Šta je novo?

AMD Radeon Rx serija

sta mislite kad ce otp doci kod nas i koja bi bila cena ?:D
posto ovih dana treba da uzmem neku od r9 280x ( dosta mi je da igram na integrusi)
mada koliko vidim sapphire je za sad bolji od ostalih (ne racunam asus)
 
Za to "kod nas" cemo se nacekati, kao i uvek nazalost. Imamo uvoznike kakve imamo i tu pomoci nema.

I najnoviji primer-i opet ista situacija, izlistali su Safirke R9 i R7 sa sve slikama toboz na stanju ali kad odes da kupis kartu-khm khm, a pa nemamo u ponudi, navratite u toku naredne nedelje. Ma nasa posla, ne treba covek ni da trosi vise zivce na to nego pravac Segedin i kraj price, kao sto ce i da se radi nadam se uskoro u mnogo vecem obimu.
 
Iju. Ubiše ga prenatalno.
 

LOL kakvo dno od article-a, cisto vijanje clickova i izvrtanje cinjenica.

Normalno da konzole nece imati Mantle, oni imaju svoje specijalno napravljene API-e koji su jos brzi i optimizovaniji od bilo cega sto ce ikada biti na PC-u. Konzole imaju fixni hardver, i zbog toga API moze da bude dosta brzi. Obe konzole imaju po 2 nivoa API-a, low level za najbolje preformanse i wrapper oko njega koji ce koristiti developeri koji ne zele da se pate sa optimizacijom [indies].

Ne znam samo koja budala je mogla da zamisli da ce Mantle biti na konzolama... Sure slican je, omogucava bolje iskorisenje hardvera na PC-u koristeci lekcije koje je AMD odradio dok je pravio nove konzole, laksi porting console code-a na PC, ali nema Mantle sta da trazi na konzoli.
 
Poslednja izmena:
Zašto bi Mantle bio na konzolama?

Koliko sam ja shvatio Mantle je već prisutan na Xbone tj. Mantle je modifikovani low level API sa Xbone. Tekst sa vr-zone je jako konfuzan i deluje mi ko da ga je pisao neko ko ne razume problematiku. Vidim da su autora iznapušavali u komentarima i to ne bez razloga.

Edit: Pretekao me DieH@rd dok sam pisao post :)
 
Nije mi bas jasno sta ovo AMD radi. Izjave su im all over the place i odjednom nista nije sigurno. Na kraju ce biti - mi nista od toga nismo rekli, to su samo bili rumors i ostacemo sa rebrendom 2 godina starih kartica i cenovno neisplativom high end karticom koja nikoga ne zanima.

-Fut la luk :D pa 7990 im je bila pogodak pun za ljude koji su imali "lovu da je kupe" neznam ko je nije uzeo a da "ima"
 
Mnogo mute = nisu objasnili totalno sve u prvom opisu API-a. :D Lagano, API ionako ne stize skoro, bice veci reveal sredinom novembra i onda real life test tokom decembra. Za sada znamo da je baziran na konzolnom GCN API-u, kompaktibilan je sa HLSL-om i daje PC engineovima drasticno bolji CPU scalability i iskoriscenje GPU resurasa.
 
Poslednja izmena od urednika:
Kod Mantle je najvaznije bila prica cross-platform, pri cemu smo svi pretpostavili da to znaci console/PC crossover sto bi donelo ogromne ustede u development procesu za razvojne timove igara i obezbedilo brz i kvalitetan port konzolnih igara na PC (tj. jedan razvoj radis a mozes publish na svim platformama pri tom optimizujuci graficke performanse bolje od DirectX-a). Ako nisu ovo mislili kad su rekli cross-platform onda nisu ni trebali da pominju cross platform. Mogli su da kazu "some cross platform compatibility" pa da se prica o koliko tolikoj optimizaciji u development cycle-u za timove koji hoce da se upuste u to. Ovako su iskoristili buzzword ali ce na kraju ispasti da je to daleko od idealne situacije, pa ce im samo biti anti reklama. Isto tako za release date i NDA.

Realno, nista se tu nije strasno desilo. Nit Mantle, nit dve nedelje kasniji launch ne cine veliku razliku u sveukupnoj slici. AMD fanovima svakako je svejedno. Nama "nesvrstanima" izgleda dosta neozbiljno i meni je bas onako antireklama ova nedorecenost u predstavljanju njihovog novog proizvodai to bez ikakve potrebe. Nije kao da ne znaju sta ima u kartici i sta i kako radi dve nedelje pred launch kartice.
 
čekaj bre, i mi sad treba da poverujemo da je low level api na xbox one smandrljani mikrosoftov dx11 (koji uopšte i nije low level) , i da će to sa 7790 koja je na toj konzoli
da da približno iste rezultate kao 7860 na sony4 ?

ko bre ovde koga baroniše ? .... pazi ti, mikrosoft i amd se "dogovorili" ...
 
Ovaj tekst razjašnjava neke stvari. Sada se već može naslutiti da ako se ono cross-platform što su pominjali na prezentaciji pokaže kao tačno onda će Mantle biti i na Linuxu tj. SteamOS-u.

Ali činjenica je da mnogo mute oko tog Mantle-a, šta ih košta da konkretno kažu šta će i kako biti.

Evo sad sam procitao taj tekst, na kraju ispada da prave PC only API. Imamo DirectX programere koji rade u directX-u vec vise od deceniju i sad ce neko da sedne i razvija za Mantle - hoce boli ih. Uostalom, kako bude novih kartica i GCN upgrade-a tako ce Mantle da postaje deblji i slicniji DirectX-u. To sto je isti proizvodjac hardware-a ne olaksava situaciju jer od cipa do cipa kartice se menjaju, cak i u istoj arhitekturi. Tako cemo imati kao u ovoj seriji da Mantle podrzavaju samo dve kartice od 10 (u buduce sigurno vise ali cini mi se da ce uvek biti osakaceno) i na kraju cemo imati API koji moze da koristi maksimalno 50% korisnika od jednog proizvodjaca na trzistu i to samo za PC. Ne vidim kom razvojnom timu na svetu ce se isplatiti da razvija i za Mantle pored potrebe da koristi DirectX/OpenGL ako ce taj ulozeni trud da se isplati samo za nekih 10-20% musterija (koje ce moci da igraju i bez Mantle sasvim OK jer, jelte, mora da radi na non-Mantle karticama isto tako dobro). Ovo je glupi Physx all over again. Keyword od kog niko nikad nesto pametno nije video (u gaming-u), osim ako pomeranje Batman-ovog plasta nije za vas najbolja stvar koja se desila jos od izuma tocka.
 
Poslednja izmena:
kapital je pojeo ideju .
 
Ako Mantle bude sličan tom low level API-ju sa Xbone (a čini se da hoće), ne vidim razloga da se ne koristi uporedo sa DirectX-om na Windowsu.

Ne vidim kakve veze ovo ima sa Physx-om, koji je sama nVidia namerno zaključala. Ako kažu da je open API onda to znači da i nVidia može da ga koristi ako buduću arhitekturu prilagode. Oni to naravno neće uraditi tako da je rezultat isti ali pristup nije isti. AMD ide fer i pošteno a nVidia po njihovom dobrom starom običaju igra na kvarno.

Takođe, ignoriši te mušterije koje pominješ. PC gejming van Steama ne vredi ništa jer se ne zna koliko čega ima (kupaca, hardvera) jer nije moguće napraviti izveštaj koji će to jasno pokazati. Steam sa njihovim anketama daje neku sliku i to je ono na šta se oslanjaju izdavači. Kompjutera je uvek bilo ali dok Steam nije zaživeo izdavači su nerado izdavali igre i obično sa debelim zakašnjenjem. Sada to nije slučaj jer imaju ideju ko su kupci i sa kakvim hardverom raspolažu. Ako AMD i nVidia budu išli ruku pod ruku sa Valve to će im doneti veći profit u gejming sferi jer će to tržište brže rasti nego što je raslo PC Windows gejming tržište (koje je sada u opadanju).
 
Mislim da smo ovo apsolvirali - ne moze nVidia da koristi mantle jer u njemu 'pise' kako da softver najbrze dodje do hardverskih resursa, dakle u njemu su kodovi o raznim elementima GCN arhitekture. Da nVidia prilagodi arhitekturu Mantle-u? Znaci da pitaju AMD da im ovi naprave arhitekturu za sledeci GPU :D
Ne vidim kako to u slucaju Mantle-a AMD igra fer a nVidia sa Physx kvarno.

E sad, dobro je pitanje sta onda znaci kada su za Mantle rekli da je open API. Zato je i nastala konfuzija, kako je u pitanju GCN specific API, dosta njih je pomislilo da open API znaci da ce biti primenjen i na konzolama...
 
Poslednja izmena:
Physx isto tako nije odgovarao ATI arhitekturi. Da je bio otvoren standard, ATI bi morao da prilagođava arhitekturu. Ali nije bio otvoren već su ga zaključali od starta u tu leži ta razlika.
 
Physx isto tako nije odgovarao ATI arhitekturi. Da je bio otvoren standard, ATI bi morao da prilagođava arhitekturu. Ali nije bio otvoren već su ga zaključali od starta u tu leži ta razlika.

potejtos, potatos - vazan je kranji efekat za konzumere - a za konzumere ta razlika nikakve veze nema. Za tebe i mene je potpuno svejedno sto je Mantle open API od pocetka kad je cist marketinski detalj koji ni nama a ni gamingu nista ne donosi.
 
Physx isto tako nije odgovarao ATI arhitekturi. Da je bio otvoren standard, ATI bi morao da prilagođava arhitekturu. Ali nije bio otvoren već su ga zaključali od starta u tu leži ta razlika.

A kako je to Mantle otvoren ako ce raditi samo na AMD kartama ?
 
Evo kompletnog intervjua sa Rajom Kodurijem iz AMD-a u vezi Mantle't'a pa ko želi nek čita. Samo je uvod na francuskom, pitanja i odgovori na engleskom.

http://www.hardware.fr/focus/89/amd-mantle-interview-raja-koduri.html

So Mantle is not an open standard ? Let's say some IHVs [Independent Hardware Vendors] want to write a Mantle backend/driver, what would be the requirements for them ?

RK - Mantle is in a very early stage, it's the first disclosure about it we've done, we have the first proof point using that, that is going to ship into some products. We are open to many possibilities with Mantle. We are open to being open; we are open to being standard. How it evolves if our competitor approaches us and says "we want to be compatible with Mantle" ? ... That's a conversation we are not going to shut down.
 
Poslednja izmena:
A kako je to Mantle otvoren ako ce raditi samo na AMD kartama ?

Sve zavisi od toga da li ce AMD da zastiti Mantle ili nece. Ako nece onda nV moze bez problema da svoje graficke razvija tako da koriste Mantle. ATI nikako nije mogao da to isto uradi sa Physx jer je nV zastitila isti i samo graficke koje koriste njihove gpu mogle su da rade Physx cak se islo dotle da je nV pokusala da onemoguci koriscenje nV graficke za fiziku ako je u kompu i ATI-jeva graficka.
 
Mislim da smo ovo apsolvirali - ne moze nVidia da koristi mantle jer u njemu 'pise' kako da softver najbrze dodje do hardverskih resursa, dakle u njemu su kodovi o raznim elementima GCN arhitekture. Da nVidia prilagodi arhitekturu Mantle-u? Znaci da pitaju AMD da im ovi naprave arhitekturu za sledeci GPU :D
Ne vidim kako to u slucaju Mantle-a AMD igra fer a nVidia sa Physx kvarno.

E sad, dobro je pitanje sta onda znaci kada su za Mantle rekli da je open API. Zato je i nastala konfuzija, kako je u pitanju GCN specific API, dosta njih je pomislilo da open API znaci da ce biti primenjen i na konzolama...

AMD već odavno javno i svima dostupno objavljuje najsitnije detalje svojih GPU arhitektura. Koriste ih programeri koji pišu open source drajvere za *nix sisteme. Ne samo da su GPU-i detaljno dokumentovani nego postoje i open source drajveri u čiji kod može da zaviri svako i "otkrije sve tajne AMD GPU-ova". Na kraju krajeva, ko kaže da nVidia to već nije radila i okoristila se od toga. Mantle tu ne pravi nikakvu razliku.
 
Vrh Dno