Šta je novo?

Deus Ex: Mankind Divided

Nazalost za diskusije o samim igrama moras traziti drugi forum :/
 
Da li će neko nešto da kaže o samoj igri ili ćete da nastavite da drvite narednih 10 strana o 4k teksturama i performansama?

Vec nedelju dana se uzdrzavam da kazem upravo ovo. Svaki put uscitam i krenem da kucam pa se oladim i preskocim. Sve ocekujen da ce me staviti na lomaču ner je ovo benchmark forum i obavezno je baljezgati o performansama.
Gomila buthurt bolida koja sa buni sto njihove karte od 1k eur ne mogu sve na ultra. A da je igra manje zhtevna, be bi price kako konzole usporavaju napredak racunara jer nema igre koja moze da namuci karte.

Anyway, uneti se ugru je malo teze jer je relativno kompleksna, ali posle par sati igranja, meni je super. Tek sam presao na drugi deo mape, a dobrano sam se izigrao
 
Ja sam milion puta pita dokle će da se drvi samo i samo o grafici, al niko mi nije odgovorio. Evo na primer tema za Mad Max... Pršte pohvale, igra sabija, zanimljiva, ovo-ono, a zapravo jedina pozitivna stvar koju su naveli je 60fpsa. Ja kupio, kad ono sve isto nakon pola sata, jednostavno smara, ali je imala potencijala dosta.

Neka se jednostavno otvori "Benčmark igrica" i nek se drvi tu na toj temi/podforumu, al nije zanimljivo hoće ljudi da kažu da njihova kutija za igrice bolje radi od drugih.
 
Poslednja izmena:
Kao da je reskinovan HR i sve viđeno, ili ima taj isti feel samo je nastavak ono kao prava expanzija na priču.

Mene nešto kopka da dam tih 15e za koliko najeftinije može da se nađe i vidim i ovo čudo.
Polažem velike nade da će DX12 patch srediti bar malo performanse, mada nešto ne vidim da se većina buni.

A ti DLC za dodatnu opremu su za *****e, jedino što delimično podržavam su skinovi to ipak ostaje stalno.
 
ipak je ovo "benchmark" forum,prvo performanse pa sve ostalo :)
 
Ja sam milion puta pita dokle će da se drvi samo i samo o grafici, al niko mi nije odgovorio. Evo na primer tema za Mad Max... Pršte pohvale, igra sabija, zanimljiva, ovo-ono, a zapravo jedina pozitivna stvar koju su naveli je 60fpsa. Ja kupio, kad ono sve isto nakon pola sata, jednostavno smara, ali je imala potencijala dosta.

Neka se jednostavno otvori "Benčmark igrica" i nek se drvi tu na toj temi/podforumu, al nije zanimljivo hoće ljudi da kažu da njihova kutija za igrice bolje radi od drugih.

Ja eto nisam probao MM, niti me zanima uopce jer znam kakva je igra. Znam sta je iako je nisam probao.

A rasprava o performansama je sastavni dio skoro svake teme o igrama. Bitno je da se diskutira o igri vezanoj uz temu.
 
Da se ne lažemo, nije dovoljno ljudi kupilo igru da bi razgovaralo o njoj, budući da nema pirata...to je očigledno :)
 
Za 4K teksturama nema potrebe ako se tiling tekstura uradi kako valja. Naravno kao sto starac kaze, toga u Skajrimu nema jer je ta igra u tehnickom smislu jedno deset godina stara. Nema potrebe ni za teselacijom a ni za POM jer iako dalju sjajne rezultate ipak su veoma intentzivni za GPU. POM mozda vise od teselacije posto nove graficke imaju specijalne jedinice za teselaciju ali ukoliko se pretera sa teselacijom onda ni to ne pomaze (Tress/Pure Hair su primer preterivanja).

Samo je potrebno biti dobar radnik sto kaze Borat. Uradis high poly model, od njega napravis low poly model koji ces koristiti u igri, izmapiras sve sto treba, bejkujes detalje sa high poly modela na texture uv map. Normal mapping 101, sto bi se reklo. Ako se uradi dobro i kvalitetno, nema potrebe za teksturama vece rezolucuje od 1024. Niti za suvisnom geometrijom jer neces da je zagledas na pola incha razdaljine da vidis jel fejkovano ili nije. Za destrukciju koristis decals, a ako treba large scale destrukcija onda ima i resenja i za to ali to vec zalazi u polje rada sa geometrijom a ne teksturisanjem.

Koliko vidim oni u Mankind Divided obilato koriste POM (displacement mapping) sto objasnjava zahtevnost ali ne bi trebalo da utice na VRAM usage.

Pa i nije bas tako? Pod tilingom vjerovatno mislis na razvucenost textura, a to nije bas tako jednostavno?
Ljudi su pokusali u Skyrimu tim skaliranjem textura rijesiti problem razvucenosti, ali nije to to. Takva textura tla ili zida ce dobro izgledati izbliza, ali ne i kada gledas sa distance. Gube se detalji, sve izgleda sicusno i uniformno sto nema smisla?
I novi open world naslovi poput Witchera 3 imaju problem sa razvucenim texturama, ali je manje uocljivo jer je to igra iz treceg lica. Vecinom landscape i architecture meshevi su problem jer su ogromni. Tu treba kompleksna geometrija i bar 2048k texture.

Primjer koji si naveo je dobar za NPC-ove ili oruzje recimo.

To je tačno, s tim što to stvarno mora biti odrađeno jako dobro. Ja lično kada bih radio teksture ne bih išao preko 2k rezolucije u ovom momentu. Generalno za većinu tekstura je dovoljna rezolucija 1024 piksela, 2k i preko se koristi samo za neke stvari (najčešće za skybox i pojedine objekte kojima kamera prilazi često blizu). Cela suština je da se normal mape odrade kvalitetno i da su pre svega te teksture u viskoj rezoluciji. Dobar primer je recimo Quantum Break, gde su ove teksture izuzetno precizno odrađene pa zato objekti izgledaju veoma detaljni u geometriji.

Međutim priča sa teksturama je usložena zadnjih godina. UE4 koristi materijale, koji se mogu sadržati teksture a i ne moraju. To znači da kombinovanjem određenih samo matemateičkih parametara i nodova ili recimo teksura manje rezolucije, možeš napraviti kvalitetan materijal kojim možeš obložiti neku površinu velikih dimenzija. Ovaj metod rasterećuje VRAM, plus što površina izgleda realističnije s obzirom da su materijali Physically Based.

Primer - Unreal 4 teskturiranje:

[youtube]FPRe1COFQXs[/youtube]

Što se tiče displacement mapa moraš imati u vidu da su i to teksture takođe, tako da bi one morale da utiču na VRAM u nekom procentu.

Ako su mesh i textura specificni (znaci nije u pitanju jednostavan mesh planine i uniformna textura) to puno ne pomaze. Ovo super izgleda ovako u ovim prezentacijama, ali u igri je druga prica.

Jos jedan problem sa open world igrama je sto texture ne izgledaju uvijek dobro u svim vremenskim uslovima. Tu ce Physically Based Rendering napraviti promjenu. Ali to ce ici polako.
 
Srecom napreduju i alati u 3D industriji, evo jedan lep primer koga zanima:

 
Texture atlas, texture array, chamfered/face weighted normals (za resavanje blending problema i shading problema koji su posledica istih), bejkovanje detalja u normal mapu (ovo radi alien isolation/star citizen), koriscenje decals za detalje preko osnovne teksture (glup nacin za dobijanje detalja na terenu) ili pustanje shadera preko muljave teksture koji ce jos dati detalje (star wars battlefront). Idealno ce programeri i tehnicki dizajneri da skuvaju neki editor gde ce dizajneri moci da slikaju sa vec pripremljenim materijalima. Ono kao u igricama, ima mapu u editoru i radi biom tako sto se igra slikovnice dok editor sam ispljune vec pripremljenu teksturu koja savrseno blenduje sa ostalim teksturama terena (grass, dirt, snow, desert, lava itd.) Medjutim vecina studija to nema tako da dizajneri moraju rucno da slazu teksture na gore opisane nacine i da vode racuna o detaljima.
 
Igrao do sada 2 sata, 2 puta me izbacilo na desktop, jednom sam sam morao da izadjem zbog nekih grafickih artefakata... O performansama na gtx 1070 ne bih.

GJ Square Enix!
 
Ovo je igra za AMD, isto ko sto je kec bio za 3DFx. Ne vole se sa nVidiom nikako.
 
o cemu pricas :)

evo moja avantura na RX470, i na GTX1060

QKKlonu.jpg


8ZpUc5c.jpg
 
Igrao do sada 2 sata, 2 puta me izbacilo na desktop, jednom sam sam morao da izadjem zbog nekih grafickih artefakata... O performansama na gtx 1070 ne bih.

GJ Square Enix!

Koje drajvere koristis ? Nisam imao ni jedan fps drop ispod 60fps-a sa MSAA OFF, na 2x pada oko 40-50. Sve ultra max out. Drajveri su mi od pre mesec dana mozda malo jace, opet ponavljam zasto lutate po novim drajverima pre da testirate stare. Tako i onaj TotalBiscuit napljuje 50% naslova samo jer forsira nove drajvere, novo ne znaci UVEK bolja optimizacija i veci fps.
 
Ma ok radi i sa najnovijim drajverima ali uz par korekcija (iskljuceni MSAA, Contact hardening shadows). Nije u tome stvar vec sto ne vidim nista vizuelno spektakularno sto bi teralo 1070 da radi izmedju 60 i 75 fps sa ovim postavkama. Pa i kada su te opcije ukljucene opet se ne vidi velika razlika u kvalitetu slike ali se zato primeti u fps.

Evo, sad udjoh na forum da se izjadam jer me je ponovo izbacilo na desktop, ovaj put kada sam pritisnuo dugme za Quick Load. Srecom pa sam uzeo onaj ruski kljuc za 15e, jos od Battlefield 4 nisam imao ovoliko problema sa nekom igrom.
 
Ok, ustanovio sam da crash-eve uzrokuju ukljuceni titlovi, kada sam ih iskljucio sve je ok. Eto, ako se jos neko zlopati kao ja neka iskljuci titlove.
 
Meni lepsa slika na RX470 screenshotu nego na GTX1060 sto je postavio 2Saint4U, dzaba veci fps na nV kad su joj texture losije :p...hell, citav screenshot je na ATi-ju razorsharp, na nV neka sumaglica :-devil-:
 
RX470

Screenshot (22).png

GTX1060

Screenshot (23).png

Obrati paznju na ovaj krug koji je zumiran pa uporedi razliku.
 
Meni izgleda isto, samo drugačiji je malo ugao i na RX470 ono metalno izgleda kao da je zarđalo, texture su iste.
 
U svakoj novijoj igri kad se pogase filteri i (najcesce) AA derivati na bazi FXAA moze da se dobije taj razorsharp efekat...pa jos kad se sobali na 1280p eto i stepenica jasno vidljivih :)
 
I koja je tu slika sad bolja :D ? Onaj krug podjednako ružno izgleda na obe karte.....

Nije poenta da li je ruzan ili nije nego je poenta gde se bolje vidi?

Meni izgleda isto, samo drugačiji je malo ugao i na RX470 ono metalno izgleda kao da je zarđalo, texture su iste.

Kako moze da bude isto? Mozda jeste malo drugaciji ugao ali lepo se vidi da je grafika na rx 470 malo losije prikazana bas na tom delu za koji kazes da izgleda kao zardjalo.
 
Ne mogu da se porede jer su drugaciji svetlosni uslovi na te dve slike, zato izgleda "zardjalo" jer senka pada preko tog "kruga".
 
A i teško je upoređivati na ovako maloj slici, da je bar snimak tog dela na istim podešavanjima pa se možda nešto vidi.

Danas izašao neki novi NV driver, pa ko ima igru i zelenu grafičku neka proba, možda ima neki FPS više. :)
 
Koji ste kraljevi, uporedjujete dva kompresovana .jpg screenshota pa jos kompresovana preko imgura. :d
 
Nema veze ovo sa kompresijom jpg-a, dečko je u pravu, GTX kartica je bolje filtrirala teksture u ovom slučaju. Ugao svetla jeste drugačiji ali ne toliko da bi razlika bila ovolika. Jedanostavno radi se o tome da u slučaju GTX-a postoji više kolorističkih vrednosti u odnosu na prikazan primer koji je obezbedio RX.

Kviz pitanje je kakva su podešavanja korišćena na RX kartici, jer po meni uočljive razlike tu ne bi trebalo da bude. Ovo naravno pod uslovom da su podešavanja na RX-u postavljena na maksimum kvaliteta. Ako su postavljena na standard ili perfomance, onda je razlog ovakvog prikaza verovatno to!

Uglavnom u pitanju su finese koje objektivno i nemaju previše značaja, jer se radi o neznatnim razlikama u prikazu koje se praktično i ne primećuju tokom igranja. Ovakve stvari ja lično vidim kao cepidlačenje koje je tipično za timske zavrzlame tipa Zeleni protiv Crvenih! ,)

Lično bih bio srećniji da ovakvih poređenja ima manje, jer ne mogu da se otmem utisku da NVidia sve te sitne finese (koje u realnosti nisu previše bitne) itekako ume dobro da nam naplati! :smoke:
 
Poslednja izmena:
Jesu li jos uvek aktuelni ovi ruski kljucevi sutra bi kupio?

Послато са LG-D802 уз помоћ Тапатока
 
Nazad
Vrh Dno