Šta je novo?

Da li PC igre umiru?

Znaci ti tvrdis da PC gaming nikada nece umreti iz razloga sto ce na buducim racunarima uvek moci da se igraju stari hitovi? lol

Pa sto lol? Kada kazes umre znaci da se vise ne koristi.. gotovo.. kaput.. Nesto ne bih mogao da kazem za SNES ili SEGA konzolu.. GAMEBOY na primer itd itd.. to su "mrtve" stvari.. a pc gaming = nikada. Mislim hteo ti to da priznash ili ne ali tako je :wave:
 
Popularnost odnosno masovnost upotrebe jedne igre nije uvek znak da je ta igra kvalitetna.
CS 1.6 je daleko od popularnosti u svetu...opravdano popularniji je CS Source, zatim WoW koji je već dobrih 5 godina broj 1 po popularnosti a broj 2 je naravno, CoD4:MW.... Poenta, brz i jednostavan (zarazan) gameplay za ubijanje vremena...
 
ne budi bukvalista, to znaci da ce uvek biti igre poput cs 1.6 ili SC1 koje ce se igrati po 10+ godina ;)

Te igre su se igrale toliko dugo zbog toga sto nije bilo nista slicno do pojavljivanja nastavka, i to su ih igrali samo hc igraci, a znas li koliki procenat u igrackoj industriji cine hc igraci?

Da se razumemo, i ja sam ljubitelj starijih igara, ali globalno igracka industrija nije, da bi se platforma odrzavala mora se izbacivati igra koja ce zaokupiti tvoje vreme mesec dana pa druga igra drugi mesec i tako u krug dok se ne pojavi nastavak one prve, a ne da se tera nesto staro 10 godina, takva je globalna situacija, PC ekskluziva je sve manje i manje, jedino sto nece (ne moze) preci na konzole su strategije a onog dana kada PC naslov izgubi ekskluzivu mozemo se oprostiti od kvaliteta i dobre prodaje PC verzije...

Oki je napisao(la):
Pa sto lol? Kada kazes umre znaci da se vise ne koristi.. gotovo.. kaput.. Nesto ne bih mogao da kazem za SNES ili SEGA konzolu.. GAMEBOY na primer itd itd.. to su "mrtve" stvari.. a pc gaming = nikada. Mislim hteo ti to da priznash ili ne ali tako je

Ako cemo tako onda tema moze odma pod lock, resio si problem, eno mi ga tetris u fioci koji skuplja prasinu, pitam se samo zasto ga ne igram...
 
Ako nije "umro" objasni zasto trune u fioci? I na koji nacin ce "pc gaming" tamo nekada negde jednoga dana isto tako da umre u fioci... prosto je!?

Milose to sto ti pises za CSS je nesto sto bih ja voleo da jeste ali nazalost nije, cs 1.6 je i dalje i te kako popularnija igra od CSS-a koji ja preferiram vise, ali treba biti iskren i realan. Da ne ulazim pogotovo u takmicenja i masovnost nagrada itd itd [ isto to vazi i za mrtvi quake i unreal tournament itd itd .. ]
 
Što se tiče takmičarskog igranja 1.6 je ispred CS:S, isto važi i za popularnosti kod nas. Ali što se tiče broja aktuelnih igrača, barem po steam statistici su, su rame uz rame.

http://store.steampowered.com/stats/
 
Te igre su se igrale toliko dugo zbog toga sto nije bilo nista slicno do pojavljivanja nastavka, i to su ih igrali samo hc igraci, a znas li koliki procenat u igrackoj industriji cine hc igraci?

Da se razumemo, i ja sam ljubitelj starijih igara, ali globalno igracka industrija nije, da bi se platforma odrzavala mora se izbacivati igra koja ce zaokupiti tvoje vreme mesec dana pa druga igra drugi mesec i tako u krug dok se ne pojavi nastavak one prve, a ne da se tera nesto staro 10 godina, takva je globalna situacija, PC ekskluziva je sve manje i manje, jedino sto nece (ne moze) preci na konzole su strategije a onog dana kada PC naslov izgubi ekskluzivu mozemo se oprostiti od kvaliteta i dobre prodaje PC verzije...

Hm...ne slazem se bas. Ako zelis epic igre za PC, kako mislis da igra traje mesec dana? Kako je onda epic? Glavni argument za izumiranje igara na pc-ju (teza sa kojom se ne slazem) je da je previse "plitkih" igrara koje traju, jelte, toliko. Znaci malo ti je kontradiktoran stav. KO ce za 5 godina da igra COD 5? Jedino ko ne bude imao masinu za COD 9.
I, po meni, PC ekskluziva je po malo deplasiran pojam...sta nekoj igri vredi sto je PC ekskluziva ako nema kvaliteta.

I nije tacno da su se takve igre igrale jer nije bilo nicega slicnog, Za Sc1 tu je C&C, za pucacine ima milion zamena. I u interesu svake kompanije je da bas njihova igra traje duze od mesec dana, barem do izlaska sledece verzije te igre
 
Ne računajući Simse i ekspanszije jako jako malo igara ikada se na PC prodalo u sada obaveznih minimum 5 miliona za konzolne igre. Blizz i dalje gurai to je to, davno su prošli dani kada se jedan Myst mogao prodati u nekoliko miliona.

To je mit... Jako jako mali broj igara na konzolama ove generacije a pogotovo na PS3/360 se prodao u toliko ili više kopija. Takođe, pogledaj liste najprodavanijih igara na svim sistemima od začetka industrije. Osim ne-igara, i malog broja najvećih i najpopularniih franšiza, sve ostalo je daleko od toga.


Inače, sam taj broj ne znači puno. Ne postoje o broju prodatih kopija na kojim cenama (jer nisu sve prodate @ full MSRP, to je sigurno). I ne treba svakoj igri milioni za break even, nema svaki žanr jednake zahteve što se tiče razvoja i potrebe za velikim timovima i ogromnim budžetima i samim tim milione prodatih da bi došli na nulu. Niti je svaka igra unutar žanra takva. Ili imaš npr. Iron Lore, koji je bakrotirao uprkos blizu milion prodatih kopija Titan Quest-a. Igra koja se proda toliko a firma koja je pravi se zatvori ima velikih problema sa menadžmentom i efikasnošću dosta pre nego sa piraterijom. Inače, oni su oformili novu frimu i sada rade na Grim Dawn-u.


Plus gomila (l)Amera ni nema pojma da PC gaming xebeno postoji.

I UK takođe...

I can't really comment on your own experience. But in the UK and London, most people do their 'high-end' gaming via consoles, whereas AAA level PC gaming is like some kind of "hidden, underground way to game".

Some people I know who work in various high street stores, such as PC World, can also confirm the general lack of public awareness about PC gaming.

Of course, everyone already knows about popular PC casual games like Solitaire, MSN games, and Facebook games. So in that sense, everyone does know about PC gaming. But very casual gaming.

AAA level PC gaming has almost zero advertizing for the general public and relies mostly on word of mouth.

When it comes to AAA level gaming, people may walk into a PC World store looking to buy what they see 24/7 on TV: XBOX or PS3.


...

Every time a new multiplatform game is coming out, I always have someone ask me if I am going to get this new game. If I say yes, the next question they ask is whether I am getting the XBOX 360 version or Playstation 3 version. If I say I'll be getting the PC version, 9 out of 10 of them did not know there was a PC version. These people watch the same TV commercials, but don't notice a PC version. These console gamers are also the very same people who also own PCs at home.

...


I have also recently started to hear console-only gamers talk to me about Crysis, only now after they read about the multiplatform Crysis 2 in a console game mag.

I have never seen the PC-exclusive original Crysis advertized anywhere that the general public can be notified about its existence.

But everyone has seen TV commercials for the XBOX-exclusive FORZA.

I also see the same multi-platform commercials you are talking about as well:

In terms of the commercials promoting the PC version, it usually means nothing more than: showing you the PC version's game cover with the other platform versions at the very end of the commercial.

Most people watching these commercials don't sit there thinking "Why would I play an exact XBOX port on a PC?" - even if they managed to properly notice that crucial one second moment in time when the PC game cover was displayed.

In terms of certain multiplatform game commercials directly 'pushing' people to buy one platform version over another, there are more than plenty of those.

At the end of the multiplatform commercial, you may witness an aggressively styled voice telling you to get the game now on XBOX 360. They will even show you the XBOX 360 console and its retail price, 'pushing' the viewer to walk into a high street store and buy a new XBOX 360 to play this game.


...


In TV advertizing, there is a big difference between the audience seeing something and actually acknowledging it. This is how certain multiplatform ads fail to properly get through to the masses about hardcore PC gaming. In the split second that the PC box may be displayed on the screen, most people will take that time to look for the box / icon / logo that relates to the platforms that they already expect to get the game on. Maybe there's another explanation. However, on a general public gamers level, somehow, the ignorance continues. Which could be further explained by the fact that many ads for multiplatform games. Yes the multiplatform games, end the ad by showing the viewer one of the consoles and telling them to get the game now on that platform.

There are no such direct PC supporting ads for hardcore games. So psychologically, this increases public ignorance further, and would explain why the same viewer will walk into a PC World store the next day looking for the same console for their hardcore gaming needs. They are told that hardcore gaming = XBOX or PS3. This is why people who have noticed PC versions of certain hardcore games like GTA will usually mentally skip past it. Because they are constantly being recommended to get the consoles by TV ads that broadcast on main channels primetime nationwide to an audience of 20 million or so viewers.

From my own direct experince, once a lot of these graphics-hungry hardcore console gamers see a hardcore PC rig playing their favorite games with better graphics, that's when I can confirm how ignorant they previously were, and how quickly they become interested in hardcore PC gaming.


...


You want to know why I keep on mentioning Crysis?

It's to remind you that it's not 'universally' classed as a 'casual' game, just like 'Call Of Duty' and many other 'hardcore' games that push XBOX and Playstation sales.

Killzone 2 (sold 2 million) - an over-hyped PS3 exclusive game that advertized 24/7 on national TV. Not bad.

Crysis (sold 1.5 million) - Considering the PC hardware specs required, and the fact that PC gaming is a kind of "hidden, underground way to game", Crysis (the PC exclusive with almost zero advertizing) sold extremely well.

Now imagine if Crysis was advertized like Killzone 2.

This is the type of thing that YOU fear, and this is the type of thing that MICROSOFT also fears.



Tj. u skoro svim zemljama gde se govori engleski, osim možda u Australiji. Sa druge strane, u Centralnoj, Severnoj i Istočnoj Evropi situacija je totalno drugačija. Kao i u zemljama u razvoju. PC tržište igara u Nemačkoj npr. je najveće na svetu.


PC nije imao nikoga. Games for Windows na glavnom sajtu ima link za XBawks Live sajt.


Da, ne postoji PR/marketing/advertajzing mašinerija za PC.

Shack: Interesting that you use the word "perception." Is this a perception problem?

Doug Lombardi: It is absolutely a perception problem. I mean one of the things that happens is--Microsoft has an army of PR people that work for Microsoft. They have at least two agencies that are additional armies. Nintendo I'm not as familiar with their PR outline, but I'm sure it's similar. Sony is similar. The PC has nobody. They've got people like us, in our spare time, talking to guys like you. I mean if there were hundreds of PR people stationed around the world, whose whole job was to call you every day and tell you why the PC was a great platform, your perception would probably be different.

There's this kind of roller-coaster ride: the consoles launch, their PR agencies go out and do everything they can to try and say the PC is dying, they'll prop up the sales of the console

http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=873



sve slabija prodaja pc naslova

Da, zato što je core PC publika zahtevnija i ne guta svašta od velikih izdavača (zato se i ne trude nešto puno oko PC-a) i ne može da im se uvali loša igra kao ok ostvarenje ili prosečna igra kao megahit uz ogromnu marketinšku kampanju. Uzeti npr. Halo. U idealnom slučaju da je MS Halo izbacio kao PC-only naslov te 2001., čak i uz desetine miliona dolara promocije ta igra ne bi postala ništa posebno pored igara kao što su HL, NOLF, System Shock 2 i Deus Ex sa drastično superiornijim singplejerom, a multi ne bi imao šanse za neku veću popularnost dok su tu Quake, UT i Tribes koga su delom i kopirali. I to što je kopirano je drastično ograničeno zbog limitacija kontrolnog sistema i "comfy couch-friendly" FOV-a. Nekoliko meseci nakon Halo-a bi izašao C&C: Renegeade, opet inovativan naslov, miks različitih žanrova, i Halo bi bio brzo zaboravljen i ispod proseka u odnosu na standarde igara u istom žanru na PC-u (+ da ne spominjemo neke druge (TFC, Natural Selection)). Dok je na Xboxu postao planetarni fenomen i deo pop/mainstream kulture.
 
Poslednja izmena:
Hm...ne slazem se bas. Ako zelis epic igre za PC, kako mislis da igra traje mesec dana? Kako je onda epic? Glavni argument za izumiranje igara na pc-ju (teza sa kojom se ne slazem) je da je previse "plitkih" igrara koje traju, jelte, toliko. Znaci malo ti je kontradiktoran stav. KO ce za 5 godina da igra COD 5? Jedino ko ne bude imao masinu za COD 9.
I, po meni, PC ekskluziva je po malo deplasiran pojam...sta nekoj igri vredi sto je PC ekskluziva ako nema kvaliteta.

Govorim iz pogleda igracke industrije, casual igraci su ti koji vuku najvecu prodaju igara i casual igracu ne treba igra koja ce da se igra godinu dana, sto je vise casual igraca vise ce se prodavati dobrih masina, vise dobrih masina u domovima i veca je sansa da neki developer krene u razvoj upravo te epic igre posle cega taj developer ima sansu da napravi dobru prodaju...

Zasto se Alan Wake nije pojavio za PC, zasto kriza i portal izlaze za konzole? Developeri jednostavno znaju gde je dobra zarada pa se prebacuju na multiplatform naslove i pitanje je dana kada ce shvatiti da zarade na PC verziji vise nema i da samo gube vreme...

Veliku ulogu usvemu ovome imaju i proizvodjaci grafickih kartica koji guraju pare developerima ne samo za vecu zahtevnost vec i za izbacivanje nekog naslova na pc-u...

Mene trenutno najvise interesuje zasto Rockstar nije izbacio PC verziju Red Dead Redemption-a a jos malo i stize LA Noire, ako PC ostane bez Rockstara onda je ovo pocetak kraja...

Naravno, uvek ce tu biti par lojalnih PC developera, ali da'l ce se onda PC platforma sa 3 dobre igre u 5 godina moci nazvati kao igrackom platformom?
 
Uskoro ce Portal2 sa hydra kontrolerom pa spremite 100e i podrzite inovativnost..

+

Red Orchestra 2: HoS + modovi od kojih je svaki skoro puna nova igra, situacija omogućena "All Star Mod Team" akcije davanja SDK-a zajednici dosta pre izlaska. Nešto što je DICE izgleda zaboravio i kako su došli tu gde su sad ili se corporate daddy EA najviše pita sada.

Natural Selection 2 + sličan ^ pristup - http://www.naturalselection2.com/overview
Trackmania 2 - Trackmania je odlična akradna vožnja, nastavak će imati jako dug životni vek, kao i prethodne igre, osim ako Ubisoft ne bude uticao negativno na Nadeo, ali valjda nisu toliko poludeli
Subversion
Sky Legends
Prominence
E.Y.E
From Dust
Dead State
Naumachia: Space Warfare
NorthStar
Achron
Depth


I ovo su samo naslovi koji mene zanimaju. Za hardcore ekipu tu su rFactor 2, Cllifs of Dover, možda nova Red Baron-like igra itd.


+ dosta kvalitetnih modova: Zeitgeist, SimMars, Fortress Forever, Goldeneye:Source, neoficijelnii sadržaj za aktivnu Battlezone komunu, fan misije/kampanje za Thief-ove i The Dark Mod koji može da bude Thief 4 umesto Eidos Montreal-ovog, koji će najverovatnije biti još jedan visokobudžetni streamlined multiplatform goop.


To pojednostavljivanje se dešava kao posledica velikih budžeta i potrebe da se proda što više kopija, a jedini način da se to uradi je da se "streamlinuje", uprosti mehanika i dizajn generalno, kroz fokus-testiranje. I kao što reče rAMA, dešava se se svuda.

Ovde možete pročitati kako je 2K Boston/Irrational otvoreno priznaju da je Bioshock drastično promenio pravac razvoja i na kraju ispao dosta razvodnjena igra, ali se zato prodao u 4M kopija. Marketabilnost > game design u današnje vreme.

In terms of design, we created a depth and density of game systems that fit into a game about character building and choice, but would not have been competitive as an FPS.

This was because we hadn't been thinking as much about making a shooter as we should have, and many of our key interactions (weapons tuning, plasmids, length of AI engagement) were designed and tuned for a slower and more cerebral experience.

Once we recalibrated the game to be more like a shooter, we simplified many of the deeper systems tremendously so that the user would be able to understand them.

...

As the game neared alpha, key people began looked more closely and saw that BioShock wasn't on track to become an accessible and marketable game.
 
Poslednja izmena:
Veliku ulogu usvemu ovome imaju i proizvodjaci grafickih kartica koji guraju pare developerima ne samo za vecu zahtevnost vec i za izbacivanje nekog naslova na pc-u....

Ovo je bullshit.

Zasto se Alan Wake nije pojavio za PC, zasto kriza i portal izlaze za konzole? Developeri jednostavno znaju gde je dobra zarada pa se prebacuju na multiplatform naslove i pitanje je dana kada ce shvatiti da zarade na PC verziji vise nema i da samo gube vreme...


To u vezi Alan Wake se zove payola ili možda "Sony is catching up, everyone has all these exclusive games, holy fuck we sacked/lost all of our first party devs, that Ensemble guy is stealing all of our pens and staplers, quick throw money at promising looking shit and I am tired of seeing PC DVD-ROM on all of our ads". I sama igra je krš, drastično promenjena od onoga što je prikazano na IDF-u 2006. Crysis 2 je na konzolama zato što Crytek hoće da uđe u biznis prodavanje endžin licenci. PC verzija Portala 2 neće patiti, kao što nisu nisu ni one iz Orange Box-a. Treba videti kako izgleda PC-centric MP FPS kad se igra na konzoli. Rezultati su komični.

Mene trenutno najvise interesuje zasto Rockstar nije izbacio PC verziju Red Dead Redemption-a a jos malo i stize LA Noire, ako PC ostane bez Rockstara onda je ovo pocetak kraja...

Da, stvarno šta ćemo bez Rockstara... Kojem MS i Sony plaćaju za ekskluzivitet.


Igre su multiplatfrom zbog budžeta. One koji nisu su ili zato što im je plaćeno/money hats, ili su od timova koje su u vlasništvu velike trojke, ili zato što određene igre ne mogu da rade svuda ili zato što određeni tim nema iskustva u razvijanju za druge sisteme koji nisu puno zastupljeni u zemlji odakle dolaze, Japanski izdavači/developeri uglavnom.
 
Poslednja izmena:
Govorim iz pogleda igracke industrije, casual igraci su ti koji vuku najvecu prodaju igara i casual igracu ne treba igra koja ce da se igra godinu dana, sto je vise casual igraca vise ce se prodavati dobrih masina, vise dobrih masina u domovima i veca je sansa da neki developer krene u razvoj upravo te epic igre posle cega taj developer ima sansu da napravi dobru prodaju...

Štaj to casual igrač?! Cenim da bi trebalo prvo ovaj pojam definisati, ako tako nešto uopšte i postoji danas! A iako postoji, o kojim ciframa mi govorimo tu, pravo je pitanje?

A zasto se Alan Wake nije pojavio za PC, zasto kriza i portal izlaze za konzole? Developeri jednostavno znaju gde je dobra zarada pa se prebacuju na multiplatform naslove i pitanje je dana kada ce shvatiti da zarade na PC verziji vise nema i da samo gube vreme...

Moraću da te razočaram, ali bojim se da ti je ovo skroz pograšan rezon... To što si napisao nema veze sa realnošću ama baš nikakave... Ovde se radi o globalizaciji svega... od samih uređaja i platformi, preko tipova video igara ili žanrova nazovi to kako hoćeš, pa do publike tj. konzumenata... Znači reč je zapravo o širokom spektru svega i svačega a što je profitabilno ili je povezano s istim. Industrija možda jeste u nekakvoj ekspanziji, ali svaka veća ekspanzija podrazumeva žestoke turbulencije od kojih mogu da nastradaju svi pa i oni veći i značajniji igrači tj. razvojni timovi... Imaš gomilu primera, mnogi su timovi bankrotirali iz raznoraznih razloga, veći i jači gutaju manje bez poštede i pradona, niko nije siguran i niko nije nedodirljiv. To važi i za one najstarije i najpoznatije! Navešću primer jedanog id software-a koji je rasprodat i nije više nezvisan studio kakav je godinama bio, itd i tako redom... da ne dužim sada, ali redno bi bilo da se malo informišeš pre nego se ispostaviš ovde. Elem, to i jeste zapravo glavni razlog zbog čega svi žele danas da rade triple platform naslove jer je to u principu najsigurnija varijanta, obzirom da su troškovi razvoja i izrade jedne vrhunske video igre enormni i traju više godina, a ne zato što neko zna da je od konzola veća zarada, jer zapravo niko ili jako teško neko može prognozirati danas u koliko primeraka će se nešto prodati i koliki će biti ukupan ostvareni profit... To je ujedno i razlog zbog koga se štancuju ovoliki nastavci i imam neki osećaj da je to tek početak... Nastavak je nešto što svi znaju šta je, manji je marketing potreban u tom slučaju pa samim time više para ostaje developerima - drugim rečima sigurnije je... Dakle profit i samo profit je glavni i jedini razlog zbog koga se nešto danas radi na određeni način... Ništa drugo! Nema tu nikakve teorije zavere i mistifikacije, stvar je prosta...


Veliku ulogu usvemu ovome imaju i proizvodjaci grafickih kartica koji guraju pare developerima ne samo za vecu zahtevnost vec i za izbacivanje nekog naslova na pc-u...

Proizvođačima hardvera bi trebalo da odgovara to što je PC i igračka platforma. Nažalost malo šta su proizvođaći pametno napravili. Više je tu nekakave štete bilo nego koristi. Setimo se samo Project Offset razvojnog tima i njihove tehnologije koju je kupio Intel svojevremeno a zatim potpuno razbucao... Dakle, ni tu se ne bih baš mogao složiti sa tobom do kraja. Moguće je da postoji nekakva (pre bih ja to nazvao) paušalna saradnja između proizvođača video karti i gejmerskih razvojnih timova, ali verujem da se tu priča završava. Možda me utisak vara, ali ne bih rekao... jer da je to tako, onda bi cenim NVidia imala nekakav svoj gejmerski razvojni tim koji bi pomerao granice na polju audio-vizuelnog i forsirao guranje sopstvenog hardvera ili bi u krajnjem slučaju malo čvršće stala uz neki već postojeći, što naravno nije slučaj... I to verujem ne slučajno. Zašto bi oni to radili uopšte? Jednostavnije je i ispaltljivije da jedan čip set ili procesor bude što je moguće duže u funkciji. Time se smanjuju izvesni dodatni troškovi, drugim rečima guraju se duže kartice sa istim čipovima uz razne varijacije, pa se samim time povećava i šansa za ostvarivanjem većeg profita!

Naravno, uvek ce tu biti par lojalnih PC developera, ali da'l ce se onda PC platforma sa 3 dobre igre u 5 godina moci nazvati kao igrackom platformom?

3 dobre igre u 5 godina je nažalost opšte pravilo danas, koje važi verujem za sve platforme, a ne samo za PC. Problem je što su PC igrači najvećim delom lojalni svojoj platformi pa nemaju pojma a ni previše ambicije da bace pogled i primete šta se u tuđem dvorištu dešava... A slika je verujem, taman takva!
 
Poslednja izmena:
Milose to sto ti pises za CSS je nesto sto bih ja voleo da jeste ali nazalost nije, cs 1.6 je i dalje i te kako popularnija igra od CSS-a koji ja preferiram vise, ali treba biti iskren i realan. Da ne ulazim pogotovo u takmicenja i masovnost nagrada itd itd [ isto to vazi i za mrtvi quake i unreal tournament itd itd .. ]

CS 1.6 je popularniji samo na balkanu, druže, ne u svetu a ja sam govorio za svet. Domaća igračka scena nije toliko vredna pomena. CS 1.6 je prost poput ping ponga na osciloskopu i prevaziđen je kod svakog ozbiljnog igrača još davne 2003...no potpuno razumem ljude koji vole tu igru. CSS je ipak malo drugačiji iako ima isti princip i popularniji je kod "tuđe" dece, koja ne vole samo WASD+LC+RC..a sve to tvrdim jer se vodim statistikom XFIRE-a a ne statistikom koja se pruža na KGB i Balkan serveru.

Što se tiče takmičarskog igranja 1.6 je ispred CS:S, isto važi i za popularnosti kod nas. Ali što se tiče broja aktuelnih igrača, barem po steam statistici su, su rame uz rame.

http://store.steampowered.com/stats/

Ta statistika je potpuno neobjektivna i malo je reći pristrasna u cilju promovisanja Valve-ovih proizvoda.

http://www.xfire.com/games/#

udari sortiranje po RANK i čitaj....redni broj na kome se igra nalazi i sate igranja...
CS 1.6 je na broju 30 sa prosekom od 2872 igrača u svetu dnevno!!! Sa 4620 sati igranja u odnosu na CSS koji se igra 12742 sata i nalazi se na 10 mestu TOP liste...

Molim lepo. :)

Dakle, ni tu se ne bih baš mogao složiti sa tobom do kraja. Moguće je da postoji nekakva (pre bih ja to nazvao) paušalna saradnja između proizvođača video karti i gejmerskih razvojnih timova, ali verujem da se tu priča završava. Možda me utisak vara, ali ne bih rekao... jer da je to tako, onda bi cenim NVidia imala nekakav svoj gejmerski razvojni tim koji bi pomerao granice na polju audio-vizuelnog i forsirao guranje sopstvenog hardvera ili bi u krajnjem slučaju malo čvršće stala uz neki već postojeći, što naravno nije slučaj... I to verujem ne slučajno. Zašto bi oni to radili uopšte? Jednostavnije je i ispaltljivije da jedan čip set ili procesor bude što je moguće duže u funkciji. Time se smanjuju izvesni dodatni troškovi, drugim rečima guraju se duže kartice sa istim čipovima uz razne varijacije, pa se samim time povećava i šansa za ostvarivanjem većeg profita!

U igračku industriju je uložen bolesno ogroman kapital a tržište je veće nego kod drugih vrsta primene samog računara (grafički dizajn npr). Igre su svakim danom sve kompleksnije a zbog preterane brzine produkcije novih igara, sve se manje vodi računa o optimizaciji tih igara za postojeći hardver pa se i potrebe za novim hardverom povećavaju. Novi softver zahteva bolji hardver, novi hardver omogućava pokretanje još kompleksnijih igara i tako se krug zatvara. Utakmica se nastavlja. Naravno da se ne zvoni na sav glas kako su u dilu proizvođači hardvera i game developeri ali ne treba da imaš IQ 120 da bi zaključio, da se tu radi o javnoj tajni odnosno o obostranoj koristi na uštrb krajnjih korisnika (nas) koji smo šišani kao ovce. Konformizam ali baga...ko hoće da se igra, to su mu uslovi.
 
Poslednja izmena:
Tacno je da casual gameri, kojih ima najvise, asociraju igranje=konzole, i to je jedan od glavnih razloga sto se PC naslovi slabije prodaju.

Drugi je potreba za upgrade svake 2-3 godine; koliko danasnjih igara bi ok radilo na PC iz 2006, cak i u najnizim detaljima? Znam za sebe, krajem 2006. sam kupio jak PC po tadasnjim standardima, i neke igre sada ne bih mogao ni da pokrenem na njemu, da nisam izvrsio upgrade posle 3 godine. PS3 je izasao krajem 2006, X360 jos i ranije, i nemaju takve probleme.

Licno, posto imam pristojan PC, vrlo rado bih svaku multiplatformu kupio za njega jer su jeftinije i nude nesto (malo) bolju grafiku. Ali, developeri nekih igara povuku ******ski potez i izbace podrsku za gamepad u PC verziji, cineci mi igru potpuno neupotrebljivom (kada sam presao da se igram na kaucu i velikom TV, u zivotu se vise necu vratiti za radni sto i misa i tastaturu). Ovo je npr. slucaj sa Mass Effect, Bioshock 2...
 
Poslednja izmena:
Ta statistika je potpuno neobjektivna i malo je reći pristrasna u cilju promovisanja Valve-ovih proizvoda.

http://www.xfire.com/games/#

udari sortiranje po RANK i čitaj....redni broj na kome se igra nalazi i sate igranja...
CS 1.6 je na broju 30 sa prosekom od 2872 igrača u svetu dnevno!!! Sa 4620 sati igranja u odnosu na CSS koji se igra 12742 sata i nalazi se na 10 mestu TOP liste...

Molim lepo. :)

CS/CS:S igrači NE KORISTE XFIRE! Dokle više sa njime, uglavnom COD igrači sa CoD-ovima od pre MW2 (pošto ne koriste steam) i eventualno BF2. MMO igre ne računam tu, pošto je to totalno druga stvar. Inače ovo je stanje za steam igrače. Što je najbolji pokazatelj za odnos cs/css.

Ako hoćeš realno stanje po igrama idi ovde:

http://www.game-monitor.com Kad izabereš igru imaš desno u zaglavlju broj igrača na svim serverima za tu igru.


Ili na http://www.gametracker.com/ dole desno "top games"...
 
Poslednja izmena:
jeste, ovih ~10.000 ljudi što igraju CS 1.6 i CSS nisu igrači....to su vanzemaljci... :p
game monitor ne osvežava listu servera pravilno, gametracker je bolji po tom pitanju ali top lista je smešna :) mislim, hoćeš da kažeš da je CS 1.6 popularniji od CoD4ke? :S:
 
Proizvođačima hardvera bi trebalo da odgovara to što je PC i igračka platforma. Nažalost malo šta su proizvođaći pametno napravili. Više je tu nekakave štete bilo nego koristi. Setimo se samo Project Offset razvojnog tima i njihove tehnologije koju je kupio Intel svojevremeno a zatim potpuno razbucao... Dakle, ni tu se ne bih baš mogao složiti sa tobom do kraja. Moguće je da postoji nekakva (pre bih ja to nazvao) paušalna saradnja između proizvođača video karti i gejmerskih razvojnih timova, ali verujem da se tu priča završava. Možda me utisak vara, ali ne bih rekao... jer da je to tako, onda bi cenim NVidia imala nekakav svoj gejmerski razvojni tim koji bi pomerao granice na polju audio-vizuelnog i forsirao guranje sopstvenog hardvera ili bi u krajnjem slučaju malo čvršće stala uz neki već postojeći, što naravno nije slučaj... I to verujem ne slučajno. Zašto bi oni to radili uopšte? Jednostavnije je i ispaltljivije da jedan čip set ili procesor bude što je moguće duže u funkciji. Time se smanjuju izvesni dodatni troškovi, drugim rečima guraju se duže kartice sa istim čipovima uz razne varijacije, pa se samim time povećava i šansa za ostvarivanjem većeg profita!

Ti si Vlado sa svom ovom pretpostavkom krenuo od toga da je nVidia-i (i amd-u) stvarno stalo da njihovi proizvodi sto duze traju , na platformi koja se vise ne prodaje bas kao nekad, sto zbog ne-awareness-a da pc gaming uopste postoji (kao sto je nano.tube. postovao) sto zbog globalne krize (zbog koje matorci ne daju vise klincima po 250 evra za novu grafu)...
Ti ovde iznosis (sa pravom) da je jeftinije da guraju jedan isti GPU kroz nekoliko "generacija" , i za svaku novu grafu ga malo nadograde, prosire mem. magistralu , poboljsaju mem. kontroler, gpu urade u sitnijem proc. proizvodnje (zbog efikasnijeg hladjenja) itd..
Ali sta je sa novim grafama , koje rokaju novije tehnologije a od kojih smo to "nove" gledali samo po raznoraznim demo-ima i bensmarcima?

To je ono sto ja uporno pricam svima sa kojima sam ikada raspravljao o grafama:
- dzabe da ta grafa zna i sudove da pere, kada programeri u igrama jos nisu ovladali tim poboljsanjima (dx11 i 12 anybody?) a definitivno ne u potpunosti.
Vi sada recimo uzmete 560ti , koji bi trebalo da je F22 raptor medju grafama. Vi hocete da vidite to sto vas je nateralo da je uzmete, sad ... odma. Ne dok neki tamo programeri ne nauce (ako i nauce) da barataju svime sto ta grafa nudi, a za sta ce trebati dobre 2 godine.
Ewo ja teram ovog mog dedu od 8800GT , i mozda nisam u 2% igara uspeo da sve teram u max. u 1680x1050 rezoluciji (max za moj monitor). Kad se sad setim jedino nisam uspeo GTAIV (zbog 512mb vrama na grafi) ...crysis isto valjda nije bio na very high , vec na high (iako ja stvanro nisam primecivao razliku, i nije me previse dotaklo).
Jednostavno , ne mogu da odolim utisku da igre koje su i zahtevnije (od ovih nabrojanih) , da su takve vestacki napravljene (namerno neoptimizovane) zato sto jednostavno nvidia nece zaraditi od igraca kao sto sam ja. Jednostavno me bas briga da investiram dodatnih 250~300e da bih mogao da vidim jos par vrabaca na grani ... u crysis 2 recimo , od koga i ne ocekujem (po trailerima i demo-ima) da bude ista vise od obicnig bench-a (a bice - pazite samo kad bude izasla igra o cemu ce najvise da se prica) i eventualno tema razgovora za klince po "fejsu".

Sa igrom hocu da se igram , da pamtim neke trenutke , kao sto se secam celog Starlancera , Freelancera, Mechwarriora, c&c red alert-a , Dune-a 2000 , MDK serijala, Max Payne-a (koji je fantasticno izgledao za to vreme iako nije trazio 560ti SLI :p ) , Psychonauts-e ,...
 
Poslednja izmena:
@nano.tube

Kao i uvek, pises dobre stvari, ali fokusirao si se na to da objasnis da ima sta da se igra na PC-u i da ce tako biti i u buducnosti. Svako ko zeli da stane iza neke platforme ce uvek naci nesto za sebe da igra, tako da to nikad nece biti problem. Mislim da se kad se problemi sa PC igranjem pomenu u ovakvim diskusijama misli na kompletnu sliku, ne samo medju hard-core ljudima poput tebe koji su sposobni da isprate i na kraju i odigraju i takve igre koje pominjes.

Mislim da se ne moze i bez druge strane, ako hoces da ti platforma bude zdrava, ne mozes tako lako da kazes "Sta me boli uvo za Rockstar". Los je osecaj kad ljudi gledaju npr. Red Dead Redemption i znaju da ne mogu da ga igraju. Nek je i najgora igra, ima bar neke kvalitete o kojima su slusali zbog kojih bi voleli da je probaju, a znaju da ne mogu. Takvih primera je brdo i zato ni kod PC gejmera ne moze da vazi logika: "Igra mi se RDR, toga nema, mrzim ih, ali sta me briga, igracu Miner Wars ili Red Orchestra 2". To nije resenje. Kao da ne mozes da pogledas Avatar, ma sta svi mi mislisli o njemu. Jednostavno, na tome na cemu ti gledas, ne moze.

Druga stvar, nemoj da pravis od te druge strane nesto gde ne postoji nikakav kvalitet, jer svakako postoji. Nesto sto je blize mainstreamu ne mora nikako da bude lose, malo preterujete s tom matematickom logikom: sto sira publika, sto vise pojednostavljivanja i trazenja najmanjih zajednickih sadrzalaca = mnogo lose. Ima neceg u toj logici, ali ne moze tako striktno da se gleda. Koliko samo ima vrhunskih filmova koji su uz to i popularni... Pokusavajuci da objasnite sta znaci neka alternativa, pravite od popularnosti obavezno losu stvar. Na kraju krajeva, to je najbolja kombinacija kad se desi, meni bolja od svake alternative iz podruma: da je nesto dobro, pa zbog toga postane popularno i uspesno. Trazenje balansa izmedju svega toga je ustvari najvrednije znanje danas. Takve primere treba da gledate i o takvim da razmisljate kad pricate o "popularnim" platformama, a ne da se uhvatite najgorih primera i to poredite sa nekim teskim hard-core-om na pc-u koji igra par ljudi na svetu (i koji svakako imaju neki poseban kvalitet).

Ono sto hocu da kazem je da taj gubitak fokusa na pc kao gaming platformu koji ljudi primecuju zaista radja neke probleme, ne mozemo da ih ignorisemo: na toj platformi ce se sa takvom klimom jako tesko desiti da nesto bude mnogo dobro, skupo u pozitivnom smislu, dobro prihvaceno i samim tim popularno i uspesno. To na pc-u trenutno moze da se desi samo necemu sto je malo i jeftino, a dobro. I nedostatak tih "velikih" stvari moze i da pomogne probijanju malih, sto nije lose, to je jedan od pluseva platforme. Ali cela ta prica bi bila u redu, da igre nisu stigle dokle su stigle, pa je situacija takva da nekad zaista tesko moze bilo kakvim radom i smekom da se parira budzetu od 100 miliona dolara, a narocito sto ima i onih sa znanjem, budzetom i smekom. PC je postao potpuno neatraktivan za tu stranu po svojoj prirodi, a nekad smo gledali kako se te velike stvari radjaju na njemu (doduse sa starim cenama razvoja :)).

Dobre su i jeftine alternative, ali ih ima malo i cesto im fali kvaliteta u nekim segmentima koji se danas podrazumevaju, jer se granice stalno pomeraju. Kad pricamo na nivou platformi, ne moze argument da bude : "Imam tih par igara, boli me uvo za ostalo iz mojih razloga - meni dosta."


EDIT (za one koji pricaju o grafici i grafickim kartama):

Neverovatno mi je da pricate samo o tehnickom aspektu grafike, niko ni da pomene dobar ili los dizajn, ideju, kako je nesto osmisljeno i sprovedeno u delo. Samo poligoni, rezolucija, pomeranje granica grafikom kao tehnickim aspektom. Neverovatan mi je takav pogled na igre, kao da gledas filmove "zato sto su dobri efekti".

I ja obozavam dobru grafiku, ali valjda ce svako ko ima izgradjen bilo kakav ukus prvo da primeti kako je nesto dizajnirano i osmisljeno, da li je lepo ili nije - najjednostavnije receno, a ne da li ima 8xAA i 16xAF u 1920*1200.

Ruzna i nemastovita stvar je i u 1920*1200 sa 300xAA i 800xAF i dalje ruzna i nemastovita.
 
Poslednja izmena:
Procitao sam vecinu postova. Ja nemam konzolu. I volim igre. Ali posteno ja mislim da je konzola mnogo bolja za igranje. A i mislim da tako razmislja barem 70% ljudi. Da je lepse zavaliti se uzeti joystick u ruku i igrati sa pristojne udaljenosti. Po meni je to lepse. Samim tim je moguce jer ce se verovatno vecina ljudi preorijentisati sa pc na konzole. I samim tim smanjiti udeo igara koje ce se proizvoditi za pc kao platformu. Ne znam mozda ovo nije tacno ali ja sam posao od sebe. Tako da vreme ce pokazati barem sto se ovog mog misljenja tice.
 
^^ eeeee , ali nebitno ako to radi u

1920*1200 sa 300xAA i 800xAF

;)

To sad o cemu ti pricas zahvata inovativnost. da developeri kazu "hocu da nasa igra izgleda/buda drukcija od drugih" a ne da bude bolja (na sta se obicno misli na vise blooma, izrazenije reflekcije, etc..).
To je i moja poenta. Nazalost, jako je malo stylish igara. Poslednji koga se ja secam je bio Prince of Persia 2008 (cini mi se) da je makar licio na koncept art (sto je timu i bila namera) :)
Stvarno je i svet osmiljen u toj igri bio state of the art..
 
Poslednja izmena:
@Markomaniax
Kad se sad setim jedino nisam uspeo GTAIV (zbog 512mb vrama na grafi)
...ta igra mnogo bolje radi na CPU sa 4 jezgra (dobije se ~10 FPS u odnosu na CPU na 2 jezgra)... i moja grafa ima 512mb pa mi ide +45fps na medium i 1680*1050... sve sa senkama...
...Za mnoge PC igre koje treba da izadju ove godine kazu da ce biti dovoljno i 2 jezgra... bas me zanima dal ce biti razlike kao u GTA4.
Mene trenutno najvise interesuje zasto Rockstar nije izbacio PC verziju Red Dead Redemption-a
...verovatno kad dobro izmuzu igrace na konzolama pa onda za pc...
Pojavila se bila pre mesec dana preorder za pc na pari , al je povucena iz nepoznatog razloga. Mozda nije niko hteo da poruci...
Mislim da je sad i kasno, jer ko je hteo vec je odigrao nekako...
 
Poslednja izmena:
Necemo da molimo za igru, ma kakva bila. Jednostavno, drzimo do sebe, mi igraci. Dal smo na PC-u ili na konzoli, trazimo da nas developeri ispostuju koliko je maximalno moguce. Optimizacija je kljucan detalj u celoj prici, jer ne zelimo da kupimo igru pa da sluzimo kao beta testeri nekom developeru koji nakon mnogo vremena na sugetije igraca ispravlju krupne bugove. Kakvo je vreme, ima da se naviknemo na portove i foteljaski nacin igranja igrica. Jeste da nemaju roditelji pare da daju deci za novu grafu 250+ e ali nije sjajno ni ovima sa konzolama. Svaka oridjinale igra po 50 e. Konkretno mislim na PS3 (posto ove ostale konzole su bas za decu). Tako da je danas igranje neka vrsta luksuza.
 
Igranje je uvijek bilo luksuz.

No zadnjih nekoliko godina igranje na PC-u nikad nije bilo jeftinije. Tacnije od 8800 serije. Sa tom serijom se sve moze igrati bez problema.
 
Ne mislim uopšte ništa loše o Rockstaru i njihovim igrama, niti ima "matematičkke" logike tu. Naprotiv, oni su jedni od izuzetno retkih "velikih" developera koji guraju granice, i mislim da će Agent bit vrhunska igra u svakom pogledu i jedva čekam da je probam. Ali tu poziciju i "luksuz" koji oni imaju jako jako mali broj timova u kompletnoj industriji, mislim da ćemo svi složiti oko toga. Niti je svaki FPS developer Valve i ima takav pristup svemu od razvoja do podrške komune kao oni. Tu je još i faktor javna vs. privatna kompanija, što ima veliku ulogu u odlukama koje će uticati na praktično sve oko pravljenja igara.

Rockstar je sem prve dve GTA igre koje su prvo izašle za PC, bio console-first kompanija. To što ne izlazi port za PC je malo čudno (ili možda nije). Ono što sve kompanije uključujući i MS koje izbace igru makar samo 3 meseca kasnije i onda kukaju na slabu prodaju/pirateriju ne uviđaju je, da će ljudi: 1) iznajmiti/kupiti/igrati kod prijatelja na konzoli, 2) izgubiti interes i prebaciti fokus na ige izašle u međuvremenu. Ili će pre biti da znaju, ali moraju da daju "politički korektnu" izjavu za javnost, neće/ne smeju da kažu prave razloge, a u isto vreme nemaju dokaze koji će da podrže date. Kao što kukaju i na polovne igre.
 
Poslednja izmena:
Ja nikad nisam bio srećniji što se tiče igara na PC-ju. Poslednjih godina dobili smo NBA 2K serijal, Street Fighter, BlazBlue i još dosta drugih igara i serijala o kojima se na PC-ju nije moglo ni sanjati.

Konzole su i pre 25 godina bile daleko popularnije od bilo kod tadašnjeg računara. Čak i C-64 a pogotovu Amiga nisu mogli da se porede sa NES-om i kasnijim konzolama. Jednostavno, PC je oduvek bio u drugom planu, samo što je mnogima ovde trebalo jako mnogo da to shvate.
 
Konzole su i pre 25 godina bile daleko popularnije od bilo kod tadašnjeg računara. Čak i C-64 a pogotovu Amiga nisu mogli da se porede sa NES-om i kasnijim konzolama. Jednostavno, PC je oduvek bio u drugom planu, samo što je mnogima ovde trebalo jako mnogo da to shvate.

Upravo. To je najpre zbog plug&play prirode i cene. Zbog same namene računara, jednostavnost/"accesibility" će uvek biti na strani konzola, a samim tim i veća popularnost među širom populacijom, tu nema dileme. Meni je uvek totalno bzvz kada neko pokuša da poredi igranje na PC-u/računarima i konzolama na osnovu cena. A to što se ceo svet oko toga, pristup igranju i drugačije igre na obe strane razlikuje, se lagano zanemari.
 
Poslednja izmena:
To oko popularnosti je inace vazilo samo u Americi, nikako u Evropi. Evropa nije videla NES, tek SNES i Mega Drive su nesto znacajnije uradili, a tad je Amiga vec prsla... Posle je stigao PlayStation i ceo svet se promenio.
 
Poslednja izmena:
Au, kolko slova .. :) sta ste na kraju vi ovde zalkjucili, bez da dajete linkove - jel ce d'umru igre za PC il ne ?

ne trolujem, nego me mrzi da citam prevelike postove, a sve mi se nesto cini da je u startu tema omasila, jer kolko ja vidim na guglu, MMO zanrovi rastu li rastu sve vreme, a to je kolko ja znam - PC igra.
 
Ma kakvo izumiranje, tema moze pod katanac pa za deset godina opet ista ovakva.
 
Vi uporno tu vecitu pricu o umiranju PC gaminga shvatate bukvalno, tj. da nece biti nijedne igre za PC nikad vise u buducnosti ako se to desi. I uvek se nadje neko da se napravi pametan i kaze: "Slusam pricu o umiranju jos od '68, pa nista." Niko, ali niko sa imalo razuma ne misli na to, nego se kad se to tako kaze misli na umiranje pc gaminga kakvog smo do sada poznavali i velike promene koje su se objektivno desile.

Isto kao sto npr. point 'n' click avantuire nisu izumrle, ima ih i danas, ali je jasno da to nije zanr kojim se veliki i poznati studiji koji su to nekada radili i na tome se proslavili danas bave. I sad dodje neki pametnjakovic i kaze da igra neku mnogo dobru rumunsku avanturu, sta lupamo, kakvo umiranje.

Naravno da pc gaming ne UMIRE, probajte da shvatite o cemu se uopste prica pre nego sto se napravite blesavi.
 
Vrh Dno