Šta je novo?

2010 - DirectX 11 godina!

A kad se samo setim kakvi su se sve hvalospevi prepevavali ovde pre dve godine - DirectX 10 majka, nevidjeni realizam, super optimizacija, programeri se razmahuju, dosad nevidjeno, revolucija u racunarskom svetu....KUPITE SVI! HAHAAHAHAHAAHAAHAHAHAHAH
 
Kada smo vec kod 64bit software-a tu je situacija CRNA DA NE MOZE BITI CRNJA! Obezbedis sve, masinu, OS i kur*c! Sta to pa ima da je 64bit-a od software-a, a posebno da jos i donosi neku korist, tj. ubrzanje?
Treba li napominjati da je "The first AMD64-based processor, the Opteron, was released in April 2003." (Wikipedia), dakle pre 6,5 godina!!! :zgran:
Bruka i sramota!
 
Pa nije bash da nema x64 softvera - dosta profesionalnog softvera za 3D grafiku vec odavno podrzava x64 i ima jako dobar boost zato shto moze da koristi vishe memorije.
 
Kada bi MS napravio normalan OS koji moze da koristi 32bit i 64bit drivere, a da je OS native 64bit onda bi tranzicija na 64bit bila brza.
Nazalost, Steve Ballmer odlucuje kako ce i sta de se prodaje i pod kojim uslovima, tako da imamo gomilu krsh software-a iz Microsofta. Takodje, bilo bi lepo da ako kupis 32bit verziju OS-a mozes besplatno da predjes na 64bit.. ali nazalost to nije moguce.
Kruze glasine da ce Ballmer da dobije nogu iz MS u 2010 i da mozemo ocekivati popravljanje MS imidza posle njegovog odlaska.
 
Jbm li ga. Koristim win7 64-bit i opet to nije to. Mozda ja jednostavno previse ocekujem.
 
Takodje, bilo bi lepo da ako kupis 32bit verziju OS-a mozes besplatno da predjes na 64bit.. ali nazalost to nije moguce.

Da te ispravim, da je ovo moguće. Isti ključ radi i za 32bit i 64bit Windows, samo mora biti isti SKU (HP/Pro/Ultimate).
 
E sve je ovo sviranje k..... 2010 godina - godina directX 11, ma nemoj...2007, 2008. i 2009 godina nisu bile godine ni redovne DX9 podrske a jedna godina ce sve to da prevazidje. Smesno.
 
Kruze glasine da ce Ballmer da dobije nogu iz MS u 2010 i da mozemo ocekivati popravljanje MS imidza posle njegovog odlaska.

znas kako kažu ,) : "May Steve Ballmer be Microsoft CEO as long as it takes" :d
 
Dirt2 je DX9 igra sa nekoliko DX11 efekata... Na danashnji dan ne postoji nijedna DX10 only igra, a kamoli DX11. Kada se setim pochetka DX9, kada su se pojavljivale DX9 only igre - to je, po meni, bilo zlatno doba DX-a...
Ti ocigledno ne razumes neke osnovne pojmove u vezi API-ja i igara! To sto neka igra podrzava razlicite API-je, ili zargonski "rendering path-ove" ne znaci da nije DX10 ili DX11!
Trenutno na trzistu imas tri naslova koja podrzavaju DX11 - BattleForge, Dirt2 i STALKER:CoP (na ruskom trzistu, a u USA stize pocetkom Februara). U Martu stize novi BattleField, a tokom godine ce izaci jos gomila naslova... i svi oni ce podrzavati i DX9 ili DX10! No, to sto nisu eksluzivni samo za DX11 ne znaci da nisu DX11 igre. Ne mozes da imas DX9 igru i da joj onda eto tek tako u sceni pet nalepis neki DX11 "efekat", kako ti pokusavas da banalizujes.
Pa nije bash da nema x64 softvera - dosta profesionalnog softvera za 3D grafiku vec odavno podrzava x64 i ima jako dobar boost zato shto moze da koristi vishe memorije.
U pravu si! Gotovo sav profi softver je presao na 64bita. M$-ov Exchange server postoji iskljucivo u 64bita! Gomila "obicnog" softvera postoji u 64bita! Nazalost tri bitna softvera za Peru Perica ne postoje - Flash, Divx i Total Commander i apsolutno nema oprvdanja, ma sta developeri govorili! Jer ako ljudi mogu da isprogramiraju "nosac aviona" kakav je 3DSMax u 64bita, vala mogu i tri gore pomenuta softvera! 'ajd za onog lika iza TC-a imam razumevanja, jer ga je on razvijao u Delphiju, a oni fantomi ni u novi Delphi 2010 nisu stavili 64bit compiler - bruka!

