Šta je novo?

3dfx Voodoo - istorijat

Imao sam (maltene)sve generacije voodoo-a.Zar oni nisu propali zbog toga sto su kupili stb i prodavali 3dfx by 3dfx za manje para od partnera i vise niko nije hteo da proizvodi kartice sa njihovim cipom?
 
Onda sam ja nacisto izlapeo:S
Izvinjavam se na svojoj gluposti:/ Nisam imao nameru da ispadam pametan,ql ili sta vec,jednostavno ubedjen sam bio(a delimicno i dalje:D) da sam imao 16mb verziju..mada moguce da je to moje ubedjenje,zapravo rezultat toga sto mi je u secanju ostalo voodoo 12mb + S3virge 4mb = 16mb :D
Neam pojma,sve u svemu bilo je uzivanje igrati u njemu:D
 
Poslednja izmena:
Imao sam (maltene)sve generacije voodoo-a.Zar oni nisu propali zbog toga sto su kupili stb i prodavali 3dfx by 3dfx za manje para od partnera i vise niko nije hteo da proizvodi kartice sa njihovim cipom?

Kada su kupili STB onu su zapravo izbacili partnere iz igre, a to je ucinjeno prvenstveno kako bi eliminisali no-name Voodoo kartice koje su sa Voodoo 2 preplavile trziste i obarale cenu brand name proizvodima. Taj potez im je nacinio daleko vise stete nego koristi, jer iako nije vise bilo no-name proizvoda takodje nije bilo ni modela od tada poznatih proizvodjaca, a NVIDIA je tada postupala potpuno obrnuto sto je bio pun pogodak, jer si Rive mogao da kupis za dz i to je odnelo pobedu, sto jasno daje do znanja da je najbolji nacin za proizvodjace grafickih cipova da svoje proizvode prodaju preko 3rd party proizvodjaca. U vreme predstavljanja Voodoo trojke merge sa STB-om je bio opravdavan cinjenicom da ukoliko su oni jedini koji proizvode kartice nece biti proizvoda sumnjivog kvaliteta, unikatan standard kvaliteta i bundle koji stize sa karticama koje su imale isto pakovanje, ali je to razmisljanje bilo pogresno isto koliko bi bilo i danas. Naravno tu su i ostali pogresni poslovni potezi koje su napravili kasnije, a koji su doprineli finansijskom fijasku kompanije...
 
Poslednja izmena:
Onda sam ja nacisto izlapeo:S
Izvinjavam se na svojoj gluposti:/ Nisam imao nameru da ispadam pametan,ql ili sta vec,jednostavno ubedjen sam bio(a delimicno i dalje:D) da sam imao 16mb verziju..mada moguce da je to moje ubedjenje,zapravo rezultat toga sto mi je u secanju ostalo voodoo 12mb + S3virge 4mb = 16mb :D
Neam pojma,sve u svemu bilo je uzivanje igrati u njemu:D

Verovatno si imao Voodoo Banshee 16 MB:wave:
 
Da je taj Voodoo cemu valjao ne bi propao :D :D :d
 
Da je taj Voodoo cemu valjao ne bi propao :D :D :d
Bezveze, 3dfx je doneo revoluciju u svet 3d igara. prelazak sa virga 3d sa 4mb, na voodoo 1 je skoro bio kao prelazak sa spectruma na amigu. Pa ja sam kupio svoj prvi PC samo zbog te kartice(imao sam tada, a i sada AMIGU). Tako da se nemoze reci da nije valjao, a sto su neki bili pametniji, bogatiji, uticajniji i u narednim godinama uspeli da sahrane konkurenciju je vec neka druga prica. E sada neki nisu odmah uskocili u taj voz, nije bilo bas povoljno.Ali oni su bili jedini koji su nudili voznju na tom nivou u tom vremenskom periodu. Ko je u ono vreme vozio voodoo seca se sta je on donosio u odnosu na konkurenciju, Jednom recju REVOLUCIJU :-devil-:
Zato slava im:D
 
Zadnja generacija Voodoo 5 6000 je bila monstrum doslovno,imala je 2 VSA-100 (Voodoo Scalable Architecture) chipa,bilo je potrebno dodatno napajanje za nju,duplo duza od ostalih al to ipak nije bilo dovoljno za tron.

Pre svega, V5 6k ima 4 VSA-100 cipova. V5 5500 ima 2. Druga stvar, V5 6k je bio prejak za svoje vreme; trazio je izuzetno mocan CPU da bi pokazao zube. U to vreme jednostavno nije bilo pravog procesora koji je mogao da isprati ovu zver. Sada ga ima. Prelistaj malo nesto aktuelnije testove i videces da V5 6k moze vrlo lako da se nosi i sa GF3 i GF4 MX vrlo, vrlo lako. A kvalitet 3D prikaza ne moze da se meri uopste. 3dfx je tu bukvalno razbijao, gde je NeVidija stavljala razne hackove i drajverske "optimizacije" da bi izvukla bolji skor u 3DMarku. Aniso filter je bio strava uradjen na 3dfxu.

A radeon... Kakav crni radeon... Tek Radeon 7500 je nesto valjao, ali ni on nije bio nista narocito. 8500 je interesantan zbog DX 8.1, ali u praksi sporiji i od GF3, a kamoli od GF4 Ti.

Za vas ne znam, ali ja imam V2 SLI kod kuce + PCI V3 2000 16MB + AGP V5 5500 i znam o cemu pricam ;)
 
Meni evo u fijoci redom:

1xVoodoo 1 4MB
2x Voodoo 2 12MB
3x Voodoo 3 2000 16MB
1x Voodoo 3 3000 16MB
:D
 
Prelistaj malo nesto aktuelnije testove i videces da V5 6k moze vrlo lako da se nosi i sa GF3 i GF4 MX vrlo, vrlo lako.

Ovo recimo moram da priznam da nisam znao, imas li neki link, bas me zanima koliko su joj novi procesori davali da "prodise".
 
Molim moderatore da ne tupe :d :D :d

Hehe sto ste se primili ko saucesce :)
Meni je samo fascinantno kako 3dfx fanovi ovde konstantno placu u 10 zasebnih tema nad sudbinom ove firme :) I to na svaka 2-3 meseca :)
 
Ovo recimo moram da priznam da nisam znao, imas li neki link, bas me zanima koliko su joj novi procesori davali da "prodise".

Naravno da imam. Ljudi koristite malo pretragu, ovo mi nije prvi post o v5 6k ;)

Link

http://www.sudhian.com je napisao(la):
Looking at our assembled benchmarks, there's no doubt that the Voodoo5 6000 packed one mother of a punch, offering frame rates 30-50% higher than the GeForce2 GTS in most benchmarks and competing well against the Ultra and GeForce3.
 
Naravno da imam. Ljudi koristite malo pretragu, ovo mi nije prvi post o v5 6k ;)

Link

Hvala za link.
btw tek se ovde vidi koliko V5 6K dobro skalira sa sva 4 GPU-a u odnosu na V5 5,5K, ovo je stvarno neverovatno...
Sad su mi jos drazi :D
 
Poslednja izmena:
Ja sam u jednom trenutku imao 2xVoodoo2 + Matrox M3d + Riva128ZX. Obzirom da sam programer, pokusao sam malo da programiram glide i mogu vam reci da je taj API toliko low-level da je bio grozniji od DX7. Nije ni cudo sto nije preziveo. Da je glide postao standard, ne bi ste videli danasnje igre.

Voodoo je bio samo rasterizer.. nije podrzavao hw transform & lighting i zbog toga je najvise zavisio od brzine CPU-a i optimizovane igre.
 
Ja sam u jednom trenutku imao 2xVoodoo2 + Matrox M3d + Riva128ZX. Obzirom da sam programer, pokusao sam malo da programiram glide i mogu vam reci da je taj API toliko low-level da je bio grozniji od DX7. Nije ni cudo sto nije preziveo. Da je glide postao standard, ne bi ste videli danasnje igre.

Voodoo je bio samo rasterizer.. nije podrzavao hw transform & lighting i zbog toga je najvise zavisio od brzine CPU-a i optimizovane igre.

U kom si glidu programirao? 2.x ili 3.x?
 
Prvo u 2.x a posle nesto malo u 3.x. Kada je 3dfx napisao MiniGL, presao sam na OpenGL.
U to vreme glide 2.x je radio pod DOS-om a glide 3 pod Windowsom.. Tada nisam drzao Windowse na masini.
Prilikom projektovanja Glide API-a 3dfx se ugledao na OpenGL, pozibacivao sve sto nije moglo da radi u hw i dopisali ono sto im treba u istom stilu.
Npr.. OpenGL prihvata 3d vertexe, koje transformise i projektuje na ekran. Glide nije to mogao da uradi vec je aplikacija morala da obezbedi transformisane i projektovane vertexe. To i nije toliki problem... radio sam i sw rasterizere pre toga. Problem je menadzment textura, mipmape itd... Koliko se secam, trebalo je voditi racuna da li textura sa svojim mipmapama lezi u okviru jedne banke, i ne sme da prelazi i druge banke. Sve texture su im bile 8bit ili 16bitne dok je konkurencija vec gurala 32bitne texture.
 
Poslednja izmena:
Moderator? Cestitam :) ... ovaj, da li je moguce napisti glide za koji se moze reci da je konkurentan danasnjem dx ili OpenGL-u
 
Glide je zestoko oguljeni OpenGL. Ako bi pokusao da doradis glide da ima DX10.1 features dobio bi danasnji OpenGL 3.0.
 
Pre svega, V5 6k ima 4 VSA-100 cipova. V5 5500 ima 2. Druga stvar, V5 6k je bio prejak za svoje vreme; trazio je izuzetno mocan CPU da bi pokazao zube. U to vreme jednostavno nije bilo pravog procesora koji je mogao da isprati ovu zver. Sada ga ima. Prelistaj malo nesto aktuelnije testove i videces da V5 6k moze vrlo lako da se nosi i sa GF3 i GF4 MX vrlo, vrlo lako. A kvalitet 3D prikaza ne moze da se meri uopste. 3dfx je tu bukvalno razbijao, gde je NeVidija stavljala razne hackove i drajverske "optimizacije" da bi izvukla bolji skor u 3DMarku. Aniso filter je bio strava uradjen na 3dfxu.

A radeon... Kakav crni radeon... Tek Radeon 7500 je nesto valjao, ali ni on nije bio nista narocito. 8500 je interesantan zbog DX 8.1, ali u praksi sporiji i od GF3, a kamoli od GF4 Ti.

Za vas ne znam, ali ja imam V2 SLI kod kuce + PCI V3 2000 16MB + AGP V5 5500 i znam o cemu pricam ;)
Dare, zašto kriješ onog Voodoo 1 koga si poslednjeg nabavio:d:trust:
Jel kod ćaleta u kompu i dalje AGP V5 5500?
 
Dare, zašto kriješ onog Voodoo 1 koga si poslednjeg nabavio:d:trust:
Jel kod ćaleta u kompu i dalje AGP V5 5500?

Pa nisam nabavio V1... Nabavio sam V3 PCI :D Nabavicu i V1 kad budem imao vremena. Pare nisu problem :d

A da, V5 je kod caleta u starom dobrom nasviranom Abitu KT7A. I stari dobri SB AWE32. Kako je to dobra masina za igrice pa to nije normalno... Samo dzabe kad nije kod mene :(
 
Da li znate od koga bih mogao da kupim Vodoo 5, model 6000 ocuvanu.Bonus ako neko ima Sve iz paketa (Adapter,kutiju......)

http://en.wikipedia.org/wiki/Voodoo_5_6000

Da naravno. Mozes od admina ovog sajta.
Doduse, ispod 1000e nece hteti ni da cuje. Vrlo verovatno ce traziti izmedju 1100 i 1200e, ako uopste bude hteo da prodaje. Ukupno ima 6 ispravnih kartica i uglavnom se zna gde su :) Neispravna V5 6k moze da se nadje za oko 800e i njih ima nesto vise. Mozda naletis i na ebayu...

I ja sam razmisljao da uzmem V5 6k, ali sam ipak odlucio da iskuliram i uzmem auto :d
 
Vrh Dno