Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Dakle nije tačna priča da onaj ko ima 100+ kg ne treba da koristi karbonski bicikl?
 
To je teorija da kada imas 100kg tezina nije bitna... pogresno skroz

tezina je uvek bitna, i kad imas 60 kg i kada imas 160kg razliku ces uvek da primetis.
karbon je jaci od metala i u rangu je najjacih celika.
Nakon grupnih voznji od kojih su neke bile i preko 200km za dan sam shvatio da se sve svodi na to da li tvoje telo moze da proizvede dovoljno energije ili ne...
To se vidi kad ljud zapocnu voznju puni elana i polako krecu da odustaju zato sto bez obzira na bajs njihovo telo nije spremno za taj napor...
Prica o tezini je mozda bitna takmicarima ALI nama rekreativcima je ona totalno nebitna uz napomenu da ce jurnjava za sto laksim bajsom VRLO negativno da utice na budzet...
Do neke tezine ta jurnjava mozda i ima smisla ALI ispod te tezine to moze da bude i 100E za par grama razlike u tezini...
Ali zar nije poenta da bajs bude sto laksi,a ne sto tezi?....tj lakse i brze se vozi laksi bajs,lakse kad trebas negde da ga preneses itd,itd...

Btw,kupio sam kinesku karbonsku sticnu,deluje normalno nista ne skripi....a lepa je za sve pare...verovatno cu na ebay-u da kupim i kinesko karbonsko sediste,takodje lepo za sve pare :)

A ja sam inace pero laka kategorija od 90 kg (u Srbiji gde skoro svaki covek ima 120,160,200 kg),pa ce me valjda taj kineski karbon izdrzati
Eh pa zamisli coveka od 1.95 visine i da je tezak 60kg... nepristojno zar ne...
 
koliko lower end karbonski bajs (sumnjam da ljudi ovde kupuju tarmac najnoviji) bude laksi od alu i koliko bude skuplji da bi se nekom amateru isplatilo. ja road bajseve ne gledam ali tu kontam da zbog weight queens ni nema alu ramova vise.
 
Nakon grupnih voznji od kojih su neke bile i preko 200km za dan sam shvatio da se sve svodi na to da li tvoje telo moze da proizvede dovoljno energije ili ne...
To se vidi kad ljud zapocnu voznju puni elana i polako krecu da odustaju zato sto bez obzira na bajs njihovo telo nije spremno za taj napor...
Prica o tezini je mozda bitna takmicarima ALI nama rekreativcima je ona totalno nebitna uz napomenu da ce jurnjava za sto laksim bajsom VRLO negativno da utice na budzet...
Do neke tezine ta jurnjava mozda i ima smisla ALI ispod te tezine to moze da bude i 100E za par grama razlike u tezini...

Eh pa zamisli coveka od 1.95 visine i da je tezak 60kg... nepristojno zar ne...

Ljudi koji imaju 120,150,200 kg su najcesce manje ili vise debeli (cast izuzecima) koliko god bili visoki....A opet debeli ljudi (cast izuzecima) nisu bas neki sinonim za kondiciju i izdrzljivost...a narocito ne za neke duze ture na bajsu...

Tj vecini debelih ljudi je svejedno da li bajs ima 8 ili 20 kg,oni uglavnom nemaju kondicije (ni zelje) ni za jedan ni za drugi...

To je bar neko moje iskustvo ....ne sumnjam da ce sad neko da se javi i da kaze kako to nije tacno,i da se u Srbiji na sve strane vidjaju ljudi od po 120,150,200 kg koji voze po 300 km na bajsu bez ikakvih problema :)
 
Pa to je jedna od onih "ako ne znaš da li ti treba, onda ti ne treba". Znaćeš kada dođeš to tog nivoa i tada ti neće biti skupo.
 
