Šta je novo?

Baza kupaca

mimago

Slavan
Učlanjen(a)
25.01.2009
Poruke
517
Poena
320
Pozdrav svima, treba mi savet/preporuka za softversko rešenje, odnosno bazu kupaca u koju bi se evidentirali (unosili) svi klijenti koji obave kupovinu (npr. ime i prezime kupca ili ime kompanije, vrsta proizvoda, količina, datum kupovine, način plaćanja, da li je i kada plaćen račun - ako se radi o fakturi za firmu, itd.). Bilo bi dobro da tome može da se pristupi preko neta...da li bi to bilo rešenje slično Microsoft Dynamics-u, ili online baza, ili je najbolje napraviti tako nešto u Excel-u/Access-u? Nemam predstavu, nadam se da neko može da mi da neki predlog (koji nije Google pretraga...to sam već radio) :D

P.S. Izvinjavam se ako sam postavio temu u pogrešan deo foruma :)
 
Ako planiraš online pristup tome, onda na Access (Excel?!) možeš slobodno da zaboraviš.
Dalje, CRM sistemi su poprilično, ili barem umeju da budu, komplikovani, i potrebno je da staviš na papir prvo šta ti treba, i da kreneš odatle. Ako kreneš varijantom, "ma treba mi samo to i to", računaj da si potrošio vreme (a samim tim i novac) uludo.
Google pretraga će ti naći pregršt CRM (Customer Relation Management) softvera, od free do onih koji se plaćaju. Prvo pogledaj da li ima nešto da od postojećih rešenja što može da ti odgovara (a verujem da ima, osim ako nemaš kompaniju koja zapošljava 3000 ljudi, i ima mesečni obrt od 12 miliona mesečno, jer u tom slučaju ne bi ni pitao ovde ;) ) recimo na opensourcecms.com pa traži da li ima negde CRM varijanta. Davno je bio neki CRM koji je imao u sebi i newsletter slanje i svašta nešto, CREAM se zvao, razvijao ga je Nenad Pandžić http://sourceforge.net/projects/cream-crm/files/ i znam da je bio prilično dobar. Jedino što radi sključivo pod Tomcat/Postgre pa je malo komplikovanije sa standardnim Apache/MySQL hostinzima...
 
Poslednja izmena:
Hvala na odgovoru :) Pa kao što sam napisao u prvom postu, u principu trebaju mi najosnovniji parametri o kupcima čisto za internu evidenciju (pretragu) o neplaćenim računima i sl. Svi ERP i CRM sistemi koji su mi poznati su skupi i nisu namenjeni malim firmama (izuzev možda Microsoft Dynamics GP). Da li možda da napravim kao mini sajt preko Joomla-e sa Community builder-om, pa da tu pravim bazu (profile klijenata)...ne treba mi ništa komplikovano.
 
Nema na čemu.
Iako Joomla, Drupal, WP i ostali CMS imaju gomilu CRM modula, tema (koje nisu preterano skupe), ipak bih ti savetovao prvo neko OSI rešenje da probaš. Access i Excel će ti za prvu priliku odraditi taj posao, iako ne znam kako će da funkcioniše kada treba da im se pristupa sa weba, posebno excel. Mislim, može ali nije mu ta namena. Vodi računa da će ti verovatno nekada trebati i neke uporedne tabele za klijente, koje nisam siguran da mogu lako da se reše sa ovim klasičnim CMS programima koje sam naveo. Nisam to radio pa ne znam, možda grešim pa i može. Ali u svakom slučaju možeš da pokušaš da praviš to sam, pa da vidiš gde će i da li će da zapne negde... Sa MS dynamics nisam radio pa ne mogu da ti kažem da li će moći da ti pomogne... Ali rekoh ti, probaj prvo neko OSI rešenje, ako ništa drugo da vidiš šta ima od funkcija koje će ti eventualno trebati...
 
Posao je takav da klijentima neće trebati tabele, oni naruče uslugu/proizvod i kada se to odradi dobiju fakturu i to je to. Excel bi funkcionisao preko Office365. Mada, sada mi je palo na pamet da Excel mogu i preko Google Drive-a.......Što se tiče MS Dynamics-a, upoznat sam sa njim, konkretno Dynamics AX, ima mali milion mogućnosti i može da se prilagodi apsolutno svakom obliku kompanije. Od malih preduzeća do velikih multinacionalnih korporacija. Problem je što većina dodatnih modula koje Microsoft nudi za njega (moduli su prilagođeni različitim poslovima) postoje licence koje su paprene. A i program kao program zahteva poznavanje X++. Generalno, on bi mi bio idealno rešenje, ali cena...u zavisnosti od broja modula koji su potrebni korisniku, ume da bude jako bolna :D
 
Nazad
Vrh Dno