Šta je novo?

AMD Radeon Rx serija

Nisam pratio...
 
In CD Project Red forum Mod said that R9 290 was running absolutely find on High settings on 1080p and he said it was equal with GTX 960 in terms of performance.

Takodje dev kazu:

Looks like AMD have been on the money all along regarding Devs not being able to optimise Game Works for AMD..

Mislim da se ekseri u AMD GPU polako namestaju.......
 
Optimizovali bi oni Gameworks za AMD nego im nedaju sefovi iz Nvidije, to su prazne price 150 igri se moze optimizovati i za AMD i Nv karte same Gameworks ne moze, svjesni su da dolazi DX12 koji je microsoft napravio na AMD-ovom MANTLE api-u svjesni su takodje u Nvidiji da ce igre pod DX12 bolje raditi na AMD-u logicno, zato sada pokusavaju na bilo koji nacin da se odvoje od AMD-a da imaju nesto sto moze radit samo sa njihovim kartama, to ce na kraju ispasti potez ocajnika, vrjeme ce pokazati.
 
goldi +1

Nvida supporters, kupite bre konzolu, MS i Sony mnogo bolje potkupljuju developere nego Nvida.
Mislim kad vec podržavate takav nacin poslovanja neke kompanije.

Nvida za gaming industiju je isto sto i konzole, think about it.
 
Mene samo interesuje kako ce witcher i igre koje podrzavaju gameworks raditi na konzolama tamo je AMD hardwer nema Nv, amd ih je potopio, vjerovatno za duzi vremenski period Nvidija nece prismrditi poslu sa konzolama jer jednostavno nemaju APU.
Kako ce reagovati siroka populacija koja uziva sa konzolama ako se na istim ne moze uzivati u efektima gamewroks-a(ako ne moze na AMD grafickim dekstop kartama, onda ne moze ni na konzolama) i da ono sto je jos bitnije sta ce se desiti kad izadje DX12 koji je prepisan mantle api, kako ce se tada implementirati gameworks, sve mi se cini da taj projekat nije dugog zivota, gurati nesto sto konzole ne podrzavaju u Gaming industriji koja se opet vrti oko konzola ne vjerujem da ima buducnost.
 
Kakvo crno potkupljivanje devs-a...

To što su napravili alat koji omogućava laku i jednostavnu implementaciju njihovih tehnologija pokazuje samo snagu njihovog softverskog dela i to što imaju timove koji su direktno na raspolaganju devs-ima ne znači da potkupljuju, već jednostavno da im daju adekvatnu podršku.
 
A zašto se Witcher 3 dijeli uz nove nvida karte?
Dobri ovi poljaci pravo, nemaju drm zastitu za nas pirate, a daju i free igru uz nvida gpu.

A nvida je isto dobra, ponudiše cdpred adekvatnu podršku proprietary softwareom, free of charge :trust:

Niko nista ne plaća, a bilježe profit. :d
 
Naravno da se potkupljuju, "stimuliše" da koriste njihovo.
To je ustaljena poslovna praksa, kao da kažeš da Đoković ne dobija pare da nosi taj i taj brend opreme.
 
Mene interesuje kako ce funkcionisati taj Windosws kao Low level api, kako ce se prolagoditi i AMD i Nvidia.
MS je rekao da ih interesuje portovanje igara sa Xbox one na PC.
Pretpostavljam da je onda taj api na windowsu vrlo slican sa api-jem na xbox konzoli, zbog sto lakseg portovanja igre.
Onda logicki sledi da bi trebalo nesto bolje da radi na AMD grafikama, jer je i u xbox taj neki njihov gpu. E, sad, da li taj neki x86 AMD APU moze da se preslika, teorijski, sa advekatnim desktop GPU od AMD-a( dal bese 7870), tj. da li se moze uporedjivati ta APU arhiktetura sa desktop AMD arhikteturtom, mozda neko zna.
Jer ipak, su neki preliminarni testovi pokazali da ipak AMD grafike imaju nesto manje performanse na Windows 10 nego sa primenom Mantle-a.
Videcemo uskoro, teorijski i mozda tehnicki, bi trebalo da ima neku prednost AMD na Windows 10. Bas sam objektivan.:D :beat:
 
Poslednja izmena:
A zašto se Witcher 3 dijeli uz nove nvida karte?
Dobri ovi poljaci pravo, nemaju drm zastitu za nas pirate, a daju i free igru uz nvida gpu.

A nvida je isto dobra, ponudiše cdpred adekvatnu podršku proprietary softwareom, free of charge :trust:

Niko nista ne plaća, a bilježe profit. :d

Ja neznam sta ti nije jasno... ako nekom nesto pomognes i ulozis rad naravno da ce se i tebi vratiti dobro, ti i goldi vertite neke komunjarske price

AMD je PUKAO sto se tice $$$$ i ni cvonjak ne izdvaja da pomaze devima kojima naravno treba pomoci, i posle igre rade sporo na njihovom HW-u??

@goldi
DX12 prepisan mantle HHAHAHAHAH, necu ni da komentarisem , testova je vec bilo pod Windows 10 i na NV i na AMD, naravno da ce on doneti "neka" poboljsanja pre svega ce pomoci vise onom bangavom AMD cpu-u.... ko zna koliko je DX12 vec u izradi ne bi se cudio da je razvoj DX12 poceo mnogo pre zamisli o mantleu!

@reviewsrb
Xbox 1 i PS4 nisu SAMO GPU, to je sasvim druga unified arhitektura....... bile je vec prica da ce nove konzulitis igre leteti ove godine na AMD pa se ispostavilo da lete na NV :d
 
Poslednja izmena:
Ja neznam sta ti nije jasno... ako nekom nesto pomognes i ulozis rad naravno da ce se i tebi vratiti dobro, ti i goldi vertite neke komunjarske price

AMD je PUKAO sto se tice $$$$ i ni cvonjak ne izdvaja da pomaze devima kojima naravno treba pomoci, i posle igre rade sporo na njihovom HW-u??

@goldi
DX12 prepisan mantle HHAHAHAHAH, necu ni da komentarisem , testova je vec bilo pod Windows 10 i na NV i na AMD, naravno da ce on doneti "neka" poboljsanja pre svega ce pomoci vise onom bangavom AMD cpu-u.... ko zna koliko je DX12 vec u izradi ne bi se cudio da je razvoj DX12 poceo mnogo pre zamisli o mantleu!

hahhahah hau jes no, ne bi mi vidili DX12 jos godinama da nije bilo AMD-a, u stvari bolji ti je da ne komentarises dovest ces se opet u situaciju kad ti nestane argumenata da pljujes po AMD ambalazi :D :D :D
 
Da, vec postoji prica na net-u, da se radilo na DX 12 i pre Mantle-a, i ako je tako, onda bi trebalo i Nvidi-a da se vrlo brzo prilagodi. videcemo.
Ja sam rekao, ono, teorijsko-amaterski,:D, videcemo kako ce izgledati to sve u praksi.
 
DX 12 nema bas puno veze sa NV ni sa AMD vec bas sa DX-om kao sto je i mantle obilazio DX... sad DX12 smanjuje overhead CPU kad radi sa jako puno objekata, slicno kao sto je i mantle radio...

testovi i poredjenja sa mantleo su slicna, jer kontam da je isti fora/princip rada i mantle-a i sad DX12-ke
 
Da li je mozda DX 12 slicniji sa api-jem na X box one konzoli i koliko je slican Mantle sa tim low level api-jem sa konzola?
Mislim da je mozda, MS bas naglasio koliko mu je bitan ovaj Windows 10 i PC gaming, zbog fejla sa osmicom, pa mislim da ce voditi racuna da sve to radi kako treba sa obe grafike.
Ali i vidi se, da Nvidia trenutno ima vise uticaja i mnogo je mocnija od AMD, pa me ne bi cudilo i da nesto "izmuvaju" sa svim ovim novim stvarima.
 
Jos malo ispasce da je AMD ukrao mantle od MS-a :D, potpuno je jasno kako funkcionise mantle i 99% ce isto raditi DX12 zato sto je u osnovi prepisan mantle, to nije nikakva tajna hoce li benefita imati amd i Nv gpu to cemo vidjeti sa izlaskom DX12 jos se o tome moze samo nagadjati ono sto je gotovo sigurno da bi se ispratila jedna karta tipa R9 290X ili GTX780Ti nece trebati bjesan cpu tipa i7 bice dovoljan i5 cak i i3 i Fx procesori, u svemu tome najvise se ockeuje da profitiraju AMD procesori, cilj amd-a i jeste bio da se malo trzne FX u igrama jer ga je ozbiljno pritisnuo i3 a i5 je vec u prednosti o i7 i da ne govorimo, znaci jasan je cilj AMD-a bio sa mantle api-om, lako ce oni za GPu na tom polju stoje odlicno, ali morali su uciniti nesto da se CPu pogura i da korisnici njihovi procesora pocnu uzivati.
 
Ovo si napisao, kao da se mantle "napravio" za 7 dana.....
 
Da, zaboravilo se i na tu stavku, da bi sve to funkcionisalo kako treba, mora da se napise i dobar, funkcionalan i stabilan drajver.
To je mozda, i najvaznija stvar. E, sad, posto nema vise DX 11, pretpostavljam da i je uloga drajvera nesto smanjenja, jer GPU lakse komunicira sa igricom, ali mora i ipak da postoji neki uticaj drajvera na tu celu pricu.
A tu Nvidia ima neku malu prednost.;) Ce da vidimo, treba sve to lepo posloziti, nece to odmah da radi kao sat. Pa i Mantle je imao svoje bubice.
 
Poslednja izmena:
Ma nema sta AMD je ukrao mantle od Nv, a opet oni su ukrali od MS-a :d totalna zurka :banana: bacate suplje bas u zadnji nekoliko dana sve vise gluposti se moze procitat po forumu.
Ms konzola se temelji na AMD hardweru, AMD i MS usko saradjuju to vam mora biti jasno igre se optimizuju za konzole u konzolama je AMD hardwer, AMD je ustupio sve sto su napravili sa MANtle api-om MS-u, cista osnova DX12 bice mantle api, dok se nije pojavio mantle api niko nije govorio o DX12 i vidi bas tada krecu price o DX12 a zasto? pa uvidili su korisnici koliki je krs DX11 ( a i bez mantle apija znalo se da je DX11 kocnica u razvoju gaminga da moze mnogo mnogo bolje) i sam MS je svjestan toga krenuli su u ozbiljan posao i sada su u zavrsnoj fazi jer po najavama uskoro dolazi win 10 i sa njim DX12.

@reviewsrb nvidia ne moze da ima nikakvu prednost, istina da se trude rade konstantno na driverima, na optimizacijama, ali igre se prave za konzole pa portuju na PC u konzolama je AMD hardwer, Nv mora da radi konstantno na optimizacijama, dok AMD dobiva sve na gotovo jer njihovi gpu-ovi se nalaze unutar ti isti konzola, jednu od ti konzola pravi MS koji opet drzi konce u svojim rukama jos samo da se ukljuci intel sa svojim GPu-om i imacemo totalnu zurku :D
 
Ovde sam sve lepo objasnio.
Ko zeli razumece..

http://forum.benchmark.rs/showthrea...p-Star-Swarm&p=4204760&viewfull=1#post4204760

AMD je sa Mantle odradio odlican posao u reklamne svrhe i na tome je sve i ostalo.
Prica kako je Mantle pokrenuo DX12 je veoma suplja pocev od toga da je MS jedan gigant do cinjenica da se na DX12 radilo mnogo pre pomena bilo kakvog Mantle.

1) Znaci AMD za manje vremena napravi low lvl API nego Microsoft? hahahahah, ajde molim te.
2) Game developeri bi rekli ne zanima nas razvoj novog API-a da su bili ukljuceni u razvitak DX12-ice.
3) NVIDIJA razvila DX12 sa MS hahahahahha kakav bullshit. lvl over 9000. Svidja mi se sto Maxwell podrzava sve te lepe DX12 tehnologije, oh wait ne podrzava. (primer Async Shaders). Nesto tu smrdi.
4) We’ve spoken to several sources with additional information on the topic who have told us that Microsoft’s interest in developing a new API is a recent phenomenon, and that the new DirectX (likely DirectX 12) will substantially duplicate the capabilities of AMD’s Mantle. http://www.extremetech.com/gaming/1...rectx-12-will-imitate-and-destroy-amds-mantle
5) Mantle su podrzali znacajan broj velikih engine-a i velikih game developera, a sto bi ako dolazi DX12 koji ce biti podrzaniji svuda?
6) I then talked with Ritche Corpus, AMD's Software Alliances and Developer Relations Director. Corpus told me that AMD shared its work on Mantle with Microsoft "from day one" and that parts of Direct3D 12 are "very similar" to AMD's API.
7) Da ne pricamo o samom console low lvl api-u koji je AMD razvio za MS.

Mogao bih da nastavim, ali i pored svega ovoga Nvidija je razvila DX12 sa MS-om. Slazemo se.
 
Poslednja izmena:
@goldi

Skini te crvene naocare jer nema smisla sta pricas... da je AMD prvi uradio mantle na svoju ideju to bi rekli a posto nisu, znaci da na optimizaciji CPU overhead-a RADE SVI zajedno ko je prvi poceo tesko je reci, ali je definitivno to M$ sa developerima i ljudima iz NV i ATI jer oni licno sigurno medjusobno komuniciraju direktno (sto je verovatno i da su vec od 2009 radili na tom konceptu)!

AMD je samo iskoristio sansu zbog kozulitisa da progura mantle u koliko DVE igre??? da bi se "pokazao" to sto su bankrot verovatno dovodi do toga da je tu sve stalo... a posto dolazi DX12 i nema smisla da guraju isti jer je DX12 to "isto"
 
Dobro, ja sam i to rekao, teorijski bi trebalo da ima AMD prednost.:rtfm:
Koliko sam video na netu, ti neki preliminarni rezultati ipak pokazuju nesto bolje rezultate na Mantle.
Bice vruce leto.:mad:
 
Zeljko, to je istina, ali za Vulkan api. Skini zelene naocare :)
I rekli su: "koliko znamo, Mantle je bio prvi". Ne mogu da kazu sa 100% sigurnoscu jer niko od njih ne radi u Microsoftu.

Dodatak:

And if Mantle is ultimately subsumed by DirectX — so what? When I first talked to AMD about the next-generation API at APU13, the developers candidly told me that the long-term goal was to get Microsoft and the Khronos Group in charge of OpenGL to adopt a Mantle-like architecture. The entire point of Mantle was to spur game development and drive the adoption of a better standard.

http://www.extremetech.com/gaming/1...rectx-12-will-imitate-and-destroy-amds-mantle
 
Poslednja izmena:
@Erik011
Sve je to PR talk, ali stoji da je M$ jako bezbrazan i da nove tehnologije gura tek kad im licno odgovara (sa novim sistemom)... tako da im ni nije u interesu da ista pricaju i da se mesaju u PR price AMD i NV-a...
 
Hmm, sto se tice te neke saradnje.
Sean Pelletier: Sean Pelletier is the Senior Product Manager for GeForce Game Ready Drivers and has been with NVIDIA since 2007.
"We worked closely with Microsoft to develop the new DX12 standard. And that effort has paid off with day-one WHQL certification."
Sigurno da Nvidia nece sedeti skrstenih ruku sto se tice implementacije tog DX 12.
 
@Zeljko
Kako objasnjavas onda onu izjavu AMD developera? Jednostavno nemoguce je da je MS pravio 3x duze APi nego AMD. AMD nema taj kapacitet software developera ni blizu.
Moguce je da je MS imao DX12 u rukavu i cekao, jer im se nije isplatilo da ga izbace s finansijskog aspekta. Ali onda opet dolazimo do toga da je Mantle naterao MS da izbaci DX12, i kako to da je DX12 toliko slican Mantle-u? ;)
Vulkan je skoro potpuna kopija osnovnog koda mantle-a, a tu je nvidija vice president glavni. Kako to da nisu oni svoj kod razvijen sa MS-om stavili u Vulkan?
 
@goldi

Skini te crvene naocare jer nema smisla sta pricas... da je AMD prvi uradio mantle na svoju ideju to bi rekli a posto nisu, znaci da na optimizaciji CPU overhead-a RADE SVI zajedno ko je prvi poceo tesko je reci, ali je definitivno to M$ sa developerima i ljudima iz NV i ATI jer oni licno sigurno medjusobno komuniciraju direktno (sto je verovatno i da su vec od 2009 radili na tom konceptu)!

AMD je samo iskoristio sansu zbog kozulitisa da progura mantle u koliko DVE igre??? da bi se "pokazao" to sto su bankrot verovatno dovodi do toga da je tu sve stalo... a posto dolazi DX12 i nema smisla da guraju isti jer je DX12 to "isto"
Hvala bogu ne nosim naocale, a pogotove ne crvene, a tebi savjetujem da ne gledas puno kroz prozor udarilo ti brate zelenilo u oci totalno si se pogubio dovodis se u kontradiktornost procitaj svoja 2-3 zadnja posta:
a posto dolazi DX12 i nema smisla da guraju isti jer je DX12 to "isto
DX12 prepisan mantle HHAHAHAHAH, necu ni da komentarisem
Ko bi tebe razumio puko si nacisto u roku od sat vremena sam sebe dovodis u kontradiktornost... izadji malo prosetaj odmori glavu cuvaj se zelenila :d
Jos malo citata :
znaci da na optimizaciji CPU overhead-a RADE SVI zajedno ko je prvi poceo tesko je reci, ali je definitivno to M$ sa developerima i ljudima iz NV i ATI jer oni licno sigurno medjusobno komuniciraju direktno (sto je verovatno i da su vec od 2009 radili na tom konceptu)!
DX 12 nema bas puno veze sa NV ni sa AMD
Zurka zurka totalna zurka :banana::banana::banana:
 
Poslednja izmena:
Pitanje je koliko je Mantle slican sa Xbox low level api, i koliko je DX12 slican sa Xbox api, jer to je glavni fokus za MS, jer zele da portuju igre na PC, jer moraju da nekako da se izbore sa Sony 4, jer im ne cvetaju ruze sa X box. Ja ne vidim gde je tu neka glavna uloga za Mantle, osim sto je malo brze pogurao Windows 10.
Koliko se radi vec desetka, verovatno je pocela odmah nakon izlaska osmice, a tad je morao i da pocne razvoj tog nekog api-ja i DX 12. To je neko najlogicnije objasnjenje, prevelika je to company taj MS da prepusti sve slucaju.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno