Šta je novo?

Dragon Age: The Veilguard

DEI nije garancija propasti jedne igre, pogledati Baldurs Gate 3.
Ali igra će 90% propasti ako je u godini 2024. izdaju Ubisoft, EA ili Bethesda :D
Kada kažemo "propast" igre pretpostavljam da mislimo da je ona u suštini loša do prosečna.
Da li je neka igra od navedenih studija bila "propast" u vezi zarade a da ih je to dovelo u kritičnu fazu? Ako nije teško da će se oni ikad dozvati pameti a to je na štetu nas koji bi voleli da igra zaista valja.

Samo ime igre Dragon Age vredi mnogo. Ogromna većina fanova će kupiti igru da vidi kakva je, jer svi žele novu DA igru - mnogo vremena je prošlo, a tek novi igrači. Ako igra doživi jako dobar finansijski uspeh a po svemu bude prosečna ko je tu kriv?
Posle imamo dežurne hejtere koji se prave pametni "smeće ovo, smeće ono" a zapravo igra iako ne valja - valja. I tako u krug...
 
DA je samo prvi deo bio ok igra dok su ostali delovi bili očajni tako da DA ime i ne vredi puno jer to je fransiza koja je loša počevši od prvog nastavka pa nadalje...što nije slučaj sa BG, Gothic ili DOS igrama da ne nabrajam dalje... AC fransiza je bila loša od početka a o nastavcima ne vredi trošiti reči.
Koliko je koja igra zaradili nije relevantno za deklaraciju dobra ili loša igra. Kao što masa voli pa kupuje tejlor sfift ne menja činjenicu da je to loša muzika i dobra pojava.
Oni koji su voleli neku igru sve je to ok - možda željno očekuju nastavak ali treba biti objektivan pa na početku reći "meni se to svidelo i svidja mi se i ovo sada" tako da znamo da ne čitamo dalje...
Ako bude ličila na prvi deo biće igrivo u suprotnom verovatno neću izdržati više od par sati u igri...
 
DA je samo prvi deo bio ok igra dok su ostali delovi bili očajni tako da DA ime i ne vredi puno jer to je fransiza koja je loša počevši od prvog nastavka pa nadalje...što nije slučaj sa BG, Gothic ili DOS igrama da ne nabrajam dalje... AC fransiza je bila loša od početka a o nastavcima ne vredi trošiti reči.
Koliko je koja igra zaradili nije relevantno za deklaraciju dobra ili loša igra. Kao što masa voli pa kupuje tejlor sfift ne menja činjenicu da je to loša muzika i dobra pojava.
Oni koji su voleli neku igru sve je to ok - možda željno očekuju nastavak ali treba biti objektivan pa na početku reći "meni se to svidelo i svidja mi se i ovo sada" tako da znamo da ne čitamo dalje...
Ako bude ličila na prvi deo biće igrivo u suprotnom verovatno neću izdržati više od par sati u igri...
Svaka čast BG i DOS. Tim zna šta radi.
Sjajnog Gothica nema od pamti veka. Igre koje su izlašle pre 20 godina. Za trojku kažu da je bila prilično bagovita a Arcania je masterpiece :cool: Svakako se čeka ovaj remake i mislim da će biti vrhunski.
Za AC se delimično slažem što si rekao ali mi nije jasno otkud tolike brojke i toliko furanje serijala. Znači ne da ga muzu do iznemoglosti nego bukvalno smaraju. Ne znam jel postoji sličan primer... I šta - ogroman broj guta li guta.
Možemo da posmatramo situaciju kao igrači ali ako je posmatramo šire, nada da će se nešto uskoro promeniti je jako mala.
 
Ja kad čitam tvoje komentare uopšte ne mogu da provalim tvoj pravac razmišljanja i tvoje stavove - čas pišeš optimistični i pozitivno za svaki naslov koji se pojavi na vidiku ili serijal a već u sledećem momentu dune neki drugi vetar i ti se u pesimističnom tonu složiš kako stvari stoje loše i kako je nada da se nešto promeni na bolje jako me mala...

Ne znam, možda bi mi bilo lakše kada bi imao neki stav kojeg ćeš se držati duže vreme...
 
Ja kad čitam tvoje komentare uopšte ne mogu da provalim tvoj pravac razmišljanja i tvoje stavove - čas pišeš optimistični i pozitivno za svaki naslov koji se pojavi na vidiku ili serijal a već u sledećem momentu dune neki drugi vetar i ti se u pesimističnom tonu složiš kako stvari stoje loše i kako je nada da se nešto promeni na bolje jako me mala...

