Šta je novo?

Električni bicikli i električni skuteri tema

Veliki broj vozaca, ne postuje propise iz cistog hira, veliki broj “vozaca” nema pojma sta su propisi, a mislim na automobile. Vi ocekujete da u srbiji nesto moze da se resi nekim propisima i zakonoma? Nema sanse, nikada...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
@MostWanted

Ti grešiš, biciklisti koji prolaze kroz crveno jesu manji problem nego automobili ali to i dalje ne znači da to treba da rade, i da ukoliko već to rade, da ne treba da se kažnjava takvo ponašanje. Zamisli izleti mi biciklista koji je prošao kroz crveno, ne uspem da ukočim ali skrenem u stranu i možda fizički povredim sebe i oštetim auto.

Lepo je to objasnjeno na onom klipu...
Verovatnoca da tebi izleti neki biciklista...(ma ne samo tebi evo danas u celoj drzavi) je toliko mala da nije vredno pomena.
Dok nasuprot tome verovatnoca da ce danas nekoliko ljudi poginuti od strane automobila u tvom gradu je sasvim ocigledna.
 
@mstevanic

Nisam ni rekao da el. trotineti i slična prevozna sredstva nisu ok, samo sam rekao da bi to trebalo regulisati propisima koji će se i primenjivati.

@bakara

Udaljavamo se od teme, kao što sam rekao nemam ništa protiv el. trotineta, bicikala i slično. Opet moraju postojati pravila koja se poštuju za sve učesnike u saobraćaju.
 
Propisi i zakoni u dobroj meri već postoje, sad što ih se niko ili malo ko pridržava to je drugi par opanaka...
A prvom prilikom ako uvedu nešto od ovih vaših "zobs" odredbi koje predlažete tipa zujalica na trotinetima da
prave buku i obaveštavaju druge da nailazi tiha smrt zvana trotinet, preko teh.pregleda, žutih prsluka i ostalih
nebuloza isti stavljam na KP ili bacam u kontejner.
 
Propisi i zakoni u dobroj meri već postoje, sad što ih se niko ili malo ko pridržava to je drugi par opanaka...
A prvom prilikom ako uvedu nešto od ovih vaših "zobs" odredbi koje predlažete tipa zujalica na trotinetima da
prave buku i obaveštavaju druge da nailazi tiha smrt zvana trotinet, preko teh.pregleda, žutih prsluka i ostalih
nebuloza isti stavljam na KP ili bacam u kontejner.

Čisto da te posavetujem ako već dođe do pomenute situacije, bolje prodaj nego da bacaš u kontejner...
 
Sigurno će biti uočljiviji sa tim prslukom a to svakako znači i veću sigurnost. Opet to je samo moje mišljenje.

Nije samo tvoje, dokazano je tako, i to bi trebalo da se demonstrira na časovima vožnje između ostalog.
 
Delim mišljenje, mada niko ne brani ni sada da se nosi svetloodbojni prsluk,
naravno odavno postoje i svetla za bicikle a na el.trotinetima ih već ima...
 
Vuline ti li si? :D

Post #516 i #520 su totalno dva različita stava.
 
Poslednja izmena:
Vama kontratrotinetašima čovek ne može da udovolji nikako...:D
idem da se provozam (kako bi neki rekli da u. nekoga) a vi slobodno maštajte o zakonima za ova "vozila" :d
 
U svakom slučaju veću težinu imaju postovi vlasnika trotineta, ipak oni imaju iskustvo iz prve ruke.
 
Verovatnoca da tebi izleti neki biciklista...(ma ne samo tebi evo danas u celoj drzavi) je toliko mala da nije vredno pomena.
Dok nasuprot tome verovatnoca da ce danas nekoliko ljudi poginuti od strane automobila u tvom gradu je sasvim ocigledna.

Nadovezao bih se na ovaj post jer si pomenuo verovatnocu. Nije odgovor tebi, ali mi je tvoj post dobar uvod. Citav saobracaj je u sustini cista statistika i jedan od najboljih primera koliko je statistika zapravo zeznuta stvar. Posto u saobracaju ucestvujem u tri uloge (pesak, vozac, biciklista), cesto sam razmisljao o ovim stvarima. Svaki put kada mi se desi neka relativno nezgodna situacija u saobracaju, prvo sto pomislim je to da na X ljudi kojima se desilo isto - jedan se nije dobro proveo. To je ujedno i razlog zasto mislim da se sa postovanjem saobracajnih propisa ne treba zezati i da trebamo teziti drustvu gde se svi slepo pridrzavaju istih koliko god delovali glupo i bezazleno.

Imamo situacije gde biciklisti prolaze kroz crveno na semaforu jer situacije deluju bezazleno (i u ogromnom broju slucaja i jesu), imamo situacije gde pesaci prelaze ulice van pesackog ili kroz crveno jer deluje potpuno bezbedno (u ogromnoj vecini zaista i jeste), imamo vozace koji naprave neku "precicu" jer deluje da nikog ne ugrozavaju (u vecini slucajeva to i jeste tako).

Ali to su sve pojedinacni slucajevi, a statistika funkcionise na njihovom zbiru. Svaki put kada napravimo nesto od ovog gore pomenutog mi povecavamo brojac u datoj kategoriji. Limiti za brojace nisu isti po kategorijama, ali za svaku kategoriju limit postoji i on je prakticno egzaktan. Kada brojac za pesake dostigne vrednost yyy, desice se laksa nezgoda, kada dostigne yyyyy neko ce da pogine. Slicno je i za ostale ucesnike u saobracaju.

Jedini nacin da smanjimo broj saobracajnih nezgoda i nesreca je da usporimo odbrojavanje ovih brojaca, a to mozemo uraditi samo tako sto cemo prestati da pravimo i najsitnije prekrsaje ma koliko oni bezazleno izgledali.

Dodatno, saobracajne nezgode i nesrece se uglavnom desavaju kada bar dva ucesnika u saobracaju naprave gresku (namernu ili nenamernu) koje ne moraju biti ni blizu istog inteziteta. Odbijajuci da napravim mali saobracajni prekrsaj, mnogo smanjujem sansu da me pajser koji je napravio ogroman saobracajni prekrsaj povredi ili ubije.

I za kraj, razmisljajte ovako: svaki put kada napravim "bezazlen" saobracajni prekrsaj jednu osobu sam priblizio na korak blize do smrti :d

Sto me podseti na onu urbanu legendu:
Bono, whilst playing a gig in Glasgow, got the whole crowd to be silent and then began slowly clapping his hands. He got the crowd to clap along for a while, the stadium quiet except for the rhythmic clapping…

After a short period Bono spoke, saying that everytime he clapped his hands a child in Africa died …

Suddenly, from the front row of the venue a voice broke out in thick Scottish brogue, ending the silence as it echoed across the crowd, the voice cried out to Bono “Well stop ****ing doing it then!!”

:D
 
Sjajan post sa krunom na kraju [emoji2]

Ja prvi često prelazim na crveno, a opravdanje mi je autobuska stanica prekoputa, pravdam to žurbom da mi ne pobegne bus.
Manje košta da ipak ispoštujem semafor.

Poslato sa WAS-LX1A pomoću Tapatoka
 
da ne budem totalni of,
 
Poslednja izmena od urednika:
Stigla bicikla! Evo jednog review-a iz prve ruke.
Ortler Montana bicikla, kasnila sa isporukom, ali stigla. U transportu je polomljeno zvonce, sve ostalo kako treba. Stigla sa enciklopedijom punom uputstava i tome slicnom...
20190701_134942.jpg

Ovaj review pisem kao neko ko je pre ove vozio 2 el. bicikle. Izgleda fenomenalno. Nakon skidanja folija se vec vidi da se radi o visokom kvalitetu i dobrim delovima. Trebalo je podesiti sve, namestiti pedale, napuniti bateriju itd... Dok se baterija punila ja sam otisao da je provozam bez elektrike i vidim kakvi su ostali delovi. Prvi utisak je da se mnogo lako okrece. Ne kao obican bajs od 10kg, ali za tezinu od 20kg (bez baterije), ide fenomenalno. Provozao sam se 10km sa nekim usponima, prosto se kotrlja fenomenalno. Da li zbog guma koje su odlicne i imaju izuzetno mali otpor, da li zbog celog voznog sistema koji ima vrlo mali otpor, ne znam, ali se mnogo lako kotrlja. Potpuno je ok voziti je bez baterije, sto je meni jako bitno jer cesto vozim biciklu i na tradicionalni nacin bez motora :D

Mala mana po meni je prednji disk koji bi mogao biti malo veci (160mm je). Svetla su izuzetno jaka, udobnost odlicna, sediste je za duge ture i udobnu voznju. Amortizer mek i ne podesava se. Upravljivost je na nivou, nista specijalno lose, nista specijalno dobro, ipak je za krstarenje, nije MTB. Blagi offroad se vozi bez problema, pre svega zbog dobrih guma.

20190701_200351.jpg

Onda je i baterija dosla na red, koja me najvise impresionira u celoj prici. Kapacitet 500Wh, presao sam 9km u normal mode-u, kapacitet na 94%. Prethodni bajs mi je prelazio 30km kao nov, tako da mi je ovo prosto fascinantno. Motor spusti snagu dok se brzine menjaju, tako da ne dolazi do ostecenja na lancu. Snaga je ok, nema tu mnogo filozofije, 250W je standard.

Ako nekoga jos nesto zanima, neka pita, ja cu ovo tek da testiram.
Jos jednom bih naznacio nesto o cemu sam pisao na pocetku temu, motor je zaista nepotreban ako vam je vecina tura na ravnom terenu. Ovamo kod mene su sve brda, tako da pomaze :)

20190701_200427.jpg
 
Nabavile su ga i naše radnje izgleda samo pod drugim imenom. Nekih 50k koliko vidim i malo veća baterija nego na tvom linku, sve ostalo isto.
Ali svakako 5.8 ili 6.4 je manje nego 7.8Ah na xiaomi modelu. Jeste da ima jači motor, dakle bolje ubrzava i izvući će na malo većoj uzbrdici nego xiaomi ali samim tim što je jači znači i da ćeš brže da isprazniš bateriju.
Dakle na kraju dana zavisi od tvojih potreba i rute koji da izabereš.
 
Prijateljski savet za sve koji žele da nabave električni trotinet. Gledajte da ima suspenziju.
 
Videh u gradu jedan elekto trotinet sa 3 tocka, al fora je sto ima 2 pozadi, samo je pozadi nalo siri.
Cini se dosta stabilnim.
 
Nema veze stabilnost sa brojem točkova

Glavna nestabilnost kod trotineta proizilazi u visokom tezistu, vozač stoji na dasci i rukama se drži za upravljač.
Čime će da se zadrži sa 30km/h kada stisne kočnicu?
Kako će noge da se zadrže na dasci kada se daska zaustavi?
Pa nikako, telo će da nastavi da se kreće.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Ovo sa trotinetima je postalo ludilo, sve više voze i po ulicama.. Juče lik ide nizbrdo ulicom posred trake a iza njega 10 automobila. On ne sme da skrene uz desnu ivicu zato što će da izgine pošto tamo ima najviše rupa pa blokira sve ostale. Još vozač auta nervozan pa vozi tik iza njega - šta bi bilo da trotinetdžija padne neću ni da razmišljam.

Ja sam sa biciklom imao par puta problem zato što po bici stazama trotinetisti nabadaju kočnicu non stop zbog rupa koje bicikl ni ne oseti a oni bi se pokršili samo tako.. I inače te zadržava, i onda pored toga non-stop 'seca'. Imaćemo ozbiljan problem za godinu-dve ako hitno ne krenu da poboljšavaju i regulativu i staze.
 
Ti koji voze ulicom nisu čisti u glavu. Kada nema biciklističke staze mora polako da se vozi trotoarom i kada kažem polako, mislim na ispod 10 km/h. Zbog takvih i treba regulisati...
 
Nazad
Vrh Dno