Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Promenio sam taktiku po brdima. Na sam početak bilo kog uspona, krenem u najniži prenos, nakon toga šaltam u viši.

Juče na jednom od uspona, gde obično vozim oko 9km/h, sa izmenjenom taktikom išao sam do 13 km/h.

Do 60 km mogu da idem jače ali ako vozim preko 100, tu još nisam upotrebio novu taktiku, tu se već trudim da čuvam energiju jer ide uspon za usponom a da su kratki, nisu. No, što se mora, mora se.


Takodje, kada je sparno, ne mogu ni ja da vozim. Juče vozio na 35 stepena ali mi bilo prijatno.

Vožnja kroz gustu šumu, to je već posebna priča.
Ne znam kakvi su ti usponi ali to je ozbiljna brzina za ozbiljne uspone. Na takvim, brzinu uglavnom održavam na 7-8 km/h, mada se desi da naletim i na neke ekstremne uspone i tu sam zadovoljan ako ne moram da siđem sa bajsa, makar išao 4-5 km/h.
Bajs mi nije baš lagan, plus ranac i oprema, a i blizu sam 40. godine pa ne moram baš da testiram limite vitalnih organa :D
 
Poslednja izmena:
Ja u 40-oj na usponima održavam prosjek od 10 11 km/h, a skoro sam se malo više aktivirao oko bicikliranja.

Evo poslednje vožnje:
1000020579.jpg
 
Ne znam kakvi su ti usponi ali to je ozbiljna brzina za ozbiljne uspone. Na takvim, brzinu uglavnom održavam na 7-8 km/h, mada se desi da naletim i na neke ekstremne uspone i tu sam zadovoljan ako ne moram da siđem sa bajsa, makar išao 4-5 km/h.
Bajs mi nije baš lagan, plus ranac i oprema, a i blizu sam 40. godine pa ne moram baš da testiram limite vitalnih organa :D

Vidi, upotrebio sam taktiku sa tur d france.

Kada idem u krivinama gde je jak uspon, kada se skreće levo, ja idem skroz desnom stranom puta, tako i za drugu stranu. Neverovatno koliko to pomaže i koliko se štedi snaga gde ima dosta krivina usput.

Takodje, ako znam da me na vrhu negde čeka voda, neću da nosim vodu full, jedna od flaša će biti prazna.

E sada za brzinu.

I ja peglam oko 9.5 kada su dugi usponi, naravno, promene sa taktikom mi daje brizinu u 13 km/h na 8 stepena ali to je jako teško da se drži i tom brzinom idem nekih 2 kilometara i onda se vratim na 9 km/h.

Samo da se zna, to je kod ruta do 60 km.

Sutra na 140 km me očekuju usponi gde ima i 15 stepena, prvih 36 kilometra ću da zagrejem noge na blagom usponu pa kad krene prvi uspon, lagano ću držati 8 do 9 km/h, naravno, gde je 15 stepena, onda ću usporiti.

Moram da čuvam snagu za drugi uspon koji je kraći ali znam da me prošli put ubio u pojam.

Inače vozim biciklu koja ne odgovara za duge rute, zato ću da je prodam i da uzmem drumsku.
 
Poslednja izmena:
Pošto je noć, tj duboka noć, verujem da će mi biti lakše. Jedini problem je prvih 36 kilometra što vozim, vozim po prometnom putu, da je dan, nije problem.

Samo jako!

U toku noći je valjda manje saobraćaja, pa će ti biti lakše, a farovi na vozilima će ti pomoći da vidiš vozila sa veće udaljenosti.

Vodi računa u svitanje, najteži deo dana, najgora vidljivost, za vozače automobila.
 
Na jakim usponima ne bi bilo loše ustati sa sedišta.

Obavezno, kada dugo sedim na usponima, utrne mi sve dole. Zbog toga sam krenuo da ustajem i vozim u višem prenosu nekih minut kako bi preduhitrio sve to.
U toku noći je valjda manje saobraćaja, pa će ti biti lakše, a farovi na vozilima će ti pomoći da vidiš vozila sa veće udaljenosti.

Vodi računa u svitanje, najteži deo dana, najgora vidljivost, za vozače automobila.

Jeste, ne verujem da će biti mnogo saobraćaja. Do Boljevca samo da stignem, posle do Sokobanje ide manje frekventiji put. Malo će biti jezivo ali šta da se radi. Mislim da ću do Sokobanje biti sve u mraku pa razmišljam da krenem u tri ujutru.

Jezivo je na takvim putevima u mraku, još na jačem usponu. 😁
 
Jezivo? Nije mi svojevremeno bilo jezivo da teram kroz šumu i to bez svetla uz mesečinu, putevi su mila majka :) Ne znam, to mi je nekako bilo prelepo,
Godine i obaveze čine svoje, sada vozim samo rekreativno. Tu i tamo me uhvati sevdah pa se pomučim po brdima.
 
Da se javim.

Jutros krenuo nešto kasnije, oko pola 4.

Sve je bilo fino, prijatna temperatura. Stajao sam samo da zahvatim vodu i da se umijem.

Prvi uspon kao po planu odradjen sporije ali zato drugi uspon koji mi je pravio prošlog puta problem, rešen vrlo dominantno.

Do 110 km sam se osećao onako svež a onda kreće agonija, dobijao energiju i gubio po sekvencama. Telo jednostavno nije radilo kako treba. Rešio sam da izguram do kraja i završim za 7 sata ali na kraju sam bio i brži.


Mislim da mi telo počelo da otkazuje zbog prehrane, bananu sam koristio ispred svakog uspona i mislim da je pravi izbor.
Ja sam izgubio snagu na ravnom.

Još jedna stvar, moram sedište da promenim i da ga pomerim napred-nazad. Pored utrnulost ekstremiteta i kičma krenula da boli i kada te dve stvari postoje na ovu dužinu, malo je očajno.
 
Sutra opet brdska etapa, kraća, 108 km.

Druga četvrtina rute za mene je nepoznanica, prvi put tu idem pa će me voditi aplikacija.
 

Prilozi

  • Screenshot_20240804_165330_Sports Tracker.jpg
    Screenshot_20240804_165330_Sports Tracker.jpg
    114 KB · Pregleda: 59
jako :)

vreme je za drumski bajs, preporodices se :)
 
Mislim da mi neće biti problem. Druga polovina mi je poznata, dosta, mislim da ću spičim ovo bez problema. Kod te druge polovine postoji jedan kratak uspon od jedva dvesta-trista metara, ne znam koji je tu nagib, deluje mi kao da je 20 odsto. Tu se jedva krećem, ponekad i sidjem sa bajsa jer je tu asfalt uništen a ja nosim spd pedale pa preventivno to odradim da se ne bi skembao.
 
Mene ubi Nole, adrenalin mi proključao i morao sam da okrenem pedale. Vreme je bilo top. posebno na povratku, od 21h.

photo_2024-08-04_22-32-02.jpg photo_2024-08-04_22-32-02 (2).jpg
 
Verovatno zato što već dugo imaš 90kg, pa su se mišići i organizam navikli da pokreću tu težinu. Plus kondicija, koju je lako poboljšati za kratko vreme, u tom slučaju.
Da si se naglo ugojio, teško da bi mogao da voziš brdske ture, posebno ne od 50-60km. Npr. punih 20 godina imam preko 100kg (110kg već dugo), bajs, ranac i oprema, to sve izađe na 130kg ukupno. I bez problema vozim brdske etape. Dok ovi koji su se ''preko noći'' ugojili i zapustili, ne mogu da izguraju ni brdske vožnje od 20-30km, čak ni oni koji su mršavi, ali su se kondiciono totalno zapustili. Nedavno sam vozio sa jednim drugom iz osnovne, koji se naizgled nije usvinjio kilogramima, ali je već posle prvih nekoliko km u brdima počeo da crkava, kašlje, teško dolazi do vazduha. Razlog - brza hrana, alkohol, cigarete i život bez ikakvog treninga u poslednjih 10+ godina. E sad, daleko od toga da živim ''monaški'', ponekad cirkam, jedem pljeskavice u zoru itd, ali sve to u mnogo manjoj meri u odnosu na zdrav režim i treninge.

Meni je sparno vreme ubedljivo najveći problem za vožnju po brdima, posebno kada se penjem kroz neku šumu.
Upravo to, tezina i gradja ne mora nista, ama bas nista da znaci. Evo na primer imam kolegu u firmi, Nigerijca, iste smo visine (185) i godina (35), on ~85 kila gradjen k’o Djokovic, ja ~115 kila gradjen k’o onaj lik sa EpicMealTime. Ne pusimo, on ne pije, ja stucem po koje pivo i to neretko, on se hrani dosta zdravije od mene, lik ima snage, zilav (npr tesko gubi duele kad igramo fudbal, jak u gradjenju i to sve), al jednostavno nema kondicije za duzu aktivnost. Na fudbalu mogu vise od njega da trcim, bajsom lik crkne od Subotice do Ludoskog jezera i nazad (cca 30km) i to zadnjih 5-6km ne moz da vozi brze od 20kmh, dok bi ja mogao opaliti jos jedan krug sa prosekom od 25-30…

Inace vama sa tim brdskim turama svaka cast! Ja sam se jedared uspeo do venca na fruskoj gori (partizanskim putem, ne direkt) i nikad vise. 😬 Mene zapravo brdo vise psihicki ubije nego fizicki, valjda navika, a u to vreme sam bas peglao dosta, lagani trening je bio 80km, znalo se ici i do 140 dnevno, 210 u dva dana, doduse sve ravnica, al eto meni je to uzivanje. :giggle: Sa brdima sam na Vi 😆
 
Ja sam sinoć nekih 60km, posle 21h. Predobro je bilo, sveže, temp idealna. Dominirao je miris prasetine po okolnim selima :).
Kod noćne vožnje najviše mrzim kerove ,a oni baš imaju pik na bicikliste ,Pogotovo po tim selima jer su uglavnom pušteni sa lanca

Koji je ovo program što si postavio screenshot ,jer to radi preko gps ili se unese ruta ?
 
Da li neko koristi "kofer" za transport bicikla avionom? Koji su dobri i povoljni, da li ste imali problema sa oštećenjima bicikala, koliko je teško sa malo alata sastaviti MTB nakon putovanja? I koliko uopšte košta prevoz npr. MTB XL veličine (Scott Scale 980) avionom?
 
Da li neko koristi "kofer" za transport bicikla avionom? Koji su dobri i povoljni, da li ste imali problema sa oštećenjima bicikala, koliko je teško sa malo alata sastaviti MTB nakon putovanja? I koliko uopšte košta prevoz npr. MTB XL veličine (Scott Scale 980) avionom?
Ja za sledeću godinu planiram da kupim na aliexpressu. Ima kod nas thule i sličnih većih brendova, ali koštaju preko 500eur, u dosta slučajeva i po 1000eur. Za to mogu da otputujem i kupim tamo negde dobar bajs pa da ga prodam pred povratak.
Jeftiniji su najčešće od neke čvršće pene i nisu baš kofer. Ovi skupi su definitivno čvrsti i otporni na dosta udaranja i ne bi moglo da dođe do nagnječenja delova unutra, što bi moglo da se desi sa jeftinim.
Jedan od komentara
"though i was actually expecting soft eva, but its actually a harder shell. maybe plastic with eva wrapover"

air serbia ima definisan cenovnik za prevoz sportske opreme i to uključuje i bicikle.

Što se rastavljanja tiče, nije uopšte teško. U zavisnosti od modela, na nekim je potrebno skinuti i menjač.
Uglavnom se točkovi skidaju, za šta generalno i ne treba alat, onda volan, to je 1 ili dve dimenzije inbusa i pedale. Sedište retko.
U zavisnosti od pedala, potreban je veći ili manji inbus, nekada u kombinaciji sa ključem.
Bilo bi dobro imati i mazivo za ponovno sastavljanje. Skinuti masni delovi mogu pokupiti prašinu pa bi trebalo imati i nešto za osnovno čišćenje poput ubrusa, vlažnih maramica.

Ima i klip na aliexpressu kako to izgleda kada se pakuje. Princip je isti svuda.
 
Danas 105 kilometara.

Pošto prvi put išao jednim delom, kada sam skrenuo, video sam da je off road ali nije bio strašan na sam početak. Medjutim, nakon nekih 300 metara kreće uspon, jbm li ga koji nagib, zbog guma i zbog sitne prašine od zemlje, samo mi točak skliznuo u kanal i tu se ukopa, izvrnu se na stranu, sreća pa nisam ništa povredio, spd pedale se otkačile obe, čudo.

Pošto nisam mogao da vozim, radio sam ono najgore, gurao biciklu. I sve tako dok nisam stigao do tvrdje zemlje, posle je sve bilo lakše ali bar 1 km sam sigurno gurao bajs, takodje sam imao dozu opreznosti da ne silim da mi se opet ne desi da se ukopam i padnem.

Ljudi moji, ne znate koliko sam bio srećan kada sam video asfalt.

Posle sve išlo lako treba, svaki uspon savladan bez problema.

Podesio sedište unazad, ručice sam vratio na 0 stepena, ubi me guzica, definitivno šire sedište mi treba, trnjenje ekstremiteta ni u jednom trenutku nije bilo.

Ako izuzmemo bol zadnjice i malo off road-a, sve je bilo kako treba.

Ishrana, ko vozi ovakve rute, mora da se pripremi.

Veće pre treninga - sutlijaš.
Doručak pre treninga- sutlijaš i banana

Ja sam poneo tri banane sa sobom i četiri bonžite sa grozdjem.

Od tečnosti sam imao jednu flašu limunade sa medom a u drugoj flaši obična voda, plus sam nosio pola limuna da napravim negde usput ponovo.

Ishrana tokom treninga.

Na 25 kilometara - banana i bonžita.
Na 50 kilometara - banana i dve bonžite.
Na 75 kilometara - banama i bonžita.

Držalo me ovo baš fino.
 

Prilozi

  • Screenshot_20240805_110130_Sports Tracker.jpg
    Screenshot_20240805_110130_Sports Tracker.jpg
    196.9 KB · Pregleda: 28
  • Screenshot_20240805_110108_Sports Tracker.jpg
    Screenshot_20240805_110108_Sports Tracker.jpg
    115.1 KB · Pregleda: 49
  • 20240805_061753.jpg
    20240805_061753.jpg
    275.3 KB · Pregleda: 49
  • 20240805_061750.jpg
    20240805_061750.jpg
    307.8 KB · Pregleda: 60
  • 20240805_061748.jpg
    20240805_061748.jpg
    296.9 KB · Pregleda: 72
 
Nije mi nešto jasno.

Izmerio sam svoje sedalne tačke i ispada da je 14 cm. Sedište mi isto 14 cm .

Kada sam sada proverio nagib sedišta, bilo je oko 6 stepena nos na dole, vratio sam sad na 1 stepen.

Videću na narednoj vožnji da li će me opet zaboleti taj sedalni deo.
 
pa ako su kosti 14cm razmak, treba ti malo sire sediste od tih 14cm, da ne budu kosti na ivici sedista
 
zavisi i od oblika sedista. kosti bi trebale da budu na najstabilnijem delu sedista
 
Može li neko da edituje sliku i udari tačku odakle se meri sedalni deo sedišta.

Širina je 15.8 centimetra kada merim najširiju tačku.

Ako odbijem meš mrežicu koja je 1.3 sa obe strane, to je 2.6.

15.8 - 2.6=13.2 samo za sedaone kosti.

Ako je ovo tačno, nije ni čudo što me ubijalo tokom vožnje.
 

Prilozi

  • 20240806_174325.jpg
    20240806_174325.jpg
    125 KB · Pregleda: 34
  • 20240806_174315.jpg
    20240806_174315.jpg
    87.6 KB · Pregleda: 25
Nazad
Vrh Dno