Ne znam, možda bi mi bilo lakše kada bi imao neki stav kojeg ćeš se držati duže vreme...
To se zove razmišljanje u dva pravca :cool: ili više njih :devilish:
 
Uvek je bilo i uvek ce biti krs igara, ali daleko od toga da je situacija losa, ove godine smo imali bas dosta dobrih naslova.
Ne mora svaka igra da bude Baldur's Gate nivo, zanimljivo je igrati i losije igre.

Mnogim cak i ozbiljnim igracima, nekada dosadi da se uzivljavaju u igru i izucavaju, hoce nesto prostije i jednostavnije...i verujem da ce to ova igra i biti, dovoljno opsirna da bude zanimljiva, ali ne previse da mora da se lomi glava oko svake odluke.
 
Kada su FRP igre u pitanju, jesmo matori ko biblija ali imena/serijali od značaja za cRPG su Pool of Radiance kao jedan od pionira žanra, Baldurs Gate kao najbolji serijal u žanru, Planescape Torment (ukaljan modernim nastavkom), Arcanum, Neverwinter Nights i manjoj meri Icewind Dale i Temple of Elemental Evil. Dragon Age je došao kada je žanr efektivno umro, da gudi po nostalgičnim osećanjima igrača prethodno pomenutih igara. I to je bilo uspešno do pola te igre, kada počinje da smara. Drugi i treći deo već su neka druga priča i ne spadaju u taj tip igara nego ove moderne akcione RPG. Posle je Obsidian nešto pokušavao da oživi žanr, kao duhovni naslednik Black Isle Studios koji je opet deo Interplay entertainmenta sa kojima je nekadašnji Bioware delio sudbinu i pravio najbolje RPG igre, dok je to bio stari Bioware a ne zombi koji je napravio Mass Effect. Zapravo se stari Bioware raspao posle Kotor u 2003. godini. Tada se raspala i Troika, naslednik Black Isle Studios.

Sve je ovo dokumentovano na youtube, koga ne mrzi da gleda. Kako je nastao cRPG žanr na PC, kako je postao najbitniji žanr u zlatno vreme PC gejminga i kako je neslavno propao kada je Bill Gates objavio Xbox (nije samo propap cRPG nego i mnogi drugi popularni PC žanrovi i serijali)

Tako da, kao što @exste reče, nema govora o nekoj slavi Dragon Age imena jer je to pokušaj cash grab na konto cRPG nostalgije koji nam je prodat kao preporod žanra koji se nije desio. Preporod žanra se desio tek u poslednjih 6-7 godina prvo sa Pathfinder serijalom i sada sa Baldurs Gate 3. Bilo je između toga propalih pokušaja sa mediocre ili jednostavno lošim igrama koje su finansirane preko Kickstartera poput Pillars of Eternity ili Torment Tides of Numenera.

Sve ovo je naravno istorija kompjuterizacije Dungeons and Dragons društvene igre u različitim verzijama pravila i većina pomenutih serijala obrađuje originalni, licencirani D&D materijal u vlasništvu kompanije Wizards of the Coast. Ko je nekad sa društvom igrao D&D kao pravi nerd ili možda čak blejao po par klubova po BG ili NS gde se to moglo igrati uživo sa istomišljenicima, zna o čemu pričam.
 
Poslednja izmena:
Gledajuci ovo jedino sto pozelim je da obrnem opet DA:O. Proslo je nekih 10ak godina, vreme je...
 
Ja uzeo Risen da obrnem pre Gothic remake-a, igretina u svakom smislu. Onomad odigrao samo jednom i eto posle koliko godina krenem opet i ostalo u secanju skoro cela prva trecina igre...kada nema cipela a sve je skupo do besvesti, kvestovi mora da se razmislja o njima, da se prati dijalog... i osecaj kad dobijes armor i dodjes do sword 6 pa mozes i bastard da nosis uz stit...ne zbaoravlja se taj osecaj :)
 
Ja uzeo Risen da obrnem pre Gothic remake-a, igretina u svakom smislu. Onomad odigrao samo jednom i eto posle koliko godina krenem opet i ostalo u secanju skoro cela prva trecina igre...kada nema cipela a sve je skupo do besvesti, kvestovi mora da se razmislja o njima, da se prati dijalog... i osecaj kad dobijes armor i dodjes do sword 6 pa mozes i bastard da nosis uz stit...ne zbaoravlja se taj osecaj :)
Apsolutno se slažem. Meni jedna od omiljenih igara. Open world je, ne previše ogroman ali dovoljno veliki da svaka lokacija bude unikatna, a questovi i atmosfera top! Moraš da paziš gde gaziš. Baš mi je žao što dva i tri nisu na tom nivou.
Meni Elex kec jako liči na Risen kec iako ga nisi igrao daj i njemu šansu obavezno.
 
