Posto su u ovom razgovoru rekli da moze kamera da se prebaci u trece lice kad vozis kola, mozda dodaju takvu opciju i za vodjenje lika, kao neki sekundarni pogled.
O čemu vi pričate ljudi? :trust:
Dal će biti pogled iz prvog ili trećeg lica to isključivo zavisi od njihove osnovne ideje. Ne može se suditi o tome samo na osnovu ličnih gejemerskih afiniteta koje ima ovde svako od nas pojedinačno. Ako se ide na prvo lice onda treba da postoji jasan razlog zbog čega se uzima baš ta varijanta u obzir. Ako se ide na treće lice onda opet postoji razlog zbog čega je to tako.
Ili ajde da to pokušam da vam pojasnim ovako. Witcher je video igra koja ja realizovana iz trećeg lica iz više razloga, s tim što je ključan razlog rekao bih u ovom slučaju bio način izvođenja borbene mehanike. Teško je još uvek napraviti elegantnu, efektnu, preglednu i uverljivu borbenu mehaniku tog tipa iz prvog lica. Ja to nisam video iako ima igara koje tako funkcionišu. Znači nije da ih nema ali to ne može da se uporedi sa konceptom iz trećeg lica koji je u ovom slučaju efektniji i daleko pregledniji, naročito u situacijama koje podrazumevaju borbu sa više protivnika u isto vreme. Naravno i neki drugi aspekti su tu u igri ali je to svakako ključan.
S druge strane sve igre koje podrazumevaju pištolje i puške adekvatnije i zahvalnije je rešiti da budu iz prvog lica. Postoje retki izuzeci gde se kombinuje jedno i drugo, opet s razlgom, kao što je slučaj recimo najnovijeg Deus Ex serijala. Međutim to je reklo bi se prilično izolovan slučaj. Uglavnom je koncept takav da imamo ili jednu ili drugu varijantu.
Vožnja je već nešto drugo. Ona nema tu težinu poput borbene mehanike pa su neretko prisutna oba pogleda. Ja lično smatram i tu da je prvo lice primerenija varijanta ali ne mogu da se oglušim o one igrače koji ipak preferiraju ovde treće lice, a ima ih...
Dakle što se ove igre tiče rekao bih da pre svega to zavisi od njihove osnovne ideje. Kako će biti koncipiran FP pogled direktno zavisi od toga. Što se samih rešenja tiče većina video igara još uvek gura jeftiniji fazon koji podrazumeva kameru ispred kod koje se vidi delimično mesh glavnog protagoniste. Takav mesh nije potpun pa recimo ne možemo da vidimo telo i udove, već samo ruke u prvom planu. Prebacivanje u treće lice u toj varijanti je izvodljivo iako isto neće biti baš najelegatnije izvedeno. Druga varijanta bi bila da se ubaci kompletan mesh glavnog karaktera (Crysis metod) gde ti kada pogledaš dole vidiš svoje telo. U toj varijanti je svakako moguće napraviti prilično uverljivo prebacivanje iz prvog u treće lice. S tehničke strane to izgleda tako, ali kao što rekoh kako će to biti realizovano direktno zavisi od osnovne ideje koju verujem ovi ljudi imaju jasno definisanu još od samog starta, jer ako ništa, to je nešto što se odmah definiše. Ko je radio nešto u nekom endžinu zna kako se stvari postavljaju i kako to ide. I toliko o tome... ,)