Šta je novo?

AMD Radeon Rx serija

Nije morao da krene razvoj DX12 kada i razvoj windowsa. MS je vezao DX12 za Win10 iz cisto finansijskih razloga. Nema nikakve tehnicke potrebe za time.
Kao sto je Mantle pokazao. AMD je i razvio low lvl api za xbox. Verovatno su i za mantle iskoristili dosta tog koda. Kao i Vulkan koji ce biti potpuno multi platform, a zasnovan je na mantle u potpunosti.
 
1) Znaci AMD za manje vremena napravi low lvl API nego Microsoft? hahahahah, ajde molim te.

Mantle nije univerzalni API, nemoj to da zaboravis, Mantle je prilagodjen samo za GCN arhitekturu.
Daleko teze je napraviti univerzalni API i prilagoditi svim uslovima. Normalno je da treba vise vremena, dosta vise pored toga sto Mantle nikad
nije ni zavrsen sto je jako bitna stvar u celoj ovoj prici sa vremenom.

2) Game developeri bi rekli ne zanima nas razvoj novog API-a da su bili ukljuceni u razvitak DX12-ice.

Ako mislis na to sto je Mantle prihvacen od strane devalopera, tj. koliko njih?
Pa normalno je da se ovde radi o promovisanju i da je AMD ulozio da bi Mantle bio implementiran da
bi promovisao svoje graficke karte bazirane na GCN arhitekturi.


3) NVIDIJA razvila DX12 sa MS hahahahahha kakav bullshit. lvl over 9000. Svidja mi se sto Maxwell podrzava sve te lepe DX12 tehnologije, oh wait ne podrzava. (primer Async Shaders). Nesto tu smrdi.

Envidija je bila ukljucena u razvoj, pod tim se smatra da su znali i saradjivali sa MS. Svakako da se cekalo da DX12 dobije svoju potpun oblik. Nije nista cudno sto Maxwell ne podrzava bas sve funkcije. Bilo bi cudno da Paskal ne podrzava
obzirom da ce do tad DX12 ugledati uveliko svetlost dana.

Envidija promovise DX12 :



Stvarno nesto smrdi :d


Mogao bih da nastavim, ali i pored svega ovoga Nvidija je razvila DX12 sa MS-om. Slazemo se.

Mozes da nastavljas do sutra, dzabe je sve kad ti sustinu i cinjenice ne zelis da vidis.
U onom mom postu ima sve sazvakano, crno na belo, mogao bih takodje da to dopunim jos detaljnije ali nema poente.
Jasno je da ste potpali pod uticaj klasicnog marketinskog hajpa koji je kod AMD veoma izrazen.
Takodje sam bio jedan od tih kome je mozak bio "ispran" dok nisam zagrejao stolicu i sabrao dva sa dva.
 
Dobro, ali mislim da ne zapazas sta hocu da kazem.
Da li MS kao mega-company koja je veca i do AMD i NV sto puta, gleda samo svoje interese.? Sami su rekli, glavni interes im je rehabilitacija X box-a, a to zele postici i portovanjem igara na PC, a i to su rekli, usmeravaju paznju na PC gaming sa Windosws 10, ali samo preko Xbox i portovanja igrica.
Tako da ce oni prvo gledati svoj interes, pa cemo videti gde ce tu da budu i AMD i NV.
 
@review
Svaka kompanija gleda iskljucivo i samo svoje interese. Nije ni AMD izbacio Mantle jer je humanitarac, vec moraju nekako da se dodvore ljudima jer su u problemu. Oni su dobri prema nama jer su u situaciji u kojoj su.
I zato sto to njima ide na ruku, zbog GCN arhitekture.



Mantle nije univerzalni API, nemoj to da zaboravis, Mantle je prilagodjen samo za GCN arhitekturu.
Daleko teze je napraviti univerzalni API i prilagoditi svim uslovima. Normalno je da treba vise vremena, dosta vise pored toga sto Mantle nikad
nije ni zavrsen sto je jako bitna stvar u celoj ovoj prici sa vremenom.

hah, Mantle je radio sjajno gde je implementiran kako treba, na thiefu npr. I bio je u daleko zavrsenijoj fazi nego DX12 danas, sto ce reci da su ga napravili brze nego MS DX12 po tvojoj prici.
Nije da imas 50 arhitektura za koje treba da prilagodis. Treba vise vremena naravno, ali postoje samo 2 GPU proizvodjaca. Jos je MS ogranicio samo za win10, tako da ti "svi uslovi" su smesni :)
Jedino se Vulkan pravi za sve uslove.


Ako mislis na to sto je Mantle prihvacen od strane devalopera, tj. koliko njih?
Pa normalno je da se ovde radi o promovisanju i da je AMD ulozio da bi Mantle bio implementiran da
bi promovisao svoje graficke karte bazirane na GCN arhitekturi.

Toliko para AMD ima da placa developere da promovise. Ne bih rekao. Sto se tice engine-a mrzi me da trazim listu, ali recimo Frostbite jedan od najvecih.
Envidija je bila ukljucena u razvoj, pod tim se smatra da su znali i saradjivali sa MS. Svakako da se cekalo da DX12 dobije svoju potpun oblik. Nije nista cudno sto Maxwell ne podrzava bas sve funkcije. Bilo bi cudno da Paskal ne podrzava
obzirom da ce do tad DX12 ugledati uveliko svetlost dana.
Budimo ozbiljni, envidija je razvila ceo DX12, MS je tu bio posmatrac.

Envidija promovise DX12 :



Stvarno nesto smrdi :d


Ne nego ce da sede i cute kada su svi hyped oko dx12-ice. Nisu glupi sigurno nego ce da pevaju dx12 na sva usta. PR departament, isti oni sto su promovisali GTX 970 kao 4gb card :d


Mozes da nastavljas do sutra, dzabe je sve kad ti sustinu i cinjenice ne zelis da vidis.
U onom mom postu ima sve sazvakano, crno na belo, mogao bih takodje da to dopunim jos detaljnije ali nema poente.
Jasno je da ste potpali pod uticaj klasicnog marketinskog hajpa koji je kod AMD veoma izrazen.
Takodje sam bio jedan od tih kome je mozak bio "ispran" dok nisam zagrejao stolicu i sabrao dva sa dva.

I u mom pobijeno sve iz tvog posta, steta sto je nvidija kompletniji proizvodjac i ja s time ne mogu da se pomirim.
AMD ima mnogo mana i laznog marketinga, ali Mantle je dokazao da je proizvod iznad konkurencije.
 
Ko je prvi izbacio WHQL drajver.;)
@Borat, uplasi me, taj stvor mora de je rendovan kroz onaj Gameworks;), vidis kako strasno izgleda.:D
 
@review
Svaka kompanija gleda iskljucivo i samo svoje interese. Nije ni AMD izbacio Mantle jer je humanitarac, vec moraju nekako da se dodvore ljudima jer su u problemu. Oni su dobri prema nama jer su u situaciji u kojoj su.
I zato sto to njima ide na ruku, zbog GCN arhitekture.





hah, Mantle je radio sjajno gde je implementiran kako treba, na thiefu npr. I bio je u daleko zavrsenijoj fazi nego DX12 danas, sto ce reci da su ga napravili brze nego MS DX12 po tvojoj prici.
Nije da imas 50 arhitektura za koje treba da prilagodis. Treba vise vremena naravno, ali postoje samo 2 GPU proizvodjaca. Jos je MS ogranicio samo za win10, tako da ti "svi uslovi" su smesni :)
Jedino se Vulkan pravi za sve uslove.




Toliko para AMD ima da placa developere da promovise. Ne bih rekao. Sto se tice engine-a mrzi me da trazim listu, ali recimo Frostbite jedan od najvecih.

Budimo ozbiljni, envidija je razvila ceo DX12, MS je tu bio posmatrac.



Ne nego ce da sede i cute kada su svi hyped oko dx12-ice. Nisu glupi sigurno nego ce da pevaju dx12 na sva usta. PR departament, isti oni sto su promovisali GTX 970 kao 4gb card :d


I u mom pobijeno sve iz tvog posta, steta sto je nvidija kompletniji proizvodjac i ja s time ne mogu da se pomirim.
AMD ima mnogo mana i laznog marketinga, ali Mantle je dokazao da je proizvod iznad konkurencije.

Nazalost ovakvu polemiku cu zaobici u sirokom luku jer je neozbiljna.

Samo mi jedna stvar nije jasna, zasto se ovde baca akcenat na envidiju a ne na MS?
Nesto tu kod vas ne stima, nesto vam smeta.

Poenta je da hajp koji kruzi oko toga da je Mantle pokretac DX12 jednostavno nije istina.
Kakav je envidija imala uticaj u svemu tome to je najmanje bitno.
Ja sam samo replicirao na tvoje recenice i tu se prica oko envidije zavrsila.

I na kraju nisam dobio ama bas nista osim zadrtog sagovornika koji se sprda i tera neku svoju pricu bez i jednog
jedinog argumenta.

Iskljucujem se.
 
@goldi
Nigde ja ne kazem da je NV zapoceo ideju iza optimizacije lowlevel api-a, jer u sustini mi nemamo informaciju sta interne developeri komuniciraju jer kontam da 95% nije za javnost.... ali ja ne ko ti tvrdim da je DX12 99% kopija mantle-a, samo zato sto je amd u svoj driver ubacio alfa verzuju mantlea koja tada nije radila nigde, cak se implementacija u BF tada radila...
Cak sam AMD nigde ne tvrdi da su oni prvi izmislili toplu vodu vec ti to tvrdis umesto njih :)

Svi znamo da je Microsoft monopolista i da stvari ubacuje kad njima odgovara i nema potrebe da se takmici sa ikim... zato je mozda i AMD prvi ubacio mantle u driver kako bi podstakao M$ i ostale..... ali mislim da je pre svega bio marketing u pitanju kako bi pogurali prodaju

PS: evo ja licno mislim da je Gameworks djubre nevidjeno za PC jer je tu da bi olaksalo developerima razvoj igara na svim platformama... sto povlaci da su PC igre sakate u dosta toga
 
Poslednja izmena:
@goldi
Nigde ja ne kazem da je NV zapoceo ideju iza optimizacije lowlevel api-a, jer u sustini mi nemamo informaciju sta interne developeri komuniciraju jer kontam da 95% nije za javnost.... ali ja ne ko ti tvrdim da je DX12 99% kopija mantle-a, samo zato sto je amd u svoj driver ubacio alfa verzuju mantlea koja tada nije radila nigde, cak se implementacija u BF tada radila...
Cak sam AMD nigde ne tvrdi da su oni prvi izmislili toplu vodu vec ti to tvrdis umesto njih :)

Ne tvrdim ja nista samo znam da je mantle izasao vec odavno, a da je nakon toga usljedila prica o DX12 saberes 2 i 2 i sve ti postane jasno ;)
 
@Dark_Messiah,
samo si trebao da konsultujes Google.;)
Ovako, ovo su neke poslednje informacije koje sam ja nasao.
http://www.xbitlabs.com/news/multimedia/display/20131014235009_Microsoft_Xbox_One_Will_Rely_on_Direct3D_11_API.html
Dakle:
"According to Microsoft itself, the Xbox One graphics API is “Direct3D 11.x” and the Xbox One hardware provides a superset of Direct3D 11.2 functionality. Other graphics APIs such as OpenGL and AMD’s Mantle are not available on Xbox One. Usage of Direct3D 11 on Xbox One has both pros and cons".
Sledece, http://www.extremetech.com/gaming/168671-xbox-one-will-not-support-amds-mantle-and-ps4-is-also-unlikely-is-mantle-doa
I ovo, najnovije, http://gamingbolt.com/ride-dev-dx12-will-bring-in-slight-benefit-for-xbox-one-current-api-already-has-some-dx12-features
Izvod:"We haven’t had the time to get deep into it yet, but there are some upcoming events we’re going to participate that will show some of the potential of it,” game’s director Andrea Basilio said to GamingBolt. “It should be noted that the custom DX11 API of Xbox One partly incorporate some future DX12 features already, and they’re mostly performance related.”
Dakle, kao sto sam i pretpostavio, DX12 api, slican sa X box One api-jem, Mantle api razvijan samo za potrebe AMD i GCN arhikteture, i videcemo sta ce od svega ispasti, kome ce vise odgovarati, ja se nadam Nvidi-i, da ne moram da menjam karticu.;)
 
Poslednja izmena:
Ne tvrdim ja nista samo znam da je mantle izasao vec odavno, a da je nakon toga usljedila prica o DX12 saberes 2 i 2 i sve ti postane jasno ;)

Pa eto tu se slazem....... vidi meni licno neki koncepti AMD se svidjaju ali i sam znas da dosta toga ne isteraju do kraja.... koncept low level pristupa i generalno treba da je u DX-u pa da mogu svi da ga koriste, ali otom potom to cemo tek videt kako ce developeri uspet da optimizuju DX12 za sve platforme
 
Stvarno ima puno informacija, evo ovo: http://wccftech.com/microsoft-windows-10-os-expected-launch-july-2015-reveals-amd-earnings-call/.
Dakle: "While there will be multiple titles that support the new DirectX12 (if Microsoft is to be believed) and Unreal Engine 4 is already in early access to fully understand and exploit the new API, the industry wouldn’t truly pick up till later this year."
Govori se o novom API-ju, a recimo da Ureal Engine 4 ima integrisan Physx i verovatno ce pogodovati Nvidi-i.
Tako, po svemu sudeci, tek ce se voditi bitka oko optimizacije novog DX12 api-ja, pa cemo videti ko ce bolje proci, ali sobzirom da je NV snalazivljiva i bolja u tom polju, nadam se da necu menjati tabor.:D
 
Pa eto tu se slazem....... vidi meni licno neki koncepti AMD se svidjaju ali i sam znas da dosta toga ne isteraju do kraja.... koncept low level pristupa i generalno treba da je u DX-u pa da mogu svi da ga koriste, ali otom potom to cemo tek videt kako ce developeri uspet da optimizuju DX12 za sve platforme

Pa Intel i MS ne mogu da izguraju dosta toga do kraja, a kamoli ubogi AMD...
 
Physix na svim novim naslovima ide samo na CPU tako da Nv od toga nema nista... jedino ako se omoguci GPU akceleracija iste...

Pa Intel i MS ne mogu da izguraju dosta toga do kraja, a kamoli ubogi AMD...

To stoji ali AMD skoro nista nije izgurao, uglavnom se desi da je otvorenog standarda pa da ostali ugrabe i nastave razvoj ;)
 
Poslednja izmena:
Pa zato sto je David medju Golijatima. Pri tom, ovi Golijati mogu dobrano da podmazu tamo gdje skripi.
 
Pa, onda znaci i ovi sa AMD grafikama, mogu da teraju ovaj Witcher 3 sa Physx, blago njima,:p zasto onda ja uze jos jednu dedicat kartu.:trust:
Valjda nisi ozbiljan, ili ja nesto nisam razumeo.,)
 
Za Witcher sam procitao da su dev rekli da je physix iskljucivo CPU ali je "kosa" koja jedino moguca preko gameworks-a i da treba za nju 2x GPU-a da bi isla fluidno
 
Uff, pa preko CPU-a, koliko znam ne radi nikako dobro, neupotrebljivo, mora samo preko Nvidia karte, ali, ono, ti predstavi Physx kao nesto otvorenog tipa, ali je NV jasno rekla da ostaje zatvoren sistem.

EDIT: I, ono, nisi bio ni svestan sta si reko:"...tako da Nv od toga nema nista"( za Physx), a to je njena tehnologija, moze da radi sa njom sta hoce.:trust:
 
Poslednja izmena:
@ Tamni mesija

Ne znam sto se sada ogradjujes od NV polemike kada si ti prvi postovao link sa njihovog bloga gde oni guraju nos gde mu nije mesto, kako je DX12 u proizvodnji vec godinama i kako oni sa MS prave doticni.
http://forum.benchmark.rs/showthrea...p-Star-Swarm&p=4204760&viewfull=1#post4204760


@Dark_Messiah,
Dakle, kao sto sam i pretpostavio, DX12 api, slican sa X box One api-jem, Mantle api razvijan samo za potrebe AMD i GCN arhikteture, i videcemo sta ce od svega ispasti, kome ce vise odgovarati, ja se nadam Nvidi-i, da ne moram da menjam karticu.;)

Ok, ajde sad ovako. Kreni od cinjenice da je AMD razvio Xbox one API za amd hardware u doticnom. Da Mantle podrzava manje vise isto + dodatne stvari usled jace snage i mogucnosti desktop grafika.
DX12 koristi sve sto ima Xbox one api + mnogo toga novog usled mogucnosti jaceg hardware-a na desktop/laptop platformi. Mislim da logika nalaze da je MS zapravo prekopirao dosta Mantle koda i samog Xbox one koda koji je razvio AMD i bio neka osnova za Mantle.

@mmsandi
Upravo tako, jako je tesko progurati nove tehnologije ako nisu mnogo bolje od postojecih ili kompatibilne. Pogotovo ako nisi lider na trzistu, kao sto AMD nije.
 
Uff, pa preko CPU-a, koliko znam ne radi nikako dobro, neupotrebljivo, mora samo preko Nvidia karte, ali, ono, ti predstavi Physx kao nesto otvorenog tipa, ali je NV jasno rekla da ostaje zatvoren sistem.

Nije sav PhysX uvek GPU accelerated. Gomila igara vec godinama i godinama koristi bazicni physx kao middleware za generic physic kalkulacije [mada moze i clothing/destruction]. Gomila PS3/X360 igara je koristila to, najbitniji delovi SDK-a su portovani na nextgen konzole, a naravno tu je uvek i PC [ma koji GPU da je u konfiguraciji].
 
@Erik011,
sta znam, ja dao linkove gde ima izjave nekih zvanicnijih lica i poznavalaca situacije na terenu, koji kazu da nije Mantle slican sa Xbox One api-jem, a da ce mnogo toga od Xbox api-a biti korisceno u DX 12, a ti mi dajes tvoje licno misljenje.
Videcemo kako ce ispasti, samo nemoj zaboraviti da pamtim kao slon, pa cu te mozda podsetiti sta si pricao( isto vazi i suprotnom slucaju).:rtfm:

EDIT: Nista vas ne razumem, pa evo, pitajte ove sa AMD kartama kako im radi Physx u igrama.:D
 
Poslednja izmena:
@mmsandi
Upravo tako, jako je tesko progurati nove tehnologije ako nisu mnogo bolje od postojecih ili kompatibilne. Pogotovo ako nisi lider na trzistu, kao sto AMD nije.

Jedno je biti lider, sasvm drugo biti monopolista kao MS. Što se MS-a tiče, ne može im niko prismrdjeti što se gaming-a tiče na PC-u. Tako da je mnogo lakše progurati DX od Mantle-a. Ne vjerujem da su u AMD-u naivni, nego su namjerno pogurali tu priču da bi im CPU dio bio dosta bliži Intel-u za manje pare. Plus su spremniji od nVidia-je za DX12 i tu čekaju svoju šansu.
 
Neka je i tacno, mada iskreno sumnjam da se DX12 nesto razliku previse s obzirom da manje vise iste mogucnosti daje.
I dalje ako je baziran na xbox one API-u, koji radi argumenta nema veze sa Mantle-om, i dalje je AMD bio pionir na tom polju.


@mmsandi
Da, zato i rade sa MS-om na DX12 i dali su im prilaz Mantle kodu od prvog dana.
 
Poslednja izmena:
Jedno pitanje.
Ali, zar ne postoji neki univerzalni API kod, pa se onda prave i Mantle, ali i api za XBox 360 i Sony 3( tad nije postojao nikakav Mantle), zar to nije logicnije.?
 
Poslednja izmena:
Kako mislis univerzalni API, mislis neka osnova na koju bi bilo pravljeno sve ostalo? U tom slucaju ne.
A ako mislis univerzalni API u vidu da radi na svim platformama, Vulkan koji je manje vise prepisan Mantle ali doradjen i dopunjen od strane AMD, NV, Valve, Unity....
 
Da, mislio sam kao neka osnova.
Kakav je onda api bio u Sony 3 i Xbox 360 i ko je razvio taj api-kod, pretpostavljam MS?
 
In a console-specific version, DirectX was used as a basis for Microsoft's Xbox and Xbox 360 console API. The API was developed jointly between Microsoft and Nvidia, who developed the custom graphics hardware used by the original Xbox.
Znaci najobicniji DirectX port.

Nemam ideju za Sony stvarno.
 
Nazad
Vrh Dno