Šta je novo?

Android navigacija i mape

Pa firmver/softver/mape se ne ubacuju samo preko usb-a ili sd kartica. Malo je starija zaostavština, koriste se optički mediji :)

DVD 800 cd 500 ? Poslednji apdejt je iz 2018-e. Naravno da može.
Postoji samo jedna sitnica - moraš da kupiš originalan dvd disk. Nije nikakav problem iskopirati sadržaj, nema nikakvu softversku zaštitu. kripciju ... samo što ima hologram na sebi. E, to ne može da se iskopira.

Naravno, uvek ima neka alternativa. Ovde - da se u uređaj ubaci modifikovani firmver koji neće čitati hologram. Međutim, oni koji to rade (ne znam nikoga sa naših prostora), naplaćuju dobro.

Jeftinija ne toliko ali mnogo bolja solucija je da kupiš aftermarket uređaj.
 
Tražim navigaciju za Android telefon koja ima automatsko merenje prosečne brzine na deonicama auto puta.
Danas sam probao AmiGO i Sygic, ali samo od Bibanj Potoka do Mladenovca. AmiGO je odmah nakon što sam prošao rampu merio brzinu. Sygic izgleda da nema tu opciju.
E sad, da li je neko isprobao AmiGO ili neku drugu na malo daljem putu; recimo na deonici od BG do Niša ima više tih tačaka gde se kontroliše prosečna brzina?
 
Već dugo koristim iGO NextGen Pal i meri sam prosečnu brzinu na autoputu. Izbaci u gornjem delu ekrana obaveštenje o prosečnoj brzini.
 
Ne znaci vam to puno posto se prosecna brzina ne meri od rampe do rampe vec po deonicama. Tipa, u duzini od 6005m prosecna brzina 139kmh (stvaran primer kod nas).
 
Stvaran primer uz kaznu? To je gore nego sto sam mislio.
 
Da, da, prosečna 139kmh na nekih 6km. Čovek iz mog okruženja. Sreća pa vozim slab auto ali 140 po satu sam držao ranijih letovanja.
 
Držite se ograničenja. Ne zato što je vaš auto možda neispravan, već i onih oko vas.
Ipak smo mi zemlja polovnih i rashodovanih automobila.

Znam za tehničke preglede/servise koji i danas rade na crno, u smislu da možeš kakvu hoćeš šklopociju da proteraš i da dobiješ papir da je auto 100% ispravan.
Isto tako znam za 2 tehnička servisa koja su trajno zatvorena pre par godina , nakon što su vozila koja su kod njih "prošla" pregled
a onda učestvovala u ozbiljnim udesima sa smrtnim ishodima. Da mladi ljudi nisu izgubili glave, takvi ****** bi i dalje radili.
Svaka čast bu*** koja plati tehnički pregled i stavi glavu u torbu. 🤬
 
Poslednja izmena:
Zasad ste bezbedni ako po satu vozite do 140. Stižu masovno kazne iz prošle godine, letnji period, sve su makar 140.x km/h, što je po satu obično par km/h više.
 
Već dugo koristim iGO NextGen Pal i meri sam prosečnu brzinu na autoputu. Izbaci u gornjem delu ekrana obaveštenje o prosečnoj brzini.
Koristiš iGO Pal softverski paket sa Pongo skinom prilagođen za domaće potrebe. Autori dodataka su sa naših prostora.
Malo morgen bilo koji softver inače ima navedene funkcije precizno za naš region. Radi se na tome, ali ...

Da bi ste vozili prosečno 140 od rampe do rampe, to znači inače da ste dobar deo puta vozili znatno preko toga.
I presretač će vas tolerisati tu i tamo ako vozite malo brže, ali ako znatno pređete limite, dobrodošli ...
 
Poslednja izmena:
Stvaran primer uz kaznu? To je gore nego sto sam mislio.

Prošla godina, jun, je stizao negde u aprilu/maju.
September 2022. su slali u maju/junu.

