Šta je novo?

Android navigacija i mape

Jedina?
I iGO, i TT Go i NDS, i Sygic i CoPilot...svi su imali put preko Kosova,
A NDS i GMaps su jedini imali novi autoput od Tirane do Valone, jer je bio stavljen u funkciju svega par sedmica pre mog puta, tj radovi su još bili u toku.
 
Jel jos neko primetio da HERE WEGO ne radi preko browsera od kad su hakovani amazon serveri?

403 ERROR​

The request could not be satisfied.

The Amazon CloudFront distribution is configured to block access from your country. We can't connect to the server for this app or website at this time. There might be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner.
If you provide content to customers through CloudFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudFront documentation.

Trebamo masovno svi prijaviti kako bi se neko setio da to ispravi.
 
Kakva su vam iskustva, koja je najbolja navigacija za grad Beograd?
Govorim o pravljenju najkraćih/najbržih ruta.
Hvala.
 
Google maps, Ne zbog samog rutiranja, nego zato što će da ti pokaže gde je zastoj i možeš da ideš alternativnim putem.
 
iGO Primo
Starije varijante Sigika i klonova
možda najzgodnije - TomTom GO
 
Google maps, Ne zbog samog rutiranja, nego zato što će da ti pokaže gde je zastoj i možeš da ideš alternativnim putem.
Mene je par puta znala da vodi u pogrešnom smeru u jednosmernoj ulici, ne znam da li su popravili, pa treba obratiti pažnju.
 
Da, to se dešavalo.
Mada, primeri za slanje u jednosmernu su bili na mestima gde ljudi to zaista često rade, pa je aplikacija "naučila" da je to dozvoljeno.

Poslednjih 2 godine sam zaista malo koristio navigaciju. Zapravo, koristim je, ali više kao neku orjentaciju za vreme. Od početka juna sam je krstio bez prekida, više od 2000km, ali sve vreme samo za procenu moguće gužve na putu i da imam ideju za koliko vremena stižem na sledeću tačku. Sama navigacija je bila sporedna.

TomTom imam u kolima, redovno mi urade update mapa, ali nekako se nismo našli. Koristim Google maps + Android auto.
 
Meni je gmaps bolji od fabricke navigacije u kolima, i mislim da te fabricke navigacije nemaju nikakvog smisla ako nemaju direktnu komunikaciju sa vasim mobilnim telefonom.
 
Google maps i dalje "voli" da navodi u pogrešan smjer, pa onda re-rutira kad se ode u ispravni. Imao sam svjež "pokušaj" danas :)

Ali, uprkos tome, odličan je zbog gužvi - u prošlu subotu sam zahvaljujući Google Maps izbjegao da čekam sat vremena zbog udesa koji je bio na autoputu u smjeru ka aerodromu (išao sam u Batajnicu, i baš mislio da isprobam konačno novourađenu petlju, i srećom uključim prije nego sam krenuo da vidim kuda bih išao, i pokazalo mi da je udes tamo i da bi mi trebalo 1h i 45 minuta tim putem - onim koji je predložio je bilo oko 40 minuta). A stvarno je bio udes, vidjeh kasnije na Twitteru da su se ljudi zaglavili masovno.
 
Jedina mana Google mapa je meni što ne mogu da se skidaju države već regioni, mada ni to više nije problem jer su sad postpaid paketi džabaka svuda.
Koliko vidim A1 (VIP Srbija) i moćna tarifa 42.7 GB mesečno za 1500din.

Google mape razbijaju zbog ogromnog broja korisnika, ne postoji bolje!
 
Ajd opet ponovim. Meni je jedna od velikih mana google mapa što ne prikazuju ograničenje brzine na putu gde se nalazim. Ok kod nas to možda i nije problem, ali recimo u mađarskoj, na samom ulazu u neko selo je 60, pa tek kasnije 50. Misli da je tako i u hrvatskoj. Here to ima i precizno menja ograničenje bukvalno u metar gde se saobraćajni znak nalazi.
 
...Ili kada kaže krenite na severoistok...
GMaps je fenomenalna za velike gradove, odnosno tamo gde postoji gust saobračaj i velika količina korisnika koja ne ume da podesi svoj android telefon.
Nije za dalje destinacije.
 
Ne bi ja ni preporučio gmaps da se koristi osim po gradovima, za međugradske destinacije ima boljih navigacija.
 
Ajd opet ponovim. Meni je jedna od velikih mana google mapa što ne prikazuju ograničenje brzine na putu gde se nalazim. Ok kod nas to možda i nije problem, ali recimo u mađarskoj, na samom ulazu u neko selo je 60, pa tek kasnije 50. Misli da je tako i u hrvatskoj. Here to ima i precizno menja ograničenje bukvalno u metar gde se saobraćajni znak nalazi.
Imam slična iskustva sa Hete We Go. Koristio u Grčkoj, Srbiji, Nemačkoj, Austriji.
Ali dešavalo se da negde bude izmene a da mape to još nisu ažurirale. Zato obavezno je da gledate saobraćajne znakove, mape su samo ispomoć za trasu.
Nemojte da krivimo tehnologiju u povoju zbog sopstvene gluposti.
 
Naravno da se ne treba oslanjati samo na navigaciju nego pratiti i saobraćajne znakove, ali mi je to jedna opcija koju dobra navigacija treba da ima.
 
@Joker
Speedometer opcija - Nisam probao kako radi tj nisam obratio pažnju. Vani ne koristim maps za vožnju.

 
Pa Waze (FreeMap Israel) je isto Google vlasništvo :D

Google mape su nekoliko klasa iznad svake druge navigacije, imam Sygic i iGO sa PlayStore-a i ne uključujem ih skoro uopšte.

Više puta išao autom swe-srb (2500+ km u jednom pravcu) i nikad nikakvih problema.
Svi ovi prevoznici što voze na istoj relaciji samo Google mape koriste, a to su ljudi koji idu 2-3 puta mesečno (15000+ km mesečno).

Da ne pričamo o gradskom prevozu, i integraciji svih radnji i njihovim recenzijama/ radnom vremenu, Google Street View...

Ograničenja brzine greše apsolutno sve 3 navigacije, to ko kaže da negde radi savršeno laže ;)
 
Nek si ti meni rekao da lažem.
Pre nedelju dana bio u Mađarskoj i baš sam to proveravao. U metar sa sabraćajnim znakom promeni ograničenje na mapi.
Naravno da ako je danas postavljena signalizacija sutra Here neće znati za to ograničenje.
 
Ma niko nikom lično nije ništa rekao ;)
Koristio Here par meseci i ni malo mi nije odgovarala, grešaka u rutiranju i kod brojeva kuća/stanova koliko hoćeš.
Od Here navigacije su mi bolje i iGO i Sygic.
 
Ma meni je GMaps ok. Waze sam napisao zbog toga sto je neko pomenuo znake za ogranicenje brzine. Takodje ima upozorenje za kamere, patrole (ako ih je neko prijavio) i pruzne prelaze + podrzan je Android Auto. Jedino... mora net.
Jesu Guglove ali on ih je kupio kao gotov proizvod, nije ih pravio.
 
Poslednja izmena:
Kod nas u Srbiji, najviše grešaka nedozvoljenih skretanja i jednosmernih ulica sam sretao baš na Gmaps, kada se porede sa nekim drugim sveže update-ovanim off-line mapama.
To što Gmaps uče od korisnika ima dve strane medalje, pogotovo u ne baš urednim zemljama kao što je naša. :(

Ali sa druge strane, real-time-trafic-jamm u Gmaps je nenadmašna opcija koja nema alternativu, niti će moći da je ima. Koristim redovno čak i u NS, da ne pričam koliko je korisno za BG.

... ... ...

Ograničenja rade savršeno tamo gde su uneta sve dok putari ne reše da zapetljaju stvari i ne promenu nešto na ruti koja nas zanima. I ja sam svedok u HU, AU, DE, CZ, PL, IT da se ograničenja prikazana na navigaciji savršeno poklašaju sa saobraćajnim znacima na putu i to na raznim navigacionim uređajima i softverima. Ali i da se kod svake od njih može javiti greška ako je neka ruta nešto menjanja, i da može proći po nekoliko godina da se neka takva izmena ne unese u sveže skinute mape. Jedna beznačajna raskrsnica u Italijanskim Alpima je sa obične kross promenjena u mali kružni tok. Tri godine zaredom nije uneto ni u Here, ni u TomTom, ni u Google. Posle toga nisam tuda više prolazio, ne znam kako je sada.
 
Danas sam prvi put koristio Here mape za put u Grčku, mrzelo me da nameštam iGo i da tražim i skidam mape ručno po 100ti put.
Fino radi Here, gledao sam baš za ograničenja, menja ih čim se prođe znak uglavnom.
Mana, ne može da se stavlja usputna tačka? Ili ja nisam našao samo?
Niti može da se napravi shortcut za neku rutu, da imam na početnom ekranu i pritisnem samo.. znači kad sam u kolima pa ne moram da klikćem 10 puta..
 
Što se ograničenja brzine tiče, ja se ne oslanjam ni na onaj sistem za čitanje znakova u kolima, a ne na neki offline sistem.

Ponekad se dešava da nešto ne pročita kako treba, ali retko. Kad je tabla nasilno okrenuta ili prelepljena izbornim plakatom. Veći problem je što nema adekvatnih oznaka na putevima. Ne samo kod nas.
Recimo ulaziš u naselje (ona bela tabla sa gradićem) i on shvati da je ograničenje 50, ali izađeš iz naselje, nema table. Sistem smatra da je 50. Gori slučaj je kada na ulasku u naselje nema table, pa tebi piše 80, a evidentno je da to nije tačno.

Ili zaostala table od radova na putu. Prethodne sedmice sam ih viđao i po Makedoniji i po Srbiji.

Ili puna linija, ali nije bilo table zabrana preticanje. Ti znaš da ne smeš da pretičeš, ali auto to ne pokaže. Ili bude tabla, pa bude tabla ukidanja svih zabrana, ali ostane puna linija.

Software mi je apdejtovan nedavno, a za srpske autoputeva prestanak zabrana mu znači 120km/h. Ali izlazak na autoput (zelena tabla) čita kao 130 km/h.

A to je sistem koji će se u perspektivi koristiti za autopilot i za regulisanje brzine kretanja vozila.
 
^ autopilot je dosta kompleksniji i oslanja se na mnoge sisteme. Nemojmo ovde o tome.
Ali sa druge strane, real-time-trafic-jamm u Gmaps je nenadmašna opcija koja nema alternativu, niti će moći da je ima. Koristim redovno čak i u NS, da ne pričam koliko je korisno za BG.
Gresis, uce i Here We Go (procackaj opcije privatnosti) samo su kasnije malo pocele i imaju drugaciju politiku od Gugla. Gugl ne uci samo kroz Maps app vec kroz citav Android.
 
^ autopilot je dosta kompleksniji i oslanja se na mnoge sisteme. Nemojmo ovde o tome.

Poenta je bila da ne možemo da se oslonimo ni na sistem koji čita znake u realnom vremenu, a ne na sistem u koji je uneta baza očitanih znakova u nekom trenutku iz prošlosti. Generalno je problem ljudski faktor, ali i sistem pravi greške.
 
Da, ali samo Google ima toliku količinu informacija, Here ne može ni da priđe tome.
Ti zapravo i ne moraš da koristiš gmaps, Google će i dalje da koristi tvoj telefon za traffic info.
 
Nazad
Vrh Dno