Dakle nije tačna priča da onaj ko ima 100+ kg ne treba da koristi karbonski bicikl?
Ne moze tako da se generalizuje, vec sam hteo reci da je prosto karbon jaci materijal od metala.
Znaci za isti precnik i duzinu cevi karbon je jaci i izdrzljiviji materijal,
potpuno isti oblik rama od karbona ili primer sticne koji je izneo @Ulrich ce biti neuporedivo jaci nego aluminijumski, a njegova tezina je samo plus.

Nakon grupnih voznji od kojih su neke bile i preko 200km za dan sam shvatio da se sve svodi na to da li tvoje telo moze da proizvede dovoljno energije ili ne...
To se vidi kad ljud zapocnu voznju puni elana i polako krecu da odustaju zato sto bez obzira na bajs njihovo telo nije spremno za taj napor...
Prica o tezini je mozda bitna takmicarima ALI nama rekreativcima je ona totalno nebitna uz napomenu da ce jurnjava za sto laksim bajsom VRLO negativno da utice na budzet...
Do neke tezine ta jurnjava mozda i ima smisla ALI ispod te tezine to moze da bude i 100E za par grama razlike u tezini...
Upravo zato tezina i jeste bitna, tvoje telo ima neku odredjenu kolicinu energije a nosenje nepotrebne tezine je...pa nepotrebno.
To je bitno svakome ko se iole vise krece... i onome ko hoce malo vise da trci trebaju lakse patike, u teskim patikama nece daleko stici.
Za probu stavi 1kg necega u dzep pa nosi ceo dan sa sobom pa kad skines da vidis kako ces da poletis.

Eh pa zamisli coveka od 1.95 visine i da je tezak 60kg... nepristojno zar ne...
Zamisli coveka visine 160cm i tezine 120kg...nepristojno zar ne...;)

koliko lower end karbonski bajs (sumnjam da ljudi ovde kupuju tarmac najnoviji) bude laksi od alu i koliko bude skuplji da bi se nekom amateru isplatilo. ja road bajseve ne gledam ali tu kontam da zbog weight queens ni nema alu ramova vise.
ako tako gledas onda se bicikl isplati samo profesionalnim vozacima i kuririma dostavljacima.

Tj vecini debelih ljudi je svejedno da li bajs ima 8 ili 20 kg,oni uglavnom nemaju kondicije (ni zelje) ni za jedan ni za drugi...
Nikad nije svejedno...
mnogo je lakse da kupis laksi bajs nego da izgubis kilograme koliko god to retardirano zvucalo :D

Pa to je jedna od onih "ako ne znaš da li ti treba, onda ti ne treba". Znaćeš kada dođeš to tog nivoa i tada ti neće biti skupo.
Bas tako...
skupo je sve sto ti ne treba, kada ti bude trebalo nece biti skupo.
 
Ne moze tako da se generalizuje, vec sam hteo reci da je prosto karbon jaci materijal od metala.
Znaci za isti precnik i duzinu cevi karbon je jaci i izdrzljiviji materijal,
potpuno isti oblik rama od karbona ili primer sticne koji je izneo @Ulrich ce biti neuporedivo jaci nego aluminijumski, a njegova tezina je samo plus.
Ali ovde se pricalo o delovima za bajs koji su od "kineskog" karbona.....koji je,koliko vidim,po oglasima solidno jeftiniji od nekog "normalnog" karbona.....pa me zanima kakav je taj kineski karbon sto se tice kvaliteta,jacine,dugotrajnosti

Npr ja sam tu kinesku karbonsku sticnu platio novu i nekoriscenu samo 4200 din,a vidim da ima nekineskih polovnih (koje izgledaju k'o da su sa solunskog fronta) za po 60,70,80 eura...

E sad,da li je to sve isto,tj karbon kao karbon odakle god dolazio ne znam....ova sticna koju sam kupio,pored toga sto je lepa,deluje izuzetno lako a prilicno cvrsta i jaka....sad,dokle ce da traje videcu....ne bi bas bilo cool da mi pukne kad sam na 50 km od kuce...

Takodje,vidim da na ebay kinezi prodaju slicne karbonske sticne za 15,20,25 eura....ja ovu kupio od domaceg preprodavca,jer me mrzelo da cekam 2 meseca da mi stigne iz Kine
 
Nije kineski karbon kvaliteta kao brendirani ali nije ni los narocito u odnosu na cenu.

Kinezi ipak ne umeju da naprave da to bude lako i cvrsto kao poznati proizvodjaci ali umeju da naprave jeftinije istog oblika
Mislim da bi to isto rekao i za delove od aluminijuma koje prave NN kinezi
 
20211103_174907.jpgEvo aluminijumske (levo) i kineske karbonske sticne desno....meni lepo samo da je gledam i kad jeste i kad nije na bajsu :)
 
Nevezano za ovu pricu samo cu reci da sam šokiran površnošću takozvanih servisera. Svaki put se šokiram da mladi klinci od 20 do 35 apsolutno nemaju pojma ni jedan jedini termin na engleskom, po meni je sramota da kada ti neko dodje i kaze da mu treba zadnji hab ti ga gledas belo a font 50 preko Shimano kutije pise rear hub.

Ali danas sam doziveo novo sokiranje da su mi rekli da moj lančanik nije za 1x vec je za "brzine". Prvo lepo na njemu pise oznaka koji je model, ako se ukuca fc m820 na gugl lepo se dobije da je za saint 1x. Rekli su mi da nije narrow wide i da treba da ga zamenim, ja nisam ni rekao da je narrow wide jer sam shimano ima profilisane lance i njihovi lancanici nisu u pravom smislu narrow wide kao npr za sram ciji lanci su potpuno ravni iznutra. Stvarno je sramota da vecina njih nema veze sa zivotom.

Stvarno cu nauciti vise da sam podesavam brzine i kupicu stalak za centriranje tocka, jer sve ostalo osim te dve stvari ionako radim sam.
 
Jos jednom pohvale za vektor iz novog sada. njihovi serviseri su najljubazniji, odneo sam kod njih bajs i rekli su da pada lanac na manjim brzinama jer ga lancanik napred dize. Posto sam stavio nov lanac onda je logicno da se lancanik istrošio (uverio sam se sam kuci da stvarno dize lanac napred), a ne kao sto su mi rekli u drugom servisu lanac pada jer to nije lancanik za 1x. Narucio sam drugi lancanik pa cu videti sutra kada ga zamenim. Ipak su ti lancanici alu dok su kasete celicne pa se samim tim brze i istrose
 
Nije se lancanik sigurno istrosio a jos manje da zbog toga pada lanac.

Samo treba granicnik da se podesi, jedino zbog toga moze lanac da padne sa lancanika.
 
Na koji granicnik mislis? Na B screw, L screw i H screw?

kao na ovom klipu (oko 1.20 kada krene da vrti) mi se desi na manjim brzinama tj kada lanac krene da ide ukoso, i onda padne dole jer nema sta da ga drzi
 
Poslednja izmena:
kakav B sraf bre :D
Granicnik na prednjem menjacu
nadji neki video pa prouci kako se podesava prednji menjac, nema potrebe zbog toga ici u servis.
 
da, skroz sam preskocio da imas 1x

Pa gde pada lanac prema zicama ili ka spolja?
Prost je princip
u oba slucaja treba granicnikom da ogranicis kretanje menjaca da ne moze da ide van kasete

Slobodno okreni granicnike videces kako se pomera kavez i ukapiraces sta treba da radis.
 
snimicu sutra sta se desava nije mi sada tu bicikl. prosto zubi na prednjem lancaniku ne upadnu u rupu već udaraju u rolnice lanca i dižu ga gore
 
Stvarno cu nauciti vise da sam podesavam brzine i kupicu stalak za centriranje tocka, jer sve ostalo osim te dve stvari ionako radim sam.
Ja sam vec duze gledao da uzmem neki stalak, i sve sto valja (oni veliki) kosta preko 10000 din, nekad i 20.
Videh ovaj i uzeh da probam - ok radi posao za te manje radove oko pogona i slicno:

12579RDxg2947975531_5f17f5b1de74e.jpeg



Inace, u toku zime se castih sa karboncem 29". Sada ga polako opremam torbicama i bisagama, pa malo da se probaju i neke visednevne ture:
Na temu karbonskih ramova - imaju oni i mana u smislu dodatne opreme, nasao sam par dobrih pak tregera ali recimo ne smeju na karbonske ramove jer deo oslanjanja padne po sred' karbonskih delova koji, u principu, ne bi smeli da podnose tezinu pod tim uglovima:

viber_image_2022-02-14_07-01-47-169.jpg

Pak treger mi putuje sa bike24.com:
1762-00-d-8967.jpg
 
Uh Focus Raven nije baš predviđen za pak tregere i višednevna putovanja. Odličan bajs ali on je za trkanje, agresivan, lagan, efikasan, ali za tako dugo voženje mislim i neudoban, a da ne pominjem što nije ojačan da bi nosio teret. Ionako nema mnogo logike ultra lak bajs koji će se onda tovariti teretom. Plus je i maksimalno kratak pa recimo i da hoćeš da staviš neke torbe sa strane, udaraćeš ih pedalama.

@telep Nije li da samo treba da pomeriš lanac za jednu poziciju, jer ti se ne gađaju linkovi lanca sa širinom zuba na lančanika?
 
Ma nece to biti ne znam kakav teret! ;)
Sator ~2kg ide napred na volan, vreca i podloga jedno 3kg, i idu u bisage... koje su vrrrrrrlo daleko od pedala u mojoj konfiguraciji, i ne mogu da se slozim da je kratak jer je bajs prilicno velik. :)
Jos ostatak opreme neka bude do 10-12kg sve ukupno, smesno je to za ovaj bajs iskreno. Ako to ne moze da izdrzi, onda majku mu.

Cekam onaj topeak pak treger jer mora njihov sistem kacenja... zadnja torba jeste skupa, ali je stvarno predobra (bisage mogu da se sklope ako se ne koriste, i onda bude samo kompaktna torbica pozadi). Dovoljno je sve ovo za manje kamping vikend ture...

IMG_0017.jpg
 
Nemam pojma gde bi ovo drugo pitao nego ovde.
Da li postoji neki hiking, trekking forum kod nas uopšte?
Najviše zbog opreme za zimsko zezanje.
Ako nema naših mogu i strani kvalitetni
 
Pokusaj na forumu na Cikloberzi.
 
juce kada sam rastavio lancanik uporedio sam moj sa bratovim i na mom se vidi da je jedno 30% istroseniji veci je razmak izmedju zuba, taman koliko sam ga vise i vozio od njega. posto sam stavio i meni i njemu nov lanac uzeo sam oboma nove lancanike. ne spada mi vise lanac na gornjim brzinama. imao sam 36t sada sam uzeo 34t nisam primetio neku razliku osim sto ovaj izgleda fensicnije jer je manji 😒
 
pa za veci lancanik napred treba vise snage :)
 
kad se brzine menjaju sa zakasnjenjem od tipa 2 sek do cega je?
 
proveri rukom onaj deo sajle sto izlazi iz buzira a ulazu u menjac tamo dole. ako ti je jako labavo onda je opustena sajla.
 
Poslednja izmena:
Da li kasni u oba smera? Ako kasni samo kad penje lanac, onda je verovatno opuštena. Ako kasni i da spušta lanac, onda može biti i da je sajla krenula da puca (par niti pukne i sajla krene da cveta) i zapinje u bužiru.
 
^nova je sajla ne verujem, videcu hvala na odg
 
Nazad
Vrh Dno