Šta je novo?

Amigisti vs. voodoovci?

Amigisti vs. voodoovci?


  • Ukupno glasača
    62
  • Anketa je zatvorena .
Voleo sam Agnes.Paula bez premca,ali Denise je extra.Volim ih i danas istom zestinom.
 
Generalno gledano, Amigisti su me smorili... A voodoo je bio neshto najbolje shto se pojavilo za PC.
 
Da osecaj kad sam prvi put ukljucio amigu davne 89 i zaigrao prvu igricu mislim da je bio super hang-on (motori) odlepio sam. Kasnije sam kupio amigu 1200 i hard od 360 mb koji sam platio 700 dm pa sam isao u novi sad da mi to sve nabudze u kuciste od amige 1200.

Ali osecaj kad sam slucano na jednom od mnogobrojnih kucnih lan partija
(bnc mreza) ostavio nfs 2 neko vreme neaktivan i onda se aktivirao video demo koji prikazuje kako izgleda taj isti nfs2 sa voodoo 3dfx karticom (tad sam prvi put cuo za 3dfx) e tad je bio totalno pomracenje to je bilo nesto neshvatljivo za tadasnje vreme, nismo znali da li je to renderovan video ili sta vec. kad smo posle kraceg istrazivanja shvatili da je voodoo dodatna kartica za pc i da nema da se kupi kod nas odmah sam zvao rodjake iz kanade da mi kupe i posalju voodoo.
I onda posle kraceg vremena (10 dana) u mojim rukama se nasao PURE 3d 6mb 3dfx voodoo kartica sa tv izlazom. Cekao sam ostatak ekipe da vidimo kako to izgleda ... i kad smo pokrenuli prvu igricu nismo mogli da verujemo da mi to igramo. ubrzo sam i ja posao u kanadu sa starim kucistem koje je redovno prijavljeno da se iznosi iz zemlje i naravno to isto kuciste je vraceno u zemlju sa 7 voodoo kartica za celu ekipu. Tada je pocela zlatna era lan partija.

U svakom slucaju 3DFX Voodoo je bio revolucija dok je sve posle njega evolucija.
 
Poslednja izmena:
Moram da se ukljucim, tema je skroz ok..

VOODOO, cena 3dfx kartica kada su izasle (a to je inace kraj 97 godine) uopste nije bila bezazlena i bila je oko 600-700dem (uglavnom diamond 3d monster, ), a to je bilo puuuuno para za kartu za igranje, kada su dosli riva 128 (ja sam moj diamond viper v330 platio oko 400dm) i renditon verite druge generacije (diamond stealth s220, hercules thriller) cena voodooa je pala ali i dalje nije bila zanemarljiva a da ne pominjemo voodoo2 koji je u sli konfiguraciji kostao preko 1000dm i zahtevao jaku masinu da bi se pokazao u punom svetlu...

E sad, taj sok koji je voodoo proizvodio kod igraca nije nista spram onoga sto su radili rendition verite v1000 i power vr prve generacije jer su to bile PRVE prave igracke kartice sa naprednim efektima (bilinerarno filtriranje, z buffer, 16bit teksture).. Te kartice su pravile rsum po informatickim sajmovima jed su prve donele rendering snagu silicon graphics radnih stanica na male kompove, cak je i intergraph (koji proizvodi samo profesionalne stvari) izdao seriju igrackih masina sa intense 3d grafickim kartama (prva generacija verite kartica) sa tada nezamislivim hardverom za igre: intel p pro 200mhz, 32+ megabajta rama, gravis ultrasound zvuk, altec lansing zvucnici i trinitron monitor od 17" plus, e to je bio pocetak prave 3d igracke revolucije na pc-ju a u tome govori u prilog i cinjenica da je prvi quake imao 3d akceleraciju u samo 2 slucaja: priopretary opengl i rendition redline api, to su bili pocetci.. 3d fx su tada osnovali 2 bivsa inzenjera silicon graphics-a i znanje u kobinaciji sa nekoliko jeftinih patenata koje su dobili na koriscenje od sgi-a (ali pod uslovom da kartice nebudu radile kao native open gl ili heidi akceleratori, i stoga nisu mogle da se koriste u programima za 3d vizualizaciju), i potpisali su ekskluzivne ugovore sa par velikih igraca (ea games) o implementaciji glide-a kao jedinog (uz obavezni d3d, koji je bio traljav do 5.0 verzije) pravog resenja za 3d igranje....
Generalni problem sa voodoo karticama je bio mali broj proizvodjaca koji su ih pravili: prvi su bili Diamond i Hercules (moja kombinacija snova, koja mi se nije ostvarila je bila Hecules dynamite 128 (tseng labs et6000 u varijanti sa 6mb memorije) i diamond monster 3d), od ovo dvoje se nezna ko je bio skuplji, kasnije su dosli canopus (to je onaj gorepomenuti pure3d), miro, creative,gainward (cardex) i drugi i tek tada su cene znacajnije pale..
Voodoo 3 modeli su bili ekskluziva sinergije stb-3dfx i bile su jaako dobre igracke kartice (secam se kada sam video unreal tournament kod druga na v3 2000 u 1280 sa svim opcijama do jaja pod glide-om e to je bilo za padanje)...

