dzidza_bidza
Slavan
- Učlanjen(a)
- 09.09.2005
- Poruke
- 1,550
- Poena
- 375
Ja sam recimo kupio neke cipele u Metro-u u Zrenjaninu, a reklamirao u Subotici bez problema.
Proslo je 8 meseci od kupovine. Predao sam telefon ipak u Gigatronovoj radnji. Trazili su mi originalnu kutiju sa SVOM opremom sto je dosla uz telefon (punjac, USB kabl, adapter za sluske, iglica za vadjenje SIM kartice)...Morao sam da se vracam kuci jer nisu hteli da prime telefon bez punjaca i USB kabla.
Ja mislim da sam pričitao ovde da ne treba da se ambalaža čuva. Neka me neko ispravi ako grešim. Koji to beše član zakona o zaštiti potrošača?
Olaksces sebi život ako sačuvaš ambalažu
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Ne mora da bude isti kvar, dovoljno je da bude drugi, tj. da je roba već jednom popravljana.Jednom, ako poprave I opet bude isti kvar imaš pravo na povrat novca.
ЗЗП je napisao(la):...
Потрошач има право да захтева замену, одговарајуће умањење цене
или да раскине уговор због истог или другог недостатка саобразности који се
после прве оправке појави, а поновна оправка је могућа само уз изричиту
сагласност потрошача.
...
Ovo je poruka koju svima šalju, zato što po zakonu moraju da odgovore u roku od 8 dana.
A na tebi je sad da kreneš u borbu za ostvarivanje svojih prava.
Poenta zašto ovoga ima kod nas, a npr. u Nemačkoj ni u ludilu je zato što kod nas ne funkcioniše tržište, plus, prosečan kupac je siromašan i nije interesantan prodavcu - više mu se isplati da ga otkači, nego da mu uvaži reklamaciju. U Nemačkoj (i na drugim bogatijim tržištima) nije tako, pa se prodavac bori za svakog kupca, te nema ovakvih majmunarija.
A šta raditi u slučaju vraćanja tekstilne robe (ne odgovara veličina a druge nema) u prodavnici H&M. Daju ti taj novac na njihovu gift karticu i odbijaju da vrate novac na ruke jer kažu da to nije po njihovom pravilu. Dakle taj novac mogu da potrošim samo kod njih i nigde drugde, a za mene cifra npr.nije mala, oko 5 000 din. I sada mi ta kartica čuči tu u kući, nit stvari nit para.
Послато са MI 8 уз помоћ Тапатока
To nema veze sa kme kme kme pričama, nego lepo pokreneš postupak. Ako misliš da u Nemačkoj, tebi dodeljuju 'mamu' i 'tatu' koji će te zastupati... u pravu si, hoće ako si poslovno nesposoban i treba ti staratelj.
Tako da u njegovom(i kod svih drugih) slučaju treba da prijavi, treba da zna šta prijavljuje, da definiše to. Rok za proveru je 8 dana, ako su odbili reklamaciju, moraju da ti vrate uređaj, i ti ih onda lepo sudski goniš. Ako je slučaj sigurica(ako je očigledan kvar) naćićeš lako advokata koji će da preuzme rizik troškova suđenja, on će svoje veštake(kojima će da uzme 50%:smoke da pozove( bar 2, veštačenje hardvera, i finansija). Tebi će pored cene proizvoda da uračuna i štetu koju si pretrpeo zbog nemogućnosti da koristiš uređaj(ili ako si morao da kupiš novi, pa da se dodatno finansijski opteretiš...)
Samo treba saseći to posle 8 dana i famozne generičke poruke da se garancija ne prihvata, a ne kukanje x dana kasnije na forumu.
Čini mi se da većina ljudi ima veći strah od advokata nego od zubara.
Ali po zakonu mogu da vratim, jelte? Kupim, dobijem na poklon, nebitno, ne odgovara mi i hoću da mi vrate nazad novac. Bez problema sam vratio patike npr u Sport Visionu a inostrani lanac tekstila se pravi pametan? Isto sam novac dobio i u Zari npr.posto roba nije nesaobrazna nego tebi ne odgovara, njihova je dobra volja da li ce da prihvate. Retko ko prihvata cist povracaj novca, uglavnom prodavci nemaju problem sa zamenom za nesto drugo.
Ali po zakonu mogu da vratim, jelte?
Ali po zakonu mogu da vratim, jelte? Kupim, dobijem na poklon, nebitno, ne odgovara mi i hoću da mi vrate nazad novac. Bez problema sam vratio patike npr u Sport Visionu a inostrani lanac tekstila se pravi pametan? Isto sam novac dobio i u Zari npr.
Послато са MI 8 уз помоћ Тапатока
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari