Šta je novo?

Doom 4

Ja uvek i govorim u svoje ime. To sto je Doom naknadno izmodovan i doradjen za rcoop upotrebu je nesto potpuno drugo. Doom ostaje to sto jeste - single player horor FPS.

Iskreno se nadam da ce imati single plyer i da ce oko toga biti pravljena igra...sve ostalo, coop-ovi, multi bi bilo vec vidjeno... a ne obrnuto. Samo ako ostanu pri autenticnom Doom-u donece nesto novo u poplavi multi pucacina u suprotnom bice jos jedan Batelfild/COD/MW sa korakondzulama...

Za mnoge je MCDonalds pojam dobre hrane ali to ipak ne menja cinjenicu da je junk food ;)
 
Poslednja izmena:
Ja ne znam sta zelim od novog Doom-a. :)
 
Daleko je Painkiller od Dooma... Painkiller te vodi kroz niz arena, zaključa te u određeni prostor u kome treba talase neprijatelja potamaniti, Doom sa druge strane samo povremeno igrača u "arene" zaključa dok većinom istražuješ nivoe, tražiš ključiće, možeš od monstruma pred kraj nivoa da pobegneš na njegov sam početak...
Ne slažem se ni sa poređenjem sa Dead Spaceom. Ta igra je suvival horror, u kome se igrač ranjivo oseća i boji se neprijatelja, dok u slučaju Dooma to važi donekle samo za treći deo, i još manje za Doom 64 (atmosfera i mračna muzika). U prve dve igre nikada nisam uplašen bio, to je tamanjenje hordi monstruma uz metal muziku i oružja koja čine da se igrač veoma moćno oseća, tipa BFG, railgun, čuvena dvocevka iz drugog dela.
 
Apsolutno tačno... to je dobro zapažanje, a na osnovu onoga što je bilo rečeno kada je izlazio Rage, jasno je bilo potvrđeno mišljenje čelnih ljudi id-a o tome koji je to gejmerski koncpet koji guraju. Drugim rečima jasno je ukazanao da je id software prepoznatiljiv po ovom naslovu i tom corridor shooter FPS-u koji je praktično obeležio jedan značajan period pa je stoga iluzorno i razmišljati da Doom4 neće imati single player ili da će biti open world šuter i tome sl.

Rage bi u nekom svom nastavku mogao da bude još otvorneiji što se tiče mapa i to ima smisla očekivati jer on sadrži od svega pomalo, ali što se tiče Doom-a tu za mene nema dileme što je i jeste razlog mojeg predhodno ukazanog skepticizma s obzirom da corridor shooter u načelu predstavlja prilično limitirani koncept koji je uz to i odavno potrošen. To i jeste razlog sve učestalijih open world naslova danas.

Ubacivanje malo težih i učestalijih puzzle deonica uz pojačan Ai NPC-ova i nekakav više dinamički a svakako manje šablonski gejmplej bi mogao da bude recimo jedan od koncepta koji bi uspeo da možda dodatno oplemeni ovaj naslov, premda nisam siguran koliko bi to obradovalo okorele fanove ovog žanara.
 
Poslednja izmena:
Doom nije dobar primer za ovako nesto, jer realno, to nikad i nije bila neka igra..

Sad si lupio i ostao ziv. Doom je kultna igra a ti si verovatno 90+ godiste pa nisi ni imao dodirnih tacaka sa njom...
 
Sad si lupio i ostao ziv. Doom je kultna igra a ti si verovatno 90+ godiste pa nisi ni imao dodirnih tacaka sa njom...

1985. :) Originalni Doom je, po meni, samo bio horror kopija Wolfenstein 3D-a. I oprosti mi, molim te, sto sakacenje karakondzula ne ostavlja "kultni" utisak na mene. :) Sa Filipom se obicno ne slazem, ali tu je bio 100% u pravu. Problem je u tome sto 99% modernih naslova nisu nista preterano drugaciji, samo sto izuzev karakondzula imamo svemirske vojnike ili zle ruske placenike... :p
 
Poslednja izmena:
Slazem se da je kopija starog Wolfestein-a ali opet je kultna igra u pitanju, meni je mnogo vise lezao nego Wolvestein, a tek kad je doom 2 izasao uh :D Realno gledano koliko vec postoje igre tesko da ce neka nesto novo da donese a da ne sadrzi bar 90% elemenata vec vidjenog plus je danas mnogo lako/lakse napraviti igru pa imamo i hiperprodukciju istih i onda u toj gomili treba dosta truda/muda da se napravi kvalitetna ili bar zanimljiva igra. Takodje danas je i hiperprodukcija hardware-a u punom jeku pa se vise ide na tehnicku zahtevnost nego na neke konkretne benefite pa je gemplej uvek u sekundarnom planu.

Ja kadgod ulazim u neku raspravu o igrama sa nekim uvek se pozivam na starije igre i onda mi vecina argumentuje "aaa ali kakva je grafika to ffs blabla" i onda skapiram da je nekome bitnija grafika od same atmosfere odnosno igre i tu prestajem da se raspravljam. Pre je bilo drugacije...

ps: inace nije Wolfestein prvi FPS tako da mozes da kazes da je i on prepakovana verzija Catacomb-a 3d
 
Poslednja izmena:
Mislim da nije presudno da li ce novi Doom ili uopste nova igra doneti nesto novo u gameplayu...najbolji primer je pominjani Dead Space, koji je bas iz tog zanra doomacina...poslednji deo je bio fenomenalan...stasan i zabavan kao i prvi i drugi deo...nista specijalno novo samo nova prica i stari dobri horor...potpuni uspeh u svakom smislu...ali opet nije lako imati dobru atmosferu u igri i postici imerzivnost...to je najteze...Doom, najklasicniji, u novom endzinu, prepun horora za odrasle, strave, sa ozbiljnijim puzlama i usudjujem se reci mega hit koji ce svi igrati i stari i mladi i nostalgicni i oni koji se tek susrecu sa Doom-om. Ako uspeju da naprave atmosferu zavrsili su 70% posla.
 
Poslednja izmena:
Mnogo se ti varaš ako misliš da je za većinu igrača Doom = strava i horror.
Prioritet im treba biti brz i fluidan FPS gejmplej a to ne ide zajedno sa teškom horror atmosferom nalik na prvi Dead Space.
Evo kako project MSx inače izgleda u akciji:
 
Moraju nesto drugacije da urade, moraju da naprave otvorenije nivoe, mozda i lutanje Marsom od stanice do stanice, pa onda pronalazenje nekih drevnih vanzemaljskih gradova... Ali mislim da to ne bi imalo nikakvog smisla jer se DOOM bavi glupavim demonima iz pakla. Ne vidim uopst kako bi nekoga molgo da zainteresuje ponovo lutanje po mracnim hodnicima?! Sta tu mogu novo da urade?! Nista osim da nabudze grafiku.
 
Moraju nesto drugacije da urade, moraju da naprave otvorenije nivoe, mozda i lutanje Marsom od stanice do stanice, pa onda pronalazenje nekih drevnih vanzemaljskih gradova... Ali mislim da to ne bi imalo nikakvog smisla jer se DOOM bavi glupavim demonima iz pakla. Ne vidim uopst kako bi nekoga molgo da zainteresuje ponovo lutanje po mracnim hodnicima?! Sta tu mogu novo da urade?! Nista osim da nabudze grafiku.

Ne vidim zasto ne bi mogli da promene koncept. Spawnovanje demona unaokolo je nekad bilo ok, ali danas bas i ne. Sada to mogu da budu vanzemaljske karakondzule, neki bolesni eksperimenti sa ljudima i zivotinjama na Marsu, alien virus,...ili sta vec. To i nije preterano bitno, jer niko Doom nije igrao zbog price vec zbog rokanja i atmosfere. Prva mi pada na pamet Far Cry koja je po tom pitanju prilicno skrenula s kursa, pa se niko nije zalio (na stranu dvojka koja je podbacila zbog nekih trecih stvari).
 
Prosli put je grafika bila inovacija, mislim da sad treba da ima odlicnu grafiku + nesto. To nesto bi moglo da bude unistavanje okoline npr. Mada opet, mozda bi bilo kul kad bi malo smanjili pucanje i dodati neki survival/sandbox open world element. Tipa mars, ti si jedini ostao, moras da se cimas da zatvaras demonske kapije ali resursi su ti ograniceni, iza svake kapije neka nova planeta sa bossom itd... Tako nesto.
 
Poslednja izmena:
Ne vidim zasto ne bi mogli da promene koncept. Spawnovanje demona unaokolo je nekad bilo ok, ali danas bas i ne. Sada to mogu da budu vanzemaljske karakondzule, neki bolesni eksperimenti sa ljudima i zivotinjama na Marsu, alien virus,...ili sta vec. To i nije preterano bitno, jer niko Doom nije igrao zbog price vec zbog rokanja i atmosfere. Prva mi pada na pamet Far Cry koja je po tom pitanju prilicno skrenula s kursa, pa se niko nije zalio (na stranu dvojka koja je podbacila zbog nekih trecih stvari).

Ne znam koliko mogu da odstupaju od te price sa demonima iz pakla i da li uopste treba da se nadovezuju na tu pricu?! Da li bas mora na Marsu sve to dase odvija?!

Slazem se niko Doom nije igrao radi price vec zbog grafike (Doom3) i zaraznog gameplaya (Doom i Doom 2). Oni moraju da promijene mehaniku igranja. Doom3 je dosadan, jedolican, sa losim osjecajem za napucavanje, spor... Sve to treba da unaprijede. Ali jednostavno ne bih volio da to budu mracni hodnici po nekim napustenim stanicama na Marsu. Milion puta vec vidjeno...
 
LOL ...
Nadam se da iD NIKAD nece udovoljiti vasim zeljama :)

Doom i Quake se nije nikada igrao zbog karakondzula vec zbog tog osecaja brzine i adrenalinskog napucavanja kao i nemanja *ebenog regenerativnog zdravlja/energetskog stita, a to niko do sad nije uspeo da ponovi ili ne daj Boze, nadmasi (pa ni oni sami sa Doom3 igrom). Mooooozda Ozbiljni Sima, u nekim trenutcima.

Kakvo bre istrazivanje baza, resursi i slicno :D :D :D Da necete mozda i neki RPG element da ubace? :D
 
Nadaj se, jer to kako ti zamisljas Doom je daleka proslost. Umjesto osjecaja brzine i adrenalinskog napucavanja Domm 3 je jedan od najsporijih i najdosadnijih sutera.

Tako da posto su sa Doom 3 krenuli u sasvim drugom smjeru, ne bi me zacudilo ni da uvedu RPG elemente u cetvoruku, istrazivanje i sve ono sto tebi izaziva potrebu da korisis toliko smajlija.



Ne stvarno, to niko nije do sada nadmasio. Ne budi smijesan, jesi ti svjestan o cemu pricas?!

 
Poslednja izmena:
Doom nikada nije bio hopa cupa pucacina koja je bas zabavna da trcis kroz hodnike i ubijas babaroge sa veoma automatskim puskama. Ne bih komentarisao Doom 1 i 2 jer je vremenski pomak od 1993-1995 do 2004 klada je izasao Doom 3 preveliki i te stvari nisu za poredjenje. Tada su skoro sve igre bile limitirane hardverom i svemu ostalom, arkadno i na reflex bazirano kada su u pitanju shooteri...Tek sa razvojem hardwera doslo se do tacke kada je atmosfera i imerzivnost postala faktor jer je bilo moguce kreirati dovoljno uverljiv svet i to se ocigledno vidi na Doom 3 koji je napravio otklon od 1 i 2 u delu atmosfere, prica je dobila neki smisao a igralo se i da se vidi sta ce biti na kraju a ne da bi se skokao final bossa... Ako pricamo o nastavku Doom-a mozemo se samo oslanjati na Doom 3...1 i 2 su neke druge igre iz nekog drugog vremena... Klaustrofobicna atmosfera, horor, puzzle, dobra grafika a ne sarenilo i skakutanje po sobama sa napucavanjem u stilu countera...to bi trebalo da bude Doom, opet niko ih nece spreciti da naprave jos jedno multi s.r.a.n.j.e sa skakanjem i sarenim bojama ukoliko procene da ima ljudi koji bi probali to...a ima...to se vidi i ovde a da ne pricamo o prodaji MW naslova...tu je potencijal ne samo u igri...ti su i majice, naocare i specijalne plasticne igracke na koje dosta klinaca balavi...taj ekonomski aspekt se ne moze zanemariti u odluci kako ce izgledati Doom...Medjuti ne mora tako! Najbolji primer je CD Red sa The Witcher (nije shooter), Dead Space, Metro i sl pucacine koje naspram kojih COD-ovi izgledaju kao super mario a opet prodale su se u mlione primeraka i donele su odlicnu zaradu pored prestiža da si uradio nešto što će ostati zapamćeno...po čemu će se pamtiti Cod-like igre? Po količini prodatih primeraka, majicama i specijalnim plasticnim usb noževimaa kada dodje pitanje o igri niko se neće sećati same igre...jer i nema igre... fora je da skakuces i brzo pritisces dugme...kao nekada arkade u kabinetima...samo sto danas nema kabineta ali zato ima zainteresovanih...
 
Poslednja izmena:
Bogami ja sam se vise cimao u Doom-u 2 nego u 3 jer mi je vise radila masta i lakse sam se "plasio".
 
Ja COD pamtim po WW2, haoticnom divljanju prenetom iz modernih filmova, prvi put vidjeno u igrama, onda prelasku u moderno vreme i naravno daljem ruiniranju fransize... tako da ne znam o cemu pricas da nema igre. :)

Enivej, mogu da se slozim sa postavkom za sledeci Doom, jer je prethodni bio sa odlicnom horor atmosferom. Moze komotno slican u "koridoru", samo nek napucaju grafiku i stvore slican horor ambijent. Prica kao prica je realno i nebitna i bice glupa po defaultu. Nedostak Karmaka pri izradi bukvalno kao i da nije gubitak i ne treba uopste razmisljati o njemu. :p
 
pazi i ja COD pamtim po WWII i MOH serijal i tada sam bas voleo te igre...posebno MOH...manje vise ista prica...ali naravno da nisam mislio na to kad sam reka COD-like igre...svi znamo na sta sam mislio...a prelaskom na modern warfare vec je postalo toliko isprano sa sve vise kica, sve manje izazova i banalizovanje do beskonacnosti da tu i nema igre...za mene doduse...drzim i postujem svakog ko uspe da uziva u bilo kakvoj igri onda je igra ispunila svoj smisao...
 
Poslednja izmena:
Zna li neko sta se desilo na kraju ekspanzije za Doom 3?
 
Misliš li na Doom 3 RoE ili na ovaj zadnji BFG koji ima neke dodatke?

BTW, ne slažem se uopšte s tobom da je Doom3 dosadan, jedolican, sa losim osjecajem za napucavanje, spor... Meni je naprotiv baš bio sasvim ok, i što se napucavanja tiče spram nekih igara koje su kasnije iskočile kud i kamo bolji. Bolje rečeno za ondašnje pojmove to je bilo sasvim zadovoljavajuće. Drugo okretanje kamere mu je na primer odlično rešeno, čak toliko dobro da nadmašuje bilo koji FPS naslov danas. Ako me išta nervira u FPS igrama to je nepostojanje smooth filtera, a Doom 3 to ima.

Što se radnje tiče i to mi je ok rešeno. Priča postoji, a moram priznati da mi je recimo taj arheološki koncept u kome se pominje nekakva drevna civilizacija od kojih zemljani vuku poreklo baš fino legao kao dosetka.

Ono gde sam razočaran bio je činjenica da id nikada ovakve dosetke nije dovoljno dobro koristio, pa je izostao nekakav obrt koji je lako mogao da uključi direktnije pretke u čitav zaplet. OK tu je to drevno oružije, ali ništa dalje od toga na žalost. Takođe sam bio razočaran činjenicom i da su izbacili neke zanimljive detalje koji su postojali u beta verziji a koji su dodatno naglašavali horor atmosferu, kao i to da su na kraju izostali neki modeli neprijatelja koji su bili prikazani predhodno u video prezentacijama i koji nisu nikada uportebjleni, čak ni u nastavku Doom3 RoE...
 
Poslednja izmena:
Mislim na ekspanziju zvanicu, onu prvu i jedinu sto je izasla.

Ma meni je nekako previse repetativan, sve jedno te isto od pocetka do kraja. Monoton dizajn nivoa, skuceni mracni hodnici sa neonkama koje trepere od kojih glava zaboli. Neke prostorije se vise puta ponavljaju. Tempo igre je usporen dosta...

Nema price stvarno, ja sam bio odusevljen prvi put kada sam ga igrao. I sve je to Ok. do jednog momenta onda pocne da smara, narocito pred kraj. Quake 4 je mnogo dinamicniji i brzi.
 
Poslednja izmena:
Dead Space je imao mnogo bolji i raznovrsniji level design u odnosu na Doom 3. Pogotovo u kecu, sve se dešavalo na jednom brodu, a i dalje pamtim odličnu raznolikost nivoa.
 
Dead Space je isto patio od tih jednolicnih i monotonih nivoa, ali u odnosu na Doom 3 je nebo i zemlja. Ono sto je jos bolje u DS jeste napucavanje, originalnije je, seckanje udova i tako to, onda nije bilo toliko klise i providnih iskakanja i spavnovanja protivnika kao Doom3.

Upravo je u tome fora, Doom4 treba da donese neke originalne obracune sa bosovima, onda da postoji to seckanje kao u DS, da bude bas krvolocano. JEdnostavno treba da ima to ubijanje u stilu, a ne setas se okolo i pucas kao iz nekih vazdusnih puskica. Treba da se sve raspada i trese kao u F.E.A.R.-u, prasina i krv da lete na sve strane. Plameno bacas, laseri... Kidanje! :D
 
Poslednja izmena:
Ne! F.E.A.R. je igra koju navodim kao primjer i takvu adrenalinsku akciju ni jedan COD ne posjeduje.

U FEARU se scenografija raspada, kada pucas u zid digne se prasina od koje se ne vidi nista, sve je nekako "mekano" i raspada se. COD je presmijesan sto se tih efekata tice, scenografija je neunistiva - pucas u neki predmet nista se ne desava. Crysis je isto dobar sto se tice destrukcije, u jedinici si mogao cijelo selo da sravnis sa zemljom. Ali FEAR mi je nekako specifican, bas zbog onih rupa na zidovima, prasinekoja se dize, varnice od municieje... Jednostavno neprevazidjen!
 
Poslednja izmena:
Covece ovaj FEAR star 10 godina i dalje bolje izgleda od novih kodacina. :D
 
Kakav crni COD, jedino sto cijenim su prva dva dijela, ostalo je sve smece. Makar sto se mene tice.
 
Na prva dva dela su napravili ime, a onda eksploatacija...
 
Nije bas da je tema o tome, ali realno i cetvrti i peti deo su stvarno dobre igre, pogotovo sto je MW jedna od najuticajnijih fps igara ikad, svidelo se to mnogima ili ne.
 
Nazad
Vrh Dno