Šta je novo?

Da li mi treba Nvidia Quadro?

Chex

Čuven
Učlanjen(a)
24.11.2000
Poruke
198
Poena
619
Treba da sastavim racunar za program Autodesk Revit.Koliko sam procitao na netu dosta je zahtevan program i nije lose ako se ima profi graficka karta.
Naravno da je jasno da sto je jaci komp da ce pre da zavrsi posao ali da li je Quadro FX 3800 u odnosu na npr 9600 duplo bolja. Da li ce neki rendering koji sa 9600 traje 5 sati sa FX 3800 trajati 2 :)
 
Neće, za sad samo CPU renderuje.
Kreneš sa nekom normalnom kartom, pa kako rastu zahtevi i profit, tako uzimaš bolje, mada ne znam ko na forumu radi u Revit-u, pa još sa quadro kartom pa da može da ti kaže stvarno koliko je to bolje.
Ako ćeš renderovati u 3dmax-u, dovoljna ti je i neka karta koja lepo radi. Ako ti išta znači, ja na poslu držim 7900GTO :)
Pare bolje uloži u CPU, više RAM-a, periferije.
 
I ja koliko znam za rendering je bitan jak cpu i sto vise memorije, ali neznam sta je onda poenta tih quadro i firegl kartica. U svakom slucaju u tu masinu ide neki intel quad i barem 6gb memorije. Samo je jos pitanje oko grafike. A inace komp nije za mene vec za kolegu u firmi.A nikad nisam imao ni dodira sa max-m a kamoli sa revitom
 
Render je manji deo posla, treba sve dovesti na nivo kada se klikne na render i završi.
E taj veći deo posla, modelovanje, manipulacija scenom tj. modelom u viewport-u programa zahteva brže karte, a te "profi" su optimizovanije za aplikacije nego za igre.
Problem je što nisu opravdavale veću cenu i ono što sam ti preporučio donosi više kroz sveukupan proces od ideje do realizacije nego sama grafika.
 
Ovako nesto bi trebalo da bude ok?

INTEL Core i7-860 2.8GHz Box
Gigabyte Intel MB GA-P55-UD3R Socket 1156
Memorija DIMM DDR3 4x2GB/1333
GIGABYTE nVidia GeForce 9800GT 512MB 256bit
 
Sasvim ok.
 
.......
ja na poslu držim 7900GTO :)

Ti4200 je bulja, 7900GTO JE ZAKON
BTW, stvarno ne vidim dan kada cu je promeniti


Render je manji deo posla, treba sve dovesti na nivo kada se klikne na render i završi.
E taj veći deo posla, modelovanje

....

+1


BTW od Quadra najvise koristi imaju Video programi, jer skuplje quadro imaju mreznu karticu i to onda mnogo dobro radi u AE, premieru itd...Za revit bi voleo da se javi neko da kaze i objasni da BAS treba, ne bih rekao, sve tu to jako jako malo optimizovani programi i revit i archicad i desktop itd...
 
E da, nemojte brkati Quadro NVS (2D) i FX (3D) karte. Prvima je primarno prikaz na više ekrana i nikakve su u 3D-u dok druge imaju pandane među igračkim kartama (razlika je čip, recimo NV35 koji ide u geForce karte i NV35GL, koji ide u quadro karte).

S druge strane, jedino 3dsmax ima podršku za directX od svih 3D većih aplikacija i shodno tome igračke karte imaju dosta potencijala tu. Ostali, CAM i CAD programi sigurno da profitiraju, pitanje je šta se radi pa shodno tome se ceni koliko se i dobija. Opet, kažem, brži CPU donosi mnogo više.
 
@okmijum:
Da li si siguran da je to mrezna kartica u skupom Quadru? Mislim da je u pitanju neki genlock ili frame lock konektor.
 
Sto se 3d renderovanja tice, ako pokrenete gpuz i pratite "load" GPU-a, primetice te da je zauzetost grafickog procesora 1-2% i da nema veze sa samim procesom renderovanja jer sve ide preko CPU-a. Cak su i ona logicka jezgra kod hajpertredovanog intela zakucana na 100%.
Dakle, za 3d ce bilo koja grafika vrsiti posao. E sad ima jedan plug in ogranicenih mogucnosti (za 3ds max) koji kao daje deo posla graf karti na renderovanje. To tek treba da probam ;)
 
E da, nemojte brkati Quadro NVS (2D) i FX (3D) karte. Prvima je primarno prikaz na više ekrana i nikakve su u 3D-u dok druge imaju pandane među igračkim kartama (razlika je čip, recimo NV35 koji ide u geForce karte i NV35GL, koji ide u quadro karte).

S druge strane, jedino 3dsmax ima podršku za directX od svih 3D većih aplikacija i shodno tome igračke karte imaju dosta potencijala tu. Ostali, CAM i CAD programi sigurno da profitiraju, pitanje je šta se radi pa shodno tome se ceni koliko se i dobija. Opet, kažem, brži CPU donosi mnogo više.

Pre ce da bude razlika u biosu
 
Quadro karte su manje vise identicne gamerskim uz odredjene sitne razlike:
1. BIOS se verovatno minimalno razlikuje
2. Clockovi su obicno nizi od gamerskih
3. Ubrzano crtanje AA linija (u igrama ovo nije potrebno, dok u 3d modelovanju je izuzetno potrebno)
4. Nekoliko OpenGL extenzija koje omogucavaju interaktivniji rad u 3d programima kada se radi sa scenama koje imaju milione poligona
5. Nema ogranicanja u pogledu duzine vertex i pixel shadera. GPU moze da racuna nesto u shaderu koloko god zeli a da ga Windows ne prekine sa porukom da driver ne ogovara na komande. Ovo je bitno za hw renderere (npr Gelato)

Max ima mogucnost da zalepi DX materijale na objekat, Maya moze da zalepi Cg i GLSL materijale i koristice graficku kartu za iscrtavajne scene i vecem kvalitetu dok radis na njoj. Ali kada krene finalni render to za sada radi CPU. Postoje GPU rendering resenja (NVidia Gelato), a uskoro i raytracing (NVidia Optix).
 
Nije samo BIOS razlika već zavisi od generacije do generacije. Negde je samo drajver, negde BIOS a negde i poneki otpornik. Ima tamo na guru3d forumu unwinder beše radio konverzije kroz više generacija.

Sto se 3d renderovanja tice, ako pokrenete gpuz i pratite "load" GPU-a, primetice te da je zauzetost grafickog procesora 1-2% i da nema veze sa samim procesom renderovanja jer sve ide preko CPU-a. Cak su i ona logicka jezgra kod hajpertredovanog intela zakucana na 100%.
Dakle, za 3d ce bilo koja grafika vrsiti posao. E sad ima jedan plug in ogranicenih mogucnosti (za 3ds max) koji kao daje deo posla graf karti na renderovanje. To tek treba da probam ;)

Neće svaka karta da radi posao za 3D, jer ona ipak crta 3D prikaz, ono što ne radi - to su svi oni efekti koje viđamo u igrama a koje manje-više nećemo viđati u 3D aplikacijama. Za CAD, 2D primenu hoće biti dobra svaka ali čim pređeš u 3D, nije baš isto.
Da se vratim na primer, 7900GTO je praktično 7900GTX, dakle najjača karta iz serije - i radiće 3D prikaz i najbrže na toj karti, i od novijih ali slabijih serija (8600GT, 9600GT).
ATi isto dobro radi ko ga ima u mašini a znam samo jedan takav slučaj (od ovih kojima verujem na reč :D) i kolega kaže da 4850 radi duplo brže od bilo koje 9800xx (opet 3dsmax je u pitanju).
Ja sam sa ne tako starim ati kartama imao problema u prikazu i drajverima pa sam po automatizmu ostao "veran" nvidii, bez neke realne osnove. Možda u openGL-u, to treba probati. FireGL karte su pre i bile jeftinije od Quadro. Ali razlika nije kao u igrama i to je ono najbitnije i zbog čega stalno ponavljamo preporuke da se uzima brži CPU, više RAM-a ako ima potrebe i pre svega, udobne periferije (uključujući i stolicu ;))
 
Quadro kartice su zakon ako radite sa ogromnom geometrijom (npr. arhitekturi) gde ce profesionalna kartica vrteti desetine miliona poligona u viewport-u bez da trepne.

Shto se tiche "obichnih" kartica, Nvidija je ipak bolja za 3ds max jer sam probao 4870 i ona zaista radi brze od GTS250, ali i dosta brlja u viewportu (pogotovo u OpenGL-u).
 
Poslednja izmena:
@okmijum:
Da li si siguran da je to mrezna kartica u skupom Quadru? Mislim da je u pitanju neki genlock ili frame lock konektor.

Da, da , upravo to, moja greska, al ipak moze da sluzi za "povezivanje"...
Inace, 7900, tj karta njene klase i dalje zavrsava 99% poslova u 3Du, pa cak i sa 5900/ 6800 se moze vrlo fino raditi, a tamo gde se nagomilaju milioni poligona ionako moras pogasiti vise od pola scene da bi mogao da selektujes sta oces, tako da, da sam na zapadu sa 10000$/"per month" imao bi i Teslu i SLI Quadro ako tako nesto uopste postoji, al kod nas sa vrlo malo organizacije scene, obicne gamerske karte vrse poso, inzenjerski programi su nesto drugo, al za 3DSMAX, sve 7900<= radi poso i vise nego dobro.
 
...


Neće svaka karta da radi posao za 3D, jer ona ipak crta 3D prikaz, ono što ne radi - to su svi oni efekti koje viđamo u igrama a koje manje-više nećemo viđati u 3D aplikacijama. Za CAD, 2D primenu hoće biti dobra svaka ali čim pređeš u 3D, nije baš isto.
...

Pa dobro, mislio sam "svaka normalna karta za danasnje pojmove" :)
Sigurno da ce biti neke razlike izmedju quadro i klasicne grafulje, al to sve dok se ne dodje do tacke "rendering", kao sto smo se svi slozili uostalom.
 
Poslednja izmena:
Kada uzmesh u obzir da te profesionalni softver na zapadu koshta $10 000 po mashini (3ds max ili maya 3d, adobe master collection, svakakvi plug-inovi itd., itd.), onda quadro FX koji koshta 3-4000$ ne izgleda tako skupo... E sad, shto ceo ostali svet koristi "jeftin" softver je sasvim druga stvar :d
 
I kad uzmes u obzir da na masini od 15000$ sa SW mesecno zaradis 15000$....
 
Da li se max bolje snalazi sa scenama u kojima ima par hiljada objekata kada se koristi quadro? Meni je to mnogo veci problem nego poly count. Tj jedan objekat moze imati i par miliona poligona a da se sasvim lepo refresh-uje prikaz u viewportu dok sa druge strane u sceni moze biti recimo 2k objekata i 800k poligona i da je response time uzasan:)

Koristim 8800gt 512mb.

P.S. I koliko znaci kolicina rama kod gamerskih kartica u maxu?

Poz
 
^^^
si podesio da D3D da keshira geometriju? I sta vozis OGL ili D3D?
 
Da, po defaultu mi je bilo ukljuceno "use cached D3Dmeshes", a koristim Direct3D mod posto je dosta brzi od ogl-a. Evo sad sam probao vrti u 80-90 frejmova jedan objekat od 5.5 miliona poligona.

Kada sam renderovao neko dvoriste imao sam dosta objekata u sceni(drvece,zbunje,cvece,svetiljke sto cuda:)) ali vecina njih su bili proxy-ji reprezentovani kockom te je poycount u viewportu bio relativno nizak(ne vise od 200k, ako je i toliko bilo), a fps je bio jednocifren.

Bas me interesuje kako bi se quadro ponasao sa slicnom scenom.
Uzeo bi neki quadro sa dosta rama, kasnije kad malo zazivi GPGPU computing/rendering ( tj. ako bude koristi od vise rama na quadro resenjima u odnosu na Ge Force).

Poz
 
Poslednja izmena:
Lepo brate uzmes skupis pare pa kupis profi opremu,konkretno mislim na matrox kartice koje su vrh za takve stvari.Nvidia i ATI mogu samo da sanjaju o 4 i vise grafickih procesora na jednoj kartici.Nvidia i ATi su se bazirali iskljucivo na igracku populaciju a ne na radnu.Jos nisam video,primetio da onaj koji se bavi video editing-om i animacijom da koristi nvidiu i ATI? A sve to se opet radi na tipskim racunarima,dakle racunar koji je opredeljen samo za to i uglavnom su Apple Mac-ovi.A kod nas bi ljudi voleli da racunari kuvaju,peru,ciste,odnosno sve zivo rade za male pare.
 
Tako je, kupi brate matrox to je vrh brate ludilo u fulu, opušteno.

No, na koju tačno matrox "opremu" misliš koja će raditi sa Revit-om ili drugim softverom iz ove priče? Ostaće čovek bez para dok još i softver dokupi...
Revit (nažalost) zahteva isključivo Windows, kao i 3dsmax i CAD i sl. programi.
 
Lepo brate uzmes skupis pare pa kupis profi opremu,konkretno mislim na matrox kartice koje su vrh za takve stvari.Nvidia i ATI mogu samo da sanjaju o 4 i vise grafickih procesora na jednoj kartici.Nvidia i ATi su se bazirali iskljucivo na igracku populaciju a ne na radnu.Jos nisam video,primetio da onaj koji se bavi video editing-om i animacijom da koristi nvidiu i ATI? A sve to se opet radi na tipskim racunarima,dakle racunar koji je opredeljen samo za to i uglavnom su Apple Mac-ovi.A kod nas bi ljudi voleli da racunari kuvaju,peru,ciste,odnosno sve zivo rade za male pare.

Polako, pogresio si temu, ovde pricao o 3D CAD/ CAM programima a ne video montazi......
 
E pa 3ds i 3D CAD/ CAM i svi ostali programi imaju svoje verzije na Mac-u! Google.com! Uzgred ja nisam pogresio temu,odlicno je poznajem naprotiv.Da li ti znas sta je Silicon Graphics? ako neznas evo pa malo vidi www.sgi.com bas su ove njihove konfiguracije i koriscene za CAD,Mayu,3DS.Da li znas da auto cad treba slicnu snagu kao i 3ds,Maya i sl derivati za brz renderig, jak procesor (sa vise jezgara,vise procesora) po mogucstvu sto vise memorije.Ja to godinama gledam i citam i bavim se tom temom,tako da niti sam promasio temu niti sam neki laik.Google-laj ga brate malo i videces da sam u pravu.Nemoze covek za male pare da ima masinu, koja ce da radi kao super kompjuter, koji ce da renderuje za sekundu sve sta mu zada.To mozes samo kod nas da sastavis kompjuter za 500 eura i nigde vise na svetu.Pogledajte cene u inostranstvu koliko kostaju gotove konfiguracije i sve ce vam biti jasno.
 
Poslednja izmena:
@alokiN: da, Quadro radi mnogo brze sa gomilom objekata/geometrije u 3ds max viewportima u OpenGL modu. Drajveri za Quadro su pravljeni da omoguce maximalno brz rad u OpenGL-u.

@anobias9: Izvini, ali mislim da nisi bash sasvim na svom terenu ovde... Mi prichamo o 3ds max-u koji trenutno postoji samo na Windows platformi, tako da Mac tu nema shta da trazi osim ako necesh na njega da stavish Windows (shto je suludo poshto ce tada Mac da te koshta k'o Svetog Petra kajgana). Silicon Graphics se ovih dana zanima softverom (uglavnom) tako da ne vidim zashto bi on uchestvovao u raspravi o profesionalnim OpenGL grafichkim karticama. A Matrox... Zaboravi Matrox.
 
@alokiN: da, Quadro radi mnogo brze sa gomilom objekata/geometrije u 3ds max viewportima u OpenGL modu. Drajveri za Quadro su pravljeni da omoguce maximalno brz rad u OpenGL-u.

@anobias9: Izvini, ali mislim da nisi bash sasvim na svom terenu ovde... Mi prichamo o 3ds max-u koji trenutno postoji samo na Windows platformi, tako da Mac tu nema shta da trazi osim ako necesh na njega da stavish Windows (shto je suludo poshto ce tada Mac da te koshta k'o Svetog Petra kajgana). Silicon Graphics se ovih dana zanima softverom (uglavnom) tako da ne vidim zashto bi on uchestvovao u raspravi o profesionalnim OpenGL grafichkim karticama. A Matrox... Zaboravi Matrox.

Ok nvidias,quadro rules!!!Evo za tebe info jedan, za to sto nema 3ds na meku

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=192413

A da nepricamo o macosx (Hackintosh) sto je instaliran kod mene na intelovoj konfiguraciji i sto radim razne stvari sa njim.Inace covek koji je postavio ovu temu prica o autocad-u a ne 3ds-u.Cak imas i podforum kod nas o meku i hackingtosh-u ako te zanima,proviri malo u svet meka.:guitar:
 
Poslednja izmena:
^^^
Sta ti je bre? Iz kog si univerzuma ti dos'o??
 
@anobias9:
Možeš li podeliti sa nama čime se baviš i na kakvom/kolikom iskustvu baziraš takav stav, pa i ton kojim ga prezentuješ?


@ostali:
Po meni, jasna je situacija koji grafički tabor pazariti u odnosu na aplikaciju u kojoj korisnik planira rabotiti, tj ''grafički jezik'' koji će koristiti. Ukoliko je to neka D3D izbor trenutni je ATi (npr. za 3ds), ako je neka OGL aplikacija (sketchup, Archicad itd.) odabrati n(e)Vidia-u zbog manjih glavobolja prouzrokovanih OGL drajverom (ovu temu user yooyo daleko bolje može pojasniti:)).
 
Nazad
Vrh Dno