Šta je novo?

Benchmark - Igranje na Linux platformi

Bench admin

Administrator
Administrator
Učlanjen(a)
01.07.2000
Poruke
911
Poena
619
Igranje na Linux platformi

Windows je dominantna igračka platforma na personalnim računarima već petnaestak godina, i to s razlogom. Microsoft je uložio dosta truda i novca u razvoj programskog interfejsa DirectX, koji je omogućio igre sa grafikom i zvukom na nivou namenskih sistema poput igračkih konzola. Direct3D kao deo DirectX-a postao je de fakto standard na osnovu koga se projektuju novije generacije grafičkih kartica, a sve ovo je za posledicu imalo da je najveći broj video igara za PC pisan samo za Windows. To ipak ne znači da se na drugim operativnim sistemima ne može igrati, a videćemo i kako.


hon_s.jpg


Direct3D nije jedini interfejs putem koga se može pristupiti akceleratorskim funkcijama grafičke kartice. Drugi poznati interfejs je OpenGL, naročito popularan u profesionalnim aplikacijama, ali nije redak ni u igrama (recimo ceo serijal Quake koristi OpenGL za grafiku, kao i ranije Biowareove RPG igre). OpenGL nije striktno vezan ni za jednu platformu, tako da postoji i na Unixolikim operativnim sistemima poput Linuxa. Grafika naravno nije jedina komponenta video igara – za pristup zvučnom hardveru mogu se koristiti ALSA (na Linuxu) ili multiplatformski OpenAL interfejs, pandan OpenGL-u, što znači da uslovi za pravljenje igara za ostale operativne sisteme i te kako postoje. Problem je naravno u isplativosti ovakvih poduhvata, pošto treba uložiti dodatno vreme, trud i novac za razvoj i testiranje na manje popularnim platformama. Fokusiranje na razvoj čiste DirectX aplikacije samo za Windows je svakako jednostavnije i u najvećem broju slučajeva isplativije. Iako gejming scena (kakva-takva) na Linuxu ipak postoji, ona očigledno nije ni približnog obima kao što je ona na Windowsu. To ne znači da su igrači na Linuxu u (velikom) hendikepu, jer postoji način da se Windows igre pokreću i na ovom operativnom sistemu uz vrlo visok stepen uspešnosti...

http://software.benchmark.rs/softver/igranje_na_linux_platformi1
 
Skrenuo bih pozornost na "Humble Indie Bundle" paket, sve igre imaju native Linux port.
Takođe, AMD/ATI još uvijek nije neka sreća što se tiče Linuxa. Nikako da omoguće in-game gamma podešavanja.
 
Takođe, AMD/ATI još uvijek nije neka sreća što se tiče Linuxa. Nikako da omoguće in-game gamma podešavanja.

Tačno, to jeste problem i mnoge druge sitnice ali su performanse konkurentne. Kad se samo setim kako je nekada bilo...

Danas i nije toliko velika razlika između vlasničkog nV i ATi drajvera, čak ATi pre podrži nove čipove nego što to nV učini.
 
Poslednja izmena od urednika:
Ima i više opcija, samo nije sve u CCC-u kao kod Windowsa. Npr. Overdrive (overclock, očitavanje GPU load-a i temperature te manulano podešavanje brzine ventilatora) radi uredno preko aticonfig alata iz CLI-a. APP SDK takođe radi uredno koliko sam imao prilike probati na Scientific Linux 6.0 (vrtio sam malo oclHashcat :D).
Što se tiče gamme, pretpostavljam da je problem njihov libGL kojeg podmeću. Sličan "bug" ima i Mesa libGL.
 
Poslednja izmena:
Da li smo to bliži mnogo boljoj PS2 i PS3 emulaciji, kroz Linux? :)
 
Takođe, AMD/ATI još uvijek nije neka sreća što se tiče Linuxa.

Daleko je od srece... Kakav je to fuckin' driver kad moram da ga instaliram uz tutorial :S ( ovaj ) Drugacije nije htelo... Jeste da sam noob za linux...ali brate, drajver za grafiku i treba da bude nobovski i da se instalira laganezi... Dok sam naterao drajver da radi sve mi preselo ,a kamo li da se igram na Linuxu...
 
Stvarno ne znam šta vam se to dešava sa Linuksom. Ja na Debia derivatima nisam imao problema sa instalacijom vlasničkog drajvera već neko vreme. Fedora je druga priča doduše.
 
Na RedHat-oidima (Fedora/RH/SL/CenOS) u pravilu najnormalnije radi driver koji se skine sa AMD sajta. Treba samo biti instalirana "Development tools" grupa paketa.
Na Suse-tu ide iz njihovog nekog repoa najlakše.
Na Debian-oidima pretpostavljam da je nalakše na isti način.
 
Vrh Dno