Ne znam nikoga da je dobio kaznu od novembra na ovamo, a vremenski je već trebalo da stižu.
Bukvalno su sve kazne bile u prekoračenju 11-14km i kazna 5.000, a plaćeno u roku od 7 dana, 2500 dinara.

Deonice su od 5 do 12 minuta. Otprilike su to one speed cams što se vide u Google maps na nadvoznjacima.

Kod mene navigacija ima opciju da uključim GPS brzinu. Kada mi GPS iz kola pokazuje 130km/h, brzinomer je na oko 140km/h.

Koliko god da ubrzam preko toga, od Beograda do Subotice ili Beograda do Preševa, mogu da ustedim nekoliko minuta. Dovoljno je da naletim na jedan kamion u preticanju ili red na kasi na benzinskoj pumpi i to vreme sam izgubio.

Valjda ide sa godinama, vozim koliko put dozvoljava, a maks mrvu ispod ograničenja.

Poznanik koji je otišao u penziju kao policajac koji je radio uvidjaje nakon udesa je često govorio, "Bolje 15 minuta kasnije, nego 15 godina ranije".
 
Kod mene navigacija ima opciju da uključim GPS brzinu. Kada mi GPS iz kola pokazuje 130km/h, brzinomer je na oko 140km/h.
Da, beše po propisima brzinomer na vozilima sme da pokaže do 10% veću brzinu ali ne sme da pokaže manju pa ga skoro svi fabrički šteluju na oko +5%.
 
To sam do sada samo čuo, ovako, u ćaskanju, nikada nisam video zvanično obrazloženje, ali da, svaki brzinomer koji sam imao prilike da "proverim", pokazuje nekoliko km veću brzinu.
 
Koristiš iGO Pal softverski paket sa Pongo skinom prilagođen za domaće potrebe. Autori dodataka su sa naših prostora.
Malo morgen bilo koji softver inače ima navedene funkcije precizno za naš region. Radi se na tome, ali ...

Tako je, @desp je tražio a ja sam voljan da ga uputim ako se javi gde da nađe to što mu treba.
 
To sam do sada samo čuo, ovako, u ćaskanju, nikada nisam video zvanično obrazloženje, ali da, svaki brzinomer koji sam imao prilike da "proverim", pokazuje nekoliko km veću brzinu.
Radili su nedavno testiranje u SAT emisiji na ovu temu, i tako je i pokazalo testiranje, zavisno od proizvođača i modela, svuda je bilo razlike:
 
Već dugo koristim iGO NextGen Pal i meri sam prosečnu brzinu na autoputu. Izbaci u gornjem delu ekrana obaveštenje o prosečnoj brzini.
Jeli meri i posebno između tih tačaka na auto putu gde se nalaze kamere, kao što je objasnio @milkobgd ?
Kod prijatelja u kolima fabrička navigacija bukvalno tako radi; čim naiđe na mesto gde je kamera, resetuje i počne odatle da meri prosek do sledeće kamere i tako dalje.
 
Koja nje to fabrička navigacija :D
 
Аhha
A na nju je povezao mob sa iGO-om preko android auta :D
 
??
U (pojedinim) automobilima danas postoji i preinstalirana navigacija. U tom slučaju dovoljno je da uključiš tu preinstaliranu navigaciju i to je to. Ne treba ti android auto, pa čak ni telefon da bi radila :)
Dakle, čovek koristi navigaciju koja je već instalirana u automobilu.
 
To sam do sada samo čuo, ovako, u ćaskanju, nikada nisam video zvanično obrazloženje, ali da, svaki brzinomer koji sam imao prilike da "proverim", pokazuje nekoliko km veću brzinu.
UN/ECE regulativa to definiše. Regulation No. 39

The speed indicated shall not be less than the true speed of the vehicle. At the test speeds specified in paragraph 5.2.5 above, there shall be the following relationship between the speed displayed (V1) and the true speed (V2).
0 ≤ (V1 – V2) ≤ 0,1 V2 + 4 km/h

A testira se na 40, 80 i 120 km/h za vozila sa Vmax > 150

Ima i još ova formula za usklađenost
0 ≤ (V1 – V2) ≤ 0,1 V2 + 6 km/h
 
Jeli meri i posebno između tih tačaka na auto putu gde se nalaze kamere, kao što je objasnio @milkobgd ?
Kod prijatelja u kolima fabrička navigacija bukvalno tako radi; čim naiđe na mesto gde je kamera, resetuje i počne odatle da meri prosek do sledeće kamere i tako dalje.

Nisam siguran jer nisam na to obraćao pažnju ali povremeno iskače prozor sa upozorenjem o prosečnoj brzini a ja ga uglavnom ugasim.
 
Hvala. Naći ću je, probaću i tu i AmiGO za koji dan kad budem išao na put.
 
U (pojedinim) automobilima danas postoji i preinstalirana navigacija....
Da mi ne reče, ne bih znao :) Proveri ti to malo bolje šta je u pitanju...

Ako se ne varam i poslednje verzije GMaps-a imaju mogućnost prosečne brzine i obaveštenja, za određeni put.
 
Poslednja izmena:
Kod prijatelja u kolima fabrička navigacija bukvalno tako radi; čim naiđe na mesto gde je kamera, resetuje i počne odatle da meri prosek do sledeće kamere i tako dalje.

Za ovo bi podatak o mestima "početak merenja - kraj merenja", za deonice gde se koristi prosečno merenje brzine za kažnjavanje, moralo biti precizno uneto u mape. Ove lokacije nije baš da su javne, a pogotovo je teško da budu ažurne.

Policija nije baš da podatke o tome šalje autorima mapa. A ja sam odavno primetio da korisnici svaku bogovetnu kameru (uglavnom za nadzor saobraćaja) prijavljuju kao speed kameru.

BTW, ne znam ko zaista ima potrebu da vozi više od 130km/h na autoputu?!?
 
Poslednja izmena:
Tako je.
Samo me mrzelo da pišem o tome ... a pogotovu o fabričkim navigacijama koje po prirodi stvari nikad nemaju najsvežije mape, najsvežije podatke, još manje za naš deo sveta.

Mogu i neke zasebne apk (speed camera radar isl) da prosleđuju takve podatke na ekran HU-a
 
Za ovo bi podatak o mestima "početak merenja - kraj merenja", za deonice gde se koristi prosečno merenje brzine za kažnjavanje, moralo biti precizno uneto u mape. Ove lokacije nije baš da su javne, a pogotovo je teško da budu ažurne.
Koliko mi je poznato, te kamere su postavljene uglavnom ispod tabli koje označavaju isključenje za pojedina mesta. Kamere su tu gde jesu (fiksne su).
Kolega je pre neki dan dobio kaznu baš za neku takvu kraću deonicu (negde oko V.Plane). Najgore što je sada stigla, a prekršaj je bio u Septembru.
Voziti npr. 130 ili 135km/h je manje-više isto. Te deonice gde mere brzinu umeju da budu kratke pa se lako pređe tih 130km/h.
Uglavnom, hvala članu @Daki_81 na linku za navigaciju. Probaću je već za koji dan.
 
Прав пут лако наведе на већу брзину.
Није поменуто и да брзина на инструмент табли може да се промени ако се промене димензије гума (точка). Произвођачи углавном прописују 2 до 3 димензије и можемо само да претпоставимо да ће за највећи полупречник точка подесити показивач брзине.
Ја користим ограничивач брзине, подесим на око 10% више. Навигација се углавном слаже са тим.
 
Kod mene auto pokazuje 4-5 Km/h veću brzinu od navigacije na 130Km/h, a i gotovo uvek. Kod ortaka na 60 navigacija pokazuje 50, na 120 pokazuje 100. Baš pre neki dan primetili kod njega, verovatno je nešto raštelovano, ali nema problema sa prosečnom brzinom čak i kad vozi 150 prosek. ( :
 
Nazad
Vrh Dno