Šta je novo?

Automobili

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Fiat Punto je ubedljivo najbolja kupovina do 2000e i to je cinjenica. Malo trosi, malo skuplji za odrzavanje od Juga i sasvim dovoljno mesta.
Astru G, Klia i ostale ne mozes naci za te pare u dobrom stanju, dok Punta mozes da biras.

Fiat Bravo i Brava su isto dobra kupovina, njih mozes da nadjes za te pare sa strasnim JTD motorom. uglavnom su presli preko 230 000km, ali ako je odrzavan auto to je nista, poznato je kakvi su to motori.
 
kod kupovine polovnog automobila jeste godina proizvodnje, dok je kilometraža zanemarljiva stavka, jer je uglavnom manja nego što zaista jeste :d. savet kupcima polovnjaka je da, pored godine proizvodnje, obrate pažnju na karoseriju automobila, jer se na osnovu nje može zaključiti dosta o tome u kakvom je stanju auto i kako se prethodni vlasnik odnosio prema njemu. unutrasnjost vozila dosta govori o održavanju automobila, pa se na osnovu prednje table može videti da li je auto u „dobrom“ stanju. pažnju treba obratiti i na krov automobila, zastarelost plastičnih elemenata, razlike između leve i desne strane, na stakla i oznake na njima, jer ukoliko nisu iste, znači da je promenjeno iz nekog razloga. i naravno najbitnija stavka pri kupovini polovnjaka jeste i kompresija motora,najbolje će se videti da li je motor „na izdisaju“ i potrošnja ulja.
 
Poslednja izmena:
Takodje treba gledati koliko je izlizano kvacilo, vozacevo sediste, volan, rucicu menjaca...
 
Prvo hoću da kažem da mi je drago što Džekson nije više proganjana zver a onda da nadodam da su mi na ovoj temi uz tomasbg-ove njegovi postovi najrealniji. Taksista sam u BG i znam da je već to dovoljno da biste me gledali ispod oka ali nema veze, danas je za mene veliki dan ...na današnji dan pre 17 godina u mojim kolima se desilo čudo, čudo prirode ...pročitajte dok ja popijem još koju u zdravlje mog Marka.

img20140704161738.jpg



Markić, srećan ti rođendan mili!
 
Poslednja izmena:
Neo, kada bi mogao da se nategneš jedno 200-300e mogao bi da nađeš Stila 1.9 JTD u solidnom stanju. Ja sam uzeo Stilo JTD 2004. za 2300e, u dobrom stanju i mislim da bi mogao i njega da pogledaš, začuđujeće je udoban.
 
Igore ne lupaj da su fiati servisno zahtevni jer je upravo suprotno, najjaeftijie I najjednostavnije popravke...Drugo losiji u izradi isto ne pije vode jer cena podrzava njihovu filozofiju, jednostavno i jeftino za odrzavanje kada govorimo o malom gradskom automobilu, koji je btw I izmislio fijat. Zena vozi classic iz zastave za 80 evra mesecno dobijes nov auto koji je smesan za odrzavanje, prelazi 300000 hiljada iz sale, redovan servis ukljucujuci I gasni uredjaj 12.000, najjeftinija registraciuja, sijalicu na faru od 400 din zameni cak I ona za 2. min a celokupan osecaj izrade i spoljai iznutra je pristojan, dovoljan obzirom d aje platform iz prosle generacije...do sada presao 60.000 bez problema sa mehanikom ili bilo cim drugim...ja sam vozio nekad tipa 1.6. i.e model iz Italije 93 godiste I sta reci, neunistivi auto, ne pokvariv, ne ostavlja na putu I veliki servis kosta 8.000 dinara , realno pogledajte da li ste videli fijata pored puta? ja nikada za razliku od francuza I nemaca...fijat je jeftin za odryzavanje I to odrzavanje treba postovati ako nista zbog cene a to sto neki i to ne mogu nego hoce da voze sa kvarom jos samo 100 km to niuje do marke vec do ljudi...sa fijatom samo pozitivna iskustva...za razliku od fordova, opela, skoda I francuza fijat je majka mara u srednjoj I nizoj klasi a po mom iskustvu daleko isplativiji I udobniji od vw-a...Iz tipa kad izadjem nakon 4 sata voznje funkcionisem normalno...iz opela, skode, forda ili ne daj Boze vw-a polomljne si polse 2 sata kao da si vozio ceo dan ako govorimo o nizoj klasi ne o premium brendovima...da ne pricam o ponasanju na putu, predviodivosti i uopste o voznom osecaju...motori nisu ni za diskusiju jer u fijatu ma kakva da je osecas se kao vozac a ne kao baba, ti fijatovi motori su zivahni elasticni i javljaju se momentalno kad ih pozoves za razliku od nemaca...Jedino ispred su mali japanci...oni su nenahebivi u tom segmentu...malo skuplji ali daleko kvalitetniji...

