Šta je novo?

cime podmazujete ventilatore?

Pazi njega.Mladji 12 godina a nashao da vredja.
A ko li je prvi pljunuo na ljude sto mazu ventilatore ;)
I shta je to extra shto ne mozes da nadjesh a da te 2 firme ne prave?Da ne pricham o Chieftec-u i ostalima...
Ok, nadji mi ventilator za NB za ABIT IC7 ili recimo za ZALMAN 7700 itd itd. pa ces videti u cemu je kvaka
ma daj...podmazivanje ventilatora bih pre shvatio kao neki hobi i upraznjavanje vremena.To je potroshna roba kraceg veka.Predvidjen je da tako traje.Kupich drugi kada rikne i uzivash.Sad cu da se smaram za 5eu.Svashta,,,dechje do daske.,.,
Ok, za ventishe 80x80 itd. ovo ima smisla
 
A ko li je prvi pljunuo na ljude sto mazu ventilatore ;)

Ok, nadji mi ventilator za NB za ABIT IC7 ili recimo za ZALMAN 7700 itd itd. pa ces videti u cemu je kvaka
Ok, za ventishe 80x80 itd. ovo ima smisla
Za standardne 80/92mm i slicne apsolutno ima smisla, ali de nek neko nadje na primer adekvatnu zamenu za TT12 :D

Pride nemaju svi priliku da im je pred nosom 10 prodavnica i da u bar 3 nadju solidan izbor ventilatora, a ima ljudi koji vole prvo da vide/pipnu ono sto kupuju pre nego sto naruce ;)

Tako da ne budite tako zajedljivi i da, ima ljudi koji zive u Tunguziji gde postar dolazi jednom nedeljno (ako ne crkne magare na 1/2 puta :D).
Ok, malo sam preterao, ali nema potrebe da se vredjate ;)

Ko ima prilike neka kupi adekvatnu zamenu, a ko voli da podmazuje, neka podmazuje :p
Ovo je tema upravo za ove druge i nemojte vise da spamujete sa raspravom da li je bolje kupiti novi ili podmazati stari.
Vi sto ne volite da podmazujete preselite se ovde:
http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?t=108870 :eyebrows:
 
Ok, nadji mi ventilator za NB za ABIT IC7 ili recimo za ZALMAN 7700 itd itd. pa ces videti u cemu je kvaka
Nisam te najbolje razumeo za zalman 7700.Imam ga.Hladi cpu vec preko godinu dana.Za novac koji sam dao-dovoljno ...moze i da crkne...uzecu neki drugi...jer zamena je po meni jako teshka.A do sada nisam chio da je nekom otishao aktivni deo Zalmana7700 pa da mora da ga menja...
Za ovo drugo shto si napisao...imash ih bre da kupish...a za South bridge i NB imash isto dosta varijanti...moze i da se naruchi u Srbiji...Ali ajd/nema veze...
Ali da ne odem u off vishe dodacu u vezi podmazivanja.Koliko sam upoznat,grafitna mast ide na metalne delove i solidna je.Medjutim,ona ima i svojstvo blazeg poliranja dela klizne povrshine.Tako prochitah davno pa neznam dali je bash adekvatna.Ili jeste>?
 
Nije (adekvatna grafitna za ventilatore).
Najbolje rešenje su neke masti za valjkaste ležajeve - za fanove sa ležajevima ili ulje za menjače za fanove sa biksnama.
Ali to je već napisano ovde, možda i 2 puta...
 
Motorno ili ulje za menjac. Ovo drugo je preporucljivo ako je lezaj pohaban ali na dobrim moze zimi da izazove tezi start. Posle podmazivanja obicno rade duze nego fabricki osim ako su previse istroseni. Na prvi sumnjiv zvuk treba ih podmazati jer posle mesec dana zvrcanja verovatno treba kupiti novi. Ponekad se i ne cuju vec zapeknu rade usporeno i jednog dana ne krenu uopste.
 
Na koliko najviše obrtaja mogu da se nađu osmice? Ja sam do sada kupovao kineseke za 100 dinara i mislim da rade na 2500.
Inače ventilatori su nikad jači, jedino što sa jednim imam problema pa sam morao na svakih mesec-dva da ga nalivam uljem. I danas kada je pobrljavio, navoštio sam ga nekom mašću (guščijom :)) pa se nadam da neće više tako često da se buni.

Mozda je lakse kupiti novi vent ali ja obozavam kad sve rasklopim ocistim i podmazem ima neki filing u svemu tome...
Upravo to. Slađe mi je kad znam da mu cedim zadnju kap života nego da kupim nov (sadistički ali istinito). Mada i 100 dinara nije za bacanje :)

Nego meni problem pravi glasno strujanje vazduha koji prolazi kroz perforacije na zadnjoj strani kućišta. Mislio sam da izrežem krugove tamo gde su ventilatori i da stavim metalni gril ali problem je što gde god da pitam da li imaju grilove, gledaju me belo - nemaju pojma šta tražim.
Ima li tih grilova negde u Beogradu?

I na kraju da pitam u kom tipu radnji mogu da se kupe grafitna i litijumska u manjim količinama (a ne kofa masti) i koliko to okvirno košta?
Čudi me da niko nije probao svinjsku pored zejtina, to bi možda još bilo i najjeftinije.
 
Ja sam podmazivao teflonskim sprejom za bicikl ali se to pokazalo kao kratkotrajno rešenje (u stvari, na napajanju to radi odlično već par godina, ali bočni fan bi ubrzo počeo opet da zveči). Taj bočni sam poslednji put podmazao litijumovom mašću (ona LIS mast koju koriste mehaničari) i radi OK. Ja sam konzervu te masti od 1kg kupio svojevremeno za moped, ostalo mi malo u nekoj teglici, konzervu mi (skoro punu) neko ukrao.
 
Poslednja izmena:
Zadnji put nije bilo ni ulja, ni masti, ni nicega, ap sam se morao odluzici za neobicno resenje. Neka muljava krema za ruke, bela, sa mirisom na "nista". sastav glicerin i jos neke gluposti. Ocstio sve alkoholom, namazao kremom, sastavio i radi! Cudo jedno, prosto klizi.
 
Aj' probaćemo i glicerin... :d
 
Ja ventilatore podmazujem sa grafitnom mašću i rade odlično. Nije sve u kupovini novih ventilatora, ima nečega i u sopstvenom trudu :wave:
 
Pa ti vasi venilatori trose vise ulja od juga kada ih toliko podmazujete.:d
 
Aj' probaćemo i glicerin... :d
Ja sam podmazivao i Vicks mašću za nos, najveći deo njenog sastava čine vazelin, glicerin i prilično masno eukaliptusovo ulje. Ali mislim da se mašinska LIS mast pokazala kao bolja.

Bože, sa čime mi sve podmazujemo kulere! :d :p :smoke:
 
Poslednja izmena:
Evo tacne "oznake" kreme:

Handino - zastitna krema za ruke

A.D. "Slavica-Parafarm" Subotica

Sastav:
Zastitna krema za ruke na bazi silikonskog ulja i lanolina.Sadrzi glicerin i propilen glikol koji regulisu pravilnu vlaznost koze, a ujedno cine kozu mekom, neznom i elasticnom.

:d:d:d
 
Jeste ali ima boljih resenja
 
Jedan članak o podmazivanju ventilatora:
http://articles.techrepublic.com.com/5100-1035_11-5034842.html
Obratite pažnju šta piše za WD-40:
Many people use WD-40 to lubricate all kinds of squeaky or noisy mechanical components around the home and office. But don't be tempted to use WD-40 to lubricate a computer fan. WD-40 is formulated as a cleaner/degreaser to be used for loosening stuck parts, preventing corrosion, and displacing water—all types of problems you won't typically find in computer fans. WD-40 is also a light lubricant that is better for lubricating something like a hinge that only moves occasionally rather than a component such as a fan that moves continuously at high speed.
 
Nema tu nikakve filozofije, WD je malo razređena nafta i naravno da nije dobar da "podmazivanje" ventilatora.
Dobar je, kao i sama nafta (dizel D2) koja je mnogo jeftinija, za neke druge stvari.
Potreban ti je neki gušći sastav, po 1000-ti put ponavljam, iz svog bogatog iskustva oko podmazivanja ventilatora, ulje za menjače (SAE 80, SAE 90) je zakon za sve vrste ležajeva i biksni.
 
Nema tu nikakve filozofije, WD je malo razređena nafta i naravno da nije dobar da "podmazivanje" ventilatora.
Dobar je, kao i sama nafta (dizel D2) koja je mnogo jeftinija, za neke druge stvari.
Potreban ti je neki gušći sastav, po 1000-ti put ponavljam, iz svog bogatog iskustva oko podmazivanja ventilatora, ulje za menjače (SAE 80, SAE 90) je zakon za sve vrste ležajeva i biksni.

Ulje za menjace bi trebalo da ima nizu gustinu od dizel-goriva, a pogotovo od WD-40.
 
Poslednja izmena:
Moguće da si u pravu, mislio sam na Viscosity (lepljivost) a govorio gustina... ;)
 
Nema tu nikakve filozofije, WD je malo razređena nafta i naravno da nije dobar da "podmazivanje" ventilatora.

E sad si lupio za medalju.

Dobar je, kao i sama nafta (dizel D2) koja je mnogo jeftinija, za neke druge stvari.
Potreban ti je neki gušći sastav, po 1000-ti put ponavljam, iz svog bogatog iskustva oko podmazivanja ventilatora, ulje za menjače (SAE 80, SAE 90) je zakon za sve vrste ležajeva i biksni.

Slažem se za ulje za menjače, a najbolje rešenje je ulje koje se koristi za podmazivanje osovinica u zubarskim brusilicama.
 
Moguće da si u pravu, mislio sam na Viscosity (lepljivost) a govorio gustina... ;)

Viskozitet nema nikakve veze sa lepljivošću. On izražava otpor ulja (ili bilo kog drugog fluida) prema tečenju. Veća viskoznost manja tečljivost. Isto tako nema nikakve veze ni sa gustinom, mada se obe veličine menjaju u istom smeru pri promeni temperature.
 
Ja podmazujem ventilatore cistom guscjom mascu (ko je gledao "Kita u Bill-a" znace o cemu govorim) :d :d
Salu na stranu, ne znam sta sam tacno koristio ali sam jednom davno stavio neko masinsko ulje koje su moji dobili kada su kupili neku sivacu mashinu i zavrsilo je posao.
 
Poslednja izmena:
Main ingredients, from the material safety data sheet, are:

* 50%: Stoddard solvent (mineral spirits, somewhat similar to, but not the same as, kerosene)
* 25%: Liquefied petroleum gas (presumably as a propellant, carbon dioxide is used now to reduce considerable flammability)
* 15+%: Mineral oil (light lubricating oil)
* 10-%: Inert ingredients

The German version of the mandatory EU safety sheet lists the following safety relevant ingredients:

* 60-80%: Heavy Naphtha (petroleum product), hydrogen treated
* 1-5%: Carbon dioxide
 
Daj molim(o) te obrazloži, znatiželjan sam a nemam bočicu WD-a pri sebi da vidim sastav? ;)
Sećam se samo da miriše isto ko nafta. :p

U WD-u se kao komponente koriste destilati koji se dobijaju iz nafte, uz dodatak raznih aditiva koji mu daju karakteristike koje ima. Ali sa naftom ima isto onoliko veze kao npr. bezolovni benzin ili motorno ulje. A ako ti misliš da je to isto probaj naftu (makar i razređenu) da sipaš u motor ili rezervoar, pa da vidimo kako ćeš se provesti. :)
 
Pre par godina me jedan serviser savetovao da podmazujem uljem za oruzje i stvarno je fantasicno posle toga nema da se cuje:)
 
Ja vec dugo koristim neku moju muckalicu.
Ortak sipao "Univerzalni modifikator" u motor i ostalo malo na dnu bocice. Ja mu capio i dodao motorno ulje koje koristim za moja kola, onako odprilike 1:5. U pitanju je najkvalitetnije sinteticko ulje (total Quarz 9000 0-40W), koje inace ima u sebi nekih aditiva koji sa modifikatorom su mi dali fantasticne rezultate. Ulje se "lepi" za metalne povrsine zbog aditiva i prilicno je retko, tako da nema curenja ili ostavljanja suvih povrsina koje trpe trenje, popunjava "praznine" i time stiti prodor prljavstina ... Uglavnom onaj ventilator koji sam podmazao sa ovime nisam vise video, a koristim ga vec par godina (u pitanju je mozda 50ml, a nisam stigao ni do pola). Ranije sam nove fanove koje sam sebi ugradjivao "cistio" i podmazivao ovom muckalicom i po pravilu su dobijali veci broj obrtaja, zbog smanjenog trenja, sto mi je pokazalo da je moc podmazivanja bolja nego fabricka.
Da vam napomenem da je po mom misljenju velika uloga aditiva u uljima. Oni uticu na to da ulje ostaje na metalnim povrsinama i da ne dolazi do "susenja" (slivanja) metala kada nije u radu. Vrhunska motorna ulja ga imaju i namenjena su "hladnom startu" motora, a i ovi modifikatori ga imaju pa se hvale sa voznom bez ulja. U pitanju je hemija, a ne viskoznost i moc podmazivanja ulja.
 
Poslednja izmena:
jel ima vise uopste tog ruskog modifikatora (dobro se pokazao na tatinom Mercu, i danas ga vozi jedan taxista, a 26 godina napunio :) )
 
Nazad
Vrh Dno