Šta je novo?

Audio CD medije - gde?

Originali se printaju sa posebnog mastera koji se naziva glass master i osim čika Željka na Balkanu koliko sam upućen takve fabrike više nema. Pre su se diskovi slali u Austriju i Madjarsku na izradu glass diskova.
 
Upravo sam to rekao, da se stampaju, a ne rezu. Ne znam za Zeljka, ali sumnjam da u Grckoj ne postoji fabrika CD-ova.

BTW, sve to nema veze sa cujnom razlikom u diskovima rezanim brzinom 1x i 8x....
 
Osim Pink Digital Systema, u Srbiji postoje još i General Disc Technology i PGP-RTS, koji se svi bave izradom CD i DVD diskova... Možda ima još neka fabrika, nisam siguran... A glas-masteri, ili "stamperi" su se uglavnom radili u firmi "Adivan" u Švajcarskoj ili u "VTCD"-u u Mađarskoj...
 
BTW, sve to nema veze sa cujnom razlikom u diskovima rezanim brzinom 1x i 8x....

Shvati čoveče ako su narezani bez grešaka nema razlike u kvalitetu zvuka. Ja već godinama režem (na TY, RITEK) i razliku ne primećujem, to će ti potvrditi i svaki forum koji se bavi ovom tematikom.
Ako pronadješ neki test ili drugu tvrdnju na internetu obavesti me, da ne živim u zabludi.
 
Nekako Grčku uvek izuzimam od Balkana pa je nisam ubrajao - znam da kad smo mi izdavali album prvenac 2001 da smo morali da šaljemo u Austriju CD. Eto, lepo je čuti da danas 2009. imamo čak tri takve "fabrike" - nisam skoro ništa snimao pa i nisam u toku :)

A 2009. godina i pojava blu-ray disc standarda mi nekako sve naginje ka tome da se na polju CD-ROM rezača poprilično situacija stabilizovala od eventualnih grešaka i sl.
 
Shvati čoveče ako su narezani bez grešaka nema razlike u kvalitetu zvuka. Ja već godinama režem (na TY, RITEK) i razliku ne primećujem, to će ti potvrditi i svaki forum koji se bavi ovom tematikom.
Ako pronadješ neki test ili drugu tvrdnju na internetu obavesti me, da ne živim u zabludi.

Ne razumem cemu ovolika tvrdoglavost...pokusavam na najlepsi nacin da objasnim stvarno stanje stvari i opet ne vredi. Ne pominjem pricice sa interneta vec konkretne ozbiljne testove kojima sam prisustvovao Dakle, poslednji put, nemam pojma da li ima gresaka u snimanju ili ne, u svakom slucaju stoji cinjenica da:

1. Audio diskovi rezani brzinom 1x na starom TEAC SCSI rezacu zvuce bolje (identicno originalnom, stampanom) od diskova rezanih brzinom 8x na specijalnom Yamaha rezacu optimizovanom za rezanje audio diskova. Pet ljudi (primer) je radilo blind test i SVI su bez greske vise puta pogodili (za vise diskova) koji disk zvuci bolje (dakle tacnost 100%).

2. Uporedjivanje originalnih (stampanih) diskova i audio diskova rezanih brzinom 1x je pokazalo da niko sa sigurnoscu ne moze da odredi razliku.

3. Uporedjivanje audio diskova rezanih brzinom 1x i data diskova rezanih brzinom 1x na istom rezacu je nedosmisleno potvrdilo da je razlika cujna - svi koji su radili blind test su potvrdili da data diskovi zvuce losije.

Nadam se da je konacno jasno.
 
Poslednja izmena:
Eto, znači svi kojih žele da izdaju samostalno novi album, trk po 10 TEAC rezača i rezanje u real-time vremenu :D
 
3. Uporedjivanje audio diskova rezanih brzinom 1x i data diskova rezanih brzinom 1x na istom rezacu je nedosmisleno potvrdilo da je razlika cujna - svi koji su radili blind test su potvrdili da data diskovi zvuce losije.

Ako je to ekipa Lotke,Bane,Zeljko,etc,onda ne bih dalje komentarisao.:D
 
Shvati čoveče ako su narezani bez grešaka nema razlike u kvalitetu zvuka. Ja već godinama režem (na TY, RITEK) i razliku ne primećujem, to će ti potvrditi i svaki forum koji se bavi ovom tematikom.
Ako pronadješ neki test ili drugu tvrdnju na internetu obavesti me, da ne živim u zabludi.


SMARAŠ ZA MEDALJU!

To što ti nisi osetio razliku na tvojoj pijonir, sqmy... ne mora da znači da ne postoji razlika. Ja na mom sistemu nikada nisam osetio razliku, ali znam ljude koji imaju sisteme od +10000e i pričaju istu što i Tex. Ljudi osećaju razliku kada promene naponski kabl za pojačalo, što je meni malo čudno, ali nikad nisam rekao da nije istina jer bi to značilo da oni lažu.
 
Takodje kod kuce smo na sledecoj opremi testirali i razlika je k'o dupe i oko.

- Wadia 850
- Avantgarde Duo
- Mastersound 52B Mono blokovi

Ne secam se koji je tada bio pretpojacivac, ali razlike su bile ocigledne, svi diskovi su rezani na TEAC 8X SCSI rezacu i TEAC W54E 4X rezacu. Diskovi su bili TDK Audio, TDK Silver, Traxdata Audio....

Mejdutim dosli smo do zakljucka da za audio rezanje nema nekih pravila, mora da se pogodi brzina rezanja sa medijem, nekada je bolje 4X od 1X, recimo ovi data TDK koje jos uvek imam i koristim za audio rezanje su katastrofa na 1X dok na 2X i 4X nema neke razlike, preko 4X diskove ne rezem zbog ociglednog pada kvaliteta.
 
Poslednja izmena:
Što će reći da za pankere nije bitna brzina dok je za klasičnu muziku toplije kada se nareže na 1x?

Iskreno, meni sve ovo zvuči kao jedan veliki placebo, ali kako nisam testirao neću komentarisati.
 
Shvati čoveče ako su narezani bez grešaka nema razlike u kvalitetu zvuka. Ja već godinama režem (na TY, RITEK) i razliku ne primećujem, to će ti potvrditi i svaki forum koji se bavi ovom tematikom.
Ako pronadješ neki test ili drugu tvrdnju na internetu obavesti me, da ne živim u zabludi.

Pa u zabludi sigurno jesi, da li zbog toga na cemu slusas ili koliko dobro chujes.
Sami po sebi digitalni nosaci zvuka su aproksimacija
samog zvucnog signala.Da li bolja ili losija zavisi od DAC-a koji koriste.
Svaki digitalni snimak ima greske koje se aproksimiraju.
Zato postoji oversampling-sto vise puta, uglavnom bolje.
Dovoljan je osrednji CD player i malo bolji HI-FI zvucnici ili slusalice
pa da je razlika chujna.
 
Takodje kod kuce smo na sledecoj opremi testirali i razlika je k'o dupe i oko.

- Wadia 850
- Avangarde Duo
- Mastersound 52B Mono blokovi

Nesecam se koji je tada bio pretpojacivac, ali razlike su bile ocigledne, svi diskovi su rezani na TEAC 8X SCSI rezacu i TEAC W54E 4X rezacu. Diskovi su bili TDK Audio, TDK Silver, Traxdata Audio....

Mejdutim dosli smo do zakljucka da za audio rezanje nema nekih pravila, mora da se pogodi brzina rezanja sa medijem, nekada je bolje 4X od 1X, recimo ovi data TDK koje jos uvek imam i koristim za audio rezanje su katastrofa na 1X dok na 2X i 4X nema neke razlike, preko 4X diskove ne rezem zbog ociglednog pada kvaliteta.


Upravo o tome sam i ja govorio. Dakle, kada su DATA diskovi u pitanju, rezanje brzinom 1x NE daje dobre rezultate (ocigledno da nisu optimizovani za tu brzinu). Suprotno od toga, AUDIO diskovi kada se rezu brzinom 1x daju odlicne rezultate.
 
Niko od njih nema imena koja si pomenuo. Nije lepo da se podsmevas, radi se o ozbiljnim ljudima, profesionalcima.
Nije podsmevanje,i ovo su ozbiljni ljudi poznati svim audiofilima u gradu.Ljudi koji su promenili vishe high end opreme nego shto je vecina foruma uopshte videla,a ne chula.Ali se od toliko testiranja opreme kriterijum "malo" poremeti.
 
SMARAŠ ZA MEDALJU!

To što ti nisi osetio razliku na tvojoj pijonir, sqmy... ne mora da znači da ne postoji razlika. Ja na mom sistemu nikada nisam osetio razliku, ali znam ljude koji imaju sisteme od +10000e i pričaju istu što i Tex. Ljudi osećaju razliku kada promene naponski kabl za pojačalo, što je meni malo čudno, ali nikad nisam rekao da nije istina jer bi to značilo da oni lažu.

Ne upuštaj se u raspravu kada je očigledno da se ne razumeš u materiju. Kablovi gde god bili su važni ali sa ovom pričom nemaju veze.

Tex jeste stariji ali ni ja nisam sa 36 više mlad, nisam zaludjenik ali pratim Hi-Fi od osamdeset i neke.

Ceo svet reže na data diskove, samo po neki prave razliku u očajničkoj želji da snime savršen zvuk ili iz neznanja.

Tačno je da svi diskovi ne režu isto na svim brzinama, zato i nevolim da menjam diskove na koje sam naučio. Koliko sam samo puta bacio loše narezane diskove, deklarisane za rezanje 1x-4x.

Režem godinama audio za sebe i video za druge i bio sam dugo u toj fazi traženja, da nekažem savršenog, snimka.

Proveo sam dane na audio video forumima i u pokušaju da napravim što kvalitetniji snimak i zaključio, da je AudioDisk ako nije neophodan za uredjaj, bacanje para.

To nije samo moje mišljenje, nego mišljenje većine, na stranim forumima, koja se interesuje za ovu temu.
 
E super si iskopao ovo, nisam znao da ovaj problem ima istorijat na forumu :d
 
Audio CD-ovi se ne snimaju kao data CD-ovi, tj. moguce su greske i u snimanju i u citanju.

То не објашњава проблем.
Да би се чула "разлика у звуку" практично сви семплови (или њихова огромна већина) неког аудио снимка треба да буду различити код његовог резања на 1х и на нпр. 8х.
У противном, ако су разлике /односно грешке у читању или писању/ местимичне, чују се само импулсни артефакти, тј. кликови, попови, дроп аути, итд., док сви параметри који дефинишу квалитет репродукције - фреквентни, односно амплитудни одзив, транзијентност, THD и TIM дисторзија, однос S/N итд. у делу који сачињавају исправно прочитани/нарезани семплови остају апсолутно идентични код резања брзином 1х, 8х итд.
Међутим, повећавањем брзине резања само се повећава број импулсних грешака.
Пo теорији заступника Hi-Fi-ja код резања на брзини 1x и 8х са дигиталног аспекта (били тога они свесни или не) имамо два потпуно различита фајла, где се практично у сваком семплу резаном на већој брзини губе, односно мењају (према тврдњама њиховог слуха) подаци из изворног фајла.
Дакле, да резач на већој брзини практично ниједан семпл не може исправно да нареже.
За проверу разлике у ефектима брзине резања нема никакве потребе за "озбиљним уређајима" и за слушним тестовима. Напротив, они могу само да узнесу субјективизам оцене.
Довољан и апсолутно поуздан је digital compare фајлова /Δ file/ насталих на различитим брзинама резања.
Дакле, основна грешка је у методолошком приступу коју намећу "поклоници Хи-Фи опреме", а која би требало да да мандат њиховом слуху за доношење коначне оцене о стварима које се лако решавају једноставним и егзактним методима рачунарске технике /бинарна компарација/, и та грешка омогућава све јалове расправе којима овде присуствујемо.
 
Poslednja izmena:
Mnogo filozofije ni oko čega. Čovek je pitao lepo za Audio CD medije. I oni kao takvi imaju primenu u stand alone audio rezačima koji snimaju sa nekog od audio ulaza u realnom vremenu. Koji baš zbog realtime snimaka režu brzinom od 1X. I ukoliko nema hakovanog fimware-a za dotični uređaj on ne prepoznaje tj. odbijaja da snima na data medijima.

@draganmi
Ceo svet reže na data diskove ali je tu posredi kopiranje audio zapisa. Dok je namena audio cd-a sasvim drugačija tj. snimanje u realnom vremenu, koje nema nikakve veze sa kopiranjem i veoma mali broj ljudi ima potrebe za istim ali je ipak ima. I kod takvih snimača se reže brzinom 1X samo zato što bi audio zapis snimljen brzinom 8X bio isto toliko puta usporen prilikom reprodukcije.

P.S. I da rezimiramo namena audio diskova nije za arhiviranje - kopiranje audio sadržaja na njima. Već isključivo za snimanje audio zapisa u realnom vremenu i kao takvi su optimizovani za rezanje brzinom 1X.
 
Poslednja izmena:
Mnogo filozofije ni oko čega. Čovek je pitao lepo za Audio CD medije. I oni kao takvi imaju primenu u stand alone audio rezačima koji snimaju sa nekog od audio ulaza u realnom vremenu. Koji baš zbog realtime snimaka režu brzinom od 1X. I ukoliko nema hakovanog fimware-a za dotični uređaj on ne prepoznaje tj. odbijaja da snima na data medijima.

@draganmi
Ceo svet reže na data diskove ali je tu posredi kopiranje audio zapisa. Dok je namena audio cd-a sasvim drugačija tj. snimanje u realnom vremenu, koje nema nikakve veze sa kopiranjem i veoma mali broj ljudi ima potrebe za istim ali je ipak ima. I kod takvih snimača se reže brzinom 1X samo zato što bi audio zapis snimljen brzinom 8X bio isto toliko puta usporen prilikom reprodukcije.

P.S. I da rezimiramo namena audio diskova nije za arhiviranje - kopiranje audio sadržaja na njima. Već isključivo za snimanje audio zapisa u realnom vremenu i kao takvi su optimizovani za rezanje brzinom 1X.
Без добре филозофије нема ни добре праксе.
Питање је било релативно тривијално, ту се слажем, али су поводом њега покренута питања која се тичу методологије.
Методолошка питања су веома важна како због исправног пута долажења до истине, тако и ради избегавања губљења времена и залуђивања предрасудама.
И CDA се састоји од јединица и нула као и дата дискови - CDA дискови се дају бинарно поредити као и дата дискови. Рачунару на којем се врши поређење је свеједно. И то је све.
 
Poslednja izmena:
То не објашњава проблем.
Да би се чула "разлика у звуку" практично сви семплови (или њихова огромна већина) неког аудио снимка треба да буду различити код његовог резања на 1х и на нпр. 8х.
У противном, ако су разлике /односно грешке у читању или писању/ местимичне, чују се само импулсни артефакти, тј. кликови, попови, дроп аути, итд., док сви параметри који дефинишу квалитет репродукције - фреквентни, односно амплитудни одзив, транзијентност, THD и TIM дисторзија, однос S/N итд. у делу који сачињавају исправно прочитани/нарезани семплови остају апсолутно идентични код резања брзином 1х, 8х итд.
Међутим, повећавањем брзине резања само се повећава број импулсних грешака.
Пo теорији заступника Hi-Fi-ja код резања на брзини 1x и 8х са дигиталног аспекта (били тога они свесни или не) имамо два потпуно различита фајла, где се практично у сваком семплу резаном на већој брзини губе, односно мењају (према тврдњама њиховог слуха) подаци из изворног фајла.
Дакле, да резач на већој брзини практично ниједан семпл не може исправно да нареже.
За проверу разлике у ефектима брзине резања нема никакве потребе за "озбиљним уређајима" и за слушним тестовима. Напротив, они могу само да узнесу субјективизам оцене.
Довољан и апсолутно поуздан је digital compare фајлова /Δ file/ насталих на различитим брзинама резања.
Дакле, основна грешка је у методолошком приступу коју намећу "поклоници Хи-Фи опреме", а која би требало да да мандат њиховом слуху за доношење коначне оцене о стварима које се лако решавају једноставним и егзактним методима рачунарске технике /бинарна компарација/, и та грешка омогућава све јалове расправе којима овде присуствујемо.


Zao mi je, ali moram da ti kazem da ti je pristup pogresan. Audio CD-ovi se rezu da bi se slusali, a ne komparirali na racunaru. Dakle, jedino sto je bitno je da onaj ko slusa tako sniljen audio CD bude zadovoljan zvukom. Posto je razlika u CD-ovima rezanim brzinom 1x i 8x cujna i to u korist onih koji se rezu brzinom 1x, time je sve receno.
 
Zao mi je, ali moram da ti kazem da ti je pristup pogresan. Audio CD-ovi se rezu da bi se slusali, a ne komparirali na racunaru. Dakle, jedino sto je bitno je da onaj ko slusa tako sniljen audio CD bude zadovoljan zvukom. Posto je razlika u CD-ovima rezanim brzinom 1x i 8x cujna i to u korist onih koji se rezu brzinom 1x, time je sve receno.
Питање ко је задовољан неким звуком, а ко није, је потпуно субјективно и беспредметно за било какву дискусију.
Тиме се озбиљни људи не баве.
И то нема никакве везе са објективном провером да ли су две физичке (акустичке) појаве, пуштене преко истог електроакустичког система, које проистичу из два информатички идентична извора идентичне или нису.
Од математике, физике, кибернетике, логике и методологије постоји нешто супериорније, што може да им противречи и побије их, и то је "слушни тест"?
Онај ко "чује" разлику између бинарно идентичних аудио фајлова је запао у озбиљан мистицизам, изгубио контакт са реалношћу, и требало би да се озбиљно забрине око квалитета своје перцепције и њене шире интеграције у свој психички живот.
Ако му његова имагинација пружа задовољство веће од истине то је његова ствар, али то му не даје за право да таквим идејама трује друге људе.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno