Šta je novo?

Automobili

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Mrtavker u čemu je problem? Taj video je više nego smijesan. Lik samo na jadan način pokušava da ocrni saobraćajnu (ne) kulturu u Srbiji. Više drami i pokušava da komentarima izcenira nego što stvarno jeste.
A kao u drugim državama se bolje vozi i poštuju pravila.
Kapiram da u Srbiji ima masa starih auta koja sve i da vozači hoće, nisu u mogućnosti da voze brže. A ostali se snalaze kako znaju i umiju. Treba da vidiš kad se kineskinja od metar i želju da poraste a jedva viri iza volana nekog terenca vozi 45km/h u zoni od 70.
Ili penzosi od preko 80god kad ulete u pogrešnom smjeru na autoput.
 
Nisi ti dugo druze bio u Srbiji da vidis sta se vozi... Ja dugo nisam video losa kola.

To sto ima dosta (za ovu raspad drzavu) ''novijih'' automobila (tacnije mladjih od 15 godina) ne znaci da nisu losi :d
 
Poslednja izmena:
Nisi ti dugo druze bio u Srbiji da vidis sta se vozi... Ja dugo nisam video losa kola.

To samo znaci da se nesto u tvojoj glavi promenilo. Losih kola ima na sve strane samo ih vise ne primecujes a i pogled na svet ti se promenio, malo si i imatorio... Jeste, malo manje ima jugica, keceva i ostalih modela od pre 20-30 god. Ali to su bili losi automobili i pre 10 godina. Sad je samo bitno sta ti smatras losim automobilom.
 
Mozda sam se pogresno izrazio, ali pre sam vidjao golf 1/2/3, juga, stojdze, a sad ih sve slabije vidjam. Mislim nije da nisam video nijedna losa kola dugo, ali ih je jako malo.

Nekad bacim oko na parkinge (jer u voznji bas i ne obracam paznju, vise na saobracaj) i vidi se sve od korse, pa do nekih mercedesa amg ili X5... Sad su popularni ovi dzipici kako ih ja zovem (sportage, x3, Q5, ix35...)

Da ne pricam da malo malo, pa vidim egozitku u vidu Bentlija ili Ferarija, Nisan GTR itd.

Sad je samo bitno sta ti smatras losim automobilom.

Nasa kola + golf 1/2, punto kec, klio kec...
 
Poslednja izmena:
Poznajem ljude koji na svoje ime nemaju jednu krstenu nekretninu a bacaju svakih par godina 3-4 hiljade eura za nova polovna kola.
To su vecinom ta "losa" polovna kola koja su toliko dobra da se posle par godina pocnu raspadati, modeli koji odjednom pocnu da se uvoze na kilo.
 
U srbiju se uvozi otpad, najvise iz Austrije i Nemacke. Nasi se zalete kao muve bez glave kad vide jeftinije nego kod nas, a to je u najvecim slucajevima mac sa dve ostrice. Naravno da i tamo ima da se kupi auto sa 80 000 km i to je ta kilometraza, a ne kao kod nas pise 80 000, i jeste 80 000 al' po cetvrti put
 
July 2013 - Overtaking Madness SERBIA: http://youtu.be/ivaiHwqgu9g

Treba nam zabraniti automobile, kad smo mentalno osteceni..

Ovaj video je malko ekstreman ali verujem da je istinit. Nikakve foto montaže ovde nema i sve se jasno vidi. Ljudi u Srbiji LOŠE voze i NE ZNAJU kako se sigurno i bezbedno vozi.

Da nije tako, ne bi bilo toliko hiljada poginulih i više od 10.000 saobraćajki godišnje. Daj da se ne zavaravamo i lažemo se. Srbi ne znaju da voze !!!
 
Upravo si napisao i opljuvao svakog čoveka u zemlji, ujedno i na ovoj temi da ne znaju da voze. Jel moguće da tako razmišljaš? Nevera... Tako jednolično i usko mišljenje.

Mislim i ti si Srbin, znači i ti nemaš pojma da voziš.
 
Poslednja izmena:
Nasa kola + golf 1/2, punto kec, klio kec...
Ok, tako vec ima smisla. Evo ja sad gledam fiat pandu, matorog kadeta, juga i audi 100. Zajedno imaju 100 godina.
Medju njima audi 100 je daleko najbolja masina bez obzira sto je mator. Ako poredis punta i tog audija dali bi rekao da je i audi los auto?
Prosek starosti automobila u Srbiji je ako se ne varam 11 godina. Prosek vade noviji automobili nize klase kao i ne tako matori polovnjaci koji se uvoze. Razlog zasto vidjas sve manje starih automobila je sasvim normalan. Matori su i vreme im je da se polako rashoduju a i sve manje se voze jer ti ljudi nemaju ni para za gorivo da bi se vozikali svaki dan a ne da kupe bolji auto. Ti automobili najcesce stoje parkirani.
Luksuznih automobila je bilo i bice. Odakle im, ne znam i ne zelim da znam. Dosta mi je preplacenih sportista, politicara, pevacica, tatinih sinova, "biznismena", starleta i ostalih.
 
Budem ja u EU dosta i vidim kako se vozi. A cisto poredjenje je kako ljudi voze razlicito pod identicnim okolnostima. Naime vozio sam se u Austriji kroz kanjon i nijedno preticanje na punoj ili u krivini nisam vidio, dok npr. u tijesnom u Banjaluci svake sedmice vidjam preticanja kolone u kanjonu koji je jedva sirok kao dva auta i to u ostroj krivini gdje sa jedne strane imate Vrbas, a sa druge stijenu. Ne treba da govorim da malo pa malo neki divljak ubije nekoga ni krivog ni duznog. Dosta ljudi vozi odlicno, ali i oni su jednom nogom u grobu zbog bahate govedine.
 
Upravo si napisao i opljuvao svakog čoveka u zemlji, ujedno i na ovoj temi da ne znaju da voze. Jel moguće da tako razmišljaš? Nevera... Tako jednolično i usko mišljenje.

Mislim i ti si Srbin, znači i ti nemaš pojma da voziš.

Dakle u pravu si, malo sam bio ponet emocijama nakon ovog videa koga sam odgledao. Izvinjavam se ako sam nekoga uvredio, naravno da nisam tako mislio kao što sam rekao.

Da se ispravim : mnogi Srbi ne znaju da voze, pogotovo mladi neiskusni vozači pa i poneki stariji. Ali ima i vrlo dobrih vozača, npr kao što su bili moj deda i moj otac. Nisu svi divlji vozači, ali je nažalost činjenica da mi kao narod mnogo divljamo u saobraćaju.

Čast izuzecima, naravno, kojih na sreću ima sasvim dovoljno.
 
Ja licno ne vozim, ali kao suvozac ne shvatam ljude koji imaju opsesiju preticanja svakih 20 sekundi, potrebu da se nekome zalepe za branik da osetim izduvne gasove, drndanje trube jer nije u milisekundi krenuo 100 na sat iz mesta.

Ja sam navikao na tatinu voznju, polako bez zurbe, stalozeno i bez nervoze, i uvek smo stigli na vreme svega par minuta posle onih koji su pravili slalome i jurcali.
 
Poslednja izmena:
Ja licno ne vozim, ali kao suvozac ne shvatam ljude koji imaju opsesiju preticanja svakih 20 sekundi, potrebu da se nekome zalepe za branik da osetim izduvne gasove, drndanje trube jer nije u milisekundi krenuo 100 na sat iz mesta.

Ja sam navikao na tatinu voznju, polako bez zurbe, stalozeno i bez nervoze, i uvek smo stigli na vreme svega par minuta posle onih koji su pravili slalome i jurcali.

Bravo! Treba voziti staloženo, bez nervoze, ali to je odlika malog broja ljudi, na žalost.
 
Ja sam navikao na tatinu voznju, polako bez zurbe, stalozeno i bez nervoze, i uvek smo stigli na vreme svega par minuta posle onih koji su pravili slalome i jurcali.

Kako je moj cale govorio. Bolji doci kasnije par minuta, nego doci par minuta ranije (misleci na onaj svet).

Secam se scene i zauvek ce mi ostati u pamcenju. Davne 97/98 smo isli na more i isli smo bas onako polako, tj bas polako, jer smo prespavali kod prijatelja na Zlatiboru. Znaci dva dana putovanja :) Negde na nekom putu do mora neki lik je jurio, a cale je izgovorio tu famoznu recenicu. Mi smo ga posle 2 sata videli kako je sleteo sa puta. Da li je preziveo ne znam, ali znam da nikad necu juriti kolima.
 
Zanimljiv layer za džakanje ste upravo otkrili. Dali ste mi šlagvort da kažem da nikada i ni na jednom putu nisam video adekvatniju vertikalnu i horizontalnu saobraćajnu signalizaciju od one u Kanjonu Morače a ta deonica je slovila za najopasniju i u vreme (nikad prežaljene) SFRJ?! Retko gde sam video ograničenja sa neparnom brzinom a tamo toga ima baš dosta npr. a pošto kad idem na odmor ili uopšte na otvoreni put onda vozim ozbiljno čitajući znake i primetio sam da kad u Kanjonu Morače poštuješ znake ne možeš prebrzo ući u krivinu niti će se glava suvozača mrdnuti što je meni osnovni kriterijum da odredim da li sam dobro prilagodio brzinu uslovima puta. Dakle ta fama o Kanjonu Morače je busted! Ljudi su krivi!
Inače mislim da bi svi a posebno novopečeni vozači bar jednom u životu sebe trebali da stave pred ispit - osluškujući motor stići do cilja bez pipkanja kočnice osim za zaustavljanje na semaforima. E takva vožnja je milina, probajte. :)
Inače u gradu sam oštar vozač ali u zavisnosti od toga kako ošacujem stranku (taxi) menjam stil vožnje - osnovni pokazatelji su mi da li, kad i kako mi stranka nazove dobar dan ...posle stavljanja pojasa - isključivo po znacima, pre stavljanja pojasa - pažljivije ali i sa željom da iskoristim naredno zeleno, a ako nazove dobar dan i ne stavi pojas onda smo garant prvi u koloni pričamo i zezamo se ...ne nazove prvi dobar dan - e onda me baš briga jel stavio pojas il nije, gledam da ga se ratosiljam čim pre, namršten sam i vozim odsečnije čak i nego kad sam sam u kolima.

E sad kosta, šta bi tek za mene kazo, baš bi voleo da znam :d
 
Poslednja izmena:
U vezi minivana da 7 sedišta.. razmisli o c4 grand picasso, toyota corolla verso, ford smax ili galaxy, citroen c8, reno espace ili honda oddisey.
Pošto će da vozi decu, treba nešto do 2000ccm, dizel, da se ne plaća nenormalna registracija i da ne troši mnogo. Ja bi ti preporučio automatik.
 
Tako sam jednom nadrkanom taksisti morao da zatražim da me ostavi pre cilja (jer ono nije bilo normalno šta je radio) i dao sam broj vozila drugu koji je saobraćajni inspektor. Kada plaćam već za 50 dinara da ginem nema šanse.
 
Ovaj i pravi probleme kad se nabije iza kamiona koji vozi 20 ispod ogranicenja pa jos samo otezava da se obidje. Glupost.
 