Pravis argument iz Pogresne generalizacije. Mnogo mi je drago ako bilo kog auto sluzi bez problema, jer bih ja najvise na svetu to sebi voleo, ali realnost je daleko od toga.

govorim ti iz prve ruke, vozni park moja dva bliska drustva koje imam, manje vise svi auti su preko 5 godina u opticaju osim Laguni i Chroma-e:

Auti koji nisu Fiat -

Polo Mk4
Astra G
Laguna 2, dci
Laguna 2 facelift dci
Passat B3 (moj, prinudno)
A3 mk1

Fiat automobili:

Punto 2 cetiri komada
Multipla
Panda 2 MJT
Chroma 2

Drugari koji imaju nemce, imaju daleko najpouzdanija kola. Polo mk4 je neunistiv, zapravo smo se smejali tom drugu na izjavu: "ma ****** je auto jedino sto se ne kvari uopste". Lagune zezaju sa strujom, predjose preko 80.000 kod oba druga. Koristimo te lagune za Zlatibor, Novi sad, Nis i ostale zurke na koje idemo po srbiji. A3 kao pojedinacni primerak, pati od losijeg trapa ali decko slabo ulaze u njega.


Drugari koji imaju punta, u zavisnosti od motora imaju i specificne probleme, kao i HILJADU malih problema. Izem ti auto kad svakih nedelju dana crkava: remenice, kaisevi, brisac, osiguraci, podizaci, pumpe. Najbolji primer su remenice alternatora - mozes ih kupiti samo u AP sportu, ne valja staviti polovnu, crkava na svakih 30 hiljada, a kosta 40 evra. 40 po 40 evra, skupi se tu hiljadu za odrzavanje na par godina.

Spomenuo si lakocu zamene sijalice - Jel Fiat jedina firma na svetu koja i dalje stavlja plasticne umesto keramickih fasunga ? Jel Fiat jedina firma koja uopste ima milion tutorijala na netu otome kako se menjaju sijalice, dok VW fabricki postavljene svetle i po 20 godina ? E taj plasticni fasung (Lada inace ima keramicke, toliko o tome) je meni dovoljan ukaz da je sve ostalo ziljavo, kratkotrajno, i slabo i nesrecno.

Chromu da ne spominjem. Prelep auto, fenomenalan u voznji, izgleda za sve pare. Pojeo vec 30% kupovne cene na servise.
 
Drugari koji imaju punta, u zavisnosti od motora imaju i specificne probleme, kao i HILJADU malih problema. Izem ti auto kad svakih nedelju dana crkava: remenice, kaisevi, brisac, osiguraci, podizaci, pumpe. Najbolji primer su remenice alternatora - mozes ih kupiti samo u AP sportu, ne valja staviti polovnu, crkava na svakih 30 hiljada, a kosta 40 evra. 40 po 40 evra, skupi se tu hiljadu za odrzavanje na par godina.

Izvini, ali ovo su totalne nebuloze. Nema teorijske sanse da na svakih nedelju dana to sve crkava. Uradis veliki servis sa originalnim delovima, i miran si narednih 4-5 godina. Ko jos stavlja polovnu remenicu alternatora? I ko kaze da ima samo u Ap-sportu? Koja pumpa crkava? Kakvi crni brisaci i podizaci?
 
Znas na sta sam mislio, ne krivi mi reci. Na fiat puntu redovno crkavaju mnoge male stvari. Ko mi kaze suprotno ili govori sa ukusom kiselog grozdja ili nikad nije ni imao fiat. Ponavljam, 4 bliska druga imaju Punta, ja sam ga vozio 2 meseca, konstantno sam u blizini nekog Punta. I citaj sa razumevanjem molim te. dakle - rekao sam "ne valja staviti polovnu" < sto implicira da niko ni ne stavlja polovnu, suprotno tvojoj intepretaciji mog posta.

evo ti Parkers review, sajt gde se sve ocene formiraju na osnovu posetilaca, Punto 2:

http://www.parkers.co.uk/cars/used-reviews/fiat/punto/hatchback-1999/

reliability: 1.5/5

Oces da kazes da si ti u pravu a par hiljada vlasnika koji su glasali na Parkers nisu ..?


Punto ima svoje prednosti, i to veoma pozitivne:

- mali potrosac, cak i u 1.9JTD verziji
- jednostavnost elektronike u poredjenju sa konkurentima
- jednostavnost mehanicke izrade u poredjenju sa konkurentima
- polovna cena
- moderan dizajn
- sve verzije motora su zapravo bolje od sve ostale konkurencije (benzini, JTD, MJT)

sve ostalo je lose, U POREDJENJU sa konkurentima.

Da napomenem, da ne bi dosli u situaciju da se svadjamo - ovi izneti stavovi su moje misljenje, na osnovu mojih neposrednih i posrednih iskustava. Ja bih licno radije uzeo Dobar Golf 3, nego Punto Mk2 da sam u situaciji konkretno to da biram. Moje je misljenje da vise vredi auto i 10 godina stariji, u ispravnom stanju, nego noviji auto losije fabricke izrade.
 
Poslednja izmena:
Trenutni službeni automobil mi je punto 1.2 sa plinom.
Dobio sam ga sa nekih 4.000 km, sad je na 115.000 km.
Muški ga vozim.
Star oko 3 god.
Redovni servisi na 10.000 km.
Od svih stvari koje si naveo jedino se slažem za sijalice, i to samo prednju levu kod akumulatora. Crkavala je do sad 3/4 puta i svaki put odlepim kad treba da je zamenim.
 
Da doprinesem i ja malo temi.
Vozim od 2003. i od tada sam u svom vlasnistvu imao 2 automobila, provozao sam dosta, sto poslovna, sto porodicna, ali ova dva su moja. Prvi, matori Citroen AX 11 (87. godiste) i trenutni Peugeot 106 (2004. godiste). Dva slicna mala gradska automobila. AX me je dobro sluzio godinama dok nije zamenjen pre 2 godine 106-icom.

AX je jako malo trosio, na otvorenom i ispod 4 litra, mogao si da ga parkiras gde zelis, a mogao je i da predje preko bilo kakvog puta. Jako zivahan autic, 60 konja na ~750 kila - pocket-rocket :). Osim zamene menjaca, koji je otiso mojom krivicom (ne zamenjen druk lager je konacno pukao i odneo menjac posle vise od godine brujenja) i koja me je kostala oko 60 evra (zamena + polovni), nije imao vece kvarove i ulaganja. Kupljen na oko 120k (po satu) i jos oko 100k presao u mom vlasnistvu, trenutno ga koristi jedna cura kao planinski taksi i... ide jos. :)

Pug je dosta slican AX-u, malo vise trosi i nije bas toliko okretan, ali je dosta udobniji i opremljeniji (klima, elektropodizaci, servo, airbag-ovi,...). Koriste slican 1.1L motor sa 60 konja, ali je Pug malo tezi i otud malo veca potrosnja i malo manja startnost. Za ove 2 godine nije imao nikakave kvarove, kupljen je sa oko 75k na satu (ko bi ga znao koliko je realno) i trenutno je na 99k. Ulje ne trosi (i dalje je full sinteticko) i lepo ide tako da sam zadovoljan za sada.

Par slika 106-ice:


AX je bio bas ovakav samo tamno, skoro crno teget boje:



@Neo
Ja imam 192cm i oko 95kg i nemam problema sa prostorom u novijim manjim automobilima, u 106-ici mogu i kolena da spojim i da ne dodirnem volan, tako da mislim da ne treba da brines oko toga u manjim automobilima. Oni cesto imaju i vise prostora napred od vecih (B klase). Takodje bih preporucio da ne juris za relativno male pare veliki auto, za 2000 evra tesko da mozes nesto vredno da nadjes u B klasi.
 
Za do 2K moram da se slozim da je Punto kod nas najbolja opcija. Meni MKII 1.2 i dalje sluzi kao gradski auto i sem redovnog odrzavanja nikad nije bilo problema. Na 120K uradjen veliki servis, na 130K zamenjeno kvacilo, jednom godisnje mali servis.
Koliko god da volim Alfe, 147-ice u tom rangu cena su za izbegavanje jer uglavnom imaju preko 10g sa puno km, gde vec treba veca investicija da se dovede u pristojno stanje. One koje vrede nisu ispod 4K.

Za mene idealan auto za grad i putovanja je Giulietta 1.4TBi ili 2.0JTDm, ali je i dalje preskupa, a posle uvodjenja lopovskih AMSS kataloga cena nece skoro dole.
 
Poslednja izmena:
Taman sam mislio da se svadjam zbog automobila :D Svako ima pravo na svoje misljenje, ali samo krsevi koji su kod nas uvezeni sa magicnih 140 000km imaju takve kvarove. U stvari ne samo oni koji su uvezeni, vec i koji se kod nas voze, ali ne rade se servisi, i onda je Fiat los jer se kvari.
 
Poslednja izmena:
Punto je ekstra auto. Drugo je kad ga odrzava kokuz koji ga je kupio od slicnog sebi.

Savet mladim vozacima: kupujte ono sto mozete odrzavati. Za devojke ostavite sirok osmeh i poneku zanimljivu i pozitivnu pricu. Bolje da vas po tome pamte nego po automobilu ;)
 
super je sto poredite sluzbeni nov punto i polovnjak koji je presao ko zna koliko :d
 
Punto 1.2
2009-to godiste, sa klimom.

Odraslih 5 ljudi unutra, sa punim gepekom i krovnim koferom. Klima upaljena, auto-put, gas do daske. Brzina 140 km/h (konstantna, sem na usponima kada pada na 100 km/h). Potrosnja ne pada ispod 15 l benzina.

Cisto kao mali detalj za one koji razmisljaju da idu na more i sl. sa Punticem, koji neopterecen nije ni malo los za voznju po gradu.
 
Punto je budžet auto i sasvim je korektan. Može jako jeftino da se održava i znaju ljudi. 1.3 multijet je ko metak, a troši 3 litre na magistrali. Alternativa je sasvim korektan 1.2, koji nema ništa protiv plina. Neko je spomenuo Yaris, svakako je kvalitetniji auto od Punta sa manjom verovatnoćom kvarova (benzinac), ali svaki kvar je proporcionalno skuplji i nema ni blizu dobrih servisa ko za Fiata kod nas. Možda je nekom bitno, nekom nije - meni jeste, u Yarisu se jako loše sedi i generalno je lošije vozan auto od Punta. Kako ko voli.

Sad za smešne pare može da se uzme dobra Alfa. Poprilično su jeftine za održavanje, ekstra su za vožnju. Mana je da su uglavnom akani primerci po oglasima, pa treba biti pažljiv. Dobar primerak neće moći da vam skloni osmeh sa lica godinama.
 
Jeste 1.3mjet trosi 1l, vozio sam i punta i cosru sa tim motorom, po beogradu moze da trosi i 6.5l, na otvorenom ne pada ispod 4.5l. S tim da u corsi manje trosi, mozda ima nesto duzi menjac.
 
Ajde kao serviser tih vozila što pominjete da se uključim malo. Magični puno mk2. Tipski kvarovi: na 1.2 8v obavezno riknjava motorni računar. Najjeftinija opcija nov 200eu. Na starijem crkava servo motor, a na novijem senzor volana 120eu nov. 1.3 jtd ima problema sa plivajući zamajcem, a i lanac se relativno brzo istegne . Amortizeri brzo crkavaju. Remenica alternatora je standard na svim vozilima (koji poseduju jesnosmernu).
Pošto opela najviše održavam mogu da odgovorim na neko pitanje vezano za njih
 
Poslednja izmena:
Ja jos nisam provozao japanca a da nemam osećaj da sam list na vetru
Jako loša izolacija od buke što motora što strujanja vazduha, guma itd
 
Ma CRX je cudo tehnologije za sve ovo opisano :)

Samo cu jedno da kazem pa ko shvati...Ne moze Japanac da bude star koliko Italijan moze da bude los :)

Svasta moze da se procita u ovoj temi, zaista :) Na kraju ce Honde, Toyote i ostatak ekipe da ispadnu krs, samo polako :D
 
Slicna tema u komsiluku je odavno pretvorena u fiat/alfa svetiliste, ocekujem da ce se to brzo desiti i ovde :d

[YOUTUBE]Lf1KFwjhy-4[/YOUTUBE]
 
Poslednja izmena:
Ma CRX je cudo tehnologije za sve ovo opisano :)

Samo cu jedno da kazem pa ko shvati...Ne moze Japanac da bude star koliko Italijan moze da bude los :)

Ima moj bro Mazdu 6. Nikada nisam video toliko kvarova na nekom autu. A svaki kosta boga oca. Siguran sam da moj novi auto nece biti Japanac.

Sto se tice polovnjaka, dobar polovnjak se ne kupuje na slepo, na pijacama, od Sapcana. Dobar polovnjak se ili kupuje direktno iz inostranstva na zesce jaku preporuku (starija gospodja mazila i pazila auto dok je nas covek nije ubedio da ga proda) ili na dojavu iz lizinga za neki dobar koji je uzet vlasniku "zbog razlozi".
 
A da li zna neko kada ce novi video Chris Harrisa? 24 hours Nurburgring se zavrsio, kontam da sad ima vremena.
 
Znas na sta sam mislio, ne krivi mi reci. Na fiat puntu redovno crkavaju mnoge male stvari. Ko mi kaze suprotno ili govori sa ukusom kiselog grozdja ili nikad nije ni imao fiat. Ponavljam, 4 bliska druga imaju Punta, ja sam ga vozio 2 meseca, konstantno sam u blizini nekog Punta. I citaj sa razumevanjem molim te. dakle - rekao sam "ne valja staviti polovnu" < sto implicira da niko ni ne stavlja polovnu, suprotno tvojoj intepretaciji mog posta.

evo ti Parkers review, sajt gde se sve ocene formiraju na osnovu posetilaca, Punto 2:

http://www.parkers.co.uk/cars/used-reviews/fiat/punto/hatchback-1999/

reliability: 1.5/5

Oces da kazes da si ti u pravu a par hiljada vlasnika koji su glasali na Parkers nisu ..?

Pre ću da verujem whatcar-u:

http://www.whatcar.com/car-reviews/used/fiat/punto-hatchback/summary/23479-5

inače, koji jeftin autić na whatcar-u ima 5 zvezdica:

http://www.whatcar.com/car-reviews/used/ford/fiesta-hatchback/summary/23676-5

;)
 
Chromu da ne spominjem. Prelep auto, fenomenalan u voznji, izgleda za sve pare. Pojeo vec 30% kupovne cene na servise.

Vidiš, meni je Croma bezlična i ružna skoro kao Multipla.

Samo cu jedno da kazem pa ko shvati...Ne moze Japanac da bude star koliko Italijan moze da bude los :)

Meni su japanci totalno nezanimljivi kao automobili. Oprema i kvalitet unutrašnjosti su, po meni, daleko iza evropljana, mada ima izuzetaka. Lim im je daleko ispod evropljana, a održavanje košta, pri čemu je izbor servisa dosta sužen.

Sto se tice polovnjaka, dobar polovnjak se ne kupuje na slepo, na pijacama, od Sapcana. Dobar polovnjak se ili kupuje direktno iz inostranstva na zesce jaku preporuku (starija gospodja mazila i pazila auto dok je nas covek nije ubedio da ga proda) ili na dojavu iz lizinga za neki dobar koji je uzet vlasniku "zbog razlozi".

U principu da, mada ima izuzetaka. Može da se nađe dobar auto i na placu, ili kod ljudi koji uvoze lično po neki auto, ali treba biti strpljiv. Jako strpljiv.
 
Auto se kupuje 6-12 meseci, što uključuje redovnu pretragu i potragu. Ko misli da može da kupi dobar auto za mesec dana završi sa pljuvanjem po toj konkretnoj marki, osim ako nije VW, jer se onda o tome ćuti da ne bi ispao glup u društvu.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno