Šta je novo?

Cronos: The New Dawn

Vlada>>>

Slavan
Učlanjen(a)
29.06.2007
Poruke
2,459
Poena
425
Moja oprema  
CPU & Cooler
AMD RYZEN™ 9 7900
Matična ploča
ASUS TUF GAMING B850-PLUS WIFI
RAM
64GB KINGSTON FURY BEAST DDR5 5600 MHZ
GPU
AMD RADEON RX 7700 XT SAPPHIRE PULSE
Kućište
FRACTAL DESIGN DEFINE R5
Monitor
LG 27GN850-B ULTRAGEAR™ QHD NANO IPS
Pristup internetu
  1. Optički internet
S obzirom na sveobuhvatnu atmosferu, kvalitet izrade i činjenicu da je igra upravo izašla, moram priznati da sam očekivao da je neko već otvorio temu za ovu igru ovde. Međutim vidim da se to nije desilo, pa ko velim, evo ja ću to sada da napravim.



Malo šta je otkriveno do sada u vezi samog zapleta kada je reč ovo ovoj igri, što je rekao bih dobar potez, a ono što je evidentno je da igra izgleda veoma intrigantno i atmosferično.
 
Poslednja izmena:
Probao bih da nisam alergican na Bloober. Anyway, siguran sam da sam video temu ovde negde...
 
Moguće je, mada je ja nešto ne videh. Pretraga mi takođe ne pokazuje da postoji već otvorena tema. Ako je to ipak slučaj, neka moderatori uklone ili objedine sve komentare u jednu temu.
 
Pazi stvarno... Ja videh da su već izbačeni pregledi i recenzije, pa sam mislio da je izašala... Al dobro, ne mari, još koji sat i tu je. ;)
 
Pa izasla je, samo ti pisi...ono samo kao zvanicno, meni se za sada svidja :)
 
Pričaju da je daleko, daleko, teža od Dead Space-a i da ne prašta greške.

Želeo sam da je kupim kao veliki fan Dead Space-a i Bloober igara, ali kada sam čuo da je preteška, odustao sam, makar do neke akcije.
 
I to isto, na easy je teska, nemas municije, 14 metaka mi treba za jednog basic protivnika ako ga ne gadjam u glavu
 
Imas opciju da charge-ujes prilikom pucanja i onda je dovoljno 3 metka. Inace, ja ne videh da moze da se bira nivo tezine?!
 
Meni je dobra igra, zadovoljan sam. Možda malo slabija od Dead Space i teža, ali bolja od Calista recimo.

Nisam ni ja vidio opciju za težinu igre.
 
Gledam sam review-e po youtube, meni ocajno izgleda od grafike, neprijatelja do gameplay-a. Ljudi su pljuvali Callisto Protocol a ovo im se svidja. :rolleyes:
 
Ovde nije fora napucavanje, bar ne na pocetku... Deluje kao DS mesavina sa RE...I to dobar mix...Nego, jel nema blog ili dodge...Malo deluje da fali :unsure:
 
Čini se da je cela poenta ovde u promišljenom kretanju i korišćenju elemenata iz okruženja tokom akcije kao zaklon. Malo sam pogledao onaj prvi gameplay demo, pošto ne bih da mi neko spojluje igru, ali to je neki utisak koji sam stekao nakon prvih par okršaja. E sad, moguće je da kasnije dobiješ još nešto kao dodatak, pošto mi se čini da je pored naoružanja i odelo nadogradivo.
 
Odlična je igra, što više igram utisak sve bolji. Ali jeste malo teža, dodge bi dosta olakšao da ima.
 
Pa da..napucavanje onda nije ni predvidjeno, jer ti opalis...i vrlo tesko da se okrenes i krenes bezati! Mada sam dobio nesto kao shotgun...
 
I ja sam počeo da je igram. Za sada mi deluje ok. Šta više moram priznati da sam malo više očekivao po pitanju akcije, jer sam do sada sve protivnike prošao lagano. Takođe sam dobacio do dela gde pronalaziš pušku. Videćemo kako će biti nadalje... Što se tiče optimizacije, nešto su ovde zbilja zafrknuli jer se shader compilation stutter obavezno javlja prilikom ulaska u bilo koju novu deonicu. Poređenja radi, ja sam baš nedavno uzeo da razvijam specifičan proceduralni master materijal, usled čega sam odlučio da dizajniram namensku test mapu kako bih mogao da ga isprobam. Sama mapa ima dodirnih tačaka sa ambijentom kakav je ovde u igri, koristim puno dinamičko svetlo sa ciklusima dan-noć, hardverski RT, takođe kameru iz prvog lica, što znači da je po pitanju materijala još zahtevnija situacija nego što je to slučaj ovde, ali kod mene sve radi super tečno, nema nikakvog štucanja, micro stutter je na nuli sve vreme. Da budem iskren, potpuno mi je nejasno kako su uspeli da naprave ovakav kiks i to u praktično old school koncipiranoj igri koja je potpuno statičke prirode. Igra bi trebalo da radi ko sat, a nije tako. :confused:

Elem, probaću sada da instaliram ovaj mod koji je postavio DeRadicci, da vidim baš dal to nešto menja.
 
Poslednja izmena:
Završio sam igru juče. Igra na pocetku je teska da, pricina nedostatak resursa pretežno. Priča me podseća na "souls" igrice, nema bas dobro objašnjenje. Gameplay je sasvim ok, ali sam dobio malo utisak na sredinu igre da je repetitivno. Malo je bilo zeznuto kada uđeš u "combat arena", i imas mini-boss i jos nekoliko neprijatelja i sve što imaš je 6 metaka :D

I da, nema dodge parry block i ostali mehanizmi ili sta god vi zovete za self-defense. Melee borba je razočaravajuće. Pucaš i kružiš oko ako ima eksplozivno bure da ucupas. Mislim da je bilo više krajeva za igre
 
Poslednja izmena:
Bogami postaje baš intrigantno u nastavku. Videćemo kakav će raspleti biti. Što se težine tiče rekao bih da je za sada u rangu Silent Hill igre. To je taj fazon otprilike...

Elem, ostaviću svoj HDR Reshade Preset za slučaj da neko ima neki LG-ijev HDR 10 monitor. HDR podrška u igrma koje su pod Unreal-om obično nije baš najbolja, što je rekao bih slučaj i ovde. Kolor korekciju sam napravio tako da igra izgleda prirodnije. Pre svega uklanja green tint i blago koriguje crvenu nijansu, i još dodatno okreće dominantan teal plavi ton viša ka ultramarin plavoj nijansi što čini da igra izgleda za nijansu pridodnije. Uzgred primeri koje sam okačio nisu baš 100% tačni pošto su okrenuti u sRGB kolor profil, ali poslužiće.
Cena korekcije sa dodatnim izoštravanjem slike je 1ms otprilike, što je 2 do 3 frejma maksimalno.

Što se tiče ostalog, bitno je istaći da je situacija nešto bolja po pitanju shader stutter problema kada se podašavanja za teksture nameste na sledeći način. Preporuka je da se LOW podešavanje koristi za kartice sa 8gb vrama, MEDIUM za 12, a HIGH za 16. Podešavanja ne umanjuju kvalitet tekstura, već izgleda da regulišu tzv. texture streaming pool opciju, koja je najčešće glavni uzrok stuttera kada nije propisno podešena.

