Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ja sam recimo kupio neke cipele u Metro-u u Zrenjaninu, a reklamirao u Subotici bez problema.
 
26.07. sam odneo na reklamaciju Xiomi MI A2 u Gigatronovu prodavnicu jer je zvuznik slusalice toliko oslabio da se JEDVA cuje sagovornik kad je pojacan do maksimuma. Telefon je kupljen krajem novembra 2018. U reklamaciji sam se izjasnio da zelim zamenu uredjaja. Malopre sam od njih dobio ovaj mejl:

"Postovani, Tokom testiranja uredjaja nismo primetili nesaobraznost koju ste reklamirali. U duhu dobrih poslovnih odnosa i poverenja koje ste nam ukazali, uredjaj cemo proslediti u ovlasceni servis radi detaljnog testiranja. Po zavrsenom testiranju bicete obavesteni o rezultatima. U skladu sa Zakonom o zastiti potrosaca i definisanim zakonskim rokovima obavestavamo Vas da Vasa reklamacija nije prihvacena. Srdacan pozdrav, Nepo System Korisnicka podrska | Reklamacije.rs powered by Nepo System Info: [email protected] | Telefon: 011 40 30 100 Korisnicki portal: http://www.reklamacije.rs | Nepo System: http://www.nepo.rs"

Ljudi, da li je ovo moguce??? Pa i *mjau**mjau**mjau**mjau**mjau* moze da provali da je zvucnik slusalice neispravan i da se sagovornik JEDVA cuje!
 
Ovo je poruka koju svima šalju, zato što po zakonu moraju da odgovore u roku od 8 dana.
A na tebi je sad da kreneš u borbu za ostvarivanje svojih prava.

Poenta zašto ovoga ima kod nas, a npr. u Nemačkoj ni u ludilu je zato što kod nas ne funkcioniše tržište, plus, prosečan kupac je siromašan i nije interesantan prodavcu - više mu se isplati da ga otkači, nego da mu uvaži reklamaciju. U Nemačkoj (i na drugim bogatijim tržištima) nije tako, pa se prodavac bori za svakog kupca, te nema ovakvih majmunarija.
 
Uzeo isti ruter juce,danas raspakovan i vec triputa blokirao,cekam cetvrti put i da ga spakujem,odnesem i pitam dal ce i dalje da me zezaju sa istim krsem od rutera?
Winwin *mjau**mjau**mjau**mjau**mjau**mjau*cine.
 
Nepo system, znaci bice borbe...

Elem, kolega reklamirao patike (air max), pukao mu djon posle jedno 8 meseci. Uvaze mu oni reklamaciju ali mu nude zamenu posto ne mogu da poprave. S obizrom da istog modela nema, a on drugi nece, zahtevao je da mu vrate novac.

Prvi put kada je otisao su rekli da ne mogu da mu daju novac, posle malo prepiranja sa njima mu rekose da dodje do 17h jer menadzerka do tada radi. On im lepo kaze da ne postoji ta mogucnost jer radi do 18h i oni kao, ne mozemo nista da uradimo sem da vam ponudimo da izaberete nove patike. Nakon toga se konsultovao sa drugarom koji je advokat i on mu je rekao da ukoliko ne zele da mu daju novac nazad, a ne mogu da mu zamene za isti proizvod, neka napisu to lepo na papiru, udare pecat pa ce on sa tim papirom da pokrene tuzbu protiv njih jer krse zakon.

Odlazi juce i sve im to lepo kaze, zovu oni tamo, dolazi menadzer oko 18:50? i govori, vraticemo vam novac ali kao, to se inace tako ne radi. :)
 
Poslednja izmena:
Smrdljivi mercusys spakovan,izgleda da je neka serijska greska s njim.
 
@Rock86 standardna poruka, čekaj sledeću Inace isti problem sam imao sa Mi6 i kolega sa foruma me posavetovao da samo ocistim zaštitnu mrezicu na zvučniku što sam i uradio i telefon se čuje kao prvog dana, pod el mikroskopom se videlo da je skroz bila zapuštena od prljavštine što se golim okom nije videlo

Sent from my MI MIX 3
 
Proslo je 8 meseci od kupovine. Predao sam telefon ipak u Gigatronovoj radnji. Trazili su mi originalnu kutiju sa SVOM opremom sto je dosla uz telefon (punjac, USB kabl, adapter za sluske, iglica za vadjenje SIM kartice)...Morao sam da se vracam kuci jer nisu hteli da prime telefon bez punjaca i USB kabla.

Ja mislim da sam pričitao ovde da ne treba da se ambalaža čuva. Neka me neko ispravi ako grešim. Koji to beše član zakona o zaštiti potrošača?
 
Član 56:

Nemogućnost potrošača da dostavi prodavcu ambalažu robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije niti razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti.

Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Ja mislim da sam pričitao ovde da ne treba da se ambalaža čuva. Neka me neko ispravi ako grešim. Koji to beše član zakona o zaštiti potrošača?

Možda je ostao nedorečen. Na kraju kaže da nisu hteli da prime bez punjača i kabla.
Ambalažu svakako ne smeju da traže, samo delove neophodne za rad uređaja. Za mobilni je to glupost jer se može puniti bilo kako, ali tehnički nije neispravno tražiti.
 
Olaksces sebi život ako sačuvaš ambalažu

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Fiskalni račun je dovoljan za saobraznost od 24m, ne treba ti garantni list.
 
Koliko puta mogu da mi zamene uredjaj ili servisiraju pre nego trazim povratak novca?

Naime, reklamirao sam neke zvucnike (monitore) koji imaju hum/buzz a nesto mi se cini da je cela serija takva. Fora je sto je to pocelo kod mene tek nakon 8 meseci koriscenja i sad se dosta cuje.

Naravno prihvatili su garanciju i "resice" to ali me zanima sta su mi opcije ako navodno poprave a kvar je opet tu i koliko puta treba da se ganjam sa njima da bih dobio novac nazad?
 
ja sam dobio nov ruter isti,nisu hterli da mi daju drugi,isti problem odmah prvog dana,reklamiran,sad mogu traziti i ja povrat novca?
 
Jednom, ako poprave I opet bude isti kvar imaš pravo na povrat novca.
Ne mora da bude isti kvar, dovoljno je da bude drugi, tj. da je roba već jednom popravljana.

ЗЗП je napisao(la):
...

Потрошач има право да захтева замену, одговарајуће умањење цене
или да раскине уговор због истог или другог недостатка саобразности који се
после прве оправке појави, а поновна оправка је могућа само уз изричиту
сагласност потрошача.

...
 
Ovo je poruka koju svima šalju, zato što po zakonu moraju da odgovore u roku od 8 dana.
A na tebi je sad da kreneš u borbu za ostvarivanje svojih prava.

Poenta zašto ovoga ima kod nas, a npr. u Nemačkoj ni u ludilu je zato što kod nas ne funkcioniše tržište, plus, prosečan kupac je siromašan i nije interesantan prodavcu - više mu se isplati da ga otkači, nego da mu uvaži reklamaciju. U Nemačkoj (i na drugim bogatijim tržištima) nije tako, pa se prodavac bori za svakog kupca, te nema ovakvih majmunarija.

To nema veze sa kme kme kme pričama, nego lepo pokreneš postupak. Ako misliš da u Nemačkoj, tebi dodeljuju 'mamu' i 'tatu' koji će te zastupati... u pravu si, hoće ako si poslovno nesposoban i treba ti staratelj.

Tako da u njegovom(i kod svih drugih) slučaju treba da prijavi, treba da zna šta prijavljuje, da definiše to. Rok za proveru je 8 dana, ako su odbili reklamaciju, moraju da ti vrate uređaj, i ti ih onda lepo sudski goniš. Ako je slučaj sigurica(ako je očigledan kvar) naćićeš lako advokata koji će da preuzme rizik troškova suđenja, on će svoje veštake(kojima će da uzme 50%:smoke:) da pozove( bar 2, veštačenje hardvera, i finansija). Tebi će pored cene proizvoda da uračuna i štetu koju si pretrpeo zbog nemogućnosti da koristiš uređaj(ili ako si morao da kupiš novi, pa da se dodatno finansijski opteretiš...)

Samo treba saseći to posle 8 dana i famozne generičke poruke da se garancija ne prihvata, a ne kukanje x dana kasnije na forumu.

Čini mi se da većina ljudi ima veći strah od advokata nego od zubara.
 
A šta raditi u slučaju vraćanja tekstilne robe (ne odgovara veličina a druge nema) u prodavnici H&M. Daju ti taj novac na njihovu gift karticu i odbijaju da vrate novac na ruke jer kažu da to nije po njihovom pravilu. Dakle taj novac mogu da potrošim samo kod njih i nigde drugde, a za mene cifra npr.nije mala, oko 5 000 din. I sada mi ta kartica čuči tu u kući, nit stvari nit para.

Послато са MI 8 уз помоћ Тапатока
 
A šta raditi u slučaju vraćanja tekstilne robe (ne odgovara veličina a druge nema) u prodavnici H&M. Daju ti taj novac na njihovu gift karticu i odbijaju da vrate novac na ruke jer kažu da to nije po njihovom pravilu. Dakle taj novac mogu da potrošim samo kod njih i nigde drugde, a za mene cifra npr.nije mala, oko 5 000 din. I sada mi ta kartica čuči tu u kući, nit stvari nit para.

Послато са MI 8 уз помоћ Тапатока

posto roba nije nesaobrazna nego tebi ne odgovara, njihova je dobra volja da li ce da prihvate. Retko ko prihvata cist povracaj novca, uglavnom prodavci nemaju problem sa zamenom za nesto drugo.
 
To nema veze sa kme kme kme pričama, nego lepo pokreneš postupak. Ako misliš da u Nemačkoj, tebi dodeljuju 'mamu' i 'tatu' koji će te zastupati... u pravu si, hoće ako si poslovno nesposoban i treba ti staratelj.

Tako da u njegovom(i kod svih drugih) slučaju treba da prijavi, treba da zna šta prijavljuje, da definiše to. Rok za proveru je 8 dana, ako su odbili reklamaciju, moraju da ti vrate uređaj, i ti ih onda lepo sudski goniš. Ako je slučaj sigurica(ako je očigledan kvar) naćićeš lako advokata koji će da preuzme rizik troškova suđenja, on će svoje veštake(kojima će da uzme 50%:smoke:) da pozove( bar 2, veštačenje hardvera, i finansija). Tebi će pored cene proizvoda da uračuna i štetu koju si pretrpeo zbog nemogućnosti da koristiš uređaj(ili ako si morao da kupiš novi, pa da se dodatno finansijski opteretiš...)

Samo treba saseći to posle 8 dana i famozne generičke poruke da se garancija ne prihvata, a ne kukanje x dana kasnije na forumu.

Čini mi se da većina ljudi ima veći strah od advokata nego od zubara.

Najpre bih te zamolio da povedeš računa kako mi se obraćaš, nema potrebe da to bude ovakav stil.

U Nemačkoj naravno ne dodeljuju ni "mamu", ni "tatu", ali zato što nema potrebe, jer ovakvih svinjarija sa ozbiljnim prodavcima nema.
Drugo, pravni sistem u Nemačkoj je neuporediv od ovoga ovde, koji je jedan od najkorumpiranijih sistema u Evropi.
To kako ti pišeš bi važilo kada bi živeli u nekoj državi kao što je Nemačka, ali pošto i ti znaš da ovo nema veze sa tim, svako dalje poređenje je besmisleno.
 
^
Vrlo je prosto, kada si poslednji put tužio neki maloprodajni lanac?
U toj 'idealno ja' Nemačkoj je neko nekada tužio tu maloprodaju, i/ili pokrenuo i medijsku kampanju protiv itd.
Ti kao i drugi samo pasivno-agresivno kukate, zato i onakav komentar gore. Te oblande kako će neko drugi to da rešava nisu realne.

U SAD(bar trampovci) ne vole čak takve migrante, jer to nisu pojedinci koji imaju problem sa matičnom državom, nego su sami kao pasivni subjekti problem. I ne žele takvu klicu kulture da im zasade tamo.

Ne znam tačno odakle si, ali u srbijanskom duhu su sudski sporovi, ljudi se tužakaju za svašta. Skoro američki nivo.