Posle ovog predavanja zakljucak: po meni voodoo nije bio toliko revolucionaran proizvo koliko logicna evolucija tehnologije koja se morala desiti, a amiga je vec nesto drugo..

Amiga: (600 u mom slucaju), za tadasnje igracke pojmove (monohromatska hercules grafika i biper kao izvor zvuka na pc-ju) je bila prava revolucija..

Multimedijalne mogucnosti su bile neprevazidjene za pojmove kucnih kompjutera: ham paleta (4096 boja), hardverski sprajtovi, stereo zvuk, mis u osnovnoj konfiguraciji, kompaktibilnost sa c64 standardom za dzojstike (koje smo jeli svi imali :) i ono sto je najvise doprinelo popularnosti amige a to je mogucnost da se prikljuci na tv (pc kuburi sa tim i dan danas :)..
Spram c64 ciji je generacijski naslednik gore navedene prednosti (i jedna nenavedena a to je disketna jedinica) amiga je bila svarno ispred svog doba i uz sve to je i imala ozbiljnu upotrebnu vrednost u profesionalne svrhe (video toaster), kasnije se desilo sta se desilo alito nemenja cinjenicu da je amiga stvarno bila posebno parce elektronike..

Najveci problem (koji je po meni bio zasluzan za krah amige) je bio skup hardver: 2.5" hard diskovi su bili papreno skupi (i to ako imate ugradjen ide kontoler kao na a600/1200) a o scsi kontrolerima i diskovima i da ne govorimo, grafickih kartica je bilo malo (picasso, retina), blizzardi su bili dobra stvar ali takodje skupa, hd flopiji papreni kao i memorijska prosirenja.. PC-jeva modularnost je bila njegovo najjace oruzje..

Konacni zakljucak: mislim da je entuzijazam ljudi koji pisu drajvere za 3dfx i sami prave amiga hardver jako dobra stvar jer podstice jednu lepu kompjutersku vestinu koja je danas gotovo zaboravljena a to je optimizacija, izvlacenje maksimuma iz ogranicenih resursa, danas toga vise nema, zasto optimizovati igre i programe kada ce ljudi jednostavno biti primorani da kupuju brze procesore i graficke, vise memorije, vece hardove, iako pc hardver nikade nije bio jeftiniji (gigabajt na hardu kosta ispod 50 centi) nesvidja mi se ovaj trend zato sto igre zahtevaju sve vise i vise ulaganja (i to ne malih) a ne donose zadovoljstvo (cast izuzetcima) koje bi opravdalo taj novac...

Ljudi samo napred, ko god moze da natera staru graficku da pokrene novu igru ili program i ko god moze da sam proizvede ili popravi parce hardvera koje je nekada kostalo malo bogatstvo zasluzuje podrsku i postovanje... sta god mi svi mislili o nasem znanju o racunarima, ali ti ljudi su kompjuterska elita...
 
Ljudi samo napred, ko god moze da natera staru graficku da pokrene novu igru ili program i ko god moze da sam proizvede ili popravi parce hardvera koje je nekada kostalo malo bogatstvo zasluzuje podrsku i postovanje... sta god mi svi mislili o nasem znanju o racunarima, ali ti ljudi su kompjuterska elita...

Tja. evo ja hocu da napravim Turbo karticu za Amigu 1200 sa ColdFire CPU-om, ali nesto mi ne polazi za rukom... Tacnije, nigde da nadjem voljne/zainteresovane/sposobne ljude za to... :S:

Bedak...

btw. kad neko pomenu kucni lan party, odrzava li se to jos kod nekoga?
 
evo josh jednog usputnog pitanja: jel postoji neki demo party kod nas? posle YALPa i SSa cini se da nema nista vishe...
 
Pa u principu, ako uzmemo da je Trio ekvivalent današnjem 9200SE, Voodoo nije ni bio toliko skup...
Mada opet, tadašnja prosečna plata nije bila ni 150 maraka...
 
ja se secam:

diamond viper v770 (tako nesto, bese riva tnt2) je kostao ~450dm, a voodoo2 oko 250dm, znamo koja je karta bolje radila :p
 
Ako si bio igrač Unreal igara, zna se koja je karta bolje šljakala :)
 
ču unreal, :d Quake2, DeathKarz, RollCage, TombRaider, NFS2SE, NFS3, Pa onda malko kasnije FreeSpace2...Ja ne znam sta nije bolje sljakalo na toj karti...
 
'De se mogu naci tabele sa rezultatima merenja?
 
nem pojma. Sta ima da se meri uostalom ? Svojevremeno jesmo merili fps u quake2 (timedemo demo1,2 i 3) i mislim da je razlika bila dupla u korist glide-a, tj miniGL drajvera.
 
Poslednja izmena:
Nemoj ti meni "sta ima da se meri", nego daj neki link :D
 
na zalost nemam, a mrzi me da kopam googlu, ako nekog ne mrzi nek kopa. Sve sto znam je da gde god je bilo podrske za glode ili miniopengl drajver tu je sve islo glatko.

PS. Izvinjavam se, onaj viper v770 nije bio tnt2 vec tnt1, kad je izsao tnt2 vec je bio voodoo3 koji je takodje sabijao :) (i pre nego sto neko pita: nemam tabele i linkove, ali sam imao posle voodoo2 tnt2, pa sam to prodao i kupio voodoo3 i licno znam da je bolje radio voodoo3, inace ga ne bi nikupovao vec bi zadrzao tnt2.)

PPS/ izvninjavam se na katastrofalnim grekama u kucanjy =))
 
Da je sabijao za duplo Vipera, bas i nije - znam da sam zbog nekog razloga ipak kupovao Vajpere; evo ja sam nasao neke rezultate:


__________________________V770@185___V3@175Mhz
Quake 2 Demo1 800x600.......86.1......95.5
Quake 2 Demo1 1024x768......74.2......75.8
Quake 2 Crusher 800x600.....44.7......44.9
Quake 2 Crusher 1024x768....43.5......42.8
3D Mark 99 Max 800x600......3825......3646
Game 1 - Race...............37.3......39.2
Game 2 - First Person.......38.5......34.1



P.S.
TNT - Viper 550
TNT2- Viper 770
 
a zaboravio si quake3 default voodoo3 2000 klokovan ~34fps, tnt2 klokovan ~27fps.

u pravu si za modele, kad sam porredio voodoo2 mislio sam na v550.
 
Poslednja izmena:
Udri na googlu voodoo site:sk.co.yu, ima dosta uporednih opisa vudu dvojki, trojki i riva tnt-ova...
highlander82 je napisao(la):
a da ne pominjemo voodoo2 koji je u sli konfiguraciji kostao preko 1000dm i zahtevao jaku masinu da bi se pokazao u punom svetlu...
Riva i GeForce su se više oslanjali na procesor, Voodoo 2 je mogao da gura recimo Quake 2 i na P200 MMX-u u solidnom frejmrejtu... za Rivu ti je trebalo minimum 300 MHz.
 
Poslednja izmena:
highlander82 je napisao(la):
E sad, taj sok koji je voodoo proizvodio kod igraca nije nista spram onoga sto su radili rendition verite v1000 i power vr prve generacije jer su to bile PRVE prave igracke kartice sa naprednim efektima (bilinerarno filtriranje, z buffer, 16bit teksture)..

Imao sam Rendition Verite 2200 8MB uparenu sa Voodoo2 12MB, kakva je to kombinacija bila. Imas dve sjajne karte u masini i biras cime ces da teras igre. Inace i za Rendition kartice postoje likovi koji i dalje prave drajvere, tako da je moguce koristiti ih na XP_u
 
drago mi je da kapirate i da se lozite na neke oldschool stvari ;) -= amiga rulez =-
 
E pa..

kovacm je napisao(la):
drago mi je da kapirate i da se lozite na neke oldschool stvari ;) -= amiga rulez =-
Čuj ložimo, palimo se najstrašnije :p :smoke: (vidi mi signature)!!
 
Trka se nastavlja!

Iiii, 17-22-17, što će reći da Amigisti vodeeee :banana: :party: :guitar: do 23:46 25.aprila 06.
Ali ishod je krajnje neizvestan, čekaju se pospani voodoo-ovci da se probude i daju svoj doprinos (e sad zvučim kao hit nedelje 202, samo mi fali "Fear of the dark" u pozadini :d :d).
A stvarno ne znam koji mi je, spopala me ova nostalgija opasno, ili sam omatorio. Da mi neko pokloni 7900GTX ne bih se obradovao (posle 5 minuta bi osvanula u oglasima). Više bih se obradovao nekom voodoo 6000 npr :D :D :smoke: , našla bi se i neka konfa samo za njega.
 
Voodoo_NBGD je napisao(la):
Ma ajde, Voodoo 3 kad je bio aktuelan je koštao oko 180 DM, što će reći ispod sadašnjih 100 evra. A mogao si da igraš sve nove igre ko gospodin čovek, što se ne može reći za sadašnje karte ispod 100 evra.
Danas je 180 € kao onda 180 DEMona. Jos kad uzmes u obzir globalnu inflaciju i kod nas PEDERVE koji se nije placao, na istom smo.
Eh, sad, V3 2000 je bio karta visoke klase, kao danas recimo 7800 GT, a V3 3000 je bio kao 7800 GTX, koji kostaju mnogo vise nego sto je tada kostao V3.
Istina je da mozes da se igras ko "gospodin covek" i na 6800 GS ili ekvivalentnom Atiju od 200 €, ali to danas nisu High End karte.
 
gx-x je napisao(la):
ja se secam:

diamond viper v770 (tako nesto, bese riva tnt2) je kostao ~450dm, a voodoo2 oko 250dm, znamo koja je karta bolje radila :p
Znamo, TNT2 :d :smoke:
kovacm je napisao(la):
drago mi je da kapirate i da se lozite na neke oldschool stvari ;) -= amiga rulez =-
Apsolutno, Amiga rulez, najbolji komp svih vremena, tacnije najbolji koncept svih vremena, glupi PrC jos uvek nije dostigao Amigu u nekim stvarima... :d Zar ne? :type:
Istina, mnogo sam voleo taj komp, mnogo vise od nekadasnjih osmobitasa.
a c a je napisao(la):
Koliko je puta bio voodoo skuplji od slicnih kartica (06.12.1999.):

Istina, bio je skuplji od shit kartica, ali je kostao isto kao Diamond Stealth Savage4, koji je bio ***** samo zato sto je Savage 4 - divljak. :crash:

Istina i 3DFx je imao govnarija poput Banshee-ja, koji je bio gore ***** od Vante.
 
Poslednja izmena:
drfedja je napisao(la):
glupi PrC jos uvek nije dostigao Amigu u nekim stvarima... :d Zar ne? :

Npr. koncept chip memoije koja se koristi kao sistemska i graficka memorija u isto vreme, ali se dinamicki alocira izmedju grafike i sistema. Znaci, ne ovako seljacki kao kod PC-ja: podesisi u BIOS-u 128 MB za grafiku i imas -128MB sistemske memorije, nego povecas rezoluciju smanji ti se kolicina chip memorije, a ostatak koristis normalno za sistem. Kada smanjih rez dobijes vise chip memorije...

Drugi primer, mada ne bas primenljiv kod PC-ja: sve PowerPC turbo kartice za Amigu imale su dva procesora. PPC CPU se koristio za PPC softver, a MC680x0 za stari softver koji nije bio PPC optimizovan...

Koncept RAM: i RAD: diska. RAM disk je bio extra korisna stvar, ali je izgubio na znacaju omasovljenjem hard diskova. RAD: je bio biser, jer je bio u pitanju RAM disk koji prezivljava reset...

Da ne spominjem video izlaz koji zaista i radi i daje bolju sliku nego GeForce 4 MX i slicne kartice...

Da ne nabrajam dalje :)

PC jeste gomila krsha koju uglavnom pokrece jako los OS. Jednostavno, PC masina koja je jeftina po svaku cenu je poslednjih godina dovela nesretne korisnike u totalno apsurdnu situaciju: racunar pravi vise problema nego koristi.
 
Poslednja izmena:
Da, to je bila najbolja integrisana grafika svih vremena... ;)
Chip memorija, DMA kanali, potpuno rasterecenje procesora prilikom koriscenja grafickih i zvucnih cipova. Zaista divan koncept. Pored toga, tu je i FAST memorija, kojoj pristupa samo CPU.
Inace kod PC-a je najseljackija stvar to sto integrisana grafika bez obzira sto ne zauzima svu radnu memoriju, usporava rad procesora, upravo kao i chip memorija. Zapravo, ostatak rama kod integrisanog PC-a je SLOW memorija.
A da ne pricamo o tome sto recimo ne mogu da koristim za photoshop pored giga rama i onih 256 MB na grafickoj kartici, koja je uglavnom poluprazna. :d
 
delimir je napisao(la):
Drugi primer, mada ne bas primenljiv kod PC-ja: sve PowerPC turbo kartice za Amigu imale su dva procesora. PPC CPU se koristio za PPC softver, a MC680x0 za stari softver koji nije bio PPC optimizovan...

Koncept RAM: i RAD: diska. RAM disk je bio extra korisna stvar, ali je izgubio na znacaju sa omasovljenjem hard diskova. RAD: je bio biser, jer je bio u pitanju RAM disk koji prezivljava reset...
Ili Kernel u ROM-u t.j. Kickstart koji si mogao da ucitas i sa diskete u vidu novijeg ROM-a i da ostane rezidentan u memoriji i posle reseta, bas kao i RAD disk. Hehehe, sjajne stvari su to bile.

delimir je napisao(la):
PC jeste gomila krsha koju uglavnom pokrece jako los OS. Jednostavno, PC masina koja je jeftina po svaku cenu je poslednjih godina dovela nesretne korisnike u totalno apsurdnu situaciju: racunar pravi vise problema nego koristi.
Ma daj, sve ce to Micro$oft da "pozlati" :d LOL Oduvek sam se smejao glupostima na PC-u, a narocito u doba Amige, a onda su dosli zli i nabedjeni PCjevci i skinuli nas sa lica zemlje! :-devil-: Tako je nasa draga prijateljica zauvek nestala! :(
 
Poslednja izmena:
Neko je pitao za kucni lan party .

Nazalost toga vise nema bar u mom slucaju. Da li smo omatoreli ili ako hocemo da se igramo zajedno odemo u igraonicu ili mozda preko neta hmmm ili...

Najvecu koju smo pravili imala je 12 kompjutera, hrana pice cak i ribe koje su svracale da vide gde im je ruznija polovina po ceo dan.

Igralo se 24h obicno kad je prazna nekom gajba (matorci odu 5+ dana)
ili ponekad u vikendicama.


Sve je krunisamo mislim 98 kad smo pravili quake 2 techno - lan party u rex-u
sa sve video bimovima ozvucenjem i dj-jevima u saradnji sa Bozom Podunavcem.

U svakom slucaju kucne lan zurke ce mi ostati u veommmaaaa leopm secanju
 
delimir je napisao(la):
Npr. koncept chip memoije koja se koristi kao sistemska i graficka memorija u isto vreme, ali se dinamicki alocira izmedju grafike i sistema. Znaci, ne ovako seljacki kao kod PC-ja: podesisi u BIOS-u 128 MB za grafiku i imas -128MB sistemske memorije, nego povecas rezoluciju smanji ti se kolicina chip memorije, a ostatak koristis normalno za sistem. Kada smanjih rez dobijes vise chip memorije...
samo da se nadovezem :) pre bih rekao da je extra stvar bila sto su custom chipovi imali agnusa i svoj bus pa su MC68K i custom chipovi mogli paralelno da rade + plus je BUS bio podesen na 2x vecu frekvenciju od MC68K da bi bilo sto manje wait state-a.

sto se video izlaza tiche meni je najjaca stvar dve rezolucije sa razlicitim brojem boja odjednom na ekranu. apsolutni shook! (to je ono kad povucete dole WB koji je u hi-interlace rezoluciji sa 4 boje npr. a iza je DeluxPaint sa nekom svojom rezolucijom)

Da ne nabrajam dalje :)
 
Poslednja izmena od urednika:
Nazad
Vrh Dno