- Učlanjen(a)
- 12.01.2001
- Poruke
- 5,202
- Poena
- 770
Neće to da može kao što si ti zamislio... Kada bolje razmislim, ni jedna od postojećih projekcionih 3D tehnologija ne bi mogla da se snimi kamerom iz publike i pri tome da zadovoljavajući rezultat. Evo i zašto...Pa ima vise bioskopa sa polarizacionom tehnikom, tako da to nece biti problem. Pa cak i u XpanD-u bi moglo da se odradi. Pretpostavljam da bi bilo isto kao kad kamerom slikas klasican tv. Stim sto je kod tv interlaced a ovde bi osvezavanje bilo progresiv. Ovo je obicnim mobilnim slikano u XpanD bioskopu.
I Dolby 3D i RealD i XpanD superponiraju dva toka slika u jedan, koji se pak opet razlaže na dva pomoću odgovarajuće gledaočeve opreme (naočara). Problem leži u temporalnom alijasingu, koji bi u svakom slučaju stvarao artefakte, jer sve tri tehnike projektuju brzinom od 144 slike u sekundi. To znači sledeće...
Kada se snima stereoskopski, svakom oku pripada po 24 jedinstvena frejma u sekundi, što čini ukupno 48 naizmenično reprodukovanih frejmova. Bez obzira da li je reč o eklipsi, polarizaciji ili nekoj trećoj tehnici... 1/48 sekunde, koliko ono drugo oko čeka na svoju sliku, je ~21 ms što može da se registruje kao treptaj. Stoga je broj frejmova utrostručen, pa je taj interval smanjen na 6,94 ms. A to pak znači da bi kamera snimala niz slika koje traju 6,94 ms, zapravo i manje zbog vremena tranzicije...
To bi neminovno stvorilo probleme sa temporalnim alijasingom, a što je mnogo bitnije izazvalo bi i treptanje slike (promene intenziteta u ritmu promenljivog faznog pomeraja). I to sve naravno u još idealnom slučaju eklipse, odnosno LCD shutter-a (XpanD)...
Dolby 3D sa svojim interferencionim filterom bi stvorio još i žestoko pomeranje gamme usled promenjene spektralne karakteristike i lošijeg frekvencijskog odziva u crvenom delu spektra. Dok bi cirkularna polarizacija RealD sistema stvorila jake "duhove"...
Ako pogledaš tu fotografiju koju si napravio, videćeš da su slova upadljivo duplirana čak i kroz naočare, a i to što se slika vidi kroz oba stakla istovremeno, samo ide u prilog tome da je ekspozicija trajala mnogo duže od jednog frejma, te da bi se svašta tu još izdešavalo da je u pitanju bio video zapis (koji se realizuje u 50, 60 ili eventualno 24 fps).
Poslednja izmena: