E ovo je ono sto je neko tvrdio da bi se smanjio traffic da svi koriste taksi
1. Tako je, smanjio bi se da svi koriste, ali ne da ne koriste svi, nego većina i dalje koristi svoje vozilo. Ovako naravno da su povećali gužvu kada su to prosto dodatni automobili na ulicama, kojih ranije nije bilo. I taksi povećava gužvu, ali pošto su i ranije bili na ulicama, onda ni ne može da se uzme neka godina unazad sa kojom može da se uporedi i kaže koliko su taksisti doprineli povećanju gužvi.
2. Pominjao sam da mora da se shvati razlika između broja vozila u špicu i ukupnog broja vozila u jednom danu ili sedmici. Ali čak i u špicu, broj vozila npr. na Brankovom mostu je isti bilo da se koriste taksi vozila ili ne, zato što je broj ljudi kojima treba prevoz isti! Nijedan taksista ne ide prazan preko mosta u sred popodnevnog špica, prosto nema razloga ni smisla, po stranku se ne ide daleko. A može samo da bude i manji broj vozila uz aplikacije za transport, ako se rade deljene vožnje (videti tačku 7 dole). A kada ne gledamo špic, nego ceo jedan dan (24h), ukupno je korišćen manji broj vozila ako su se ljudi vozili taksijem, jer se jedno isto vozilo reupotrebljava više puta u toku dana od strane različitih ljudi kojima je potreban prevoz.
3. Ono što sam takođe više puta pominjao je da bi se smanjio broj parkiranih automobila svuda po gradu - po trotoarima, po kolovozu, po travi itd. To daleko povećava kvalitet života pešaka i biciklista, ne samo praktično, nego i estetski. To možda ne bi imalo toliki efekat u tim gradovima na zapadu gde se vozači parkiraju koliko-toliko po propisima, ali u Beogradu bi baš mnogo značilo.
4. U Americi je Uber/Lyft jeftin prevoz i mnogi koji uopšte ne bi išli klasičnim taksijem bilo gde su počeli da idu Uberom jer im je mnogo zgodno. U Beogradu je skroz druga priča, taksi (čak i CarGo) je veoma skup za većinu građana.
5. Kada bi te aplikacije nestale u Americi, ne bi se smanjile gužve, jer bi se zauzvrat povećao broj ličnih vozila da nadomesti potražnju za prevozom. Jer ti koji idu Uberom ne žele da idu autobusom ili metroom.
6. Correlation does not equal causation. Nije im u studiji palo na pamet da svake godine raste broj stanovnika tih gradova? Isto kao kada bismo okrivili CarGo za to što su sve veće gužve u Beogradu. Jer poklapa se, otkad CarGo posluje, od tada je sve gori i gori saobraćaj u Beogradu, zar ne?
7. Lyft ima opciju da vožnju podeliš sa drugim klijentima i platiš manje:
Lyft Shared. Zato su te aplikacije vredne, jer mogu da ponude i takvu uslugu, što je akceleracija ka održivom transportu.