Šta je novo?

CGA grafika je ružna? 8088 MPH kaže - NE!

zzarko

Čuven
Učlanjen(a)
13.10.2003
Poruke
1,758
Poena
695
Pobednički demo na poslednjem Revision-u (2015) u oldskool kategoriji je ovaj put bio demo za IBM PC, i to za onaj stari, za 8088 procesorom na 4.77MHz, 640KB RAM i CGA grafikom. Šta su ljudi izvukli iz te kombinacije je prilično impresivno:


Demo maltene dostiže šareniš dobrih C64 demoa :)

Što je još zanimljivije, trikovi koje su koristili trenutno ne rade ni na jednom IBM PC emulatoru, da bi se demo odgledao, mora se posedovati prava mašina :)
(ili odgledati snimak, naravno)

Više o demou na:
http://trixter.oldskool.org/2015/04/07/8088-mph-we-break-all-your-emulators/
 
Poslednja izmena:
Можда може да се направи шарен демо али ко је користио CGA, никада више неће да помисли да га опет проба. ;) Ајде EGA, то је и било употребљиво али CGA ... не хвала.
 
Xexe ovo samo dokazuje koliko je snage potrebno pc-u da nadmasi mogucnosti jednog c64.
Inace korektan demo za CGA grafiku cak i vise nego sto bih se ikada nadao.
Ali jos uvek ne zellim pc retro masinu bez VGA grafike
 
Zanimljivo je da je velikom broju ljudi promaklo da CGA ima dve vrste izlaza: kompozitni i RGB. Zbog ograničenja memorije na grafici, RGB je podržavao prikaz samo 4 boje u isto vreme. S drug strane, kompozitni izlaz je bio predviđen za kačenje na televizor i omogućavao je prikaz više boja kroz "krvarenje boja": 8-bit guy ima dobar video o tome.



Naravno, i ovaj demo koristi kompozitni izlaz, ali se igra sa ovom tehnikom do krajnih mogućnosti.

Mislim da je ovaj dualni izlaz tako i dokumentovan: rgb izlaz za 80-kolonski tekst i jednostavniju grafiku, a kompozitni izlaz za poboljšanu grafiku i 40-kolonski tekst na kućnom TV-u. Mada sam davno to gledao. Nisam zapisao, pa ne mogu da tvrdim da je to 100% tačno. Ali ima smisla. Veliki broj kasnijih igara je podržavao CGA samo radi reda. Lucas Art avanture su koristile dithering (sa vrlo ružnim rezultatima) standardnih tekstura na CGA prikazu. A Commander Keen i mnoge druge igre su koristile samo paletu od 4 boje.

Primer nekih igara koje su podržavale više boja na ovaj način:

King's Quest I


Burger Time


MS Pac-Man


A za neke igre postoje i naknadni hakovi:

Commander Keen 4


Kad smo već kod Commander Keena, zanimljivo je da je John Romero objavio da nije znao za CGA kompozitni režim.

Međutim ova tehnika dobijanja više boja kroz "krvarenje boja" nije bila nova. Mene ovo jako podeseća na sistem koji je ranije koristio Apple II.
Nije ista stvar, ali je vrlo slično.

Elem, čak i kada su i pitanju 4 boje, izlaz ne treba biti ružan. Na primer, neke od ovih igara sasvim lepo koriste 4-bojnu paletu:

Curse of CGA
release.gif


Mushrooms
screenshots.png


The Anarchic Kingdom
6iuc6a.png


CGALIB Demo game
gwg7s5.png


Ima i poneka klasična igra koja izgleda solidno, ali ove moderne igre su vrlo zanimljive čak i u 4 boja. :)

Pored ovoga, postoji i nezvanični 160x100 režim sa 16 boja. Ovaj režim je u stvari varijanta tekstualnog režima i nije zapravo grafički, ali koristi neke trikove da postigne grafički prikaz. Najpoznatija igra koja koristi ovaj režim je:

Paku Paku

Mislim da sam čitao da postoje i neke klasične igre koje su koristile ovaj hak. A postoji i nekoliko modernih igara u ovom režimu. Doduše, ukupan broj je verovatno moguće izbrojati na prste obe ruke. :)

P.S: Morao sam da skratim poruku pošto je dozvoljeno samo 5 media tagova po postu. Pre toga sam imao bar duplo više primera. :)
 
To sam bojama je puno korišteno i kod C64, a mislim i da se dosta starijih arkadnih automata oslanjalo na to. Svakako jako zanimljiv trik koji dobro koristi tehnologiju iz tog vremena.
 
Imam ja ovo, ali nažalost nikad nisam koristio tu kartu:

 
Poslednja izmena:
Evo ga insert iz CGA uputstva:

The IBM Color/Graphics Monitor Adapter is designed to attach
to the IBM Color Display, to a variety of television-frequency
monitors, or to home television sets (user-supplied RF modulator
is required for home television sets). The adapter is capable of
operating in black-and-white or color. It provides three video
interfaces: a composite-video port, a direct-drive port, and a
connection interface for driving a user-supplied RF modulator. A
light pen interface is also provided.
The adapter has two basic modes of operation: alphanumeric
(A/N) and all-points-addressable (APA) graphics. Additional
modes are available within the A/N or AP A graphics modes. In
the A/N mode, the display can be operated in either a 40-column
by 25-row mode for a low-resolution monitor or home television,
or in an 80-column by 25-row mode for high-resolution monitors. \,
In both modes, characters are defined in an 8-wide by 8-high
character box and are 7-wide by 7-high, double dotted characters
with one descender. Both uppercase and lowercase characters are
supported in all modes

Izvor: http://minuszerodegrees.net/oa/OA - IBM Color Graphics Monitor Adapter (CGA).pdf

Elem, nema ništa o krvarenju boja na kompozitnom izlazu. Izvinjavam se na dezinformaciji. :)
 
Imam ja ovo, ali nažalost nikad nisam koristio tu kartu:


Nedavno sam tražeći nešto naišao na više informacija o Ati Small Wonder. ATI Small Wonder pored CGA režima, podržava Hercules monohronu grafiku i Plantronics Color+ grafiku. Pored toga, nudi i novi režim koji čini high-res CGA rezoluciju 640x200 dostupnom u 16 boja (standardna CGA u ovom režimu ima samo 2 boje).

Elem, Plantronics nije nešto mnogo korišćen u praksi tako da nema mnogo naslova koji je podržavaju. Nedavno je napisan drajver za Plantronic za Sierra AGI avanture tako da je sad moguće igrati neke od ovih igara u 16 boja na Plantronics kartama i klonovima (kao što je Ati SW). Neke od podržanih igara su pojedini nastavci serijala Police Story, Space Quest i Quest for Glory. Hercules, s druge strane, nudi višu rezoluciju 720x350 koja je mnogo čitljivija od CGA 640x200 rezolucije. Pogotovno važno za grafička okruženja koa što su Windows 3.0 i noviji, DR GEM ili GeoWorks. Hercules je široko podržan u softveru napisanom do sredine devedestih, tako da ima gomila softvera koji ga podržavaju. Od igara, možda najbolji primer je Sim CIty koji izgleda kao bombona na Herculesu.

Plantronics - nekoliko igara koje je moguće igrati u 320x200 sa 16 boja:


SimCity na HGC:


Windows 3.1 na CGA:
screenshot-1.png

Windows 3.11 na Herculesu:
screenshot-2.png

Elem, što se tiče krvarenja boja na kompozitnom izlazu (o čemu je ranije pričano u ovoj temi), gledao sam skoro neki video koji je odradio 8-bit guy i on je ponovio da je komopozitni izlaz bio planiran za igre, a RGB izlaz za poslovni softver. Nažalost, moji raniji pokušaj da nađem više u uputstvu nije urodio plodom. Ako mi opet dođe do ruke CGA uputstvo baciću ponovo pogled. Mislim, verujem da je tako - ali mora postojati neki konretniji pistani trag. Neko upustvo za CGA i njeno programiranje.
 
Poslednja izmena:
Kasnije sam video da je upustvo okačeno u postu iznad. :) Prelistao sam i nisam video nikakvu posebnu informaciju o kompozitnom izlazu. Možda u nekom upustvu za programiranje IBM PC XT ili PC Jr? Iako i PC Jr koristi prošireni CGA adapter koji podržava više rezolucija od standardne CGA.
 
Da budem iskren, sve mi se više čini da je krvarenje boja na kompozitnom (NTSC?) izlazu nešto što su programeri sami otkrili. Može se desiti da je neko primetio kako su neke linije na kompozitnom izlazu prikazane u boji koje nema u zvaničnoj CGA paleti, pa ih je to inspirisalo da probaju da to iskoriste da dobiju više boja slično Apple II i drugim kućnim računarima.

Nema dokaza da je IBM namerno to tako dizanirao. Pre će biti da je u pitanju slučajnost. Tako ni ne čudi da je kasnih 80-ih i ranih 90-ih ovo bilo zaboravljeno.

Isto ne čudi da ovo nije dokumentovano. IBM PC je bio poslovni računar. Da je bio namenjen kao kućni ili lični računar, možda bi se ovo naknadno dokumentovalo u daljoj dokumentaciji.

IBM je umesto toga odlučio da dizajniran novi računar: IBM PCjr. IBM PCjr je bio kućni računar koji je dolazio sa nekim poboljšanjima kad su zvuk i grafika u pitanju u odnosu na originalni PC, uključujući troglasni zvuk i prošireni CGA video adapter sa više memorije (to znači i više boja). Igre koje su podržavale IBM PCjr su mogle da prikažu svih 16 boja umesto 4 u 320x200. PCjr je, s druge strane, imao neka ograničenja u odnosu na IBM PC na drugim poljima. Na primer, maksimalna podržana količina memorije je bila 128 kb i PCjr je dolazio sa nekvalitetnijom tastaturom. PCjr je bio poslovno neuspešan i ubrzo je povučen iz prodaje. Tandy 1000 je bio klon PCjr koji je uklonio neka od ograničenja originalnog dizajna (recimo: podržavao je punih 640 kb RAM memorije). Tandy je bio mnogo popularniji od PCjr i finansijski je bio uspešan. Bar u S.A.D. Tandy je u S.A.D. bio pod okriljem RadioShack, velikog lanca za prodaju elektronike. Pretpostavljam da je van S.A.D. distribucija bila ograničena.

Elem, IBM je odlučio da dizajnira novi računar za kućnu upotrebu i zabavu. Znači da nije postojala volja i želja da se IBM PC prekvalifikuje kao neka vrsta igračke mašine. Tako da je najverovatnije da razlivanja boja na kompozitnom izlazu nije dokumentovano u zvaničnoj literaturi. Veća je verovatnoća da je to dokumentovano u nekoj knjizi treće strane iz sredine 80-ih koja se bavi programiranjem PC grafike. I možda bi tu trebalo tražiti više informacija.
 
Slažem se sasvim sa ovim što si napisao.
Ja sam saznao za ovaj grafički mod slučajno pre nekih godinu i po, kad sam dobio fpga jezgro PC XT/Tandy mašine sa CGA grafikom na testiranje od autora ovog jezgra i za Mister i ZX Uno fpga.
U tu svrhu sam isprobao neke igre među njima i ovaj demo 8088mph, koji ni na jednom emulatoru, nije hteo da proradi.
A onda se tokom prošle godine pojavio i njegov naslednik demo Area 5150, koji su većinom radili isti autori i takođe je pravo programersko čudo, sa 16 boja čak u rezoluciji 640x200.
Konačno ove godine je stigla i usavršena verzija PC XT fpga jezgra i sada oba ova demoa rade, čak i na vga monitorima, uz manje grafičke gličeve koji će se, ndam se ispeglati u budućnosti.
Možda bi sve radilo savršeno na kompozitnom izlazu, ali to trenutno nisam mogao da probam.
Od ostalih stvari pominjali smo već igre Paku Paku, a tu je i Magi Duck i Mega Man Jetpack Adventures u istom stilu.
Isprobao sam i King Quest 1 i 2, Zaxxon, BC Quest for Tires, Bruce Lee i još neke stare igre, sve to mnogo bolje izgleda u 16 boja.
Ovde je video za Area 5150 demo, neki delovi baš imaju šmek C64 introa/demoa.
 
Nisam znao za ovaj demo. Super kul. Neki delovi su impresivni.
 
Još malo informacija. CGA Composite radi samo na NTSC monitorima. Ali postoje NTSC na PAL konvertori koji su u mogućnosti da pretvore NTSC kompozitni signal u format koji je moguće prikazati na PAL monitorima.
 
Ja se sit naigrah na CGA sa Prince Of Persia i North & South, ali mi je Prince Of Perisa lepše izgledao kod drugara na Herculesu. EGA sam upamtio zbog Leisure Suite Larry & King's Bounty. 1993. sam dobio mmoderan PC sa SVGA grafikom i tu sam se već sit naigrao.
 
Nekoliko tekstova o CGA.

Pixelated Arcade sadrži nekoliko tekstova o CGA i poboljšanju vidljivosti i iskustva igranja korišćenjem alternativh paleta:
  1. https://www.pixelatedarcade.com/news/alternate-cga-colors-part-1
  2. https://www.pixelatedarcade.com/news/alternate-cga-colors-part-2
  3. https://www.pixelatedarcade.com/news/even-more-tales-of-cga-colors
Viler ima nekoliko članaka o CGA paletama, kompozitnom izlazu i sličnim temama:
  1. https://int10h.org/blog/2013/10/photoshop-as-cga-bitmap-paint-program/
  2. https://int10h.org/blog/2015/04/cga-in-1024-colors-new-mode-illustrated/
  3. https://int10h.org/blog/2015/08/8088-mph-final-old-vs-new-cga-gory-details/
  4. https://int10h.org/blog/2016/05/dopefish-goes-ntsc-commander-keen-4/
  5. https://int10h.org/blog/2016/07/yet-another-16-color-cga-makeover-keen-5/
  6. https://int10h.org/blog/2018/08/tvcgafix-utilities-adjust-cga-output-for-tv/
  7. https://int10h.org/blog/2022/06/ibm-5153-color-true-cga-palette/
  8. https://int10h.org/blog/2023/03/cga-6845-crtc-phantom-vsync-glitch/
  9. https://int10h.org/blog/2023/04/more-crtc-glitching-hd6845-vs-mc6845/
  10. https://int10h.org/blog/2023/10/astro-dodge-cga-dirty-video-tricks/
The Almighty Guru ima Wiki stranusa informacijama o CGA:
  1. http://www.thealmightyguru.com/Wiki/index.php?title=Color_Graphics_Adapter
Nerdly Pleasures ima veliki broj tehničkih članaka gde poredi klasične video karte.
  1. http://nerdlypleasures.blogspot.com/2012/07/cga-and-tandy-compatibility.html
  2. http://nerdlypleasures.blogspot.com/2013/09/the-overlooked-artifact-color.html
  3. http://nerdlypleasures.blogspot.com/2013/10/320x200-resolution-of-choice-for-ibm-pc.html
  4. http://nerdlypleasures.blogspot.com/2013/10/the-pcjr-and-cga-compatibility.html
  5. http://nerdlypleasures.blogspot.com/2013/11/ibm-pc-color-composite-graphics.html
  6. http://nerdlypleasures.blogspot.com/2014/03/the-monochrome-experience-cga-ega-and.html
  7. http://nerdlypleasures.blogspot.com/2014/04/capturing-cga-tandypcjr-and-ega-video.html
  8. http://nerdlypleasures.blogspot.com/2014/05/the-saga-of-16-colors.html
  9. http://nerdlypleasures.blogspot.com/2014/09/cga-16-color-rgb-graphics-modes.html
  10. http://nerdlypleasures.blogspot.com/2015/04/ibm-character-fonts.html
  11. http://nerdlypleasures.blogspot.com/2015/08/new-ibm-cga-to-old-ibm-cga-mod.html
  12. http://nerdlypleasures.blogspot.com/2016/05/ibms-cga-hardware-explained.html
Damian Walker je autor cgalib i nekoliko CGA igara. Njegov serijal blog članaka o CGA možete naći ovde
  1. http://damian.cyningstan.org.uk/posts/206/a-cga-blog-post-series
John Elliot ima stranu sa tehničkim podacima za CGA:
  1. https://www.seasip.info/VintagePC/cga.html
Juan J. Martinez je postavio beleške koje je sakupio tokom pravljenja CGA igre The Return of The Traxtor:
  1. https://www.usebox.net/jjm/notes/cga/
DOS Game Modding wiki sadrži informacije o "sirovim" CGA grafičkim formatima i arhaičnom PIC formatu:
  1. https://moddingwiki.shikadi.net/wiki/Raw_CGA_Data
  2. https://moddingwiki.shikadi.net/wiki/PIC_Format
Wikipedia ima solidan članak o CGA:
  1. https://en.wikipedia.org/wiki/Color_Graphics_Adapter
 
Već sam pominjao Damian Walkera koji razvija CGA igre pod pseudonimom Cyningstan. Prvo sam ga postavio kao primer kako "moderne" CGA igre mogu da izgledaju dobro, a zatim i postavio njegove članke vezane za programiranje CGA. On je napravio i malo grafičko pomagalo za izbor CGA paleta:

cga-palettes.gif

Sad će neko pitati: Čekaj... Kako CGA paleta? Zar CGA nema tri palete sa po 4 boja?
Zapravo, tu postoje cake. dok je istina da CGA podržava samo 4 boje u isto vreme, te četiri boje mogu biti ili slabijeg ili jačeg inteziteta. Takođe, jedna od boja je označena kao pozadinska. Ona može imati bilo koju od 16 boja iz pune CGA palete. Time dobijamo gornje palete.

Kako gornja tabela nema 16 kolona (već 13), pretpostavljam da su duplirane palete uklonjene. Broj redova je 6: 3 za varijacije 3 osnovne palete slabijeg inteziteta i 3 za varijacije 3 osnovne palete jačeg inteziteta. Te prve palete u svakom redu su one osnovne palete koje većina ljudi očekuje od CGA.
 
Primer alternativne palete u komercijalnoj igri:

cm_000.png
Chessmaser 2000 (1986)

Ova paleta boja je: tamno plava, azurno plava, bela i crvena. Boja koja upada u oči je tamno-plava - ona nije ni u jednoj od klasičnih 4-bojnih CGA paleta, ali je jedno od 16 boja koje se mogu postaviti kao "pozadinska" boja.

U Cyningstanovoj mapi to je ova paleta:
paleta.gif
 
Primer 2:

kq1_000.png
Kings Quest 1

Ovo je ova paleta (bljuc - mogli su da izaberu bolju :)):
paleta2.gif
Kao i u prethodnom slučaju, boja koja "iskače" je tamno plava.

Inače, Kings Quest takođe podržava i kompozitni CGA izlaz:

kq1_001.png
 
Poslednja izmena:
Sad gledam i vidim da sam postavio igre Jani Nyakanena, a samo jednu Cyningstana. Evo ih slike iz drugih njegovih igara:

barren-planet.png
Barren Planet

cgadroid.png
CGA Droids

ossuary.png
Ossuary (port sa Zx Spectrum-a)

Jedna stvar koju primećujete kod oba autora je senčenje.
barren_pixels.png

jani.png

Takođe, CGA Droids koristi 4 boje, ali pažljivim kombinovanjem piksela, Cyningstan uspeva da postigne efekat više boja. Na primer ovde deluje kao da su tačkice crne:
crna.png

Međutim, ovde zapravo nema crne boje (ivica uvećana 4 puta):
crna.png
Efektivnim korišćenjem ovih efekata, njihove igre izgledaju bolje od 85% klasičnih CGA igara.
 
Neke klasične CGA igre koje odlično kombinuju paletu od 4-boja (bar po meni):

The Last Mission
lm_000.png
lm_001.png

Soko-Ban
skb_000.png
skb_001.png
skb_003.png

Marble Madness
marble_000.png

Lode Runner
lr_000.png

Galaxian
galaxian_000.png
galaxian_001.png

Elite
elite_000.png
Boulder Dash
bdash_000.png
bdash_003.png

Boulder Dash 2
bdash2_000.png
bdash2_001.png

Digger
digger_001.png
digger_002.png

PC-Man
pcman_000.png
pcman_001.png
 
Poslednja izmena:
Još jedna igra koja efektivno koristi CGA paletu:

Dangerous Dave
dave1-01.png
dave1-02.png
dave1-04.png
dave1-05.png
dave1-06.png
 
Ovo sam igrao mesecima, mozda i godinama. Rekao bih da je CGA (tad sam imao EGA u 286)

Jes' CGA. Ja sam imao Hercules. Na Herculesu si mogao da igraš CGA igre (većinu) preko simcga emulatora. Alley Cat je billa jedna od igara koja je radila sjajno. :)

Izmena: sad sam se setio da sam skorije video dva novija remakea (oba za Windows i oba besplatna):
Izmena 2: Glavna tema originalne igre je neautorizovana PC beeper obrada pesme Stray Cat Strut od The Stray Cats:


 
Poslednja izmena:
Ovaj Mach3 sam igrao na nekom Amstradu XT CGA grafika, ako se dobro secam prilicno je bila teska igra.

I ja sam imao "narandzasti" Hercules na 286 koji je bio najgora opcija za igre, bilo je nekih emulatora mozda cak i za EGA i VGA ali to koliko se secam ni za CGA nije radilo kako treba. Ali je zato prva igra koju sam igrao izgledala OK Prince of Persia.
 
I golden axe je sasvim solidno izgledao (na EGA je bio jos bolji, dok nisam video amigu 500):

 
Mislio sam na prince of persia na herculesu.
 
Nisam imao herkules, ali se sećam da sam tad prvi put video Windows (verovatno 3.0) i bio oduševljen. Nije bilo šanse da nateram Windows da radi na ega grafici, možda uz neke drajvere, ali ih nisam našao na bbs-ovima
 
I ja sam imao "narandzasti" Hercules na 286 koji je bio najgora opcija za igre, bilo je nekih emulatora mozda cak i za EGA i VGA ali to koliko se secam ni za CGA nije radilo kako treba. Ali je zato prva igra koju sam igrao izgledala OK Prince of Persia.
"Boja" bi trebalo da je do monitora: oker, zelena i ono što sam ja imao - standardna svetlo siva.

Po mom iskustvu, dosta CGA igara je radilo. Svakako ne svaka. Ali veliki broj.

Ovi emulatori nisu bili puni hardverski emulatori, već više programi koji su hvatali pozive za upis u CGA memoriju, transformisali ih u B&W i zatim preusmeravali ih na odgovarajuća mesta u Hercules memoriji.

EGA i VGA su dosta komplikovanije zverke i ovo nije moguće. Ali obrnuto je moguće. Štaviše, dosta EGA i VGA kartica uključuju i HGC emulaciju.

Mislim da je POP nativno podržavao i CGA i HGC.

Evo šta kaže ChatGPT:

Topic: How did SIMCGA.EXE work?
Purpose: Allow software written for CGA graphics to run on a Hercules graphics card, which has no native support for CGA’s graphics modes or color.




🧠 How SIMCGA Worked (Step-by-Step)​


  1. TSR + BIOS Hooking
    SIMCGA was a TSR. Once loaded, it stayed resident in memory and hooked BIOS interrupts, particularly:
    • INT 10h — Video services (to fake CGA mode set calls)
    • Direct writes to segment B800h (CGA video memory) using segment-watching or memory trap tricks.
  2. Fake Video Mode Response
    When software tried to set a CGA graphics mode (like 320×200 4-color), SIMCGA would:
    • Let the call go through (so software believed it was in graphics mode)
    • Internally switch the Hercules into graphics mode (via port I/O to HGC control registers)
    • Begin translating all CGA memory writes into Hercules memory layout.
  3. Memory Shadowing and Polling
    Since Hercules and CGA use different memory addresses, SIMCGA had to:
    • Intercept or shadow writes to CGA memory at B800h
    • Read the modified bytes periodically (often using a timer interrupt like INT 1Ch, fired ~18.2 times per second)
    • Convert the content into Hercules bitmap format (monochrome)
    • Write to Hercules memory at B000h
  4. Color-to-Monochrome Mapping
    CGA’s 4-color modes were mapped to monochrome:
    • Bright colors = white
    • Dark colors = black
    • Some emulators let you configure dithering or grayscale thresholds
  5. Performance Tricks
    Because the conversion was CPU-bound and CGA games wrote directly to video RAM, SIMCGA:
    • Used dirty flags to track which portions of CGA RAM had changed
    • Only redrew the affected parts of the screen
    • Sometimes buffered the entire 16 KB of CGA RAM to compare against previous frames
  6. Compatibility Scope
    • Mostly worked with graphics-mode games, not text-mode software
    • Didn’t support all CGA tricks (e.g., hardware smooth scrolling, palette switching mid-frame, etc.)
    • Timing-sensitive games or self-modifying code could break it



🔧 Technical Challenges​


ProblemHow SIMCGA Handled It
CGA's planar bit layoutConverted CGA byte patterns into monochrome 1bpp Hercules lines
Different base addressesShadowed/monitored writes to B800h, redirected to B000h
No direct access to HGC from CGA codeSIMCGA simulated CGA at the BIOS/INT level
Color reductionUsed thresholds or hardcoded mappings to monochrome
No vertical retrace syncHercules had no color beam sync; updates were timed or flickery



💡 Example: CGA 320x200 (Mode 4)​


  • In CGA:
    • Each byte = 4 pixels, 2 bits per pixel
  • SIMCGA reads those, decodes 4 pixels from each byte, and renders a higher-res equivalent on HGC’s 720x348 grid.
  • You might end up with stretched or scaled monochrome output, not pixel-perfect, but "good enough" to see what’s going on.



🧪 Notable CGA-to-Hercules TSRs​


NameNotes
SIMCGAMost popular; came with many applications
HGCIBMAlso widely used; better for IBM monochrome monitors
VCGAFIXAimed at improving compatibility in later DOS versions



🏁 Conclusion​


SIMCGA was a clever software emulator that made CGA graphics "playable" on Hercules by:


  • Hooking BIOS calls
  • Shadowing CGA RAM
  • Translating writes into monochrome bitmaps in HGC format
  • Using CPU time and TSR tricks to fake CGA hardware behavior

While performance and compatibility were limited, it was a life-saver for Hercules users who wanted to run CGA-only software.

DOS Days ima interesantno poređenje različitih CGA "emulatora" za HGC:
 
Poslednja izmena:
Boja je svakako do monitora. Meni je ostalo u secanju da to nije radilo bas OK, mada iskreno ne secam se tacno ni koji sam emulator koristio.

Video sam ovo poredjenje, mozda bi moje iskustvo bilo drugacije sa nekim od tih drugih emulatora.

PoP je svakako imao podrsku za CGA, HGC, EGA i VGA.

evo i poredjenja.

Mislim da sam imao bas Philips PRO 7BM723.
 
Nazad
Vrh Dno