Zorro
Čuven
- Učlanjen(a)
- 18.01.2001
- Poruke
- 1,478
- Poena
- 660
Nisam znao u koju rubriku da stavim ovaj post...S obzirom da se radi o skeneru, stavio sam ga ovde...
Uglavnom, smatrao sam da bi bilo zanimljivo cuti moje iskustvo sa pomenutom firmom, kao i kako sam (koliko-toliko) dobio satisfakciju od njih.
Prica je duga, pa cu se truditi da budem koncizan: februara prosle godine sam uzeo kod LIST-a skener (Plustek 1248U). On je fino radio sve do tacno 15 dana nakon isteka garancije (od godinu dana), kada su iz njega poceli da izlaze zuto-zeleni "skenovi". Narednih dana ova anomalija bi nestajala nakon nekoliko ponovljenih pokusaja skeniranja, medjutim mesec dana po isteku garancije to vise nije bilo moguce; sta god mu radio, kakve god magije i/ili mucenja primenjivao, skener bi izbacivao samo "ekoloske" skenove.
E sad, LIST u svom garantnom listu tvrdi da, nakon isteka regularne garancije, sledece dve godine obezbedjuje servis za komponente kupljene kod njih. Delove placa musterija, a LIST ih besplatno zamenjuje. Lepo zvuci, zar ne? Bar na papiru...
Odnesem ja skener kod njih na popravku, sluzbenik mi rece da ce me vec sutra obavestiti o "rezultatima". To se, naravno, nije desilo, pa sam sledecih 10-15 dana ja skoro svakodnevno zivkao njih i dobijao kontradiktorne odgovore tipa "jos nismo nasli deo", "poslali smo skener dobavljacu na reklamaciju", "sutra cemo ga poslati dobavljacu", itd. Otprilike 15. dana serviser mi je saopstio da se skener ne moze popraviti... S obzirom da sam znao u cemu je problem (riknula "elektronika"), ispravio sam ga da se skener moze popraviti, ali da oni nemaju potreban deo. Sto je on nevoljno aminovao, ali je dodao da se taj deo ipak ne moze nabaviti i da ja mogu doci da preuzmem svoju komponentu. Dakle, da je uzmem i bacim u prvi kontejner.
Tu sam definitivno popizdeo! Razumeo bih da se sve ovo desava recimo 20 meseci nakon isteka garancije, ali nakon samo mesec dana, to je stvarno bezobrazluk. Da u garantnom listu ne pise to sto pise (a sto sam gore naveo), ne bih mogao da se bunim, ali ako su vec to naveli, red je da to i ispostuju. Ovo uopste nije nebitan detalj, oni su ga svesno uneli u garanciju da bi kod kupca izazvali efekat "ozbiljne firme". I ja sam, kada sam pre nekoliko godina prvi put nesto kupio kod njih i video tu klauzulu, nadalje skoro sve sto mi je trebalo nabavljao u LIST-u najvise bas zbog te stavke u garanciji!
Uglavnom, ja sam serviseru rekao da insistiram da oni ispostuju to sto pise u garantnom listu, da mi nabave deo (koji cu platiti) i da mi vec jednom poprave fuckin` skener. On je otisao na konsultaciju sa "nadredjenima", i posle 10 minuta mi saopstio da ce "vec sutra poslati skener dobavljacu, na reklamaciju"
. I da ce skener biti popravljen za najvise 45 dana od prijema u servis. Tu mi je sve bilo jasno, ali sam se zainatio i pristao da igram igru do kraja, cisto da vidim sta ce se desiti. Ako treba i zakon da uplicemo u pricu, nema problema. Vise nisu bili u pitanju ni stari skener, ni pare potrebne za ocigledno neminovnu nabavku novog, vec suvi princip...
Sledecih mesec dana sam ih povremeno zvao, skener je "uglavnom" bio kod, pogadjate vec, "dobavljaca na reklamaciji"... 45. dana je i dalje "bio tamo", ali sam od tog dana nadalje poceo da ih zovem dva puta dnevno (sa perverznim zadovoljstvom...
). Konacno, 50. dana serviser mi je saopstio da se "skener ne moze popraviti,i da mogu doci da ga preuzmem".
Otisao sam tamo, zatrazio svoju komponentu, ali takodje i zahtevao da porazgovaram sa nekim od sefova jer smatram da garancija nije ispostovana. Fino & kuturno, bez dranja i pretnji. Sluzbenici na prijemu su mi ponovo ispricali sve sto i serviser (potreban deo je nemoguce nabaviti ovde, Plustek se vise ne uvozi, taj skener se vise ne proizvodi...). Ja sam i dalje mirno insistirao da razgovaram sa nekom "visom instancom". Posle nekog vremena dosla je devojka iz prodaje, ispricala identican set objasnjenja, no ja sam tvrdio da to nije moj problem, da oni to moraju nekako da nabave ako su onakvu klauzulu naveli u garanciji, i da je strasan blam za firmu ako nesto kupljeno kod njih mozes da odneses na otpad mesec dana nakon isteka garancije. A slogan im je: "prodajemo komponente vrhunskog kvaliteta"... Ona je rekla da stvarno ne zna kako da mi pomogne, ja sam je potom priupitao "Da li je to definitivan stav LIST-a, i kako se zove vlasnik firme?". Ova indirektna ali ocigledna pretnja zakonom je izgledala delovala veoma ubedljivo, tako da je ona rekla da bi najbolje bilo da razgovaram sa vlasnikom LIST-a...
Posle nekih sat vremena javio se i g. Vlada, vlasnik. Imali smo poduzi razgovor, prilicno nezgodan ali ipak kulturan. On se drzao standardnih argumenata, ja sam drvio svoje. Pokusao je i da me malo zaplasi na foru "OK, nabavicu taj deo, kupicu isti polovan skener i izvaditi ga iz njega, ali popravka ce biti skupa". Ja sam i na to pristao, idemo do kraja, je li? Kada je covek definitivno uvideo da stvarno ne nameravam da odustanem, prihvatio je da mi na neki nacin kompenzira to sto nisu popravili skener. Doduse, on je i dalje tvrdio da je garancija ispostovana, ali da zeli da mi kompenzira to sto sam cak 50 dana cekao da mi saopste da se skener definitivno ne moze popraviti. Whatever. Na kraju je dogovoreno da dobijem 15 eura popusta na novi skener kupljen kod njih. Tj. uzeo sam BearPaw-a 1200cu za 53 eura. I jos me isto vece, volsebno, zvao neki tip da pita hocu li da mu prodam ispravljac ?!?
Kako vam sve ovo izgleda? Cinjenica je da bi u nekoj normalnoj zemlji, u kojoj se mnogo vise pazi na kupce, slucaj sigurno bio resen na za mene bolji nacin. Opet, na osnovu iskustava drugih ljudi koja sam cuo, kao i nekih postova ovde, ispada da je LIST cak i ispao korektan u odnosu na praksu vecine domacih firmi. Poenta je izgleda da, bar sa "velikim" firmama, ukoliko imate valjane argumente i budete uporni ali smireni i kulturni, mozete makar donekle isterati svoja prava...
Uglavnom, smatrao sam da bi bilo zanimljivo cuti moje iskustvo sa pomenutom firmom, kao i kako sam (koliko-toliko) dobio satisfakciju od njih.
Prica je duga, pa cu se truditi da budem koncizan: februara prosle godine sam uzeo kod LIST-a skener (Plustek 1248U). On je fino radio sve do tacno 15 dana nakon isteka garancije (od godinu dana), kada su iz njega poceli da izlaze zuto-zeleni "skenovi". Narednih dana ova anomalija bi nestajala nakon nekoliko ponovljenih pokusaja skeniranja, medjutim mesec dana po isteku garancije to vise nije bilo moguce; sta god mu radio, kakve god magije i/ili mucenja primenjivao, skener bi izbacivao samo "ekoloske" skenove.
E sad, LIST u svom garantnom listu tvrdi da, nakon isteka regularne garancije, sledece dve godine obezbedjuje servis za komponente kupljene kod njih. Delove placa musterija, a LIST ih besplatno zamenjuje. Lepo zvuci, zar ne? Bar na papiru...
Odnesem ja skener kod njih na popravku, sluzbenik mi rece da ce me vec sutra obavestiti o "rezultatima". To se, naravno, nije desilo, pa sam sledecih 10-15 dana ja skoro svakodnevno zivkao njih i dobijao kontradiktorne odgovore tipa "jos nismo nasli deo", "poslali smo skener dobavljacu na reklamaciju", "sutra cemo ga poslati dobavljacu", itd. Otprilike 15. dana serviser mi je saopstio da se skener ne moze popraviti... S obzirom da sam znao u cemu je problem (riknula "elektronika"), ispravio sam ga da se skener moze popraviti, ali da oni nemaju potreban deo. Sto je on nevoljno aminovao, ali je dodao da se taj deo ipak ne moze nabaviti i da ja mogu doci da preuzmem svoju komponentu. Dakle, da je uzmem i bacim u prvi kontejner.
Tu sam definitivno popizdeo! Razumeo bih da se sve ovo desava recimo 20 meseci nakon isteka garancije, ali nakon samo mesec dana, to je stvarno bezobrazluk. Da u garantnom listu ne pise to sto pise (a sto sam gore naveo), ne bih mogao da se bunim, ali ako su vec to naveli, red je da to i ispostuju. Ovo uopste nije nebitan detalj, oni su ga svesno uneli u garanciju da bi kod kupca izazvali efekat "ozbiljne firme". I ja sam, kada sam pre nekoliko godina prvi put nesto kupio kod njih i video tu klauzulu, nadalje skoro sve sto mi je trebalo nabavljao u LIST-u najvise bas zbog te stavke u garanciji!
Uglavnom, ja sam serviseru rekao da insistiram da oni ispostuju to sto pise u garantnom listu, da mi nabave deo (koji cu platiti) i da mi vec jednom poprave fuckin` skener. On je otisao na konsultaciju sa "nadredjenima", i posle 10 minuta mi saopstio da ce "vec sutra poslati skener dobavljacu, na reklamaciju"
Sledecih mesec dana sam ih povremeno zvao, skener je "uglavnom" bio kod, pogadjate vec, "dobavljaca na reklamaciji"... 45. dana je i dalje "bio tamo", ali sam od tog dana nadalje poceo da ih zovem dva puta dnevno (sa perverznim zadovoljstvom...
Otisao sam tamo, zatrazio svoju komponentu, ali takodje i zahtevao da porazgovaram sa nekim od sefova jer smatram da garancija nije ispostovana. Fino & kuturno, bez dranja i pretnji. Sluzbenici na prijemu su mi ponovo ispricali sve sto i serviser (potreban deo je nemoguce nabaviti ovde, Plustek se vise ne uvozi, taj skener se vise ne proizvodi...). Ja sam i dalje mirno insistirao da razgovaram sa nekom "visom instancom". Posle nekog vremena dosla je devojka iz prodaje, ispricala identican set objasnjenja, no ja sam tvrdio da to nije moj problem, da oni to moraju nekako da nabave ako su onakvu klauzulu naveli u garanciji, i da je strasan blam za firmu ako nesto kupljeno kod njih mozes da odneses na otpad mesec dana nakon isteka garancije. A slogan im je: "prodajemo komponente vrhunskog kvaliteta"... Ona je rekla da stvarno ne zna kako da mi pomogne, ja sam je potom priupitao "Da li je to definitivan stav LIST-a, i kako se zove vlasnik firme?". Ova indirektna ali ocigledna pretnja zakonom je izgledala delovala veoma ubedljivo, tako da je ona rekla da bi najbolje bilo da razgovaram sa vlasnikom LIST-a...
Posle nekih sat vremena javio se i g. Vlada, vlasnik. Imali smo poduzi razgovor, prilicno nezgodan ali ipak kulturan. On se drzao standardnih argumenata, ja sam drvio svoje. Pokusao je i da me malo zaplasi na foru "OK, nabavicu taj deo, kupicu isti polovan skener i izvaditi ga iz njega, ali popravka ce biti skupa". Ja sam i na to pristao, idemo do kraja, je li? Kada je covek definitivno uvideo da stvarno ne nameravam da odustanem, prihvatio je da mi na neki nacin kompenzira to sto nisu popravili skener. Doduse, on je i dalje tvrdio da je garancija ispostovana, ali da zeli da mi kompenzira to sto sam cak 50 dana cekao da mi saopste da se skener definitivno ne moze popraviti. Whatever. Na kraju je dogovoreno da dobijem 15 eura popusta na novi skener kupljen kod njih. Tj. uzeo sam BearPaw-a 1200cu za 53 eura. I jos me isto vece, volsebno, zvao neki tip da pita hocu li da mu prodam ispravljac ?!?
Kako vam sve ovo izgleda? Cinjenica je da bi u nekoj normalnoj zemlji, u kojoj se mnogo vise pazi na kupce, slucaj sigurno bio resen na za mene bolji nacin. Opet, na osnovu iskustava drugih ljudi koja sam cuo, kao i nekih postova ovde, ispada da je LIST cak i ispao korektan u odnosu na praksu vecine domacih firmi. Poenta je izgleda da, bar sa "velikim" firmama, ukoliko imate valjane argumente i budete uporni ali smireni i kulturni, mozete makar donekle isterati svoja prava...