Šta je novo?

Cyberpunk 2077

Zato sto nije staticko osvetljenje kao na ovim SS-ovima, osvetljenje ulazi kroz prozore i menja se jer se auto krece kroz mnogo razlicitih spoljasnjih osvetljenja.
Zato i jeste fora, od malih razlika, do ogromnih.
 
I ja se zacudih sa SS-om Dextera ("crnja" iz auta), posto sam "skoro" krenuo drugi prelaz, definitivno nije izgledao tako lose kao tu- i da deluje kao je settings u tom YT klipu oboren.
Ako je sa DF-a, zaista nemam reci.

Razlike za RTX on/off postoje, vidi se na SS-ovima, ali da li toliko da bi opravdale udar na performanse i po ceni kojoj se prodaje trenutni hw koji bi to "gurao" (iako ne gura kako treba) ostaje samo na kupcima da odluce.
Meni iskreno ne - razlog su bas recimo SS-ovi od @Markomaniax, gde radije biram 120+ fps naspram boljih refleksija i realisticnijeg sencenja.


Btw. - volim DF kanal, ali ruku na srce deluju da nekad mnogo shilluju.
Sto je i razumljivo inace ne bi imali early access nekim produktima, od cega njihov kanal i zivi...
 
Poslednja izmena:
Ma dzabe sve kada je granulacija prisutna prilikom brzih pokreta i menjanja ugla kamere. Sve postaje zrnasto - na balance ili performance DLSS uzasno izgleda, a i quality nije nista spektakularno. U igri ima bas nekih super momenata kada je PT ukljucen, bas pomislim ovo je "next gen" ali opet ima drugih situacija gde nema nikakve razlike ili je cak losije. Tako da ono, mozda bih i igrao sa PT da nema granulacije.
 
To jeste, jbga PT pati od klasičnih rejtrejsing boljki a to je zrnasta slika dok se ne završi kalkulacija. Nekad nije problem nekad se primeti, kako kad. Slično je i u Minecraft RTX, zavisi od materijala, recimo zlatni blokovi su užas zrnasti i svaka promena ugla kamere ponovo "pali" kalkulaciju dok neki drugi blokovi nisu problematični. Meni lično vredi zbog tih momenata gde je osvetljenje baš wow. Definitivno je čistija slika bez ali se gubi dosta na šmeku i atmosferi. Pokreti ne moraju biti brzi, i lagani pokreti su problem, svaka promena ugla kamere.

Zato i treba ugasiti film grain, kad već PT ima isti efekat :D
 
Prvo, niko ovde ne igra igru na max podesavanjima bez RT-a, jer je Psycho Screen Space Reflections zahtevniji od Ray Tracinga na ultra.
Drugo, koji udar na performanse, 20ak posto? Ako uklucim SSR na Psycho, nema razlike u performansama od RT-a na Psycho, a Ultra RT ima bolje performanse.
Treba imati na umu i da se za 3 godine dosta toga promenilo, pogotovo graficki u CP.
Kada su oni testirali, Psycho nije ni postojao u opcijama.

Evo SS-a na ultra RT i ultra SSR, sve nativno:
Screenshot (511).pngScreenshot (510).png

I evo Psycho RT i Psycho SSR:

Screenshot (513).pngScreenshot (512).png

Ima daleko boljih primera(ovaj video je napravljen sa dosta losijom RT verzijom od sadasnje):



Evo SSR Psycho i RT Psycho, samo ukljucujem i iskljucujem RT, nista drugo ne menjam:
 

Prilozi

  • Screenshot (521).png
    Screenshot (521).png
    3.1 MB · Pregleda: 16
  • Screenshot (520).png
    Screenshot (520).png
    3.1 MB · Pregleda: 14
  • Screenshot (519).png
    Screenshot (519).png
    2.6 MB · Pregleda: 13
  • Screenshot (518).png
    Screenshot (518).png
    2.8 MB · Pregleda: 12
  • Screenshot (515).png
    Screenshot (515).png
    2.3 MB · Pregleda: 11
  • Screenshot (514).png
    Screenshot (514).png
    2.4 MB · Pregleda: 19
Poslednja izmena:
Ta karta uopšte nije jaka niti nešto posebno. Da ta 4090 valja mogao bi da igraš 4K PT trte mrte bez DLSS FSR frame gen I ostalih čudesa i to sve na minimum od 120 fps, ovako je karta samo skupa.
To je i cela poenta, ali troskovi se moraju pravdati. Mada za ovoliki trud naseg kolege da shvatimo da je RT super stvar, treba u neku ruku ceniti...Valjda ne radi ovo, ovoliko, samo zato sto je placena par somova?! :rolleyes: Evo, ja verujem da bolje izleda! ;)
 
Poslednja izmena:
Prvo, niko ovde ne igra igru na max podesavanjima bez RT-a, jer je Psycho Screen Space Reflections zahtevniji od Ray Tracinga na ultra.

Nece biti. Licno sam proverio.
Na prvom shotu dole je RT OFF , SSR - psycho; Na drugom RT ON (sve) , SSR - off (jer nema potrebe da bude ukljucen kad reflekcije radi RT)
U mom slucaju 80 fps vs 48fps.

Drugo, koji udar na performanse, 20ak posto?
Mozda na 4090, ali kod svih drugih kartica je drasticno veci udar. Opet, u mom slucaju 80 fps vs 48fps.

Ako uklucim SSR na Psycho, nema razlike u performansama od RT-a na Psycho
🤦‍♂️
Opet, SSR je Screen Space Reflections , a ako ukljucimo RT reflections koji radi to bolje, preciznije i skuplje do duse - sta ce nam SSR ?
Treba imati na umu i da se za 3 godine dosta toga promenilo, pogotovo graficki u CP.
Kada su oni testirali, Psycho nije ni postojao u opcijama.
Za 3 godine studiji razviju totalno novu igru od nule. CDP RED je uspeo samo da igru dovede na pristojan nivo.
Opet, Psycho setting nema nikakvu poentu osim ako ne igras sa RT OFF i napravljena je da igra ne bi licila na igru iz 2015 kada gomila ljudi kaci po netu shotke.
Da podsetim - ne baca se svima 2000+ evra.

I za kraj ove shotke gde ukljucujes i iskljucujes RT, sa SSR psycho - drugacije su. E sad, izadji u dvoriste , prosetaj do prve bare pa vidi koliko su tamo ostre reflekcije.
Muljave su malo jel da? U zavisnosti od objekta i od roughness mape (vrsta texture), svaki materijal ima drugacije vrednosti/mape.
Tako recimo neko cisto staklo ima vrednost 0/1 jer je roughness minimalan i prirodno reflekcija ce biti najostrija.
Neki drugi materijal, recimo zid ce imati neku vrednost 0.95/1 jer je roughness skoro pun (zidovi mogu pod nekim uglovima da reflektuju specular).
Ono sto ti radis sa SSR je override. Forsiras reflekcije koje RT odradi kako treba da budu jos ostrije.
Da li to lepse izgleda - subjektivno je;
A da li izgleda realnije - nikako.

Evo korisne tabele za sve koji bi da optimizuju podesavanja.
1704816326874.png
 

Prilozi

  • Cyberpunk2077_rtOFF_SSRpsycho.jpg
    Cyberpunk2077_rtOFF_SSRpsycho.jpg
    283.7 KB · Pregleda: 26
  • Cyberpunk2077_rtON_SSRoff.jpg
    Cyberpunk2077_rtON_SSRoff.jpg
    281.2 KB · Pregleda: 55
Poslednja izmena:
Kako mislis da su drugaciji SS-ovi sa SSR i RT na Psycho?
Sve sto je toglovano je RT podesavanje, nista drugo.
SSR je na Psycho stalno i ne vidim sta bih dobio iskljucivanjem SSR-a?
Identicne performanse i identican izgled, RT svakako implementira SSR i override-uje sve opcije koje menja, nebitno je sta stavis za senke i refleksije, ako si ukljucio RT senke i refleksije.
Zato je u vecini igara dosta opcija zatamnjeno i ne moze da se promeni kada ukljucis RT...ovde mozes da menjas, ali nista ne dobijas time.

I ta 6900XT je kostala 1500e, a bilo je i 4090 za 1600e...nije tvoja karta low-end, pa da izjavljujes tako nesto.

Ovo moje pokazuje koliko je nesto zaista zahtevno, jer to sto ti pokazujes je kao da neko sa 1080ti pokazuje performanse Alan Wake 2, a graficka ne podrzava mesh shadere.
Isto tako je tvoja graficka losa za RT, a nije RT bas toliko zahtevan, sto se kod mene moze videti.
Da je tvoja karta sposobnija za RT, takodje bi imao oko 80 fps-a tu.
I ja sam ceo CP presao bez RT-a, jer sam igrao na 2080 super, pa ne znaci da je RT previse zahtevan, vec je moja karta bila slaba za to.

Ostrina refleksija ni sa RT nije svuda jednaka, zavisi od povrsine, to mozes videti na onom snimku iznad.
Ako je bara mirna i voda cista kao na ove 2 slike, oslikava se jasno, ako je neka druga povrsina, nije tako jasno, isto to se vidi i na snimku gore.
Ne znam odakle ti to da nije realno da se u bari lepo sve reflektuje?
Kucaj u google reflection in city water ili in city puddle, pa ces videti...evo ti jedan od(malo ekstremnijih) primera:
New+York+Street+Photography+Reflections+6.jpg


Problem sa SSR je sto oslikava samo ono sto je trenutno na ekranu, pa i tu ne oslikava ni priblizno sve, te ne znam kako mozes pricati da je to realnije.

Takodje, uvek si za najzahtevnije opcije morao imati najjace karte, ne znam odakle to sada kao neko iznenadjenje, sto ne radi na slabijim kartama?

Ta tabela optimizacije je zastarela, niti sva podesavanja identicno uticu na sve karte.
 
Poslednja izmena:
Kolega @Херој87 testira na RTX4090, ostali koji je protive njegovim postovima jel mogu da kažu na kojim karticama rade testove?
 
Meni je za sada najveća mana igre što je prelaka. Stavio sam jedan nivo ispod najtežeg i kao da je easy.
Nabijem 4 zvezdice što u GTA znači pakao ovde par MaxTac dođu i njih odradim ko od šale, sakrijem se iza ćoška i posle minut kao da nisam pola trga digao u vazduh.
Definitivno će sledeći prelaz biti na najvećem stepenu težine.
 
Meni je za sada najveća mana igre što je prelaka. Stavio sam jedan nivo ispod najtežeg i kao da je easy.
Nabijem 4 zvezdice što u GTA znači pakao ovde par MaxTac dođu i njih odradim ko od šale, sakrijem se iza ćoška i posle minut kao da nisam pola trga digao u vazduh.
Definitivno će sledeći prelaz biti na najvećem stepenu težine.
Ja sam igrao na najtezem i bilo mi je prelako, a onda ovaj novi 2.0 update i ekspanzija, nema sanse na najtezem.
Najvise zato sto necu da igram sa usporavanjem vremena, a igram sa macem :)
Dodatno mi grunuli ceo novi sistem levelovanja hackova, a izbacili armor na odeci, kao i neke dodatne modove koje sam imao, pa sada treba ozbiljno na tome da poradim...ali je definitivno dosta povecana tezina na najvecem nivou.
 
Meni je za sada najveća mana igre što je prelaka. Stavio sam jedan nivo ispod najtežeg i kao da je easy.
Nabijem 4 zvezdice što u GTA znači pakao ovde par MaxTac dođu i njih odradim ko od šale, sakrijem se iza ćoška i posle minut kao da nisam pola trga digao u vazduh.
Definitivno će sledeći prelaz biti na najvećem stepenu težine.
Pa ti odmah digni težinu na najveći nivo, šta ima da čekaš sledeći prelazak.
 
U samo zadnjih par stranica je pobrisano 30-ak postova, aman ljudi dal je realno da ste i ovdje našli da bijete "crveni protiv zelenih" bitku?
Za svaki sledeći post koji nije vezan za CP 2077 idu poeni.
 
Jedina ozbiljna mana ovo igre je težina... Toliko je prelaka na maksimalnom nivou težine da sem priče ne ostaje ništa što igrča viče da je odigra do kraja, kako osnovnu igru tako i dodatak.

Cyberpunk 2077 sa 4090 radi savršeno sve na max buvkalno sve... Kod mene na monitoru 3440x1440 tako podešeno sve na max ne pada ni jedne sekunde ispod 144fps, prikaz ne može bolji da bude, ne znam kako da opišem nešto što je prosto savršeno. Možda nešto i nije kako treba kada se zagleda svaki detalj u frejmu... Ako je poneta igre zagledanje i tražnje po neke greške u prikazu ako je ima onda aj svi da zagledamo i time da se bavimo.
Samo da pomenem da je kod mene sistem stabilna 100%, pretiestirana svaka komponeta adekvatnim testovima čisto da bi bio siguran da je sve što se hardvera tiče utegnuto ko praćka 😀
 
  • Like
Reagovanja: DAS
Ne bi rekao da to radi u 1440p ultrawide na max u 144 fps. Ultra podešavanja nisu max, na ultra podešavanjima DLSS je na auto što je između balanced i performance. SRSS je na ultra a ne na psycho i PT nije uključen.

Idealno na max u ovoj igri je custom setting, sve na max, SSRS na psycho, PT ON bez frame gen i DLSS. A to ne može nijedna grafička da izdrži, ni blizu. Sve ostalo su kompromisi, veći ili manji.
Ne znam kako je sa nVidia DLSS 3 frame gen ali FSR frame gen ima bug koji nije povremen i koji nije moguće izbeći a to su svetla iza auta koja se dupliraju pri velikoj brzini, na Quadra Turbo-R recimo.
 
Kada ukljucis RT ili PT, nebitno je kako ti je SSR podesen, jer ga override-uje.
Nema razlike ako stavis SSR na off ili na psycho u tom slucaju.
Zapravo, najlepsa slika je ako se ukljuci DLAA i podesis sharpness kako tebi odgovara.
Nazalost, tako ni 4090 ne moze konstantno da da 60fps na 4k.

Ali igra jako lepo izgleda sa DLSS na quality i FG, a daje stalno 70+fps sa PT.
Mislim da na FG nema tih

Sada se sve nesto teram da opet promenim sav cyberware, jer me je update bas nerfovao, a mrzi me da se bavim time 2 sata.
Evo i SS-a iz Dog Towna, sa DLSS i FG:


 
@Envoy Šta ne bi reko? Dođi kod mene pa da vidiš dali radi ili ne radi. Evo baš sad igram, postaviću sa kojim podešavanjima. Čitam ovde šta se piše i nije mi jasno na osnovu čega, i mene ste naterali da buljišem po frejmovima ne bi li našo nešto al ne nalazim ništa sem nekih lebdećih elemnata koji su malo bolji kada se isključi DLSS i FG, ali to baš treba da se zagleda i traži da bi se našlo. Sve ostalo isto raster vs RTX u full-u sem što imam konstatno 144fps kada iskoristim sve mogućnosti grafike, možda i nije ako uzmem mikroskop da zagledam svaki piksel ali pošto ga standardno ne koristim tokom gaminga onda neću ni za ova ćorava posla 🤣

Kada kažem max mislim na maksimalna moguća podešavnja, nema dalje 😜. Sem dve sitnice koje lično meni ne gode kao efekat koje ne utiču na perfomanse. Ovo je statistika iz igre mešano ima svega šetanja po PL i rokanje, sve što igra nudi.

Ima tu drugi problem...Većina fura mašine podešene prema nekim uputstvima koja su našli na netu, niko ništa ne testira da li je to stabilno, da li je to što vide na ekranu produkt stabilnog hardvera, ili je možda sve malo kilavo zato što memroija nije stabilna, gpu baca artifakte zbog prenategnutog kloka, pregrevanja kartice, Kod mene je sve perfeketno uvek. CP2077 od uvek je GPU zahtevna igra, od skora i CPU, malo bolje troši resurse od većine igara, pa se tu najviše i pokažu ti kilavi sistemi... Odatle imamo i najviše kmečanja na forumima, misle da ako su na nekom forum u da su HWgurui a furaju mašine koje su u ko zna kavom stanju :p
 

Prilozi

  • IMG_0049.jpeg
    IMG_0049.jpeg
    78.2 KB · Pregleda: 39
  • IMG_0050.jpeg
    IMG_0050.jpeg
    68.4 KB · Pregleda: 37
Jedina ozbiljna mana ovo igre je težina... Toliko je prelaka na maksimalnom nivou težine da sem priče ne ostaje ništa što igrča viče da je odigra do kraja, kako osnovnu igru tako i dodatak.

Cyberpunk 2077 sa 4090 radi savršeno sve na max buvkalno sve... Kod mene na monitoru 3440x1440 tako podešeno sve na max ne pada ni jedne sekunde ispod 144fps, prikaz ne može bolji da bude, ne znam kako da opišem nešto što je prosto savršeno. Možda nešto i nije kako treba kada se zagleda svaki detalj u frejmu... Ako je poneta igre zagledanje i tražnje po neke greške u prikazu ako je ima onda aj svi da zagledamo i time da se bavimo.
Samo da pomenem da je kod mene sistem stabilna 100%, pretiestirana svaka komponeta adekvatnim testovima čisto da bi bio siguran da je sve što se hardvera tiče utegnuto ko praćka 😀

Manje varaj, pe nece biti prelagana.
 
^ o čemu ti pišeš kolega? To što neko ima puno iskustva njemu je lagano.
 
Znam vrlo dobro kakva je igra, i sta ti dozvoljava.
Inace igram sve igre na maks tezini, i ova definitivno nije lagana ako se igra na ajmo reci tradicionalan nacin.
 
@starac Nema nikavog varanja, igra nudi određene sposobnosti koje ako se dobro profilišu u kombinaciji sa oružijem koje se koristi rezultira da je igra laka i na najvećem nivou težine pa čak i za nekog ko nije tako vešt... Pokušali su to da reše ali bezuspešno, uvek postoji rupa u sistemi 🤪
 
@starac Nema nikavog varanja, igra nudi određene sposobnosti koje ako se dobro profilišu u kombinaciji sa oružijem koje se koristi rezultira da je igra laka i na najvećem nivou težine pa čak i za nekog ko nije tako vešt... Pokušali su to da reše ali bezuspešno, uvek postoji rupa u sistemi 🤪
Znaci imas mocan hardver, isti toliko dobro nasetovan, CP 2077 ti na MAX tezini suvise lak - koliko ga dobro igras.. Ma ti si moj gejmerski idol :LOL: Sto bi pecarosi rekli, "smanji malo tu ribu"
 
Nisam jedini kome je igra lagana... Bilo je ovde još njih koji su to isto naveli kao manu... šta ste se sad okomoli na mene heheh 😂
 
AI je glup, može da cheese-uje. Ja koristim net hacks, throwing knives, katanu i onaj veliki snajper.
Čak ni Rambo pristup nije problem pošto je AI zaista toliko glup. Realno možeš odraditi non lethal takedown celog squada koji su na dva kvadratna metra, samo da ne gledaju jedan u drugog, što je prečesto dešava. 4 zvezdice u GTA znače gotovo sigurnu smrt u okršaju sa policijom, ovde dođe par MaxTac rešiš ih u par poteza, smejurija.

Ja ni ne koristim Sandevistan, nego sam netrunner/ronin.

Edit: Jedini put kada sam umro je na početku, kada sam sebe razneo bombom jer nisam provalio kako se bacaju.
 
Poslednja izmena:
uz dobar build igra postaje prelaka, kao stealth netrunner je moguce sa daljine pobiti sve ili sandevistan + nozevi i katana, bukvalno 1 noz = 1 kill :D uz to da svaki kill produzava trajanje sandevistana.
 
Ubacio sam dlssg-to-fsr3 mod, što mi je napokon dalo priliku da probam Path-Tracing na mojoj vremešnoj rtx 2060, i moram da kažem da izgleda sjajno. Kvalitet osvetljenja dosta zavisi od lokacije i od doba dana ali da ima razlike u odnosu na standardni RT, ima. Kod mene nije igrivo, naravno, ali je dovoljno da se naprave neke slike u 1080p rezoluciji sa podešavanjima na ultra. Probao sam i 1440p ali to već postaje pravi slajdšou ili u krajnjem slučaju, krešuje igru. Mogu samo misliti kako ovo izgleda na 4k u 60fps-a sa PT na ON.
Postavići sutra par slika sa poređenjem.
 
Nazad
Vrh Dno