Šta je novo?

Chaos Group V-Ray RT & GPU Rendering

nex999

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
20.10.2004
Poruke
9,206
Poena
985
Moja oprema  
CPU & Cooler
Core i9 14900KF*Noctua NH-D15
Matična ploča
MSI MAG Z790 Tomahawk WiFi
RAM
Corsair Vengeance DDR5 64GB 6400MHz
GPU
Asus TUF RTX4090
Storage
2x 2TB Samsung 990 PRO NVMe M.2
PSU
Corsair HX1500i
Kućište
NZXT H7 Flow
Monitor
LG Ultragear 27GS95QE-B, LG CX
CUDA...opet :p

This demo was presented by Chaos Group on August 6, 2009 at the SIGGRAPH 2009 Chaos Group User Event. During the event the first public showing of their GPU rendering tests were presented to a packed house. This video showcases the recently released V-Ray RT using an NVIDIA GeForce 285 GPU. While this GPU verson is not a shipping product yet, already this technology demo features rendering speeds and quality surpassing all of the current GPU rendering applications that we've seen to date. Several high level industry representatives in attendance commented that this demo was the highlight of SIGGRAPH 2009.

This demo currently uses CUDA, but Chaos Group is looking to possibly port to OpenCL
Once a shipping product, the GPU rendering version of V-Ray RT will support distrubuted Rendering
The product will support more than one GPU
There was no date announced about the release of this product
What seperate their solution from all others is that the GPU rendering output MATCHES the production render quality from a CPU rendered frame buffer exactly!
All of the demos were rendered at 640 x 480

To se ceka...V-ray dobija GPU akceleraciju, fakin fantastik! RealTime opcija u novom V-rayu dobija smisao, jer bez GPU akceleracije ne vredi bez minimum 8 jezgara na raspolaganju.

http://www.cgarchitect.com/news/SIGGRAPH-2009-CHAOS-GROUP-GPU.shtml


Da dodam, V-Ray, kao (najpopularniji) render plugin za modeling alate, ovim potezom ozbiljno narusava "bazu" korisnika koja je koristila high-end CPU-ove i masine sa 2 socketa, i render farme sacinjene od istih. Procesori sa cenom kakva je ova ce najzad biti proslost kad je rec o ljudima/firmama koje se bave renderovanjem i ciji posao zavisi od brzine (a cinili su prilicno trziste za prodaju skupih procesora).
Graficka kartica koja je prilicno jeftinija daje 20x puta bolje rezultate. Multi-GPU dobija novi smisao, kao i koriscenje GPU-a za ozbiljnije poslove. Bilo je GPU akcelerisanih aplikacija i ranije, neke rade na obicnim karticama, neke traze profi verzije istih (quadro), i uglavnom ne daju zadovoljavajuce rezultate, pa se neki ozbiljan "proboj" cekao.
I dogodio se...Chaos Group je ponovo napravio korak unapred, u pravom smeru. Za mene je ovo -pa, vest godine :)
 
Poslednja izmena:
Ovo cu morati probam!
Josh jedan razlog zashto vredi imati nvidiju :p
 
Poslednja izmena:
Impresivno i ocekivano :)
 
Mozda mali OT, ali postoji ekvivalent ovome u domenu audio produkcije.
Plugin koji se zove Nebula i kojim je moguce "snimiti" razlicitu high end studijsku opremu i potom je koristiti u vidu softverske emulacije.
Posto je sam proces jako zahtevan, pa quad procesori poteraju relativno mali broj instanci, mene je licno odusevila CUDA podrska.
Krajnji rezultat: graficka karta koja obradjuje zvuk :D
...i ne samo to vec emulira hiljade evra vrednu opremu.
Mozda CUDA ne znaci svima, ali onima kojima znaci bas moze da ulepsa zivot :,,:
 
Chaos group stvarno ubi! Kreativni su do bola! Jedino sto je meni Vray pao na 2. mesto od kad je mentalRay dogurao do 3.x verzije. Mnogo "cistije" rendere pravi i nekako ... "tacnije" sta znam. Ali vray ima svojih fenomenalnih stvari pogotovo kad radis animaciju!
Ma svaka im cast, nema sta!
 
da li to znaci da uskoro ako se ovo progura nece biti potreban quad core tj cpu sa vise jezgra posto ce gpu sve poslove da preuzme?
 
Ka tome se ide.
 
Nemoze GPU bas sve, ali polako preuzima najteze poslove.
 
Poslednja izmena:
Ne znam da li ste gledali ceo video, ali pricaju da ga prebacuju na opencl. Nisam ocekivao da ce chaos group prvi da izadje sa cuda based renderom. Nekako je logicnije bilo da ce nvidia da to uradi sa mentalray-om. GPU rendering ce stvarno napraviti revoluciju na polju 3D-a. Sada nece biti nerealno renderovati animacije nekim unbiased renderom/metodom. Pitanje je kako ce se naplacivati licence? Po graf karti??

Obratite paznju i na onaj deo oko CPU zauzeca kada GPU renderuje.

Sjajne vesti, nema sta:)
 
Poslednja izmena:
GPU rendering ce jos neko vreme biti samo za rt preview, dok cu se za finalni renderig i dalje "obracati" cpu-u. Ali i RT preview ce mnoooogo znaciti. U principu kad nesto napravim i siguran sam da je to to, pustim ga nocu da odradjuje. Naravno onaj konacni "yupiii" ce biti kad ne budem mogao da vidim razliku izmedju cpu i gpu renderinga. U svakom slucaju ovo su sjajne vesti. Cak i ako bude radio samo na Quadro karticama, vredece!
 
Ne verujem da ce biti samo za quadro. Kad ga prebace na opencl radice na svakoj karti koja ga podrzava. Mislim da tu ne moze niko da ih uslovljava. Jedino ako bude koristi od silnog rama na quadro/firegl resenjima.
 
GPU rendering ce jos neko vreme biti samo za rt preview, dok cu se za finalni renderig i dalje "obracati" cpu-u. Ali i RT preview ce mnoooogo znaciti. U principu kad nesto napravim i siguran sam da je to to, pustim ga nocu da odradjuje. Naravno onaj konacni "yupiii" ce biti kad ne budem mogao da vidim razliku izmedju cpu i gpu renderinga. U svakom slucaju ovo su sjajne vesti. Cak i ako bude radio samo na Quadro karticama, vredece!

Kad trenutno ne fura na Quadro, ne verujem ni da ce ubuduce:) ...Kao sto rece alokiN, tu je i OpenCL.

Btw, u vezi toga da ce biti samo za RT preview, mislim da to nije slucaj ovde, posto rekose -

What seperate their solution from all others is that the GPU rendering output MATCHES the production render quality from a CPU rendered frame buffer exactly!

Jedino ako Vray RT ne podrzava sve sto se moze podesiti za production render (negde nadjoh da jedino ne podrzava motion blur).
Valjda ce uskoro biti jos informacija, kako radi menadzment tekstura, da li koristi sitemski ili prebacuje sve u vRAM ...

Edit:

Koga nervira streaming iz prvog linka, ima ovde bolji snimak prezentacije. >>DL<<
 
Poslednja izmena:
Interesantno zapazanje korisnika TwinSnakes u temi na cgtalk-u.

What makes VrayRT on the GPU so fascinating is that they've designed a solution for the light algorithm that can be solved in parallel. No one has come close to what they've achieved IMO. Not Intel, not nVidia, no one. Like I said, unless the other players just havent shown their hand yet. You'd think nVidia would be in the lead in this arena. But, they couldnt even give Gelato away.
 
Da, to sam video...covek objasnjava na tematiku CUDA-e i kako to da render radi brze na GPU nego na CPU. Mislim da nije bas tako, jer svako od ovih resenja za rendering na GPU (realtime ili ne) su "paralelno racunanje" jer se "izvrsavaju" na stream procesorima GPU-a. Dobici u brzini (gelato, studiogpu, nV OptiX,a i mnoge aplikacije za transkoding, Nebula koju je pomenuo Mancha, itd - svi rade brze od CPU-a) su iskljucivo zbog toga - paralelnog proracunavanja. Uostalom, cela svrha CUDA-e i GPU brzine je u tome.
 
Cek:)

Pa covek(TwinSnakes) to i kaze.
 
Pa da, ali kaze da niko osim Chaos-a nije to uspeo da uradi do sada...nv Optix radi raytrace u realtime, tako da verujem da ovi iz nv jesu dizajnirali "a solution for the light algorithm that can be solved in parallel" :p

Doduse, ovo je V-Ray, tako da sve sto oni izbace, ima duplu tezinu sto se interesovanja vecine tice, i sa te strane, zaista im niko nije ni blizu:)

I ja sam bio siguran da ce MentalRay biti prvi, medjutim, nije... cudno, zaista.
 
Poslednja izmena:
GPU rendering ce jos neko vreme biti samo za rt preview, dok cu se za finalni renderig i dalje "obracati" cpu-u. Ali i RT preview ce mnoooogo znaciti. U principu kad nesto napravim i siguran sam da je to to, pustim ga nocu da odradjuje. Naravno onaj konacni "yupiii" ce biti kad ne budem mogao da vidim razliku izmedju cpu i gpu renderinga. U svakom slucaju ovo su sjajne vesti. Cak i ako bude radio samo na Quadro karticama, vredece!

Ako si odgledao ceo video lepo je u #4 primeru pokazao da (barem sto se tice GI-a) GPU verzija radi prakticno isti kvalitet rendera kao i CPU verzija.
 
ja volem V-Ray zbog sjajnog benchmarka za rendering u 3DSMaxu ;)
 
VrayRT mi deluje brzi. Doduse scene su jednosavnije u odnosu na ove sa iRay prezentacije al opet...

Vidim kopiraju malo vray frame buffer u kojem odavno postoji ova fora da sa mouse pointerom biras "region" koji ce se u tom trenutku renderovati:)

Poz
 
Jos jedan GPU render u najavi :

[YOUTUBE]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/2bg_IxQFGMg&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/2bg_IxQFGMg&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/YOUTUBE]

http://www.refractivesoftware.com/

With even a single mid-range GPU you can typically expect to see a 1000%-1500% (10X to 15X) speed increase over a typical un-biased, CPU based renderer.
 
Cuda strikes again:) heheh jedva cekam da probam. Najbolje od svega je sto demo izlazi uskoro i radi na bilo kojoj cuda capable karti:) jeej

Nadam se da ce konkurencija ubrzati malo chaos group i prisiliti ih na promenu cenovne/demo politike:)
 
Poslednja izmena:
Iskreno da kazem, u poslednje vreme prelazim polako na mental ray poshto je vray jako spor u maxu 2010 (znam, znam, losh je lek). Jedva chekam da probam ova chuda :)
 
MR / Vray, mrtva trka. Mnogi su VRay naucili i drzali se njega, uglavnom posle "nestanka" Brazil-a (kao i ja) dok je MR dostizao kvalitet, i sad su, da kazem diplomatski, egal :) Kad samo vidim rasprave na tu temu, lol...
Uostalom, u doba interneta, tutorijala ima za sve, tako da nije tesko presaltati se.

A ovaj Octane bas ima sjajnu cenu. Jedino sto imam averziju prema "unbiased" renderima (pustis render i odes na pocinak, vecni:p ), ali ako ovo stvarno bude radilo fino i sa zahtevnijim scenama, onda...
 
Da, i meni je koncept... onako cudan :) Al' valjda smo navikli na to da cekas onaj status bar i plave kockice u max-u :D

Meni se kod mentala svidjaju 2 stvari: Brzina rutinskih stvari (pogotovo materijali i preview), cistina rendera (mnooooogo manje nekontrolisanog color bleed-a (da da, znam da mozes to da kontrolises u vRay-u ali smara)).
Jedino sto je i dalje bolna tacka brzina jakog AA i motion blur...
 
Jak AA i Motion Blur su svima bolna tachka... Mental mi se svidja zbog Final Gather-a, mnogo brze radi, daje fine rezultate i, shto je najglavnije, ne treperi. Josh ako odradish occlusion pass, slika postaje very nice :p
 
Nazad
Vrh Dno