Negde pre nove godine Marko i ja smo krenuli da pravimo banking kertridž za Commodore 264 seriju mašina (koji bi omogućio kertridže veće od 16/32k). Postoje već neki, ali iz nekog razloga svi dizajn čuvaju kao zmija noge... Naš će, kao i prethodni za C64, biti open source
Elem, Marko je završio dizajn pločice, trebalo bi da ovih dana naruči prvu probnu seriju. Ja sam se s druge strane bavio softverom na dva fronta... Prvo, softver za Commodore stranu, napravljen je na osnovu postojećeg C64 koda, čak je nekih 70-80% ostalo isto. Ono što me je najviše namučilo i gde sam dosta čitao i zapitkivao po forumima je programiranje TED čipa. No, posle oko nedelju dana sam konačno imao radeći kod:
Strukturu za menije sam ostavio identičnu kao za C64 varijantu, pa se PC strana koda (Python program za generisanje kertridža) menjala u svega 5-6 linija.
Drgugi veliki problem je bio što ni u jednom od PC emulatora za 264 seriju (VICE, YAPE, Plus4Emu) ne postoji podrška za banking EPROM kertridže, pa sam mogao da ispobavam samo kertridže do 16k. Prvo sam pogledao source za VICE i posle par sati čačkanja, odustao. Onda sam pogledao YAPE SDL varijantu, ispade da ne radi sa kertridžima (kasnije mi je neko na forumu rekao da radi, samo je upotreba maltene skrivena). Treći pokušaj je bio Plus4Emu, i taj je konačno urodio plodom:
Struktura koda mu je, za razliku od VICE-a (ovde mislim samo na Plus4 kod) mnogo preglednije organizovana, tako da sam nakon 4-5 sati izučavanja i isprobavanja imao radeću emulaciju. Dalje testiranje i razvoj bi trebali biti dosta brži. Patch za Plus4Emu se može preuzeti sa:
https://github.com/istvan-v/plus4emu/issues/4
Dodati kod nije najlepši i mislim da se ne uklapa najbolje u to kako je emulator organizovan (više je hack emulatora), ali radi
Elem, Marko je završio dizajn pločice, trebalo bi da ovih dana naruči prvu probnu seriju. Ja sam se s druge strane bavio softverom na dva fronta... Prvo, softver za Commodore stranu, napravljen je na osnovu postojećeg C64 koda, čak je nekih 70-80% ostalo isto. Ono što me je najviše namučilo i gde sam dosta čitao i zapitkivao po forumima je programiranje TED čipa. No, posle oko nedelju dana sam konačno imao radeći kod:
Strukturu za menije sam ostavio identičnu kao za C64 varijantu, pa se PC strana koda (Python program za generisanje kertridža) menjala u svega 5-6 linija.
Drgugi veliki problem je bio što ni u jednom od PC emulatora za 264 seriju (VICE, YAPE, Plus4Emu) ne postoji podrška za banking EPROM kertridže, pa sam mogao da ispobavam samo kertridže do 16k. Prvo sam pogledao source za VICE i posle par sati čačkanja, odustao. Onda sam pogledao YAPE SDL varijantu, ispade da ne radi sa kertridžima (kasnije mi je neko na forumu rekao da radi, samo je upotreba maltene skrivena). Treći pokušaj je bio Plus4Emu, i taj je konačno urodio plodom:
Struktura koda mu je, za razliku od VICE-a (ovde mislim samo na Plus4 kod) mnogo preglednije organizovana, tako da sam nakon 4-5 sati izučavanja i isprobavanja imao radeću emulaciju. Dalje testiranje i razvoj bi trebali biti dosta brži. Patch za Plus4Emu se može preuzeti sa:
https://github.com/istvan-v/plus4emu/issues/4
Dodati kod nije najlepši i mislim da se ne uklapa najbolje u to kako je emulator organizovan (više je hack emulatora), ali radi