Kada bi MS napravio normalan OS koji moze da koristi 32bit i 64bit drivere, a da je OS native 64bit onda bi tranzicija na 64bit bila brza.
'ajd procitaj ponovo ovu recenicu, pa mi reci da ne uvidjas kontradikciju u njoj? ;)
Nazalost, Steve Ballmer odlucuje kako ce i sta de se prodaje i pod kojim uslovima, tako da imamo gomilu krsh software-a iz Microsofta. Takodje, bilo bi lepo da ako kupis 32bit verziju OS-a mozes besplatno da predjes na 64bit.. ali nazalost to nije moguce.
Ma 'ajde molim te zar ne mislis da je naivno razmisljanje da u kompaniji u kojoj postoje hiljade High-level menadzera koji se pitaju o gomili strategijskih stvari iz razlicitih apsekat aposlovanja gigantkse kompanije kakav je M$, da se bas Stivie pita za sve, od pakovanja do izgleda UI-a?
Kruze glasine da ce Ballmer da dobije nogu iz MS u 2010 i da mozemo ocekivati popravljanje MS imidza posle njegovog odlaska.
ah te glasine...
Jbm li ga. Koristim win7 64-bit i opet to nije to. Mozda ja jednostavno previse ocekujem.
stvar ocekivanja je stvar zivotnog stava, tako da je dobro sto si se zapitao sta ti zapravo ocekujes od x64 OS-a? Munje i gromove? ;)
Da te ispravim, da je ovo moguće. Isti ključ radi i za 32bit i 64bit Windows, samo mora biti isti SKU (HP/Pro/Ultimate).
Apsolutno tacno i provereno!
Ja sam od izlaska Viste na 64-bitnom OS-u i nikada nikakav problem nisam imao... a ovih dana cu se konacno nakaniti da predjem na sedmicu, naravno opet sezdesetcetvorobitnu - u Dawn of War II samo na x64 OS-u mozes dobiti Ultra setovanja za neke opcije ;)
E sve je ovo sviranje k..... 2010 godina - godina directX 11, ma nemoj...2007, 2008. i 2009 godina nisu bile godine ni redovne DX9 podrske a jedna godina ce sve to da prevazidje. Smesno.
ah storm, forumska legenda :d
 
Da te ispravim, da je ovo moguće. Isti ključ radi i za 32bit i 64bit Windows, samo mora biti isti SKU (HP/Pro/Ultimate).
Mora da kupiš 64bitnu verziju, ne dobija se džabe. Kakve veze ima što isti ključ radi na obe, kad nemaš potrebnu varijantu (da ne ulazimo u nezvanične metode nabavke).
 
@Nedjo:
Citat:
Citiram korisnika: yooyo Pogledaj poruku
Kada bi MS napravio normalan OS koji moze da koristi 32bit i 64bit drivere, a da je OS native 64bit onda bi tranzicija na 64bit bila brza.
'ajd procitaj ponovo ovu recenicu, pa mi reci da ne uvidjas kontradikciju u njoj?

Ne vidim kontradikciju.. to radi OSX. OSX je native 64bit OS koji moze da koristi 32bit i 64bit drivere. Pocev od verzije 10.5 OSX je ceo 64bit.

Sto se Ballmera tice, mislim da je on smislio OEM program, zakljucavanje za hardware, 3x aktivacije, nemogucnost prenosenja OEM OS-a na novi racunar, kao i ideje da Windows treba da kosta papreno.

Mislim da marketinsko odeljenje u Microsoftu cesto pomislja na kolektivno samoubistvo kada se Ballmer pojavi u medijima.
 
Mora da kupiš 64bitnu verziju, ne dobija se džabe. Kakve veze ima što isti ključ radi na obe, kad nemaš potrebnu varijantu (da ne ulazimo u nezvanične metode nabavke).

Ne moraš, naručiš da ti pošalju install disc za 64 bitnu i plaćaš samo poštarinu. ;)
 
Ti ocigledno ne razumes neke osnovne pojmove u vezi API-ja i igara! To sto neka igra podrzava razlicite API-je, ili zargonski "rendering path-ove" ne znaci da nije DX10 ili DX11!

