Šta je novo?

Android navigacija i mape

Totalno je suludo verovati bilo kojoj aplikaciji ili automobilu umesto sopstvenim očima.
 
To je ok kad imaš pravilno projektovanu i izvedenu signalizaciju. Na "magistalama" po Srbiji ima gomila random postavljenih znakova ograničenja i znakova za naselje koja se nikad ne završavaju, pa bi onda rešenje valjda bilo da voziš 40-50 km/h da budeš siguran da nisi u prekršaju.
U Grčkoj su znakovi često prekriveni žbunjem, pa mi je Igo svojevremeno bio od velike pomoći jer su ograničenja bila prilično precizno unesena.
 
Šta koristiti za odlazak u Grčku? Mogu li offline mape neke ili da uplatim net bolje? Da li da skidam neku drugu aplikaciju ili može i Gmaps.
 
Totalno je suludo verovati bilo kojoj aplikaciji ili automobilu umesto sopstvenim očima.
IMG_20210621_095515.jpg
 
Šta koristiti za odlazak u Grčku? Mogu li offline mape neke ili da uplatim net bolje? Da li da skidam neku drugu aplikaciju ili može i Gmaps.
Može i Gmaps da bude offline.
Pogledajte prilog 310213
 
Znači offline Google Maps završavaju posao?
 
Mom ujaku, penzioneru od 72 godine, koji se pre nedelju dana vratio odatle, završavale posao.
Još sam mu slao dodatne rute Viberom, kad je hteo da poseti neke antičke iskopine.
Skineš područja sa Gmapsa u kojima ćeš se kretati i vozi.
 
Top, tako ću i uraditi. Ionako imam backup telefon koji mi služi za igranje, taman će da fercera za navigaciju sve vreme. Hvala
 
Ja sam juče stigao u Grčku, Here me služio dobro za navigaciju, skineš mape sa 2 klika.
Kod gmaps je malo problem što ne možeš da skineš celu zemlju nego moraš da gađaš onako regiju, ali ja svakako nemam dobra iskustva sa gmaps kad nema interneta, imao sam dosta problema pre 2-3 god kad sam hteo da koristim.
Možda je sad bolje, ne znam.
 
Poenta je bila da ne možemo da se oslonimo ni na sistem koji čita znake u realnom vremenu, a ne na sistem u koji je uneta baza očitanih znakova u nekom trenutku iz prošlosti. Generalno je problem ljudski faktor, ali i sistem pravi greške.

Da, ali samo Google ima toliku količinu informacija, Here ne može ni da priđe tome.
Onog momenta kada saobraćajni inspektori (koji određuju saobraćajnu signalizaciju) i putari budu obavezni da unose izmene saobraćajnica i saobraćajne signailizacije u bazu puteva koju će onda dalje proizvođači navigacija da preuzimaju i u relanom vremenu da implementiraju u svoje baze, tek tada će sve to početi da bude dovoljno pouzdano. Inicijativa za to već postoji u razvijenijim zemljama i planira se kao obaveza putarskih službi prilikom bilo kakvih radova. To će svakako morati postati važna stavka za (daleka) buduća autonomna vozila.


To je ok kad imaš pravilno projektovanu i izvedenu signalizaciju. Na "magistalama" po Srbiji ima gomila random postavljenih znakova ograničenja i znakova za naselje koja se nikad ne završavaju, pa bi onda rešenje valjda bilo da voziš 40-50 km/h da budeš siguran da nisi u prekršaju.
Sa ovim se slažem, i uopšte mi nije jasno kako kod nas može da bude takav cirkus sa saobraćajnom signalizacijom?!? Kada su uveli one znake početak i kraj naseljene zone, postavljali su ih po nekoj ne baš jasnoj logici, a uopšte nisu uklanjali raniju signalizaciju, pa sam samo od NS do Beočina, 10-ak km, pobrojao 10-ak deonica gde su nova i stara ograničenja brzine u suprotnosti jedno sa drugim. Ni dan danas nije jasno da li ime naseljenog mesta označava ili ne početak zone 50km/h. Tako izlazeći iz sela naletim na precrtanu siluetu naselja (relativno novi znak), a onda pola km kasnije i prectano ime naselja uz precrtanih 50 (znak star decnijama).

I šta ako fali jedna od tih tabli, bilo to ime naselja, bilo precrtano ime naselja, bilo nacrtano naselje, bilo precrtano naselje?!? A malo malo pa neka od njih fali. :(


U Grčkoj su znakovi često prekriveni žbunjem, pa mi je Igo svojevremeno bio od velike pomoći jer su ograničenja bila prilično precizno unesena.
Tja, to samo znači da je Here ekipa možda godinu dana ranije prošla te deonice i unela tačne podatke o ograničenjima. Vremenom će se greške gomilati kako (i ako) putaru budu menjali signalicaziju, sve dok Here tim ponovi ne snimi rutu. A to može da potraje godinama ako ne bude većih izmena na tim rutama.

I opet dolazimo na moj prvu reakciju u postu, putari su ti koji bi trebali biti obavezni bar da obaveštavaju vlasnike baza da postoje izmene.
 
Ma da...putari će da obaveštavaju neke privatne firme o postavljenim znacima...to će biti verovatno nikad.

Moj savet je da Google mape ne koristite za putovanje u inostranstvo, bar se nikako na njih ne bi oslonio kao na osnovnu navigaciju van grada...

U gradu je gmaps neprikosnoven, van grada bolje imati nešto drugo što ne zavisi od kesiranih mapa, mrezne konekcije i slično pa čak i ako su stare mape.

Gledajte gde vozite pratite znake i saobraćaj i uzdajte se u svoju glavu a nemojte verovati previše aplikacijama za navigaciju.
Ako vam nesto nije logično nemojte to uraditi i ako aplikacija kaže da treba.

Bolje ja da pogrešim nego da ispadnem glup što sam verovao aplikaciji.
 
Ma da...putari će da obaveštavaju neke PRIVATNE firme o postavljenim znacima....
Neće nikoga obaveštavati, već će MORATI u realnom vremenu to da unose u svoju (javnu) bazu podataka. Odatle će ih preuzimati proizvođači navigacija.
E sada, kada će se to desiti, pogotovo u Srbiji, ko zna 🙄
 
Poslednja izmena:
Norvežani imaju javno dostupnu nacionalnu bazu podataka za puteve (NVDB). Posle svakog završenog projekta izvođač je dužan da upiše sve izmene koje su se desile na deonici. Sistem je zajednički za sve vrste puteva.
 
Da, to je sigurno budućnost, da putari unose svaku izmenu u neku bazu, i da navigacije mogu da pokupe te informacije u realnom vremenu.. Videćemo koliko daleka budućnost doduše..
 
Samo kad se setim kako smo nekad putovali sa kartom... i nije bilo greske. :D

kako bese ono "kartu citaj a seljaka pitaj"

Imam jednu kartu jos uvek je cuvam verovatno vec sada vredi vise nego neka navigacija danasnje generacije ne znaju ni da tumace kartu :eek:
a i sta ce im...
 
Da tumače kartu? :)
Ne bi znali ni sever na njoj da nadju. :))
 
Ma da...putari će da obaveštavaju neke privatne firme o postavljenim znacima...to će biti verovatno nikad.

Neće nikoga obaveštavati, već će MORATI u realnom vremenu to da unose u svoju (javnu) bazu podataka. Odatle će ih preuzimati proizvođači navigacija.

Norvežani imaju javno dostupnu nacionalnu bazu podataka za puteve (NVDB). Posle svakog završenog projekta izvođač je dužan da upiše sve izmene koje su se desile na deonici. Sistem je zajednički za sve vrste puteva.

Jasno je da ovo jeste budućnost. Nekim zemljama skorašnja, nekim daleka... :p
Javna i ažurna elektronska baza podataka o saobraćajnicama i saobraćajnoj signalizaciji će svakako biti obaveza svake uređene države.

Do tada, na saobraćajne propise u okviru GPS mapa se ne treba previše oslanjati. Ograničenja brzine npr... Pomoćno sredstvo može da bude. Glavno i obavezujuće nikako.
 
Poslednja izmena:
Mislim da smo temu doktorirali, ponavljanjem kako ne treba koristit i sta mozemo ocekivati od aplikacija.
Korisnije nam je kada se konkretno navede opcija koju neka aplikacija ima u odnosu na konkurenciju a moze biti "asistencija" u voznji.

*Jedino prosecnom korisniku, koji telefon zna da koristi koliko da uslika nesto, posalje vajber poruku i lupi lajk na fejsu ... moze da se desi da mu navigacija kaze
da autobus moze da se protera kroz Knez Mihajlovu. I da on to zaista pokusa.
Nemojmo o takvim banalnostima, sacuvajmo ugled foruma.
 
Instalirao malopre Igo, da vidim kako sad radi, i ne mogu da vratim mape koje sam kupio pre par godina. U support delu se pominje "Restore purchases" opcija, ali ne mogu da je nađem u opcijama. Jel' se neko možda igrao sa ovim u skorije vreme?
 
Pored GMaps (zbog realtime saobraćaja), u autu je iGo navigacija (zastarelo), na telefonu Magic Earth (OpenStreetMaps su izgleda tačnije po pitanju ulica i smerova), na satu HereWeGo (neupotrebljivo, ali eto ima), a za BG kućne brojeve Yandex je ubedljvo najprecizniji. Ukratko.
 
Ja sam juče stigao u Grčku, Here me služio dobro za navigaciju, skineš mape sa 2 klika.
Kod gmaps je malo problem što ne možeš da skineš celu zemlju nego moraš da gađaš onako regiju, ali ja svakako nemam dobra iskustva sa gmaps kad nema interneta, imao sam dosta problema pre 2-3 god kad sam hteo da koristim.
Možda je sad bolje, ne znam.
Na Gmaps za inostranstvo uvek skinem mape iz nekoliko segmenata. Recimo prošle sedmice sam bio u Grčkoj i skinuo sam rutu i moguće oblasti koje ću da posetim iz ukupno 5 segemanta.
Doduše, u offline modu sam je koristio zanemarljivo malo, jer sam imao net na telefonu. Offline mape svakako skinem, jer se može desiti da nemam signal, pa da imam bar neku navigaciju.

Problem sa offline Google mapama nastaje ako koristiš offline mod i pokušaš da se rutiraš negde, ali ti fali neki segment puta. Recimo odeš u Grčku preko Makedonije offline, a hoćeš nazad preko Bugarske. Džabe što imaš offline i početak i kraj rute, kada fali sredina.

Jedino gde sam imao problem sa offline mapama je u Maroku, jer dok smo prelazili preko Atlasa nisam imao signal (na aerodromu dobio karticu za džabe, ali pogrešan operater, slaba pokrivenost). Kod kuće sam skinuo offline mape, ali mapa Maroka koju vidiš iz Srbije i mapa Maroka koju vidiš dok si tamo, nije ista, zbog problema sa Zapadnom Saharom. Bez obzira što sam se ja nalazio na potpuno drugoj strani zemlje, offline mape nisu bile upotrebljive. Da sam sve vreme bio off, verovatno bi radile, ali pošto sam prvo bio online, pa kada sam ostao bez mreže, nisam mogao da koristim offline mapu koja je skinuta u Srbiji, a verovatno se delimično updateovala dok sam bio u Marakešu.
 
Za offline navigaciju koristim samo TomTom NDS mod, GMaps bez neta ne vredi puno.
 
Mod verziju 1962.
 
Instalirao malopre Igo, da vidim kako sad radi, i ne mogu da vratim mape koje sam kupio pre par godina. U support delu se pominje "Restore purchases" opcija, ali ne mogu da je nađem u opcijama. Jel' se neko možda igrao sa ovim u skorije vreme?
Izgleda je Google povukao app-data iz backupa kad sam instalirao Igo, pa aplikacija nije dobro radila, očistio sam sve i odradio ponovo instalaciju, i regularno je prepoznao paket mapa kupljen 2016. Izgleda ova "lifetime" kupovina ipak nije za bacanje. :)
 
Ja sam juče stigao u Grčku, Here me služio dobro za navigaciju, skineš mape sa 2 klika.
Kod gmaps je malo problem što ne možeš da skineš celu zemlju nego moraš da gađaš onako regiju, ali ja svakako nemam dobra iskustva sa gmaps kad nema interneta, imao sam dosta problema pre 2-3 god kad sam hteo da koristim.
Možda je sad bolje, ne znam.
Jel offline ili online?
 
Razmišljao sam iGo da stavim majci od devojke kad bude putovala na more, ali ako Here radi, da se ne cimam puno.
 
Nisam poslednje 3 godine bio u Grčkoj pa ne znam da li su nešto menjali, ali su offline Here mape i GMaps bile baš siromašne, neuporedivo sa TomTom mapama na iGo. Probaj TomTom NDS mod navigaciju, mape se stalno ažuriraju i dosta su detaljnije.
 
Nazad
Vrh Dno