju i gorivu, a realno nemam potrebe za njim, zivim sam, ne vozim neku robu, i ne smeta mi zimi da pokisnem. Zasto onda ne obican bajs? Iz razloga koje sam par puta naveo, teren je ovde previse surov, Norveska je puna planina, brda, dubokog snega, prosto mi je ponekad previse da motam uz sve to kada jednostavno zelim da odem do prodavnice. Naravno, sad kad je leto, baterija mi traje po 2 meseca, jer vrlo cesto vozim bez nje, rekreacija sto da ne. Nisi obavezan da koristis non stop motor na maksimumu kad kupis el. biciklu, niko te ne tera. A to da ima mnogo biciklista koji nas hejtuju zbog baterije znam, i ovde (u Norveskoj) je to slucaj nije samo na domacem forumu :) Sta da se radi, mozda nas prihvate jednog dana :D
 
Poslednja izmena:
Kod mene je celo selo maltene prešlo na el.bicikla, voze se solo, a često i sa prikolicom za decu. Brda su preozbiljna za rekreativce, i ovo je odlična alternativa, sve ređe viđam obične bicikle.
 
Овде се појављују неки тротинети са седиштем, делују ми као много лакша опција за лагану вожњу. Класичне елтротинете углавном возе млади и 90% мушки, али виђам и све више деце. Биће тек проблема које не схватају неки којима то делује кул.
 
Kod mene je celo selo maltene prešlo na el.bicikla, voze se solo, a često i sa prikolicom za decu. Brda su preozbiljna za rekreativce, i ovo je odlična alternativa, sve ređe viđam obične bicikle.

Ja sam u selu sad, ovde sve dizeli :D Ali zato u gradu samo elektrika... I dosta bicikli, sto ti kazes, sve se redje vidjaju ove obicne.
 
Za 1500e ljudi kupuju kola, bicikla za te pare treba da leti i da pravi struju :D

Nažalost to je tako u nakaradnoj svrbiji jer ovde treba 2 godine da uštediš te pare, tamo u belom toliko odvojiš za 2 meseca pa ni bajs od 1500€ nije preterano skup, naprotiv, drastično je jefiniji od sume koja se izdvaja za "običan" auto.
 
Nije bas tako lako odvojiti tu sumu za dva meseca bilo gde.
Fora je da je retko da neko kesira vec imas super uslove za otplatu na rate.
Drugar uzeo neki KTM el bajs od 4k evra, nije stedeo posto mrzi auto te mu bajs primarni, ne oseti na 3 god otplate.
Plus imas mogucnost povracaja poreza... naravno da svi kupuju skuplje bajsove...

TuturuTu on rmn7
 
Imate neku preporuku za elektricni bajk kod nas? Jel motor od 250W dovoljan? Nisam ga probao jos uvek, ne znam sta da ocekujem.
 
Imate neku preporuku za elektricni bajk kod nas? Jel motor od 250W dovoljan? Nisam ga probao jos uvek, ne znam sta da ocekujem.

Ovo pitanje je postavljeno 15 puta u temi. Motor od 250W je standard, i vise nego dovoljan.
Preporuka: https://www.gigatron.rs/elektricni_bicikli/ms_elektricni_bicikl_energy_atom_a1-248504
Nemam iskustva iz prve ruke, ali nisu neki kineski delovi koliko vidim, vec Shimano menjac, tectra kocnice, dobar amortizer i samsung baterija. Za motor ne pise nista, tako da je verovatno neki bafang ili nesto (umesto shimano steps, bosch ili yamaha motora), ali me to ne bi odbilo na ovu cenu, to kazem zato sto imam iskustva sa razlicitim kinezima od motora, nista im ne fali, ista je to snaga, samo moras malo pazljivije da ih vozis, na primer ne treba da menjas brzinu dok je motor pod maksimalnim naporom, mozes lanac da zeznes, i tako to. Uz malo vezbe i navike, budu dobri.
 
Poslednja izmena:
Ali nije mnogo 500e za trotinet? :)
(nije trolovanje, mi imamo xiaomi mi365)

Ako pričamo o novom, bilo šta od svetskih imena (Cube, Merida, Specialized, Trek......) ne može kod nas da se kupi ispod 400-500eur, najjeftiniji model, bez ikakve baterije/motora. I tu nema high end opreme - koja rekreativcima i ne znači toliko po meni. Ja bih teško osetio razliku između Deore i XT menjača, ali razliku u ceni baš osetim :D
E sad, druga stvar je što se danas ni meni ne uklapa da dam 1500eur za električni bajs koji je uzeo kolega iz Norveške. Tako da, ako je ~500e ok cena za el. skuter, mislim da je 1k eur ok cena za el. bicikl. Skupo, ali standard.


A ovi koji voze trotinete ulicom - ne znam šta im to treba u životu. I to kažem kao neko ko vozi auto, bicikl i el. trotinet.
 
Ja znam coveka da je uzeo elektricni bicikl ima sigurno 7-8 godina, oko 400e placen i dan danas ga vozi. Ne znam koja je marka ali 1000e za bicikl je preterano.

Za naše uslove i platu od 250€. Mada mislim da je to budućost, i odlična investicija za nekog kome treba za posao i rekreaciju. Uzmeš kredit, i odplaćuješ od putnih troškova. Ako ih imaš naravno. Nema stresova oko parkiranja, vožnje u gužvi, samo stres oko rate :D
 
Kad pominjete bicikle, probao sam pre neki dan jednu od onih žuto/naranđastih sa širokim gumama što iznajmljuju ispred ušća, pa evo kratak opis.
250W motor u zadnjem točku sasvim fino izvlači uz uspone, čak i bez moje asistencije. Što se tiče same asistencije ima 5 nivoa i ručiću za gas tako da spada u drugu klasu (Class 2: Throttle On Demand).
Prešao sam nekih 30km i potrošio pola baterije sa asistencijom na max i motanjem pedala nekih 20-30% vremena, ostalo gas bez pedala. (malo izgubiš motivaciju da okrećeš pedale kad imaš ručicu za gas)
Što se tiče kvaliteta same bicikle, široke gume i prednja suspenzija uz mekano sedište pružaju veoma prijatnu i stabilnu vožnju bez obzira na teren. Ali ceo bicikl škripi kao da je prešao par hiljada kilometara umesto nekih 200km koliko stoji na ekranu... da li ih ne održavaju ili su delovi budžet kvaliteta nisam siguran.

Reakcijom ovog motora u zadnjem točku nisam nešto bio zadovoljan, treba mu značajno više vremena dok ukapira da okrećem pedale u odnosu na bosh motore u sredini bicikle. Samim tim bih rekao da ko želi da vozi električnu biciklu, a da se i dalje osećća kao da vozi biciklu a ne mini moped preporučio bih neku sa bosh ili sličnim motorom umesto ovih sa hub i ručicom za gas. Pošto je mnogo prirodniji osećaj kada se okreću pedale.
Nije nešto što se može baš uporediti čitajući tekst ili gledajući video, tako da bih svakako preporučio ako neko kupuje da proba i jedan i drugi sistem pogona.
 
Veliki broj ljudi u Beogradu svakodnevno prelazi oko 20 km do posla i nazad. Ukoliko se putuje automobilom, troskovi za benzin iznose oko 40 evra mesecno. Elektricnim biciklom se moze ici na posao bar 6 meseci godisnje, sto znaci ustedu od 240 evra na konto benzina. Dakle, investicija od 1000 evra za elektricni bicikl ce se samo za ovu stavku isplatiti kroz 4 godine (dobra baterija ce izdrzati minimum 4 godine), cak i kad ne racunamo druge troskove poput parkinga. Ako uracunamo i druge troskove, isplatice se za upola kraci period. Da ne pominjem cuvanje zivaca zbog nerviranja prilikom trazenja parkinga i guzvi u saobracaju. Tako da nema mnogo smisla pricati o tome kako je 1000 evra mnogo za e-bicikl kada polovina ljudi ide na posao automobilom.

Sad obicno sledi pitanje zasto onda koristiti e-bicikl kada mozemo ici obicinim biciklom koji je 4 puta jeftiniji? Odgovor je jednostavan: onaj ko moze da koristi obican bicikl (ima tus na poslu) ce ga koristiti, oni koji nemaju luksuz da na posao dodju potpuno znojavi ce odabrati elektricni bicikl.

Zato bi bilo super da ne ponavljamo na svakih nekoliko strana kako su eletricni bicikli preskupi. Svako ko ga kupi ima svoju racunicu zasto je to uradio.

p.s. Isto vazi i za "skupocu" elektricnih trotineta.
 
Ja čekam da ovakav neko donese za 1000-1400€ kao nov i kupujem (ne dobijam ni putne troškove ni topli obrok jer radim kod privatnika al nema veze, ukrašću nekako, treba i to naučiti, može dobro da dođe, realnost nas uči da mafijaši najbolje prolaze ovde).
sduro.PNG
 
^^ ostaje i veliki problem parkiranja. Ti bicikli imaju po 20+ kg. Ko nema teretni ili dovoljno velik lift, problem.
 
Meni su ti na el. biciklima jako ogavni (licno misljenje i stav). Pre neki dan vozim normalni bicikl, kad pored mene projuri majstoj na takvom cudu sa tipa 35-40km/h i onako kao nesto okrece pedale (sa raskrecenim nogama i pedalama na petama - kao prava selja*ina)i smeje se. Dodje mi je da povracam kad vidim tako nesto.
 
Znas kako, nekima su vozaci automobila ogavni, nekome vozaci bicikla, nekome vozaci trotineta. Samo prateci ovaj forum mozes se uveriti da postoje hejteri svakog prevoznog sredstva. Kada bi se ljudi vodili tim da nikome ne budu ogavni, niko nista ne bi vozio.

@milkobgd
Dovoljan je obican lift. Onaj ko nema lift ili mogucnost gde da drzi e-bicikl nece ga ni kupovati.
 
U mojoj zgradi ima samo običan mali lift (iako je po zakonu 1 lift na 30 stanova a zgrada ima preko 100 stanova), ja stisnem kočnicu, podignem (običan) bajs na zadnji točak i idem liftom...
 
Pa to, ista je stvar i sa e-biciklom. Po dimenzijama su isti, samo je ovaj drugi 15 kg tezi. A 15 kg gore-dole - liftu ne znaci nista :)
 
Pa zavisi koliko ti imas, onda ce da mu znaci :D
Niko nista ne hejtuje, ja volim da vidim novu tehnologiju na ulici. Problem je sto to voze deca koja nemaju blage veze sa propisima u saobracaju.
 
Ja običan MT, XL ram, 29" gume, nema ni teorijske šanse da uglavim u klasičan NBGD lift (naravno da sam u startu mislio na uspravan položaj). Nisam skidao točak ali to je već previše matematike za spratove na koje idem.
Inače mislim da je elektro bicikl odlična stvar za commuting ali ja bajs koristim da dignem puls tako da ne patim. Svakako, mislim da će u budućnosti biti možda i glavni oblik prevoza za kretanje u "lokalu" (elektro bicikl, tritineti baš za pravi lokal). Biće ko Peking do devedesetih.
 
Poslednja izmena:
Ja čekam da ovakav neko donese za 1000-1400€ kao nov i kupujem (ne dobijam ni putne troškove ni topli obrok jer radim kod privatnika al nema veze, ukrašću nekako, treba i to naučiti, može dobro da dođe, realnost nas uči da mafijaši najbolje prolaze ovde).
Pogledajte prilog 271914

Odličan bajk. Planiram da zamenim moj Cube za nešto slično.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Meni su ti na el. biciklima jako ogavni (licno misljenje i stav). Pre neki dan vozim normalni bicikl, kad pored mene projuri majstoj na takvom cudu sa tipa 35-40km/h i onako kao nesto okrece pedale (sa raskrecenim nogama i pedalama na petama - kao prava selja*ina)i smeje se. Dodje mi je da povracam kad vidim tako nesto.

lol, morao sam da screenshot-ujem ovo. :smash:
 
Ja el. trotinete sve češće vidjam na auto putu pre skretanja za Mostarsku petlju. Voze ljudi u zaustavnoj traci. Valjda im mrsko da idu kroz centar zbog rupa.
 
Nazad
Vrh Dno