Mrtavker u čemu je problem? Taj video je više nego smijesan. Lik samo na jadan način pokušava da ocrni saobraćajnu (ne) kulturu u Srbiji. Više drami i pokušava da komentarima izcenira nego što stvarno jeste.
A kao u drugim državama se bolje vozi i poštuju pravila.
Kapiram da u Srbiji ima masa starih auta koja sve i da vozači hoće, nisu u mogućnosti da voze brže. A ostali se snalaze kako znaju i umiju. Treba da vidiš kad se kineskinja od metar i želju da poraste a jedva viri iza volana nekog terenca vozi 45km/h u zoni od 70.
Ili penzosi od preko 80god kad ulete u pogrešnom smjeru na autoput.
Nisu mnogo vozio po inostranstvu, a?

Preticanje preko pune linije, u krivini, uletanje u makazice, jurnjava autobusom... To su sve uobičajene stvari u Srbiji. U nekim uređenim državama ima i toga ali mnogo manje a mnogo više ima kažnjavanja obesnih vozača.
 
Dakle ta fama o Kanjonu Morače je busted! Ljudi su krivi!

Problem tog kanjona je isti kao i problem Ibarske magistrale - put je preopterećen, pogotovo leti kad je sezona godišnjih odmora. Ljudi će (nažalost) ginuti sve dok se ne bude napravio autoput, koji se gradi kao Skadar na Bojani
 
Giovanni brate od 1998. Imam vozačku i vozim po inostranstvu, valjda ti je sada malo jasnije. A da ti počnem pisati scene i razna dešavanja iz svakodnevnog života sa puteva šokirao bi se. 4 godine sam vozio 92km u jednom pravcu od kuće do posla, 30km gradske vožnje i ostatak autoput. Uzme najmanje sat vremena , prosjek sat i 20 a kad je gužva 2 i po sata... Par puta uletio u kilometarsku kolonu i uzelo mi preko 3 i po sata.
Sve to što si ti nabrojao, nagledao sam se u Australiji, ne kažem da su uobičajene stvari al rade ih ljudi jako često.
Vjerujem da nikada nisi cuo a kamoli vidio da drogirani kamiondzija proleti kroz punu raskrsnicu na crveno i prodje kao kroz praznu ulicu. Na hiljade slučajeva da vozi kamiona završe ljudima u dnevnim boravcima ili spavaćim sobama sa kamionima.
Ovde i vrabci na granama znaju da su vozači kamiona na spidu ili ekstaziju. Da bi mogli da odrade 3000-5000 km turu bez spavanja.
 
Ovde i vrabci na granama znaju da su vozači kamiona na spidu ili ekstaziju. Da bi mogli da odrade 3000-5000 km turu bez spavanja.

Za prolazenje kroz spavacu sobu i slicne akcije sam licno imao prilike da vidim a ovo je neverovatno...toliko km preci bez spavanja je prosto neverovatno da je na ne znam kojem dopu!
 
U Austriji postoji interesantan fenomen, svakodnevno, minimum jednom dnevno, neko uleti na auto put u suprotnom smeru. Ostali vozaci odmah javljaju oa se vrti na radiju obavestenje za oprez sve dok taj ne napusti svoje putesestvije... Neverovatno je da se to SVAKI DAN dogadja.
A za ove sto smo mi najgori i krivi za sve, mogu samo da potvrdim Karbovu pricu da ni u ostatku bije bolje. Ne kazem da treba da se ugledamo na njih,naravno, ali, po mom pristojnom iskustvu, u Srbiji se jos i ok vozi. Po meni su Slovenci izuzetno losi vozaci, recimo da prevalim 10k km godisnje kroz Sloveniju i uvek mr iznenadi neki genijalac svojim stilom. Recimo poslednji slucaj gde se kralj ukljucuje na auto put iza slepera, znaci ne ide vise od 60u malom matizu, i kad se sleper ukljucuje u srednju traku, ovaj i bez zmigavca i bez icega ulece u brzu traku gde ja jezdim svojih tempomatskih 145, a sve to na 100-150m ispred mene.
Interesantno, ali u Sloveniji su jako *******i zakoni i preskupe kazne cak i za EU (80kmh u zoni 60 = 300€)
 
Ovde i vrabci na granama znaju da su vozači kamiona na spidu ili ekstaziju. Da bi mogli da odrade 3000-5000 km turu bez spavanja.

U EU je profesinonalnim vozačima zabranjeno da sede za volanom duže od 8h efektivno tokom jednog dana. I to se veoma uspešno primenjuje i kontroliše tahometrima, a i sindikati prevoznika uspešno utiču da se te mere primenjuju.
U SRB je situacija haotična. Zvanično važi sve što i u EU, ali se primenjuje k'o i ostalo u Srbiji. Dosta zavisi od gazde. Sreća je da nismo preveliki pa i nema tura dužih od 12-ak sati.

Za Australiju, čudno da nema nekih mera kontrole sličnih ovima u EU.
 
July 2013 - Overtaking Madness SERBIA: http://youtu.be/ivaiHwqgu9g

Treba nam zabraniti automobile, kad smo mentalno osteceni..
Samo prvi i poslednji snimak u ovom videu su problematični. Sve ostalo meni više govori o sposobnostima vozača koji snima.

pre skoro 20 godina imam i to da je pred Beograđankom, na autobuskoj stanici išaranoj slovima BUS i onim unakrsnim šarama, u uslovima tek započete kiše, kolega taksista sa 123-ojkom i ABS-om kao lud stisnuo kočnicu jer mu je stranka mahala ...ja vozio osmicu i pre nego što sam mogao i da pomislim da kočim zakuco se u njega, njemu ništa a meni šteta 700DEM ...i kaže: "dobro nećemo da čekamo muriju al dođeš mi klopu u Primajolci" ...sa sve autom sam teo da ga izedem.

Šta ima da ga izedeš. Realno, da si držao rastojanje ne bi imao problem s njegovim kočenjem. Treba biti svestan (ne)sposobnosti automobila koji se vozi. :)
Ovaj i pravi probleme kad se nabije iza kamiona koji vozi 20 ispod ogranicenja pa jos samo otezava da se obidje. Glupost.
Upravo tako
 
I sad dodjosmo do zakljucka da se u Srbiji i Bosni vozi isto kao i vani. Ne znam ja za Australiju, Japan, Havaje i drzave udaljene hiljade kilometara i tristo mora od nas, ali ko izjavi da se slicno ili isto desava u EU :facepalm:. Nikom nije dovoljan podatak da se kod nas ljudi ubijaju autima, kao puskama.. Ah da, kod nas je uvijek ona statistika sluzila za mazanje ociju, nema tu nista istine.

Najveci moguci problem kod Srba je alkohol, to je nas mentalitet, nas cilj i nas mentalni sklop. Srbi zive da idu na slave, klubove i okupljanja i uglavnom da bi pili, mada to i nije problem, problem je veliko "JA" gdje tvrdoglavi tvrde i prave se face kako mogu voziti i pijani. Isto tako mnoge pametne glave, obozavaju da koriste telefon dok voze, juce ladno u raskrnici i zamalo me ne udari jedan takav, jer logicno on je na sve koncentrisan samo ne na saobracaj, mada dobro ovaj problem i nije samo kod nas zastupljen. Naravno prolasci kroz crveno jer je navodno prazna raskrsnica, nestajanje na pjesackom jer zaboga svi ce stici da predju, parkiranje po trotoarima i sve te svakodnevne prekrsaje glupo je i komentarisati u ovom moru saobracajne gluposti.

A vi ako vozite po pravilima, nemate sta da se prozivate, video sam onako uzeo jer je jedini koji sam nasao na netu, a stvarnost je da to nije ni jedna dvadesetina svega sto mozete da vidite.
 
Poslednja izmena:
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno