Šta je novo?

Crysis!

Ovakve open world igre nikad nisu bile savrsene i pedantne, i skoro sve takve igre pate od bugova. Primjer su ti Oblivion, Gothic, Stalker, a Kriza je jedan od sampiona sto se tice bugova - http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=103090 O propustima i bugovima se mora pricati, logicno!

Heh, kao prvo ne mislim da si uzeo za poredjenje dobre ige za primer, zato sto su Oblivion i Gothic zaista open world igre u najklasicnijem obliku, Stalker je nekakav reklo bi se pre hibrid, a Crysis to definitivno nije! Ono sto karakterise open world igre je dinamicko ucitavanje odredjenih delova mape (znaci nema nivoa), a to je opet neophodno zbog ogromne velicine te iste mape (primera radi Far Cry 2 ce biti open world igra u pravom smislu te reci jer se spominje teren velicine od oko 160 kvadratnih kilometara)! Ali mozda najbitnija stvar je slobodno kretanje kroz mapu nevezano za radnju same igre!

Stalker ima nekih ako se dobro secam 30 i kusur kilometara po obimu, sto ga svrstava na donju granicu barem kada je velicina mapa u pitanju, znaci ima dinamickog rada ali ima i ucitavanja novih nivoa sto je opet totalno netipicna stvar za open world igre. Zato sam ga nazvao hybridom, sto bi se takodje moglo reci primera radi i za Quake Wars ET, jer pomenuta igra ima integrisanu mega teksturu kao novinu, a to jest koncept i stvar koja recimo postoji u Oblivionu!

E sad sto se Crysisa tice, ti imas tehnicki gledano sve elemente open world igara, ali sama igra to nije, jer ti je kretanje poprilicno limitirano i linearno, mape su jedva nesto vece od starijeg brata Far Cry i imas u najklasicnijem obliku jednosmerno ucitavanje nivoa! Jedino sto ima veze sa open world igrama je to da se odredjeni delovi u igri odigravaju napolju na otvotrnom i to nesto malo dinamike utkane u vidu opet limitiranog i prilicno linearnog kretanja patrola i sl! Ali to ipak nije dovoljno kao segment jer da jeste onda bi smo i za HL2, MOHA, Quake ili Gears of War ili neku slicnu igru mogli da kazemo da je open world igra, a pomenute to ipak nisu! Osim toga ako pogledamo i tehnicki deo kako je odradjen u open world igrama, uocicemo da su ovakve igre drugacije i koncipirane, jer je dosta stvari u ovakvim igrama dinamickog tipa, pocevsi od samog ucitavanja tekstura i mesheva pa nadalje sve ostalo! Dakle napisao sam ovo cisto da se zna sta je sta, a i zato da ne mesamo babe i zabe kad vec polemisemo! :smash:

Osim toga kao sto sam to i napisao ranije nisam pronasao niti jedan krucijalni bug u Crysis-u zbog koga bi bio nephodan nekakav patch obojen parolom "hitno, inace...???". Da ima potrebe za tim, do sada bi se racunam pojavio barem jedan patch, jer mi se chini da je dovoljno vremena proslo! A bagovi tipa pomenuta koka ili zaba, su nebitni i ne uticu na game play!

Uzgred primer o bagovima koji si dao za Crysis ti nije bas najsrecniji, tako mi se barem cini. I meni se to desilo jedanput u igri (ti zuti blokovi) jeste bug, reko bih da ima veze sa fizikom jer sam primetio da odredjeni delovi koji su odleteli u vazduh nikako da se zaustave! Ali to je samo na tom mestu u igri, znaci kad unistis pomenuti tenk - tu i nigde vise. I to se naravno ne desava uvek i ne pre svega dok igras taj nivo vec samo u slucaju kada se ucitavas na to mesto, sto takodje znaci da onaj ko odigra ovaj deo u cugu nece ni primetiti da tu postoji nekakav bug! U principu nista strasno svako moze da se ucita malo ranije, odigra to u cugu i teraj dalje! Takvi su otprilike i svi ostali bugovi, jedini ozbiljniji bug koji utice na game play (a koji se meni nije desavao), je ovaj pomenuti sa cloak-om i dvogledom. Mada i to je opet pitanje, jer pojedinci vole da prckaju po cfg fajlovima, pa se posle cude sto im se neobicne stvari desavaju u igri! :d

Ne vidim nista lose u tome ako neki razvojni tim pozajmi ili kupi texture, to se radilo oduvijek. Stalker konkretno koristi takve texture za prikaz vodenih povrsina, koje pak cine mozda tek 2% igre. Neki drugi razvojni timovi koriste takve texture jer nemaju dovoljno vremena da naprave vlastite, ili jednostavno nece da se cimaju oko toga.
Iza Crysisa ti stoji najveca developersko izdavacka kuca - EA. Na toj igri je radio ogroman broj ljudi, i veliki broj njih je iz EA, jer Crytek je premali tim. To ti je razlog zasto je igra izbacena tako brzo. No i pored svega toga igra je bugovita i prekratka. Takve stvari moras uzeti u obzir kada govoris o razvoju igara.

Sto se Stalkera i tekstura tice ne bih sada da otvaramo to pitanje, spomenuo sam to cisto onako usput! Nije to toliko vazno, koliko mozda to da silni ljudi nisu imali pojma da stvari stoje tako po tom pitanju i uopste po pitanju naslova koji promovisu next gen engine! Nekako je oduvek preovladavalo misljenje da je sve 100% originalno i kreativno i da se sve namenski radi kada je u pitnaju next gen igra, a eto ispada da to nije bas tako! ,)

A sto se tice broja ljudi koji je radilo na ovoj igri, ne mislim da ti je to neka referenca! Jeste mozda u poredjenju sa Stalkerom, jer je na ovoj igri radio mali tim, ali nije u poredjenju sa recimo Quake-om ili Doom-om ili nekom drugom nekadasnjom next gen igrom, na kojima je takodje radilo preko sto ljudi, pa im je opet trebalo 4 i vise godina da zavrse igru. Crysis i na ovom planu pomera granice jer je nastao za duplo krace vreme i zato je ok, i normalno je da ima po koji sitan bug! To je ujedno i razlog zasto je igra i nesto kraca!

Ali tako je to sa next gen igrama, a ljudima iz crytech-a se ocigledno zuri da promovisu svoj novi engine, jer konkurencija je ostra! Unrealov novi engine je takodje sada izasao i rekao bih da je vise nego konkurentan. Id software takodje radi na novoj igri i enginu, a verujem da ni ljudi u Valve-u ne sede skrstenih ruku!
 
Poslednja izmena:
e ljudi jel ima neko da je presao Crysis? Ja sam stigao do Legion nivoa, kad sam kao u onom brodu/vanzemaljcu ili sta li je vec? Muka mi pripade vise od nemanja gravitacije? Kad izlazim iz ovog cuda ako neko zna da mi kaze hehe i kako???? :D
 
e ljudi jel ima neko da je presao Crysis? Ja sam stigao do Legion nivoa, kad sam kao u onom brodu/vanzemaljcu ili sta li je vec? Muka mi pripade vise od nemanja gravitacije? Kad izlazim iz ovog cuda ako neko zna da mi kaze hehe i kako???? :D

Evo kako, a koliko brzo, zavisi od tebe i tvog shotgun skilla :p
 
Imam problem ne mogu da instaliram crysis,pise mi igrica ne moze biti dodata u widows games explorer.
 

jel ti spremas diplomski na temu developinga igara? :)

mislim da je jednostavnije reci da je krajzis open world FPS kojem u svojstvu njegovog gejmpleja ni ne treba veca otvorenost ni sloboda... koja je poenta da se ti setas i setas i setas u FPSu? meni je to bila smorina u farcryju, bash me boli uvo da se setam plazom i uzivam u mirisu svojih tabana na pesku...za rpg igre je openworld kakvim ga ti definisise da kazemo opcija za reshavanje kvestova nekim nelinearnim putem (i to najcesce veoma ocajno odradjena, bolje da ubace ucitavanje pojedinih segmenata nego da sve bude jedna celina ali ocajno odradjena, tipa oblivion za koji skapiras posle 30 minuta da je totalno generichki odradjen), ali FPS je tu da ides i pucas i ubijas i da to bude zabavno, i u ovom FPSu imas sasvim dovoljno slobode da tu gun&run taktitku primenis iz vise uglova... neke bitke ne moras ni da odradis mozesh da ih obidjes, tenkovsku misiju mozes da pretchis i slicno... sta je vise za jedan FPS potrebno da bi bio open world...
 
Kako je glupa i loše odrađena ona misija sa avionom:wall:.Užas su mi kontrole:mad:
 
Zanima me ko je odradio onu misiju sa tenkom ali DA JE U TENKU .. da nije otisao peje ;) stvano me zanima kako se u normalu izboriti sa onolikim RPGovima :p

Mislim da je vecina to odradila peske ... ili visesatnim ponavljanjem deonica ;)
 
Kako je glupa i loše odrađena ona misija sa avionom:wall:.Užas su mi kontrole:mad:

Ta misija me je odmah podsetila na voznju aviona u MOHPA, kako sam se samo nervirao :wall:. Fora je da se samo drzis podalje od aliena i odatle ih rokas, ako te okruze gotov si.

Tenkovsku misiju sam presao peske, vec kod voza su mi unistili tenk.
 
Poslednja izmena:
Ja sam presao u tenku...al mi je nestalo dzebane negde blizu onog vagona, pa sam seo u korejski tenak :p
Na hard nivou, jeste bilo malo zeznuto sa rpg-ovima...
A avion nije toliko tezak za upravljanje, jedino sto je malo neokretan :D ...al je zato merak kad spicis elijena navodjenom raketicom :)
 
Poslednja izmena:
Reci to isto milionima ljudi koji igru sa uživanjem igraju na low. Ne teraj da ti se obrazlaže, samo malo pogledaj unazad, tema je ispunjena dobrim argumentima.
 

Mali dodatak ovome bi bio:

Great camera angles and impressive editing make this one of the best demonstrations of Crysis physics to date. Anothermartz suggests you take a look at his guide if you're interested in rendering your own chaotic scenes.

http://forums.facepunchstudios.com/showthread.php?p=8179898

jel ti spremas diplomski na temu developinga igara? :)

mislim da je jednostavnije reci da je krajzis open world FPS kojem u svojstvu njegovog gejmpleja ni ne treba veca otvorenost ni sloboda... koja je poenta da se ti setas i setas i setas u FPSu?

Slazem se s tobom, ali nije rec o tome... To sam napisao zato sto je STARAC strpao u isti kos Oblivion, Gothic, Stalker i Crysis... A ti si takodje u svom postu pojasnio i jedan drugi aspekt o kome ja nisam ni pisao, tj. genericki element u open world igrama! Sto je ok, ali je i to takodje jedna od stvari koje su tipicne za open world igre, narocito RPG igre! Mislim da nema potrebe da objasnjavam i zasto!?!

Pozdrav! ;)
 
Poslednja izmena:
Zanima me ko je odradio onu misiju sa tenkom ali DA JE U TENKU .. da nije otisao peje ;) stvano me zanima kako se u normalu izboriti sa onolikim RPGovima :p

Mislim da je vecina to odradila peske ... ili visesatnim ponavljanjem deonica ;)

ja sam,nije bilo tesko uopste (gadjao sam ih iz daljine mitraljezom) najteze mi je bilo da s****m onaj brod na kraju igre (na hard) mislim da sam loadovao preko 100 puta,ko je ovov presao na delti svaka mu cast.
 
Poslednja izmena:
Kako je glupa i loše odrađena ona misija sa avionom:wall:.Užas su mi kontrole:mad:
Kontrole su sasvim ok. Imaj u vidu da je to primarno transportni avion koji postaje sve neupravljiviji kako mu se povećava oštećenje.
 
Hej,hej polako. Meni je igra fantastična. Samo mi se taj nivo nikako nije svideo:mad:. Sva sreća pa je kratko trajao:D
 
prvi put da u nekoj igri ubogi 8600 dostize temperaturu od 76C :D
 
Heh, kao prvo ne mislim da si uzeo za poredjenje dobre ige za primer, zato sto su Oblivion i Gothic zaista open world igre u najklasicnijem obliku, Stalker je nekakav reklo bi se pre hibrid, a Crysis to definitivno nije! Ono sto karakterise open world igre je dinamicko ucitavanje odredjenih delova mape (znaci nema nivoa), a to je opet neophodno zbog ogromne velicine te iste mape (primera radi Far Cry 2 ce biti open world igra u pravom smislu te reci jer se spominje teren velicine od oko 160 kvadratnih kilometara)! Ali mozda najbitnija stvar je slobodno kretanje kroz mapu nevezano za radnju same igre!

Stalker ima nekih ako se dobro secam 30 i kusur kilometara po obimu, sto ga svrstava na donju granicu barem kada je velicina mapa u pitanju, znaci ima dinamickog rada ali ima i ucitavanja novih nivoa sto je opet totalno netipicna stvar za open world igre. Zato sam ga nazvao hybridom, sto bi se takodje moglo reci primera radi i za Quake Wars ET, jer pomenuta igra ima integrisanu mega teksturu kao novinu, a to jest koncept i stvar koja recimo postoji u Oblivionu!

E sad sto se Crysisa tice, ti imas tehnicki gledano sve elemente open world igara, ali sama igra to nije, jer ti je kretanje poprilicno limitirano i linearno, mape su jedva nesto vece od starijeg brata Far Cry i imas u najklasicnijem obliku jednosmerno ucitavanje nivoa! Jedino sto ima veze sa open world igrama je to da se odredjeni delovi u igri odigravaju napolju na otvotrnom i to nesto malo dinamike utkane u vidu opet limitiranog i prilicno linearnog kretanja patrola i sl! Ali to ipak nije dovoljno kao segment jer da jeste onda bi smo i za HL2, MOHA, Quake ili Gears of War ili neku slicnu igru mogli da kazemo da je open world igra, a pomenute to ipak nisu! Osim toga ako pogledamo i tehnicki deo kako je odradjen u open world igrama, uocicemo da su ovakve igre drugacije i koncipirane, jer je dosta stvari u ovakvim igrama dinamickog tipa, pocevsi od samog ucitavanja tekstura i mesheva pa nadalje sve ostalo! Dakle napisao sam ovo cisto da se zna sta je sta, a i zato da ne mesamo babe i zabe kad vec polemisemo! :smash:

Osim toga kao sto sam to i napisao ranije nisam pronasao niti jedan krucijalni bug u Crysis-u zbog koga bi bio nephodan nekakav patch obojen parolom "hitno, inace...???". Da ima potrebe za tim, do sada bi se racunam pojavio barem jedan patch, jer mi se chini da je dovoljno vremena proslo! A bagovi tipa pomenuta koka ili zaba, su nebitni i ne uticu na game play!

Uzgred primer o bagovima koji si dao za Crysis ti nije bas najsrecniji, tako mi se barem cini. I meni se to desilo jedanput u igri (ti zuti blokovi) jeste bug, reko bih da ima veze sa fizikom jer sam primetio da odredjeni delovi koji su odleteli u vazduh nikako da se zaustave! Ali to je samo na tom mestu u igri, znaci kad unistis pomenuti tenk - tu i nigde vise. I to se naravno ne desava uvek i ne pre svega dok igras taj nivo vec samo u slucaju kada se ucitavas na to mesto, sto takodje znaci da onaj ko odigra ovaj deo u cugu nece ni primetiti da tu postoji nekakav bug! U principu nista strasno svako moze da se ucita malo ranije, odigra to u cugu i teraj dalje! Takvi su otprilike i svi ostali bugovi, jedini ozbiljniji bug koji utice na game play (a koji se meni nije desavao), je ovaj pomenuti sa cloak-om i dvogledom. Mada i to je opet pitanje, jer pojedinci vole da prckaju po cfg fajlovima, pa se posle cude sto im se neobicne stvari desavaju u igri! :d



Sto se Stalkera i tekstura tice ne bih sada da otvaramo to pitanje, spomenuo sam to cisto onako usput! Nije to toliko vazno, koliko mozda to da silni ljudi nisu imali pojma da stvari stoje tako po tom pitanju i uopste po pitanju naslova koji promovisu next gen engine! Nekako je oduvek preovladavalo misljenje da je sve 100% originalno i kreativno i da se sve namenski radi kada je u pitnaju next gen igra, a eto ispada da to nije bas tako! ,)

A sto se tice broja ljudi koji je radilo na ovoj igri, ne mislim da ti je to neka referenca! Jeste mozda u poredjenju sa Stalkerom, jer je na ovoj igri radio mali tim, ali nije u poredjenju sa recimo Quake-om ili Doom-om ili nekom drugom nekadasnjom next gen igrom, na kojima je takodje radilo preko sto ljudi, pa im je opet trebalo 4 i vise godina da zavrse igru. Crysis i na ovom planu pomera granice jer je nastao za duplo krace vreme i zato je ok, i normalno je da ima po koji sitan bug! To je ujedno i razlog zasto je igra i nesto kraca!

Ali tako je to sa next gen igrama, a ljudima iz crytech-a se ocigledno zuri da promovisu svoj novi engine, jer konkurencija je ostra! Unrealov novi engine je takodje sada izasao i rekao bih da je vise nego konkurentan. Id software takodje radi na novoj igri i enginu, a verujem da ni ljudi u Valve-u ne sede skrstenih ruku!

Totalno si omasio :) Uopce nije bitno na koji nacin se ucitavaju mape u open world igrama, i sl, niti to utjece na pojavu bugova. Bitno je ono sto se desava u tom open world okruzenju. U takvim igrama se kvestovi izvrsavaju manje vise nelinearno, zavisi kako koji. Znaci ima vise nacina, puteva, na koji se moze rijesiti zadatak, i upravo je to razlog zasto se javljaju bugovi i zasto drugaciji pristup rjesavanju zadatka stvara drugacije bugove. To je karakteristicno za sve gore navedene open world igre, i zato kazem da nisu pedantne i savrsene kao recimo jedan totalno linearni i skriptizirani Quake4 u kom se uvijek desavaju iste stvari. O tome ja pricam.

Stalker je radio daleko manji tim ljudi u odnosu na tim koji je radio Krizu, no Stalker je daleko veca i kompleksnija igra. Ustvari SoC je samo pola igre, to sam vec par puta rekao. A koliki broj ljudi je radio Q4 i Doom3 ne znam. Mada cisto sumnjam da je 100 ljudi radilo na nekoj od tih igara, mislim nema se tu sta raditi toliko? Mozda ti imas provjerenu informaciju?
 
Da li neko zna u cemu je problem. Ortak je kupio E6650, 8800GT, 2GB rama, ploca GAP35, kada udje u crysis ne moze da stavi ni jednu opciju na very high.
 
zna li iko kako doci u crysis-u kod onih rudnika do taoca zapeo sam tamo ???????
 
Nazad
Vrh Dno