Tako da čoveče, lepo pripremi slučaj sam ili sa advokatom, i tuži. Ne odnosi se to samo na tebe, nego na sve.
 
posto roba nije nesaobrazna nego tebi ne odgovara, njihova je dobra volja da li ce da prihvate. Retko ko prihvata cist povracaj novca, uglavnom prodavci nemaju problem sa zamenom za nesto drugo.
Ali po zakonu mogu da vratim, jelte? Kupim, dobijem na poklon, nebitno, ne odgovara mi i hoću da mi vrate nazad novac. Bez problema sam vratio patike npr u Sport Visionu a inostrani lanac tekstila se pravi pametan? Isto sam novac dobio i u Zari npr.

Послато са MI 8 уз помоћ Тапатока
 
Ali po zakonu mogu da vratim, jelte? Kupim, dobijem na poklon, nebitno, ne odgovara mi i hoću da mi vrate nazad novac. Bez problema sam vratio patike npr u Sport Visionu a inostrani lanac tekstila se pravi pametan? Isto sam novac dobio i u Zari npr.

Послато са MI 8 уз помоћ Тапатока

Koliko znam po zakonu možeš da vratiš, ako ti ne odgovara, i to u roku od 15 dana SAMO ako je roba kupljena na daljinu. U ostalim slučajevima, zavisi od dobre volje i želje prodavca. U toj varijanti i povratak na gift karicu je dobra opcija.
 
Ruter posle 8 meseci poceo da gubi konekciju,poslat na servis,pokazao neispravnost,nije mogao da se servisira.
Dobio sam isti iako sam trazio drugi model,vracen posle 2 dana,isti problem,juce dosla poruka da je na servisu...verovatno ce biti opet nov...da li sada mogu potrazivati drugi model?
 
Ako ti vrate nov uređaj traži novac a taj neka zadrže kod sebe u radnji.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
 
Mozda je tema neuobicajna ali me zanima ko je nadlezan i ko vrsi inspekciski nadzor hrane u prodavnicama i ko propisuje da li je ili nije hrana pravilno pakovana.
Maxi- vlasnik Deleze, kikiriki puter pakovan u plasticne teglice sa plasticnim poklopcem i odjenom vise nema na teglici alu-foliju koja je zalepljena i drzi hermeticki zatvorenu teglicu i sprecava prodor baketerija i zagadjenje htane.
Do sad je kikiriki buter bio tako pakovan, Nutela je tako pakovana, hrana za macke u pet-shopu je tako pakovana. Zena se zalila jer sam ja imao stomacnih problema posle upotrebe tako pakovanog kikirki putera u Maxi-Deleze prodavnici.
Trenutni odgovorni u prodavnici rekao je da ce ta serija biti povucena, danas zena slucajno pita sefovicu te Maxi prodavnice, odgovor frapantan, mi nemamo nista sa tim obratite se proizvodjacu mi smo distributeri. Svi pa i majmuni na grani znaju da je Maxi u vlasnistu Deleze a da za Deleze proizvode prave i pakuju frme koje umesto svog naziva stavljaju Deleze ili Prima. Ovo me sve podseca na bezvlasce i na rijaliti koji moja zena upija i ispira joj se mozak, veliki sef je tako odlucio, firma je izand zakona, iznad propisa drzave, jednostavno moze im se.
 
Već sam pisao o Pepe Jeans patikama, u temi o patikama, kupljenim u BeoSportu, (Shopping Centar Ušće), a evo.. posle 4 meseca korišćenja (da napomenem da pored njih, naizmenično, nosim još 2 para drugih proizvođača) ,dakle, aktivno su nošenje nepunih 1.5 meseci i na mestu gde se patika previja najviše, platno(koža) se odlepila od đona. Samo na jednoj patici. Odneo na reklamaciju, poslali mail da dođem po patike, reklamacija nije prihvaćena, laboratorijskim pristupom su utvrdili da je sa patikom sve Ok, uz obrazloženje koje su ostavili u fusnoti. Idem sutra da uzmem patike, pročitaću šta su napisali.

Pitanje :
Da prihvatim takvo stanje, ili imam pravo negde još da pokušam, da se žalim?
Sutra ću napraviti fotke.

Sent from my Mi 8, 6/128(white) using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno