Šta je novo?

AMD Radeon Rx serija

Pa ne projektuju valjda sada cipove koji se lansiraju za par meseci :p

Uopste nije lako pripremiti prebacivanje sa jedne fabrike za proizvodnju na drugu. To kosta poprilicno (milioni, mozda i desetine miliona dolara su u pitanju) i potrebno je 6+ meseci. Na stranu sto GF uopste nema iskustva sa proizvodnjom high-end grafickih cipova ;)
 
I nvidia je imala problem sa isporukom jer TSMC nije mogao da iznese taj kapacitet,razlog i jeste kasnjenje mainstream segmenta.
Svakako je sve odluka marketinskog tima i njihove procene pa je sve to dobro i proslo,cak mozda i neocekivano dobro.

Svaka sledeca serija se vec godinu dana unapred priprema i radi na njoj.
AMD da je u mogucnosti bi svakako izbacio 8xxx pa makar broj tih kartica u pocetku bio ogranicen.
Njima je svaki segment trzista jako bitan a pogotovu desktop .
Problem je druge prirode sa kojim se bore vec duze vreme i ocigledno nisu u mogucnosti da ga rese
do sledeceg nm i nove arhitekture.
 
Ne mogu sad da trazim post od prosle godine gde sam pisao da se AMD moze naci u problemu u 2013. jer su 28nm 'ispucali' na GPU povrsine ~370mm2 i sa njim nisu uspeli da naprave dual-GPU kartu. Jasno je da to ne bi mogli da urade ni sa naslednikom Tahitija koji bi tezio preko 400mm2, vec za to mora da se ceka 22nm.
Slazem se da dual-GPU karte ne donose najvecu zaradu obzirom na broj prodatih komada ali su odavno bile nesto cime se AMD (Ati) dicio. A dve generacije nemati takvu kartu sigurno nesto znaci.

Ne bih se slozio da je (jedini) razlog to sto prioritizuju proizvodnju chipova za konzole. Pre bih rekao da je to u kombinaciji sa 'sta dobijamo ako napravimo refresh sada'. Da mogu, tj. da im je ispaltivo uradili bi i jedno i drugo, pogotovo sto zadnjih par generacija jure da izbace novu generaciju pre konkurenta.
 
Mislim da niko ne moze da pretpostavi koliki bi penali bili da nekim slucajem ne isporuce kolicinu cipova na koju su se obavezali prema Microsoftu i Sony-ju. To im je siguran biznis za narednih najmanje 5 godina, i donece im stotine miliona dolara profita, imace i neke druge benefite (optimizacija engina ogromnog broja igara za njihovu arhitekturu), tako da je razumljivo da to ima prioritet.

Ako to znaci kasnjenje jedne generacije desktop kartica... pa to je njihova biznis odluka, a mozemo diskutovati da li je dobra ili losa.
 
Mislim da niko ne moze da pretpostavi koliki bi penali bili da nekim slucajem ne isporuce kolicinu cipova na koju su se obavezali prema Microsoftu i Sony-ju. To im je siguran biznis za narednih najmanje 5 godina, i donece im stotine miliona dolara profita, imace i neke druge benefite (optimizacija engina ogromnog broja igara za njihovu arhitekturu), tako da je razumljivo da to ima prioritet.

Ako to znaci kasnjenje jedne generacije desktop kartica... pa to je njihova biznis odluka, a mozemo diskutovati da li je dobra ili losa.

Totalno se slazem sa ovim.
 
...imace i neke druge benefite (optimizacija engina ogromnog broja igara za njihovu arhitekturu), tako da je razumljivo da to ima prioritet.
.

^to bi mnogo znacilo za one koji imaju radeone u svojim pc-evima, mada ako se pojave konzole po dobrim cenama, nekim lepim OS-om kao android, onda ce mnogi bataliti upgrade pc-a i opredeliti se samo na igranje i ostalu zabavu na konzolama.
 
Poslednja izmena:
A android je inace poznat po lepoti :D
 
Posao sa konzolama je prioritet jer su izgleda ugovorili i korišćenje AMD procesora.
Njihove obaveze se ne završavaju sad kad su specifikacije konačne jer će za oba proizvođača raditi i osveženu verziju sa manjom potrošnjom i SoC kad proizvodni proces to dozvoli kao sto je bilo i sa x360.
 
Stim da na konzolama nemaju značajnu zarada, ne prodaju oni to M$-u i Soniju nešto puno iznad proizvodne cene, jednostavno tu nema previše prostora da bi se celokupna cena konzole uklopila u 400$. To je više krpljenje.
 
Poslednja izmena:
Stim da na konzolama nemaju značajnu zarada, ne prodaju oni to M$-u i Soniju nešto puno iznad proizvodne cene, jednostavno tu nema previše prostora da bi se celokupna cena konzole uklopila u 400$. To je više krpljenje.

Ne bih se bas slozio, posto ce Jaguar biti prilicno mali cip (ako ce uopste biti Jaguar u konzolama). A i nizi segment GCN arhitekture je takodje malih dimenzija, tako
da moze lepo da se zaradi na svemu tome ;)
Pogotovo ako se uzme u obzir da su Nintendu za Wii U uvalili matori 4670 cip :D
 
PS4 je sinoc potvrdjen, AMD 8-core x86-64 Jaguar CPU, AMD GPU 1.84TFLOPS (po snazi izmedju 7850 i 7870), single die. Uz to, veoma je interesantno 8GB GDDR5 unified memorije, sto znaci da ce ih koristiti i CPU i GPU.

Ovo uopste nece biti tako mali cip, a svakako je prilicno kompleksan.
 
PS4 je sinoc potvrdjen, AMD 8-core x86-64 Jaguar CPU, AMD GPU 1.84TFLOPS (po snazi izmedju 7850 i 7870), single die.
to bi trebalo da znaci da ce buduce igre znati da iskoriste sva ta jezgra... onda je sada za upgrade bolje uzeti neki fx8300 nego bilo koji sa 4 jezgra, ako se uzima za igre.
 
I znači da će trebati bar 9950 za PC da se potera sve na max u 45+frejmova u sledećim igrama :D ako je ovaj GPU između 7850 i 7870. Btw baš me zanima da li i za sledeći xbox ide sličan hardver, ako ide onda je stvarno velika šansa da AMD hardver (prvenstveno mislim na CPU-ove od Buldozera na dalje) bude rame uz rame sa Intelom..A za grafiku nema brige do sada su i ovako bili dovoljno jaki u odnosu na nvidiu..
 
Poslednja izmena:
Jaguar bas nema mnogo veze sa Buldozerom i naslednicima... razlicita je arhitektura (nema deljenih resursa pre svega). Ali da ce biti optimizovano za 8 threadova, verovatno hoce ;)

GPU jeste po snazi izmedju 7850 i 7870, ali je sigurno donekle customizovano resenje.
 
PS4 je sinoc potvrdjen, AMD 8-core x86-64 Jaguar CPU, AMD GPU 1.84TFLOPS (po snazi izmedju 7850 i 7870), single die. Uz to, veoma je interesantno 8GB GDDR5 unified memorije, sto znaci da ce ih koristiti i CPU i GPU.

Ovo uopste nece biti tako mali cip, a svakako je prilicno kompleksan.

Zasto tako mislis? Jaguar jezgro tezi 3mm2. znaci ~25mm2 za CPU.
GPU najverovatnije ima 1152 procesora kao 7850, dakle ne bi trebao da predje 200mm2
Sve zajedno ~230mm2. :)
 
Zasto tako mislis? Jaguar jezgro tezi 3mm2. znaci ~25mm2 za CPU.
GPU najverovatnije ima 1152 procesora kao 7850, dakle ne bi trebao da predje 200mm2
Sve zajedno ~230mm2. :)

+ L2 cache i slicno, to ce verovatno izaci na blizu 300mm2 ;). Ne racunajuci uopste tu kompleksnost cipa, odnosno nesto sto po prvi put proizvode (unified memory arhitektura) i sve probleme koje to mozda donosi.
 
to bi trebalo da znaci da ce buduce igre znati da iskoriste sva ta jezgra... onda je sada za upgrade bolje uzeti neki fx8300 nego bilo koji sa 4 jezgra, ako se uzima za igre.

Ne, to nikako ne znaci to. Prvo sto je za igre jako tesko iskoristiti vise jezgara i sa 4 si vise nego siguran, a drugo sto ce na PS4 verovatno par biti zakljucano za OS zbog pozadinskih procesa koje su sad dodali (snimanje videa kako igras, update igara, upload...).

+ L2 cache i slicno, to ce verovatno izaci na blizu 300mm2 ;). Ne racunajuci uopste tu kompleksnost cipa, odnosno nesto sto po prvi put proizvode (unified memory arhitektura) i sve probleme koje to mozda donosi.

I dalje tvrdis da su pored svega sto si naveo i posla koji su radili i za MS mogli da prave i GPU za PC?
 
I dalje tvrdis da su pored svega sto si naveo i posla koji su radili i za MS mogli da prave i GPU za PC?

Svakako, koliko znam na takvim stvarima uvek rade razliciti razvojni timovi. Cak i dva cipa u istoj generaciji ponekad rade razliciti timovi unutar kompanije.
 
Ne, to nikako ne znaci to. Prvo sto je za igre jako tesko iskoristiti vise jezgara i sa 4 si vise nego siguran, a drugo sto ce na PS4 verovatno par biti zakljucano za OS zbog pozadinskih procesa koje su sad dodali (snimanje videa kako igras, update igara, upload...).

Gledam u nekim testovima da i kada se iskoriste svih 8 jezgara u FX8000 cpu-ima tu su negde ili malo brzi od i5 3570, jedino sto su dosta jeftiniji.
A ako sam dobro razumeo ovo ce biti jedan veliki APU i mozda ce neke nove generacije APU-a za PC biti najbolja resenja za buduce igre koje ce dolaziti sa konzola...
 
Poslednja izmena:
Gledam u nekim testovima da i kada se iskoriste svih 8 jezgara u FX8000 cpu-ima tu su negde ili malo brzi od i5 3570, jedino sto su dosta jeftiniji.
A ako sam dobro razumeo ovo ce biti jedan veliki APU i mozda ce neke nove generacije APU-a za PC biti najbolja resenja za buduce igre koje ce dolaziti sa konzola...

Zamisli veliki APU kao taj za konzolu na PCI-E kartici sa 4+GB GDDR5 i da se sve vezano za igru odradi na toj kartici i posalje na monitor, a ostatak sistema neki slabasni APU cisto windows da tera :)

Nego sad ozbiljno sto se tice igara bilo bi super ako bi AMD nekako progurao svoj Havok za fiziku i kad bi se on mogao izvrsavati na GPU delu APU-a, tad bi AMD procesori dobili na velikoj popularnosti kod igraca. E sad juce na prezentaciji PS4 su na kratko prikazali Havok demo pa ako neki multiplatform naslov bude koristio taj API mozda nesto i bude.
 
^ma to ja bezvezno onako laicki razmisljam kakav ce PC trebati za igranje igara sa novih konzola... videcemo kad krenu da izlaze te igre.
Najbolje bi bilo kada bi se uzela samo nova konzola, ali mislim da ce da deru na sitno, od igranja u oblaku, do raznoraznih aplikacija, playera, browsersa, itd... sumnjam da ce to prilagodjavati nasim standardima.
 
Poslednja izmena:
Nije to PC, ja verujem da ce se jezgra drugacije i racionalnije iskoriscavati. Recimo za streaming par jezgara druga jezgra za zvuk i senzore , trece za download itd, dok 4 glavna jezgra rade igru.
 
Poslednja izmena:
Nije to PC, ja verujem da ce se jezgra drugacije i racionalnije iskoriscavati. Recimo za streaming par jezgara druga jezgra za zvuk i senzore , trece za download itd, dok 4 glavna jezgra rade igru.

+1 Ljudi moraju da se sete da konzole rade na malo drugaciji nacin, i da sa hardverom koji je u medium segmentu mogu da prikazu performanse PC hardvera u high segmentu, bas zbog toga
sto se igre razvijaju iskljucivo za jednu arhitekturu i te igre koriste sve dobrobiti iste :)
Siguran sam da je cela prica sa GCN arhitekturom o kojoj je ovde prvenstveno rec ;) AMDov najbolji korak do sad jer su nVidijinu ideju za GPGPU preneli na jedan visi nivo, jer kolioko znam
GCN arhitektura moze bez problema da izvrsava C++ kod, koji se na laksi nacin nego kod nVidije implementira. A i njihovo guranje Open CL standarda im se isplatilo :)
 
Mislim da niko ne moze da pretpostavi koliki bi penali bili da nekim slucajem ne isporuce kolicinu cipova na koju su se obavezali prema Microsoftu i Sony-ju. To im je siguran biznis za narednih najmanje 5 godina, i donece im stotine miliona dolara profita, imace i neke druge benefite (optimizacija engina ogromnog broja igara za njihovu arhitekturu), tako da je razumljivo da to ima prioritet.

Ako to znaci kasnjenje jedne generacije desktop kartica... pa to je njihova biznis odluka, a mozemo diskutovati da li je dobra ili losa.

AMD nije uopste zaduzen da proizvodi bilo sta osim "blueprinta" APU-ova [a ni nemaju svoje fabrike]. MS i Sony ce onda sami birati gde ce da proizvode cipove, a za svaki cip ce platiti licencu AMD-u. Ovim potezom AMD ne moze da ucenjuje konzolne vlasnike, sto se desavalo ranije sa Intelom i Nvidijom [xbox 1 debakl, MS je morao placati full cenu CPU/GPU-a sa ogromnim licencama od pocetka do kraja zivota te konzole].
 
Poslednja izmena:
Sve zavisi od ugovora koji su potpisali, odnosno kakva su prava preneli. Opet, kako god da okrenes, jedini nezavisni foundry (sem mozda IBM-a) koji pouzdano moze da pravi ovakve cipove u ovom trenutku i u dovoljnim kolicinama je TSMC, a ne secam se da sam negde procitao da imaju novog velikog klijenta.

Edit: licno mislim da Sony i Microsoft nece rizikovati da preuzmu na sebe rizik proizvodnje, ako se vec odlucuju za prilicno mainstream pristup u pogledu hardvera.
 
Poslednja izmena:
Sve zavisi od ugovora koji su potpisali, odnosno kakva su prava preneli. Opet, kako god da okrenes, jedini nezavisni foundry (sem mozda IBM-a) koji pouzdano moze da pravi ovakve cipove u ovom trenutku i u dovoljnim kolicinama je TSMC, a ne secam se da sam negde procitao da imaju novog velikog klijenta.
Imaju Qualcomm/Apple ako se ne varam, što nije malo. Odnosno, Apple napušta Samsung. Treći fab igrač je upravo Samsung.

Inače, PS4 čip zaista bude Jaguar x86 + GCN APU, objavio je i AMD na svom blogu. GPU je navodno derivat mobilne HD7900 serije. Tako da je to to. Zanimljivo, u svakom pogledu.
 
Poslednja izmena:
Imaju Qualcomm/Apple ako se ne varam, što nije malo. Odnosno, Apple napušta Samsung. Treći fab igrač je upravo Samsung.

Naravno, ali bi se proculo vec da kao klijenta imaju Sony i/ili Microsoft :)

Mislim da postoje cetiri kompanije koje bi mogle da proizvedu ovakav cip u dovoljnim kolicinama: sem TSMC-a, to su i Intel, GF i IBM. Intel i GF otpadaju (sumnjam da bi AMD potrosio toliki novac da izadje iz ugovora sa GF, odnosno otkazali su gomilu wafera), a iskustvo koje TSMC ima sa GPU-ovima, pa i APU-ima, ih cini jedinim logicnim izborom.
 
AMD nije uopste zaduzen da proizvodi bilo sta osim "blueprinta" APU-ova [a ni nemaju svoje fabrike]. MS i Sony ce onda sami birati gde ce da proizvode cipove, a za svaki cip ce platiti licencu AMD-u. Ovim potezom AMD ne moze da ucenjuje konzolne vlasnike, sto se desavalo ranije sa Intelom i Nvidijom [xbox 1 debakl, MS je morao placati full cenu CPU/GPU-a sa ogromnim licencama od pocetka do kraja zivota te konzole].

Tačno tako je bilo sa GPU za X360. AMD se uošste nije bavio proizvodnjom i neće ni sad za ove nove čipove.
Dobijaju ili fiksnu cifru za dizajn ili po broju prodatih konzola. Ostaje još da im plate za prebacivanje u niži proizvodni proces.

Zašto GF ne može da proizvede ovaj APU?
 
Nazad
Vrh Dno