Šta je novo?

Doom 4

Jedino je HL2 odoleo zubu vremena. Far Cry je bio fascinacija grafikom prvenstveno, kao i svaka druga Crytek igra. Jos su govorili da Far Cry ima bolju grafiku od Doom 3 i Half Life 2. Danas se vidi koliko to veze nema jer se HL2 jos uvek drzi, dok FC izgleda plasticno a Doom 3 je jednostavno smesan.


Zapravo, za mene je Half Life reprezentovao uvod u ono što danas mnogi mrze, igre koje se igraju same i kroz koje nas vodi neka smaračka priča, koja se ne priča dobrim tempom, ali koja nas tera da 5 od 15 sati provedemo u nekim sekvencama, slušanju nekih babas*era na ekranu i pristupa koji je sklanjao naglasak sa gejmpleja.

Recimo, za mene je baš obrnuto od ovoga što si spomenuo gore, Half Life je najgore izdržao test vremena, i kec i dvojka (skoro sam ih ponovo igrao, došao donekle i smorio se za medalju), dok ostale dve igre imaju mnogo bolji gejmplej - možda okrenut užoj ciljnoj grupi, naročito Doom, ali nekako su fokusiranije igre. Zapravo, za to što hoće da ponude igraču, nude tačno ono što treba. Half Life je uvek kaskao za tim i nadoknađivao besmislicama, poput zagonetki koje se svode na nešto potpuno rudimentarno i ponavljaju se kroz celu igru, nekim vožnjama koje nisu opcione, glupostima zbog kojih bih danas obrisao bilo koju igru koja ne dolazi pod tim brendom.
 
Zapravo, za mene je Half Life reprezentovao uvod u ono što danas mnogi mrze, igre koje se igraju same i kroz koje nas vodi neka smaračka priča, koja se ne priča dobrim tempom, ali koja nas tera da 5 od 15 sati provedemo u nekim sekvencama, slušanju nekih babas*era na ekranu i pristupa koji je sklanjao naglasak sa gejmpleja.

Nisi ti igrao HL, to si pomeso sa nekom igrom :D toga u HL skoro pa nema.
 
Meni je HL2 bio najbolji od tih 3-4 iz te godine. Najbogatiji gameplaj od svih tih igara, melee, navođene rakete, gravity gun, vožnja... imao si veću interakciju sa okolinom i od D3 i FC2, svaki predmet si mogao da koristiš kao oružije ili u savladavanju drugih prepreka, da kombinuješ to sa okruženjem i biraš način na koji ćeš eliminisati neprijatelje... mnogo različitih neprijatelja sa raličitim osobinama koji zahtevaju drugačiji pristup ili oružije...
Da ne spominjem atmosferu i meni daleko bolji SF univerzum od ovih ostalih, likove i priču... Mogao bih sad ponovo da ga obrnem da se podsetim.
 
Poslednja izmena:
Ja prešao pre godinu dana ceo HL sa epizodama ponovo, ne manjka ničega. A atmosfera je brutalna, ti nagli prelasci sa sunjanja po kanalizaciji na jurnjavu toksičnom rekom na onom skuteru pa onda horor nivo na groblju i prelazak u cyber combine HQ. Savršena igra za mene.
 
... pa rojevi onih mutiranih insekata na plaži.. svega je bilo.
 
Smarate sa tom pljuvačinom po kultnim igrama... i Doom 3, i HL2, i FC, I Riddick, i FEAR, sve su to odlične igre... i dovoljno različite da ih nema smisla direktno porediti i svađati se o tome koja je bolja... a tek nema smisla pljuvati po nekoj od njih, to nikome nije padalo na pamet kada su se pojavile... da bar danas dobijamo takve pucačine.

Zapravo, za mene je Half Life reprezentovao uvod u ono što danas mnogi mrze, igre koje se igraju same i kroz koje nas vodi neka smaračka priča, koja se ne priča dobrim tempom, ali koja nas tera da 5 od 15 sati provedemo u nekim sekvencama, slušanju nekih babas*era na ekranu i pristupa koji je sklanjao naglasak sa gejmpleja.

Recimo, za mene je baš obrnuto od ovoga što si spomenuo gore, Half Life je najgore izdržao test vremena, i kec i dvojka (skoro sam ih ponovo igrao, došao donekle i smorio se za medalju), dok ostale dve igre imaju mnogo bolji gejmplej - možda okrenut užoj ciljnoj grupi, naročito Doom, ali nekako su fokusiranije igre. Zapravo, za to što hoće da ponude igraču, nude tačno ono što treba. Half Life je uvek kaskao za tim i nadoknađivao besmislicama, poput zagonetki koje se svode na nešto potpuno rudimentarno i ponavljaju se kroz celu igru, nekim vožnjama koje nisu opcione, glupostima zbog kojih bih danas obrisao bilo koju igru koja ne dolazi pod tim brendom.
Smešan komentar... ne znam da li si uopšte ozbiljan.
 
Sada kad ih gledam iz ove vremenske perspektive i koji mi je od tih par FPS-ova iz tog perioda ostao u sećanju, top lista bi išla ovako:
1. Half Life 2
2. Escape from Butcher Bay
3. DOOM 3

... FEAR nisam igrao, a od ostalih sam zapamtio samo neke gluposti... npr. iz FC mi je ostala u sećanju samo džungla i one ribice.
 
Poslednja izmena:
Meni je novi Wolfenstein New Order bolja pucacina od Doom 3 i Fear zajedno. Isto vazi i za Last Light. Naravno da ima odlicnih pucacina.

Fear je meni licno veliko razocarenje, osim dobrog AI-ja i kvalitetne grafike (koja je trajala nekih godinu dana) tu nema puno toga zanimljivog. Niti mi je igra bila strasna, neprijatelji su neki genericki marinci, celu igru se provlacis kroz kancelarije i kanalizaciju, gejmplej jednodimenzionalan (glavni fazon bullet time sto meni nema smisla u FPSu, za trece lice je super ali nije za FPS). Nikada nisam razumeo fascinaciju tom igrom. Najbolje Monolith igre po meni ostaju NOLF i Shogo. Na njihovu nesrecu Shogo se pojavio u istoj godini kada i Half Life, Unreal i Quake II (kraj 1997. godine), zbog toga igra nije uspela da se nametne kao legendarna.
 
Ovaj novi Wolfenstein nisam mogao da odigram, seting mi je jako odbojan.
 
Meni raspored ide ovako:

HL2
FC
FEAR
Riddick
Doom 3

jedina nedoumica mi je tu izmedju FC i FEAR, koja je vise zasluzila drugo mesto... mogo bi reci da su mi izjednacene u neku ruku...
FC predivan outdoor shooter, FEAR indoor iskustvo...
 
FEAR i dan danas ima bolje napucavanje i AI od većine pucačina... uključujući nastavke
 
slazem se za napucavanje, ali sto se tice AI-a, podjednako dobar je i prvi Far Cry, kao i prvi Half Life :)
 
Zapravo, za mene je Half Life reprezentovao uvod u ono što danas mnogi mrze, igre koje se igraju same i kroz koje nas vodi neka smaračka priča, koja se ne priča dobrim tempom, ali koja nas tera da 5 od 15 sati provedemo u nekim sekvencama, slušanju nekih babas*era na ekranu i pristupa koji je sklanjao naglasak sa gejmpleja.

Recimo, za mene je baš obrnuto od ovoga što si spomenuo gore, Half Life je najgore izdržao test vremena, i kec i dvojka (skoro sam ih ponovo igrao, došao donekle i smorio se za medalju), dok ostale dve igre imaju mnogo bolji gejmplej - možda okrenut užoj ciljnoj grupi, naročito Doom, ali nekako su fokusiranije igre. Zapravo, za to što hoće da ponude igraču, nude tačno ono što treba. Half Life je uvek kaskao za tim i nadoknađivao besmislicama, poput zagonetki koje se svode na nešto potpuno rudimentarno i ponavljaju se kroz celu igru, nekim vožnjama koje nisu opcione, glupostima zbog kojih bih danas obrisao bilo koju igru koja ne dolazi pod tim brendom.

Zanimljivo viđenje, s tim što je i HL1 ipak mora se priznati bio dovoljno originalan za svoje vreme. Drugi deo je i meni bio nedovoljno zanimljiv. Učitavanje nivoa nakon svake druge krivine kao uostalom i to učestalo vozikanje u HL2-ci koje si pomenuo, je nešto što je i meni užasno išlo na nerve i što je najgore, učinilo je da imam utisak da je igra zapravo nedovoljno duga. Nešto ne mogu da se setim da sam mu se vraćao više od možda dva puta, što naravno nije slučaj sa Doom-om 3 i naročito FC-om. Ono po čemu pamtim HL2 je istočno evropska arhitektura koja je napravila dobru atmosferu na nivou level dizajna, što uostalom karakteriše i S.T.A.L.K.E.R. napr gde je ovo uostalom i ekspolatisano do kraja.

Od Doom-a 4 očekujem da ima sve ono što je zapravo još Doom3 imao u najavi i što je delimično bilo i prikazano u onoj raspaloj alfa verziji igre. Konkreno mislim na sve one sitne sekvence koje će ovaj shooter učiniti krajnje efektnim i brutalnim, jer on po meni baš to i treba da bude. Tada je John Carmac pričao o tome a vidim da se i sada upravo govorka o istim stvarima, pa se iskreno nadam da će to ovaj put izaći na nešto što je malo više od puke priče.

S druge strane delimično već sada strahujem na šta će to da liči, jer koliko sam razumeo najvljeni gejmplej je jurišnog karaktera, znači verovatno nešto poput Bulletstorm-a, što u principu podrazumeva zabavnije napucavanje, ali s druge strane može lako da degradira sve horor aspekte. No, videćemo već...

Meni je novi Wolfenstein New Order bolja pucacina od Doom 3 i Fear zajedno. Isto vazi i za Last Light. Naravno da ima odlicnih pucacina.

Šta si to tako specijalno pronašao u novom Wolfensteinu? Mislim ok, kontam da se ložiš na satirične sadržaje i formu, ali ta igra je suštinski gledano projekat bez jasno razvijene ideje, drugim rečima potpun promašaj (tikva bez korena). O samoj realizaciji gejmpleja ne želim ni da govorim. Meni lično ta igra predstavlja epitet za razočaranje godine. Sintetička američka žvaka u pravom smislu te reči, gde je na silu opet izvučen iz naftalina sada neki drugi, nabildovani Blaško! Mislim ono, eeej :S:

Kontam da je jednoj grupi igrača ovakav vid shootera zabavan, samo prilično sam siguran da će to biti igra na koju se niko živ neće vraćati još pre isteka ove godine. Jednostavno ta igra nema X faktor, heh! :d
 
Poslednja izmena:
Otprilike taman tako.

Naravno, ne sporim ja originalnost HL1 u njegovo vreme, to je vrhunska igra. Više sam ciljao na to "kako je koja igra ostarila" i više ciljao HL2 u tom smislu. HL1 je zaista bio revolucija za svoje vreme, ali su današnje igre njegove elemente odvele u nekom drugom smeru (zapravo, to je i sam Valve učinio u dvojci). No, kada sam probao ponovo da igram HL1, susreo sam se sa neophodnošću da opet saspem 20 metaka iz šmajsera u vojnike da bi pali, potpuno neizazovnim elijenima, i naravno konsekventno užasno dosadnim nivoima u kojima preterano tumaraš kroz...ništa, da bi te napala 2-3 facehugera, gađao onaj bezglavi monstrum što te pljuje nečim radioaktivnim i ubio 3-4 psa bez glave što se deru. Neverovatno koliko je zapravo dosadan gejmplej kada znaš otprilike kuda da se krećeš i nije više tolika misterija šta dalje činiti.


Oko Wolfensteina - to je i meni misterija, ali mnogim ljudima se dopada. Pretpostavljam da vraća ljude u vreme kada si morao kupiti paketiće healtha sa zemlje i jurišao sa sačmarama pa je to neki retro-bunt protiv regeneracije. Iskreno, nisam uopšte video ništa što me privlači u prva 3-4 sata igranja i batalio sam...


P.S. Bukvalno sam danas instalirao Far Cry 1 da se podsetim malo igre, i oduševio se ponovo. Izlaziš iz rupetine, kreće fajt, narator ti otprilike kaže "cilj ti je na narednom ostrvu, pazi kako ideš do tamo", odmah gejmplej dolazi do izražaja, odlično napucavanje, "šetanje nišana" kada naciljaš pažljivo, imaš stealthmetar koji je bitan, crouch i prone, možeš da biraš da ideš na juriš ili na šunjanje...sad ću ga opet preći :) Grafika naravno vrhunska, napucavanje odlično (ok, danas se otišlo korak dalje, ali ipak), možda su neprijatelji svi modelirani po rambo/švarceneger stilu pa to malo kvari utisak :) Verovatno ću ga odigrati do kraja. Jedino što me tamo čekaju glupi mutanti, koji spuštaju utisak o igri samo tako, makar meni.


edit: naravno, uvek je moguće da po devizi "zašto kažeš ljubav a misliš na s*x" ljudi ovde zapravo uglavnom govore o grafici, grafičkom doživljaju i tome koliko endžin klizi na modernom hardveru i koliko se skalira...nažalost, svaki tred se u to pretvara, i ako igra radi u 50+ fps odjednom je dobra i kvalitetna :)
 
Poslednja izmena:
Meni raspored ide ovako:

HL2
FC
FEAR
Riddick
Doom 3
Ajd i ja kao:

FEAR - Fps sa najboljim napucavanjem i najsocnijim efektom unistavanja protivnika (pogotovo u multiplayeru). FEAR osecaj unistavanja i haosa na ekranu postize mnogo jednostavno, a efikasno (2-3 granate, uz slow mo i sve se trese, puca i zaudara guze po adrenalinu :) ). Da ne pominjem posebno onaj uzitak koji se desi kada nekog pogodis granatom direktno u telo, a jos uz slow mo... ame majko! :D Secam se i onog plazma dezintegratora svega osim skeleta... Super je onaj kung fu malee, sjajan AI, kombinacija horor elemenata i akcije vrlo zanimljiva i za mene je igra koja je odolela testu vremena. Nastavci su ne daj boze.

Riddick
Doom 3
HL 2
FC

...ostale ne bih komentarisao jer bi potrajalo, a i znam da vas negde boli q :d
 
Poslednja izmena:

In this special episode dedicated to the hobby near and dear to our hearts, we're excited that id Software's own Tim Willits will be helping Adam and Jamie dig into an often-discussed topic of FPS games: Is it really possible for someone to carry all those health packs, guns, and even a chainsaw? Using the DOOM universe and DOOM 3 BFG Edition for reference, Tim helps the team recreate a DOOM level in real life.

Zanimljiv marketing.:D
Ovo verovatno znači da uskoro stižu "zvanične" informacije o novom Doom-u.
 
Ja ne ocekujem nista od Bethesde u skorije vreme. Mozda ponovo neki teaser na E3-u i unveil neceg novog na Quakeconu.
 
Zanimljiv marketing.:D
Ovo verovatno znači da uskoro stižu "zvanične" informacije o novom Doom-u.

Tesko da je marketing. Prosle dve epizode su bile Simpsonovi i Indijana Jones. Tako da TV, Movie, Game... Ponestaje ideja ovima na Diskoveriju za Mythbustere, a i kako neće posle 15 sezona.
 
Kakvi su carevi! Imaju 45-50 godina i sprdaju se ko deca, to je ono kad radis nesto sto volis, uvek se osecas mlad. :D
 
Oko Wolfensteina - to je i meni misterija, ali mnogim ljudima se dopada. Pretpostavljam da vraća ljude u vreme kada si morao kupiti paketiće healtha sa zemlje i jurišao sa sačmarama pa je to neki retro-bunt protiv regeneracije.

Ili pak tu ima nešto više od takvog simplifikovanog i često pseudointelektualnog/hipsterskog (ne kažem da je ovo kod tebe slučaj) mistifikovanja prošlosti.
Ne kod novog Wolfa (ne znam, nisam igrao, ali koliko vidim, u pitanju je mešavina starih i novih koncepata), nego kod Doom1/2-olikih igara.

Lessons from Doom (od Bioshock lvl dizajnera)
The most misunderstood game of all time
 
[YOUTUBE]EbI0uSgoXy8[/YOUTUBE]
 
Jel moglo kraće? Recimo da su išli samo na par frejmova?

Bar da izgleda moćno pa da razumem da teaser ovako kratko traje, nego ništa posebno. Nije novi endžin u pitanju već nešto novog contenta.
 
Ma kakav tizer, pa ovo bre ne traje ni 2 sekunde realno, a i u te dve sekunde mi se učinilo kao da je ovo matori idtech 5.

Ovo je pravi, normalni tizer...

...koji bi po meni imao smisla jedino ako je u pitanju engine prerendani cinematik.

Ali ovo novo, ne znam kako da ga nazovem... stvarno ne znam šta im je to trebalo, ko će da se naloži na ovo?

Da i ne pominjem očajne teksture, ala 2010.
 
Poslednja izmena:
Al najjace sto su ga nazvali gejmplej tizer! Gejmplej! A videli pola sekunde nekog sinematika, neko bi morao da im prevede na taj americki znacenje reci gameplay.
 
Ovo nije gejmlej tizrer, već tizer za gejmpjej tizer koji ćemo dobiti na E3 :d
 
Nazad
Vrh Dno