Šta je novo?

ATI Eyefinity

Pratim ovu pricu na stranim simracing forumima od kad je Ati najavio tehnologiju. Generalno, stvar radi odlicno i, bar u simulacijama voznje, okviri ekrana ne smetaju posle 15 sekundi voznje. A siroki pogled jako pomaze, i zbog osecaja brzine i konfiguracije staze i zbog preglednosti.
Ali, ne moze da radi bez bar jednog monitora prikljucenog na display port jer je za DVI signal potreban nekakav takt generator na kartici (ili nesto tome slicno, ne razumem se bas u tu tehniku) dok se kroz DP monitoru salje raw signal. Na danasnjim karticama nema mesta za ugradnju vise od 2 ta generatora (to je nezvanicno objasnjenje proizvodjaca) i zato samo 2 monitora mogu biti DVI (ili HDMI, isti je signal). E sad, treci monitor moze da se prikljuci i preko DPtoDVI adaptera ali iskljucivo preko aktivnog adaptera. Takvi adapteri napolju kostaju 100-130 USD i pored visoke cene ih nema. Gde god se pojave u prodaji, rasprodaju se odmah. Ima po e-bay-u i pasivnih za 10-15USD ali to je adapter koji cisto fizicki prilagodjava oblik prikljucka i prespaja kontakte unutra ali ne vrsi potrebnu konverziju signala. Nedavno je Ati na svom sajtu objavio spisak sertifikovanih adaptera medju kojima su i ti pasivni, i jos uvek se vodi diskusija o tome jer niko nije uspeo da pokrene eyefinity preko tih pasivnih adaptera.
Negde u vreme kada su se pojavile prve 58xx kartice i HP je izbacio liniju monitora sa DP ulazom. Monitori iz serije cije su oznake LAxx05 wg imaju DP i nisu puno skuplji od regularnih monitora sa DVI. Po Itsvetu i kod nas se moze kupiti 24" model za nekih 280 EUR koliko je i u npr. Nemackoj.
 
Evo sad sa kumom cepamo krizu, hawx...(p2450h+t220):-devil-:.... i bas si me deprimirao sa cenom adaptera:crash:.
 
Normalno je da ne smetaju okviri za voznju, pa pogledaj koliki su kod pravog auta, pa se voze :)
 
To sam se i ja cudio zasto ljudi zakeraju zbog linija, a voze kola bez problema.
Stavise u simulacijama voznje i aviona to doprinosi realnosti.
Ajde mozda smeta kod FPS-ova, mada mislim da je i tu vise sindrom kiselog grozdja.
Steta sto nemam mesta za neki tri-monitor setup, tako da tesko da cu ovo probati. Mozda vidim negde...
 
Ma jedini problem je displayport i adapter za nega, sto ga nema i sto je skup! a mesto, 3 monitora i linije su najmanji problem, mene je juce raspametio i setup sa dva monitora;), jednostavno receno "a new level"! Kad bi napravili jedan monitor sa rezolucijom 3840*1080, to bi bio pun pogodak, jer eyefinity se izvanredno nosi sa takvim rezolucijama:smoke:.
 
Eyefiniti u stvari samo pravi prosireni viewport i samim tim veci horizontalni ugao pogleda. Zbog toga slika na monitorima sa strane je deformisana. Bilo bi lepo da Eyefiniti ima i programski API tako da igra moze da shvati da ima 3 monitora i sliku na bocnim monitorima crta rotirano tako da se deformacija izgubi.
 
Verovatno bi to malo skresalo performanse?
 
Ne znam, pitam.
 
Eyefiniti u stvari samo pravi prosireni viewport i samim tim veci horizontalni ugao pogleda. Zbog toga slika na monitorima sa strane je deformisana. Bilo bi lepo da Eyefiniti ima i programski API tako da igra moze da shvati da ima 3 monitora i sliku na bocnim monitorima crta rotirano tako da se deformacija izgubi.
iRacing ima internu podrsku za multimonitor setup gde je potrebno uneti velicine ekrana, uglove medju njima, sirine okvira pa cak i udaljenost ociju posmatraca od sredine. Nakon toga, savrseno proracuna i uklopi sliku i ispred i sa strane (opet zavisno od toga kako fizicki postavite ekrane).
Ne znam da li si na to mislio ali izgleda perverzno kad se podesi kako treba. Jedino mi treba 500ak evra(tj. kako objasniti zeni da to vredi a njene cizme ne vrede 250) i 10ak kvadrata viska pa da i ja uzivam.
 
Da.. bas sam na to mislio.
 
Ovako nesto:

2vlutjb.jpg
[/IMG]
 
Eyefiniti u stvari samo pravi prosireni viewport i samim tim veci horizontalni ugao pogleda. Zbog toga slika na monitorima sa strane je deformisana. Bilo bi lepo da Eyefiniti ima i programski API tako da igra moze da shvati da ima 3 monitora i sliku na bocnim monitorima crta rotirano tako da se deformacija izgubi.


Catalyst 10.3

Catalyst Mobility – AMD will once again be releasing Catalyst drivers for most Mobility GPUs.
Eyefinity Bezel Correction – Eyefinity setups can finally be adjusted to compensate for the space occupied by monitor bezels.
Eyefinity Per Display Controls – Per display color correction, particularly useful for mismatched monitors.
Eyefinity Multiple Groups
Eyefinity Display Configuration Switching
3D Stereo driver hooks – AMD is implementing some low-level hooks to help 3rd-party 3D displays work with Radeon cards.

:)
 
:) Ali opet.. slika ce i dalje biti deformisana jer je to i dalje jedna te ista projekcija.
Bilo bi lepo da GPU renderuje 3 slike (leva, srednje i desna) tako da je leva malo zarotirana u levo, srednja ostaje ka do sada a desna malo zarotirana u desno. Rotacija u levo ili desno treba da moze da se konfigurise u zavisnosti od polozaja levog i desnog monitora.
 
Hmm..tradicionalna "pravolinijska" perspektiva u 3D mozda i nije najpogodnija za "okruzujuci" multimonitor setup, ako zelimo npr. da pokrijemo citavo polje perifernog vida koje je, mozda ugrubo, 150-200 stepeni

Ima tu malo vise zezanja od prostog rotiranja i "pogodnog" spanovanja slike oko nas

Dosta se umetnika i naucnika/entuzijasta bavilo pitanjima prostorne perspektive, nije bas sve tako "prosto" i jednoznacno

Evo neko "dajdzestirano" vidjenje:

http://termespheres.com/perspective.html

Sad, da li to moze softverski da se odradi i da hardver prikaze kako treba, to je neki drugi kung-fu
;)
 
Hmm.. To moze ovako:
attachment.php


Posto sam crtao na brzinu, gornji setup pokriva 85 stepeni dok donji setup ide oko 105. Ukoliko bi posmatrac bio blize monitorima u prvom slucaju ugao pogleda bi se razvukao do max 180 stepeni i deformacije bi bile jos izrazenije. U drugom slucaju ako bi se posmatrac priblizio srednjem monitoru, a levi i desni monitor se rotiraju ka posmatracu, onda je moguce pokriti ugao do 270 stepeni bez deformacija.

NVidia nudi 2 resenje kao odgovor na Eyefinity:
- 3D surround - prakticno identican Eyefinity samo podrzava i drugi mod
- 3D vision 3D surround - isto kao i u prvom slucaju samo sa 3d naocarima.
Mana je sto zahteva SLI konfiguraciju.

Prvi metod je laksi za implementaciju i svodi se na to da driver prijavi novu rezoluciju 5040x1050 ili npr. 5240x1050 (gde bi se 2x100 x 1050 pix odbacilo prilikom korekcije okvira) i igra renderovala jednu sliku koju bi driver rasparcao na 3 monitora.
Drugi metod je tesko izvesti bez dodatnog programiranja u igri. Moguce je da driver tim izabere igru, analizira kako radi i napravi driver profile koji bi naterao igru da generise 3 slike umesto jedne.
 

Prilozi

  • eyefinity.png
    eyefinity.png
    82.9 KB · Pregleda: 303
Odgovor na eyefinity sa gxt2xx, ili tek sa u buducom generacijom?
 
Koliko je meni poznato 3d surround ce raditi i sa trenutnom generacijom kartica.. Ali ce trebati SLI setup.. nemoze na dual-GPU.
 
Kakav SLI setup sa trenutnom generacijom kartica???

GT200 kartica praktično nema u prodaji a i koji bi igrač pri čistoj svesti kupio GT200 SLI po trenutnim cenama? SLI setup sa dve G92 kartice je jedina realna varijanta ali ne znam da li će 3D surround raditi na njima.
Fermija nema, kad će, koliko će ga biti i po kojoj ceni ne znamo. Sa očekivanim TDP-om i cenama ni Fermi SLI ne izgleda kao razumno rešenje.

Cela smisao 3D surrounda je da na spisku featurea nVidia ima sve što i ATi + još svoje proprietary fore 3D i physX.
 
3d ima alternativu... treba sli, ali ti ne treba displayport adapter ili monitor sa istim:crash:.
 
Ja bih voleo ovako nesto od eyefinity/surround3D-a...mada je verovatno previse zahtevno za danasnju industriju-povlacilo bi promenu u izradi panela i programiranje sferne perspektive u igrama, gde bi projekcija na flat-panel ( za poor man-a :D) bilo samo specijalan slucaj sferne perspektive kada Rpanela -> infinity.

Naravno, trebalo bi verovatno i dosta igranja oko podesavanja i namestanja okruzenja

Primeticete da linije skracenja i linije konture predmeta projektovane na sferni ekran u pravcu normale na ravan pogleda igraca nisu prave, nego lukovi velikog radijusa u ovom slucaju...zakrivljenja bi bila jos primetnija na tankim, a visokim objektima, tipa neki visoki soliter u okruzenju igre

Pri postojecim setup-ima dobijamo samo veliku sirinu oko igraca pogotovo kada se monitori naredjaju horizontalno, ali utisak dubine nije dovoljno naglasen...mada kapiram da je ovo prezahtevno za danasnji nivo razvoja, odlican je eyefinity i ovakav kakav je sad, surround3D jos nisam video na delu

Ali uvek ima mesta za unapredjenje
 

Prilozi

  • UmpahEye1.png
    UmpahEye1.png
    140.7 KB · Pregleda: 34
  • UmpahEye2.png
    UmpahEye2.png
    90.9 KB · Pregleda: 32
  • UmpahEye.png
    UmpahEye.png
    143.9 KB · Pregleda: 46
  • UmpahEye31.png
    UmpahEye31.png
    199 KB · Pregleda: 35
Ako se vec izmisljamo idealno bi bilo da se zakrivi i po vertikali, tj da ekran bude deo sfere. Nadam se da se razumemo. To nista ne bi bilo komplikovanije nego zakrivljenje samo po horizontali (sferne vs cilindricne koordinate :) ).
 
U tom slucaj pravi osecaj bi imao samo sa jedne tacke.. u zizi sfernog ekrana.
 
Ako se vec izmisljamo idealno bi bilo da se zakrivi i po vertikali, tj da ekran bude deo sfere. Nadam se da se razumemo. To nista ne bi bilo komplikovanije nego zakrivljenje samo po horizontali (sferne vs cilindricne koordinate :) ).

To upravo i jeste poenta..ako pazljivije pogledas slichke, videces da je panel zakrivljen i po vertikali, ovo je "ljuska" sfere kad se gleda iz njenog centra...da je cilindar, panel bi bio vertikalan po "vertikali" kad se gleda sa strane...bah, kakva recenica

I da, yooyo je u pravu, moraju biti oci u "centru" sfere za pun ugodjaj, ali sto kazes, namestis se
 
Ovako nesto:

http://www.frex.com/gp/canopy/canopy_en.html

Doduse ovde postoji deformacija jer izvorna slika nije prilagodjena sfericnom obliku "ekrana" ali, iz iskustva simracera koji ovo imaju deformacija nije tolika kao sto izgleda na ovim slikama. Ovde je kamera bila van fokusa sfere. Kazu da je "iznutra" pogled nesto najblize pravoj stvari.
 
Nazad
Vrh Dno