Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Ako imaju bici stazu pored, nisu uopste smeli da budu tu i to je kraj price. Samim tim apsolutno je nebitno koje su znakove davali, sta su zeleli i gde su mislili da se prestroje i skrenu.

Inace put za Pancevo je autostrada smrti za bicikliste. Jednom sam prosao i nikada mi vise napamet nije palo. Draze mi je nasipom kroz prirodu.
 
Poslednja izmena:
Planiram da kupim biciklističku kacigu.
Rekreativac sam, ne treba da bude nešto specijalno, samo da bude udobna i da štiti.
Ture koje vozim su max 50-ak Km.

Da li imate neku preporuku šta se kod nas može kupiti?

Nikada do sada nisam koristio kacigu, ali s obzirom da sam počeo da se krećem putevima gde ima više saobraćaja, osetim da mi je potrebna.
koliko mislis da ti vredi glava, toliko para odvoj za kacigu
 
Čitam sad ovo što ste pisali vezano za situacije: motorna vozila vs biciklisti.

Dete ima ovu kacigu (ili sličnu, ne vidi se lepo na slici):

bck8714a00000_1_650_wf_thumb_205x205_kinderkraft-kaciga-safety-grey.jpg

Ovo smo mu kupili svojevremeo kada je vozio rolere, još uvek mu je taman i može da je nosi. Da li je ona prikladna i za padove sa bicikle ili treba da je menjam?

Trebalo bi da kupim neke kacige i za ženu i mene. Neko preporuči one Force ali modela je puno. Dajte naki konkretan predlog, budžetsku varijanu. :)
 
Ako imaju bici stazu pored, nisu uopste smeli da budu tu i to je kraj price. Samim tim apsolutno je nebitno koje su znakove davali, sta su zeleli i gde su mislili da se prestroje i skrenu.

Inace put za Pancevo je autostrada smrti za bicikliste. Jednom sam prosao i nikada mi vise napamet nije palo. Draze mi je nasipom kroz prirodu.
Sto je put za pancevo toliko strasan, ja sem onog od juce, nisam nikad imao nikakav problem, tri siroke trake i samo gas.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
 
Kako ocistiti lanac i kasetu posle offroad voznje? A da se ne skida nista sa bicikle

Poslato sa MAR-LX1A uz pomoć Tapatoka
 
Blago tusiranje vodom za krupne naslage, Axel odmascivac(žuta voda) ostavis pola minuta-minut da deluje, blago tusiranje crevom da ga isperes, vodis racuna da sto manje vode ide po lezajevima(nikako pod pritiskom pranje). Zatim stara krpica, sto bolje osustiti, malo na sunce, i onda podmazivanje ponovo svega kako bi se sprecila korozija i sve ponovo klizilo.

Sent from my LM-G710 using Tapatalk
 
Ove Alvas Beowulf 26"/20" bicikle vrede li pazariti za 18k ima li neko iskustvo sa njima?
 
Konez
Da li vredi...upitno
 
nisam znao da je cajna, bio je 15k u septembru sad vidim... :sceptic:
 
Poslednja izmena:
Blago tusiranje vodom za krupne naslage, Axel odmascivac(žuta voda) ostavis pola minuta-minut da deluje, blago tusiranje crevom da ga isperes, vodis racuna da sto manje vode ide po lezajevima(nikako pod pritiskom pranje). Zatim stara krpica, sto bolje osustiti, malo na sunce, i onda podmazivanje ponovo svega kako bi se sprecila korozija i sve ponovo klizilo.

Sent from my LM-G710 using Tapatalk
Onda da kupim axel

Mislis podmazati samo lanac i saltaj na sve lancanike da pokupi.

Poslato sa MAR-LX1A uz pomoć Tapatoka
 
...ili ljudi iz unutrasnjosti koji nisu navikli na biciklistu u gradu pa ne znaju kako da se ponasaju kada naidju na njega i misle da je uljez.

Da, mi iz unutrašnjosti nismo videli bicikal nikad, došli u Bg pa se zbunili... ( :

LM, koji univerzalni alat za skidanje lanca da uzmem? Da li ovi jeftini tipa ovog vrede nečemu ili da idem na Topeak?
 
Ljudi iz Vojvodine dnevno vide više biciklista nego beogradski vozači za tri meseca.
 
Ljudi iz Vojvodine bicikl koriste kao prevozno sredstvo, a ne kao trenutni fenseraj.
Odrastao sam u gradu u Vojvodini. Skoro da nije bilo osobe koja nije imala, ili bar redovno koristila bicikl. Svaka porodica je imala najmanje jedan, a neretko je svaki član imao svoj bicikl. Otac je kolima išao na posao, zbog lokacije firme. Čim je otišao u penziju, kupio je sebi bicikl.
Toliko o tome...
Pozdrav
 
I to je tačno. Beograd ima combo ludaka u saobraćaju, loše infrastrukture za bicikliste i biciklista koji misle da ne moraju da voze biciklističkom stazom ako im to nije logično, pa dolazi do problema.
 
+ nema bas puno staza za bicikle sto dodatno stvara pometnju

(vojvodina je ravna kao bivsa :d )
 
kako se to voznja biciklom tretira kao trenutni fenseraj?
 
Ma kakav fenseraj, dosta ljudi te gleda kao budalu (znam lično). Mogu zamisliti koliko takvih ima za volanom...
Ali sva sreća pa se to polako menja na bolje, jako polako, ali čini mi se da je bolje nego pre recimo 15-20 godina

Ali kakav fenomen, ovde na bici temi biciklisti (verujem da su na ovoj temi biciklisti) pljuju bicikliste! Kakav užas, kad mi nemamo razumevanja za bicikliste onda...:D
Ono jeste ima raznih ludaka i na bajsevima... A i sasvim je tačno to da kad si na bajsu (pogotovo u Srbiji) jednostavno računaš na to da si slabiji i da nemaš prednost i kad je imaš. Moraš biti na oprezu, spreman da zakočiš ako te ne puste. Ja kad skrećem ulevo na nekim raskrsnicama, često pređem ulicu na pešačkom (što je protivzakonito ako ne guram bajs), pa onda nastavim vožnju normalno. Uopšte mi nije prijatno da stojim na sredini kad skrećem levo a vozila zuje sa obe strane. Ovi što voze 300 km, pa nisu na trkama! Ja uvek kad uđem u neki grad, prebacim se i na trotoar ako nema bici staza, idem lagano, odmaram, "glumim" lokalca:). Mada kad sam ušao u Novi Sad, vozio sam jedno vreme kolovozom (nisam primetio da sa strane postoji bici staza) i apsolutno mi niko nije svirnuo! U Beogradu se iznenadim svaki put kad mi u toku dana niko ne svirne (dešava se i to). Jer što neko reče u NS je bicikl prevozno sredstvo, a u Beogradu je mnoge ljude sramota da sednu na bajs i rekreativno a ne da odu na posao sa njim.
Naravno, ne podržavam vožnju po sred srednje trake, ali recimo u pomenutoj ulici Mije Kovačevića je "biciklistička staza" postavljena samo zato što je to "in" da ulica ima bici stazu! Ne vozim bajs tuda, ali skoro svaki dan prolazim peške od Bogoslovije do Vuka. Voziti tom stazom je užasno, ustvari nazivati "to" biciklističkom stazom je smešno!
A koliko smo različiti... evo neko je spomenuo da ga nervira što motociklista ne drži pritisnuto kvačilo na crvenom? Ne znam kakve to veze ima sa bilo čim zaista? Ja ne držim pritisnuto kvačilo nikad (ko ne zna nek pita nekog majstora, to nije zdravo za kvačilo, a i što bi držao pritisnuto kvačilo minut-dva), tek kad se upali žuto ubacujem u brzinu i skoro uvek krenem pre nego što se upali zeleno. Stvarno ne vidim da treba više od sekund za to... Ali me takođe nervira kad ljudi na semaforu koji dugo drži crveno ne kreću odmah (mada nikad ne sviram - nema nikakve svrhe biti nervozan u takvim situacijama). Evo juče čovek u sporednoj ulici ispred raskrsnice bez semafora svira autu ispred koji je stao da propusti drugi auto. Ja stajao tu pored. Ja bi odvalio kaznu 10000 za upotrebu sirene u gradu, 99% ljudi svira bez ikakve potrebe - iz čiste nervoze, svesni i sami da tim sviranjem ništa neće postići.

Mora nam biti jasno da smo svi različiti, i da na ulici ima ljudi koji će ubiti nekog i pobeći a da ne trepnu! A takođe ima i onih koji će nasrnuti na vas i verbalno i fizički a pri tom nisu u pravu. Znači oprez i voditi se onim "Bolje biti u miru, nego u pravu". To je najbitnije, pa tek onda poštovanje zakona. Znam za slučaj da je neko oborio starijeg čoveka i nije stao ni da vidi da li je povređen. Čovek je od zadobijenih povreda kasnije preminuo.
I verujte da ima ljudi koji u stvarnosti misle kao u onom vicu: "Ej jesi čuo da ako zgaziš biciklistu odgovaraš kao da si čoveka zgazio?"
 
Motor se na semaforu drži u prvoj (znači i pritisnuto kvačilo) i stoji na ivici trake da bi mogao odmah da kreneš i pobegneš a i da napraviš šansu da te neko promaši u slučaju karambola. Ako ga izbaciš iz brzine, spustiš nogu sa menjača i npr drugom gaziš kočnicu bez ruku na upravljaču, pa još stojiš na sred trake (što sad radi 99% motorista), znaš kad ćeš da pobegneš ako neko krene da rastura odpozadi. Nekada te je to učio instruktor ali nekada davno. Ali dobro, možda ti je bitnija lamela od glave. Takođe, taj isti instruktor te je učio i da voziš kao da si nevidljiv tj računaj da si uvek u nekom mrtvom uglu i ako se sam ne čuvaš, drugi te neće sačuvati.
I ponovo, "neko" nije rekao da ga nerviraju motoristi (i biciklisti) nego se "neko" čudi njihovoj gluposti i neznanju (ne svih naravno ali većine).
A što se tiče BG i biciklizma, da, BG je brdovit grad i za razliku od svih ravničarskih, bicikl većinom ljudi koriste za rekreaciju a kolima se radi dnevni commute. Zato vozači automobila u saobraćajnom kolapsu doživljavaju bicikliste kao hipsteraj. Možda se situacija promeni ako se omasove elektro bicikli.

Tvoj predzadnji pasus potpisujem.
 
Poslednja izmena:
 
@Jeremy Mesas Mije Kovacevica sa Ruzveltovom. I odakle taj narativ da je u BG-u sramota da se vozi bicikl? Mislim, crvenim ali ne od sramote vec od napora:d i prekinite vise sa tim. Infrastruktura je prezervativ i teren je nezgodan pa se mnogi koji bi i hteli ne usudjuju. Ako mi neko i zasvira to su skoro uvek isprepadane zene za volanom. Zvuci stereotipno al tako je *mjau**mjau**mjau*.


Jedno pitanje za znalce. Valjaju li cemu BTWIN racve i lanci?
 
Poslednja izmena:
Bio sam juče da kupim unutrašnje gume za bajk, jer su mi tubeless. Kud ćubsa tim ako minse probuši u brdu negde. Usput je serviser pogledao bajk. Po njegovim rečima sve je top, samo bi valjalo u skorije vreme kočione pločice da zamenim.

Meni su Ice Tech diskovi, a trenutno su obične pločice. Imam opciju da stavim iste pločice i sa zamenom ulja to iznosi 3500din. A druga opcija su Ice Tech pločice i sa zamenom ulja to ispada oko 7500din. Ovo su cene za oba točka. Vredi li ta razlika od 4000din?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
zasto bi stavljao unutrasnje gume ako imas tubeless? imas sealant unutra koji zapusava rupe. kupis jednu da imas kod sebe u slucaju da pocepas spoljasnju da sealant ne moze da zatvori veliku rupu (a to je bas retkost)
ice tech bolje prenosi toplotu, ako ides mnogo downhill ok su, ako ne jurcas i ne kocis bas mnogo mozda mozes i obicne pakne


nego, zna li neko postoji li kod nas neka osiguravajuca kuca koja nudi osiguranje bicikla (od kradje prvenstveno)? nesto slicno Grawe u CRO https://bicikli.grawe.hr/osiguranje-2/
 
Na prvoj vožnji sam probušio gumu i ispustila skroz. Zvao drugara da dođe kolima po mene [emoji23]. Ovako mi mirnija glava.

Iskreno, ne vozim toliko ekstremno da imam mnogo kočenja. Sa ovim sad kočnicama sam prezadovoljan, ogromna razlika u odnosu na stare xt sa sajlom.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
... valjaju li ovakvi sifteri na navijanje?

11111111111.jpg
 
@ppredrag, naravno da nikog ko vozi bajs nije sramota (da jeste ne bi vozio). Možda sam upotrebio pogrešan izraz. Lično znam dosta ljudi kojima je vožnja bajsa (van rekreativne svrhe, a po njima je i tada je to samo za klince) nešto potpuno neshvatljivo. Džabe im govorim da je potpuno normalno otići s bajsem na posao u nekoj hladnoj brdskoj skandinavskoj zemlji (recimo Norveška, spremao sam se da odem tamo, pa sam saznao izmedju ostalog i to - što me baš iznenadilo). Ok, ti verovatno nisi u kontaktu sa takvim ljudima... Nego mi molim te objasni koja je razlika izmedju Mije Kovačevića i Ruzveltove? Dobro, malo je veća gužva (pogotovo na stanici kod Dalmatinske - tamo ni peške ne mogu da prodjem). A samim tim je u Mije Kovačevića i gore, kad ono malo pešaka ide biciklističkom stazom. Više puta sam čuo i da neki pešak opsuje (kad mu neko s bajsem proleti). Kažem opet, prolazim skoro svaki dan od Bogoslovije do Vuka peške, i u Ruzveltovoj pored groblja slabo ima pešaka pa? To je samo jedna mala deonica. Da ne spominjem pločnik i ivičnjake...Naravno, ne moraš se složiti sa tim, ali moje mišljenje je da je bolje bilo ranije (ranije sam i bajsem prolazio, kolovozom naravno, tada od parkiranih automobila, i drugih privremenih objekata u obe ulice i nije moglo da se prodje trotoarom).
Inače, očigledno imaš potpuno drugačije iskustvo od mene. Kad god sam video vozača koji mi je svirao (a to je moram priznati retko), bio je muškarac.
 
Razlika je u tome sto od Svetog Nikole do Bogoslovije na trotoar (bici stazu) mozes Cesnu da spustis, a Ruzveltova je deveti krug pakla. Za to malo pesaka u Mije K. imas zvonce i sklone se, nije bas evropsko pitanje ili kraj sveta. To za setnju po bici stazi je dug proces i treba vremena da se steknu navike. Rekao bih da je npr Adi C. vec bolje, a tamo sam nekada ospe dobijao.
I ne mozes da ocekujes da neko sa Pevca ispedala do Liona i stavljajuci glavu u torbu (infrastruktura i mentalitet vozaca) smrdi u kancelariji klijentima i kolegama na znoj i CO2. Nisu Srbi Norvezani, uglavnom nemamo tus kabinu na poslu:d. Voznja po BG-u je apsolutno neuporediva sa istom u Vojvodini.
A to svirkanje sam imao 2-3 puta ove nedelje. Uzbrdica, siroki i jednosmerni deo Marijane Gregoran i svaki put zensko :). Kod njih je ugl strah te ne shvatam tako katastrofalno, kod muskaraca je bahatost i bezobrazluk.
 
Poslednja izmena:
Onda da kupim axel

Mislis podmazati samo lanac i saltaj na sve lancanike da pokupi.

Poslato sa MAR-LX1A uz pomoć Tapatoka
Koliko ja znam uljenje lanca nije potrebno. Potrebno je odrzavati nauljenost samo unutrasnjosti tj spoja pinova i rolnica. Kad se sve izbaci uljanim razredjivacem tek onda moze da se podmaze novim uljem. Spolja je pozeljno obrisati visak ulja da se ne skuplja prasina odnosno lanac trrba biti suv .
 
Kupi kmc sa brzom spojkom koliko god da brzina imas ispod 1000 je. To ti je duplo lakse nego da peres ovako lanac bez skidanja. Stavis ga u neku posudicu sa razredjivacem na ves masinu i kad zavrsi masina cist je i lanac. Pozeljno je da je masina sto starija. Moze i na aparat za peskiranje escajga ali to nemas kuci sigurno.
 
Nazad
Vrh Dno