Meni se recimo, u vreme kada je izašao, Risen iz nekog razloga nije dopao tako da je jedna od retkih igara koju sam počeo a nisam je završio.
 
Meni se recimo, u vreme kada je izašao, Risen iz nekog razloga nije dopao tako da je jedna od retkih igara koju sam počeo a nisam je završio.
Ako volis Gothic onda onda nema greske, bukvalno je kao Gothic 1 ili 2...sto rece Dragonbane ni prevelika ni premala mapa, nema respawna, a tu su i cuvena dobacivanja NPC-ova i komentari u dijalozima sto su PB igre ucinile tako imerzivnim...btw koja sreca kad najdoh deamon sword 2H u...da ne spojlujem...nosim 1H i stit, igram za Don-a i neverovatno koliko prelazak sa 1H na 2H utice, gholuovi padaju posle krace borbe a inace do sada je bilo namami ih ako je moguce jedan po jedan ili u blizinu drugih NPC-ova...1H i stiti su must u pocetku jer sa zivuljkama ne moze bez stita ali posle, kada ojacas, stiti mi deluje da je visak na racun 2H maca jer sada padaju od 1 ili dva udarca a ne nanose bas neku stetu, cak ni skorpioni..., inace uvek biram oreder i light frakcije u ovim igrama, nikada bandite, ali sada sam krenuo kao bandit posle dužeg premisljanja. Neverovatno kako su podesili skill sistem, pickpocet, pick locks, smithing, alchemy ako ulozis umesto u strenght ili sword daju dosta na kraftovanju prstena i amuleta pa onda svejedno se izbalansiras na strenght-u a uz to gold vise nije problem...primetio sam da pick locks uopste ne mora max treci nivo, dovoljno je dva u smilsu gold-a jer lokacije sada nude dosta loot-a, jedino neki chest na max levelu ako krije nesto bas specijalno to bi bio gubitak ali ima scroll za to da se uzme u bandit kampu ali samo po jedan na svakih nedelju dana.... Kraftovao sam amulet od 15 strenghta i dva dijamantska prstena sa armor atributima kao i 4 do sada perma strenght potiona sa po 5 strenght-a i naravno, jedem jabuke :) i vec sam na 97 a recimo da sam tek 30% u chapteru 2...doduse mora max skill za smithing i alchemy ali isplatilo se super...sad ostaje samo sword do kraja i necu se vise plasiti lizarda. Verovatno bi i mage linija razvoja bila potpuno novo iskustvo sa rune-ama i scroll-ovima koji inace bas menjaju atribute i kad ih castujes seces kao kroz sir masu protivnika pa samo mogu da zamislim da ih imam dovoljno kod sebe na sta bi to licilo...
 
Poslednja izmena:
Voleo sam Gothic 1 i 2, pa čak i G3 mi je bio sasvim OK ali mi iz nekog razloga Risen nikako nije legao.
 
Dobar je Risen, maltene isti Gothic kec do momenta kada su ostali bez love i vremena za razvoj pa umesto dotadašnjih kvestova nekoliko sati mlatiš guštere po ruinama dok ne dođeš do final bossa, koji je rešen kao Super Nintendo boss fajt...
 
Kao da gledam neku mobilnu igru...jos kazu da je skroz linearna.

 
Poslednja izmena:
trajace krace od Concord
 
Mislio sam na to kad nemaš izbora prilikom donošenja odluke a koji će uticati na tvoj lik u daljem razvoju igre, kao i na privid slobode u igri a u stvari rešavanje questa te vodi direktno na sledeći (nema grananja gde treba da rešiš nekoliko subquestova pre nego što nastaviš sa sledećim).
 




 
Tuga je sto ovo uopste nosi ime Dragon Age i sto ce neko dati novac zbog tog naziva...
Jos veca zalost je sto mi "stariji" igraci, koji pamtimo kakve je naslove izbacivao Bioware ocekujemo neke znake zivota od tog studija iako nemaju vise nikakvih dodirnih tacaka sa prvobitnim studijom i ekipom iza legendarnih igara.
Najbolje bi bilo da ih ugase ili daju IP-eve nekom kompetentom koji moze sa njima da uradi pristojan posao.
 
Jedno je sigurno - počeću da ga igram ali ne planiram ni dinar da dam za ovu igru.

Btw kad smo kod Bioware-a i dobrih igara iz njihove kuhinje ponovo okrećem NWN samo ovaj put na mobilnom..,
 
Klasicni IGN :LOL:
Clipboard01.jpg
 
^
facepalm-crowd.gif
 
 
Nazad
Vrh Dno