Ma pusti ljude :). Vecina razmislja da DX n sam po sebi treba da donese nesto nevidjeno, a niti znaju niti se pitaju kako funkcionise ceo pipeline, niti koliko kosta "assets/content creation" (na kraju, konacan "izgled" igre zavisi od kvaliteta istih; mozes da koristis DX11 engine i najsnazniji hardver, a da su modeli i sve ostalo na nivou MOHAA-e) koje engine treba da iscrta na ekranu, niti biznis stranu cele price, niti koliko stvari mora da se poklopi da bi sve savrseno funkcionisalo, niti...
 
Poslednja izmena:
Ne treba bezati od toga da je to cisti marketing i nista vise.
Ko bi uopste pogledao Vistu da nije imala Aero i tzv. Dx10(ustvari Dx9d kasnije Dx10.1(Dx9e)).
Vista je "buffer OS" ne bi li sakupili jos vise para dok ne izadje ispeglana Vista ili "Windows 7".

Neki su vec bacili dovoljno para za Vistu(ja nisam) i hardver koji je bio neophodan da radi ok i zasto
sada ljudi ne bi bili skepticni u pogledu Dx11?!
Necu da kupim stan od nesigurnog gradjevinara, sa sumnjivim papirima, koji jos nije dovrsen..
Kada papiri budu ok, stan zavrsen(da mogu da vidim svojim ocima) i ako mi se svidja, onda cu razmisljti
o kupovini.:)
 
Vidi, to sto nVidia-ini i ATI/AMD-evi dev. rel. timovi promovisu PhysX/DX11/OpenCL/CUDA (svaki put kad neko pomene kako je to nepotrebno, dokazuje da nema pojma o celoj situaciji niti gleda siru sliku ili je obican fanboy druge strane, jer jelte "to je samo eye candy", "dobri stari DX9 je sasvim dovoljan") i saradjuju sa developerima u njihovoj implementaciji (i generalno im pomazu da PC verzije igara uopste rade kako treba i da se PC verzije koliko-toliko diferenciraju od konzolnih sa novim "featursima"), samo moze da bude korisno za PC igre iz vrlo jednostavnog razloga. Da to ne rade, PC bi dobio najobicnije portove sa konzola (a nije da ih vec nema u 90% slucajeva). A danas je, svidelo se to nekome ili ne, realnost multiplatform development, iz opet vrlo jednostavnog razloga - para! Probudite se iz sna vec jednom. Dok god MS diktira uslove igre, tako ce da ostane.

http://www.bit-tech.net/news/gaming/2009/10/03/without-twimtbp-pc-gaming-would-be-dead/1

"If we hadn't done anything with Batman, for example, what we would have had is the continuing end of PC gaming," he said. "Let's be honest, developers love PCs and they love developing on PCs, but the reality is that the consoles are where the bread is buttered. It's where the money is made.

"If we didn't do all of this work with developers to help them improve their games on the PC side, most games would be straight ports from Xbox 360 or PS3 and with no differentiation whatsoever. Add that to the fact that PCs are, let's be honest, a little more challenging to get to grips with for the casual gamer, more and more people are just going to migrate to consoles and kill PC gaming."
 
Poslednja izmena:
Naravno, develepori/izdavaci se okrecu platformama gde mogu da zarade, normalno. Samo sve bi bilo dosta drugacije da se koriste otvoreni standardi ili bez API-a uopste, sto govore Sweeney i Carmack.
Verovatno bi se i neka druga kompanija ponasala slicno da joj se pruzila ista prilika kao MS-u, ali to je neka druga prica.
http://www.benchmark.rs/forum/showpost.php?p=2016509&postcount=57
 
Naravno, develepori/izdavaci se okrecu platformama gde mogu da zarade, normalno. Samo sve bi bilo dosta drugacije da se koriste otvoreni standardi ili bez API-a uopste, sto govore Sweeney i Carmack.
Verovatno bi se i neka druga kompanija ponasala slicno da joj se pruzila ista prilika kao MS-u, ali to je neka druga prica.
http://www.benchmark.rs/forum/showpost.php?p=2016509&postcount=57

kako mislis da se preskoci API (odnosno kako to misle Sweeney i Carmack)?

to bi znacilo da svaki GPU morao da ima istu ISA! right? ili bi pisali sve za svaki GPU od 0 ponaosob (i na kraju bi opet zavrsili sa nekim svojim bibliotekama...)

btw dobar link ;)
 
Poslednja izmena:
Sve sto treba je ulazni bufferi, izlazni bufferi, gomila procesora i random pristup memoriji. Rasterizacija moze da bude opciona komponenta. Te procesore bi trebalo programirati nekim visim programskim jezikom .. OpenCL ili CUDA.
Aplikacija jednostavno postavi ulazne i izlazne buffere i pokrene program koji ima zadatak da obradi rezultate. To moze da bude transformisanje vertexa, generisanje geometrije, rendering, raytracing, ...

Postojeci API (OpenGL i D3D) polako idu ka ovom principu.
 
"Te procesore bi trebalo programirati nekim visim programskim jezikom .. OpenCL ili CUDA. "

10x yooyo - jasno ko dan sad. :wave:
 
Napisao sam OpenCL ili CUDA jer su:
- na dovoljno visokom nivou
- kompajliraju se u neki assembly koji se dalje predaje driveru koji to ponovo kompajlira ali za "metal".
- multiplatformski

Konkretno kod NVidie, svi shaderi i programi se kompajliraju u PTX (Parallel Thread Execution) pa to driver dalje prevodi na "metal" u zavisnosti od GPU-a.
DX ima slican princip.. Microsoft kompajlira HLSL u neki interni assembly koji driver dalje prevodi na "metal". Verovatno i dx compute radi na slican nacin.
Niko nije lud da direktno pise u asembleru za GPU jer dok napise bilo sta proci ce 5 generacija.
 
kako mislis da se preskoci API (odnosno kako to misle Sweeney i Carmack)?

http://www.xbitlabs.com/news/video/...th_for_DirectX_Graphics_Processing_Units.html
http://www.xbitlabs.com/news/video/...te_Larrabee_Functionality_Game_Developer.html
http://arstechnica.com/gaming/news/2008/09/gpu-sweeney-interview.ars

JS: I'd like to chat a little bit about Larrabee and software rendering. I'm sure you're NDA'd on it, but Intel just did a pretty substantial reveal so we can talk in more detail about it. So first off, I'm wondering if you're looking at any of the Larrabee native stuff. What do you think about the prospects of this whole idea of not doing Direct3D or OpenGL, but writing directly to Larrabee's micro-OS?

TS: I expect that in the next generation we'll write 100 percent of our rendering code in a real programming language—not DirectX, not OpenGL, but a language like C++ or CUDA. A real programming language unconstrained by weird API restrictions. Whether that runs on NVIDIA hardware, Intel hardware or ATI hardware is really an independent question. You could potentially run it on any hardware that's capable of running general-purpose code efficiently.

JS: So you guys are just going to skip these graphics APIs entirely?

TS: That's my expectation. Graphics APIs only make sense in the case where you have some very limited, fixed-function hardware underneath the covers. It made perfect sense back with the 3Dfx Voodoo and the first NVIDIA cards, and the very first GeForces, but now that you have completely programmable shaders, the idea that you divide your scene up into triangles rendered in a certain order to a large framebuffer using fixed-function rasterizer features is really an anachronism. With all that general hardware underneath, why do you want to render scenes that way when you have more interesting possibilities available?


http://www.benchmark.rs/forum/showthread.php?t=206114
http://graphics.cs.williams.edu/archive/SweeneyHPG2009/TimHPG2009.pdf

Mainstream GPUs emerged 12 years ago and rapidly evolved from fixed-function graphics accelerators to semi-programmable computing devices. The speaker will argue that the GPU roadmap is now coming to an end, and that future PCs and game consoles will be powered by general computing devices, utilizing multi-core vector-processing units to run all code, graphics and non-graphics, uniformly, at Teraflop performance levels. He'll then give an overview of the design dimensions impacting such an architectures, such as caches, threads, vector sizes, and programming models
 
Vidi, to sto nVidia-ini i ATI/AMD-evi dev. rel. timovi promovisu PhysX/DX11/OpenCL/CUDA (svaki put kad neko pomene kako je to nepotrebno, dokazuje da nema pojma o celoj situaciji niti gleda siru sliku ili je obican fanboy druge strane, jer jelte "to je samo eye candy", "dobri stari DX9 je sasvim dovoljan") i saradjuju sa developerima u njihovoj implementaciji (i generalno im pomazu da PC verzije igara uopste rade kako treba i da se PC verzije koliko-toliko diferenciraju od konzolnih sa novim "featursima"), samo moze da bude korisno za PC igre iz vrlo jednostavnog razloga. Da to ne rade, PC bi dobio najobicnije portove sa konzola (a nije da ih vec nema u 90% slucajeva). A danas je, svidelo se to nekome ili ne, realnost multiplatform development, iz opet vrlo jednostavnog razloga - para! Probudite se iz sna vec jednom. Dok god MS diktira uslove igre, tako ce da ostane.

Pa ko opovrgava nove tehnologije? Ali jel stvarno mislis da ce opet neko krzno u Lost Planet biti vredno
apgrejda na novi OS, kupovine nove graficke,rama...i jos na kraju mozes da dobijes pad! performansi?
Ili je mozda spasenje u betmenovom plastu?

Nove tehnologije jesu u evolucionarne ali ne i revolucionarne i ne mozes da krivis korisnike
zato sto su inzenjeri i developeri lenji ili jednostavo ne mogu da postignu,
bez obira koliko god pokusavali da zbunjuju strucnim izrazima, nisu imali dovoljno atraktivan proizvod.

Microsoft i piraterija su velikim delom unistili PC. Ali sa druge strane npr. Ati i nVidia
su, u poslednjih par generacija, vise pumpali konjske snage nego sto su impresionirale kako kazes "featursima".
 
Da vratimo ovaj thread na temu!

Evo zadnjeg istrazivanja sa Steam servisa (za Decembar 2009-te)!

Obratite paznju na najbitniju stavku za ovu temu - operativne sisteme sa podrskom za DirectX 11

U Decembru DirectX 11 je podrzan od strane 53,7% vlasnika Steam naloga!

Slozicete se da je ovo situacija kojoj se DirectX 10 mogao samo nadati, ali mu se nikada nije dogodila!

windowclipping.jpg
 
Jeej...otvorimo sampanjac, silne DX11 igre samo sto nisu:)
 
Poslednja izmena:
I to samo na Steamu, koji ne oslikava relano celu situaciju...
 
I to samo na Steamu, koji ne oslikava relano celu situaciju...

Kako ne oslikava realnu situaciju? Ja mislim da baš oslikava stanje u okviru gamerske populacije, tj. baš ono što game developere zanima.

Kakve veze ima što trenutno XP ima preko oko 70% zastupljenosti globalno, kada polovinu tih mašina čine kancelarijske mašine na kojima niko nikada neće instalirati neku AAA igru?
 
Možda tema najbliža ovoj vesti:

Jon Peddie Research Reports: Astounding Year-to-Year Growth in PC Graphics; Quarter-to-Quarter Also Beats Expectations


TIBURON, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Jon Peddie Research (JPR), the industry’s research and consulting firm for graphics and multimedia, announced today its estimated graphics chip shipments and suppliers’ market shares for Q4’09.

Figures for the year 2009 came in above expectations with a 14% year to year growth, an amazing comeback, in this year of retrenching and recession.

attachment.php


Intel was the leader in Q4’09, elevated by Atom sales for netbooks, as well as strong growth in the desktop segment. AMD gained in the notebook integrated segment, but lost some market share in discrete in both the desktop and notebook segments due to constraints in 40nm supply. Nvidia picked up a little share overall. Nvidia’s increases came primarily in desktop discretes, while slipping in desktop and notebook integrated.

attachment.php


AMD reported revenue of $427 million from their graphics segment for the quarter, up 40% sequentially. AMD’s graphics segment reported an operating income of $53 million, a substantial improvement from the prior quarter.

Intel reported revenue from chipset and other revenue of $1.877 billion in Q4.

Nvidia’s quarter, which straddles the calendar quarters, reported revenues of $903 million for their Fiscal Q3’10, which is from August to the end of October. Their next quarter ends in January.

A new category - CIG

Q4’09 saw the first shipments of a new category, the CPU-integrated graphics - CIG. With the advent of new CPUs with integrated or embedded graphics, we will see a rapid decline in shipments of traditional chip-set graphics or IGPs (integrated graphics processors).

Izvor
 

Prilozi

  • JPR01.jpg
    JPR01.jpg
    47.9 KB · Pregleda: 209
  • JPR02.jpg
    JPR02.jpg
    76.2 KB · Pregleda: 210
Vrh Dno