- Učlanjen(a)
- 01.07.2000
- Poruke
- 911
- Poena
- 619
Igranje na Linux platformi
Windows je dominantna igračka platforma na personalnim računarima već petnaestak godina, i to s razlogom. Microsoft je uložio dosta truda i novca u razvoj programskog interfejsa DirectX, koji je omogućio igre sa grafikom i zvukom na nivou namenskih sistema poput igračkih konzola. Direct3D kao deo DirectX-a postao je de fakto standard na osnovu koga se projektuju novije generacije grafičkih kartica, a sve ovo je za posledicu imalo da je najveći broj video igara za PC pisan samo za Windows. To ipak ne znači da se na drugim operativnim sistemima ne može igrati, a videćemo i kako.
Direct3D nije jedini interfejs putem koga se može pristupiti akceleratorskim funkcijama grafičke kartice. Drugi poznati interfejs je OpenGL, naročito popularan u profesionalnim aplikacijama, ali nije redak ni u igrama (recimo ceo serijal Quake koristi OpenGL za grafiku, kao i ranije Biowareove RPG igre). OpenGL nije striktno vezan ni za jednu platformu, tako da postoji i na Unixolikim operativnim sistemima poput Linuxa. Grafika naravno nije jedina komponenta video igara – za pristup zvučnom hardveru mogu se koristiti ALSA (na Linuxu) ili multiplatformski OpenAL interfejs, pandan OpenGL-u, što znači da uslovi za pravljenje igara za ostale operativne sisteme i te kako postoje. Problem je naravno u isplativosti ovakvih poduhvata, pošto treba uložiti dodatno vreme, trud i novac za razvoj i testiranje na manje popularnim platformama. Fokusiranje na razvoj čiste DirectX aplikacije samo za Windows je svakako jednostavnije i u najvećem broju slučajeva isplativije. Iako gejming scena (kakva-takva) na Linuxu ipak postoji, ona očigledno nije ni približnog obima kao što je ona na Windowsu. To ne znači da su igrači na Linuxu u (velikom) hendikepu, jer postoji način da se Windows igre pokreću i na ovom operativnom sistemu uz vrlo visok stepen uspešnosti...
http://software.benchmark.rs/softver/igranje_na_linux_platformi1
Windows je dominantna igračka platforma na personalnim računarima već petnaestak godina, i to s razlogom. Microsoft je uložio dosta truda i novca u razvoj programskog interfejsa DirectX, koji je omogućio igre sa grafikom i zvukom na nivou namenskih sistema poput igračkih konzola. Direct3D kao deo DirectX-a postao je de fakto standard na osnovu koga se projektuju novije generacije grafičkih kartica, a sve ovo je za posledicu imalo da je najveći broj video igara za PC pisan samo za Windows. To ipak ne znači da se na drugim operativnim sistemima ne može igrati, a videćemo i kako.

Direct3D nije jedini interfejs putem koga se može pristupiti akceleratorskim funkcijama grafičke kartice. Drugi poznati interfejs je OpenGL, naročito popularan u profesionalnim aplikacijama, ali nije redak ni u igrama (recimo ceo serijal Quake koristi OpenGL za grafiku, kao i ranije Biowareove RPG igre). OpenGL nije striktno vezan ni za jednu platformu, tako da postoji i na Unixolikim operativnim sistemima poput Linuxa. Grafika naravno nije jedina komponenta video igara – za pristup zvučnom hardveru mogu se koristiti ALSA (na Linuxu) ili multiplatformski OpenAL interfejs, pandan OpenGL-u, što znači da uslovi za pravljenje igara za ostale operativne sisteme i te kako postoje. Problem je naravno u isplativosti ovakvih poduhvata, pošto treba uložiti dodatno vreme, trud i novac za razvoj i testiranje na manje popularnim platformama. Fokusiranje na razvoj čiste DirectX aplikacije samo za Windows je svakako jednostavnije i u najvećem broju slučajeva isplativije. Iako gejming scena (kakva-takva) na Linuxu ipak postoji, ona očigledno nije ni približnog obima kao što je ona na Windowsu. To ne znači da su igrači na Linuxu u (velikom) hendikepu, jer postoji način da se Windows igre pokreću i na ovom operativnom sistemu uz vrlo visok stepen uspešnosti...
http://software.benchmark.rs/softver/igranje_na_linux_platformi1