Cronos-Win64-Shipping-2025-09-06-17-03-24_386.jpg Cronos-Win64-Shipping-2025-09-06-17-03-16_415.jpg
Cronos-Win64-Shipping-2025-09-06-17-58-05_376.jpg Cronos-Win64-Shipping-2025-09-06-17-58-11_868.jpg
Cronos-Win64-Shipping-2025-09-06-17-18-53_639.jpg Cronos-Win64-Shipping-2025-09-06-17-19-12_825.jpg
 

Prilozi

  • Cronos - HDR ReShade Preset.zip
    3 KB · Pregleda: 1
Poslednja izmena:
Ok, nakon što sam završio igru, mogao bih da dodam još par stvari. Igra je intrigantna, sama priča drži pažjnu i vuče te da istražuješ dalje, međutim sam gejmplej je čini se mogao biti bolji. Neprijatelji su predvidljivi i ponavljaju se, dok je glavni karakter poput tenka trom i spor, pa se sve svodi na pravovremenu procenu šta koristiti od dostupnog arsenala. Mehanizam nadogradnje arsenala je verovatno najslabiji momenat. Mislim da su mogli da naprave to malo smislenije i bez kupovine, koja je u ovakvom ambijentu potpuno bizaran momenat koji mi se apsolutno ne uklapa u koncept. Imam utisak da su u fokusu bili više akcioni momenti tokom izrade, dok je deo sa inventarom reklo bi se potpuno generički rešen. S druge strane u pogledu izrade igra je zbilja vrhunska. Apokaliptični ambijenti su u principu najzahtevniji za izradu, a ovde ima toliko detalja vešto sckockanih da moram priznati da sam zaista uživao u izgledu pojedinih deonica kao i analizi istih, što je i rezultiralo znatno dužim igranjem nego što je realno bilo potrebno. Sam dizajn kacige glavnog protagoniste je vrlo promišljen i kao da je direktno inspirisan određenim Gigerovim slikama, uzevši u obzir tu i činjenicu da su kacige muškog i ženskog karaktera opet jasno vizuelno odvojeni igri. Kreatanje i animacija su takođe vrhunski. Fini momenti su svakako direktno prebacivanje na animacije u situacijama kada prilazite nekom uzanom prolazu gde je potrebno da se provučete, što je nešto što se ponavlja na solidnom broju mesta u igri. Pored vešto realizovnog ambijenta treba istaći i da zvuk u ovakvim igrama igra jednako ključnu ulogu. Audio deonice su efektno prostorno rešene, kao uostalom i sam soundtrack koji kompletnu atmosferu u igri podiže na još viši nivo. Najveći problem ove igre je što izuzev zanimljivog dizajna i zapleta, malo šta donosi novo. Ovakva gejmplej mehanika je već viđena u sijaset igara kao što su Dead Space, Resident Evil, Silent Hill itd. Osim ovoga pojedini momenti i deonice su tako napravljeni da bi smo mogli reći da predstavljaju direktan rip-off ili u najboljem slučaju omaž igarama poput Alan Wake i Quantum Break. Na kraju zaključak koji se nameće je da Cronos: The New Dawn u prvom redu vredi odigrati zbog uvrnute priče i samog ambijenta, ali ovde treba imati u vidu da je reč o igri koja zbog turobne atmosfere i gejm mehanike gotovo izvesno neće leći baš svakome.
 
Poslednja izmena:
^
Znaci sve u svemu dobra igra za nekog ko ne ocekuje neku inovaciju po bilo kom osnovu sto smo svi odavno prestali da ocekujemo jer inovativnost i kreativnost odavno su umrli, sada imamo AI :ROFLMAO:
 
Meni se priča nije dopala, ako se ono može nazvati pričom. :D

Glavni lik jeste spor i nema taj dodge momenat ali to otežava igranje i podiže tenziju kad treba pobjeći ili izbjeći napad.

Sve ostalo je mi je u rasponu solidno do vrhunski.
 
Meni se priča nije dopala, ako se ono može nazvati pričom. :D

Pa ako ćemo pošteno ni priča u Alan Wake 2 recimo nije legla baš svakome, ali to je već individualna stvar. Ovde je rekao bih osnovna ideja bila ne otrkivati šta se dogodilo i zašto, što mislim da je dobro polazište. Ako se ne varm igra ima više različitih završetaka i čini se da bi sve pohvatao neophodno je odigrati je dva puta cenim. Fino je što ti ostavljaju kompletan aresenal kada igraš po drugi put, pa je moguće završiti je u drugom prolazu za znatno manje vremena.
 
Nazad
Vrh Dno